poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 755 .



aventurile unei doamne
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Levana ]

2021-01-29  |     | 



M-am hotărât să scriu povestea asta cu toate că Linda s-ar putea recunoaște ușor. Sigur s-ar vrea descrisă din punctul ei de vedere. În fapt e o poveste tristă!
Pe Linda am cunoscut-o la Iași. Trăia cu părinții împreună. O fată brunetă, plinuță, de statură potrivită, cu ochii negri, cu toate că tatăl ei avea ochi albaștri puternic conturați ca un artist de cinema.Mama ei era brunetă, tot micuță și plinuță dar în plus avea o voce ca de bărbat. Uneori i se vedea destul de conturat o mică mustață. Linda moștenise calitățile mamei. De câteva ori când am ajuns la familia ei în vizită mi s-au făcut pe loc pârjoale. Probabil era felul lor de a te face să te simți bine. Intotdeauna tatăl ei mă primea în balcon! Făcea plajă sau, cel puțin așa mi se părea că stau lucrurile. Devenise foarte gras după pensie! Dar ochii rămăsese la fel. Lucrurile s-au repetat și mai târziu după ce am aliat ( emigrat) în Israel după 1989. Revoluția a schimbat totul. Deseori i-am vizitat oferindu-le și niște bani sau câte o carte nouă de poezie. Linda se căsătorise între timp. Soțul ei se dovedise un mare escroc .După 3 ani au divorțat. Cununia religioasă evreiască însă nu a fost anulată (ghet)! Motivul esențial a fost că Linda nu face copii. Pentru asta soțul Lindei a câștigat prin partajarea bunurilor și mașina pe care tocmai le-o cumpărase tatăl Lindei. Lucru ăsta l-a afectat profund pe tatăl Lindei. Infarctul urmat imediat după divorțul Lindei nu i-a fost fatal dar a lăsat urme adânci ani de-a rândul. A mai trecut un timp și s-a căsătorit civil cu alt băiat evreu. Nici căsătoria asta nu a durat decât cîteva zile!
Nu știu motivul celui de-al doilea divorț. Probabil s-a aflat amănunte din prima căsătorie! Linda, profesoară de limba engleză, nu s-a lăsat impresionată de problemele sentimentale. După un timp și-a găsit alt prieten. A născut un băiat care avea abilități deosebite. Bunicul se mândrea cu acest nepot care citea și socotea de la vârsta de 6 ani! Cum am intrat pe ușă nepotul era prezentat cu toate talentele pe care le avea nepotul. Asta îmi amintea și de copilăria mea. Tata făcuse la fel și cu mine. Cum intra cineva pe ușă trebuia să-i cânt la vioară Balada de Ciprian Porumbescu iar, mai apoi melodia Trandafirii tăi pe care el o cânta odată cu mine. Timpul a trecut, poate peste 20 de ani când-din nou- am întâlnit-o pe Linda la Eilat. Cum era „ola hadașa”, adică nou venită în țară, dar fără familie. Am încercat s-o ajut, la fel au făcut-o și alți prieteni din Israel Dar ea era de o încăpățânare sinistră. Nu i se citea pe față nimic. Nu asculta nici de sfaturile familiei. Rupse legătura cu ei. Primisem niște vești că nu se descurcă cu avocatul evreu la care locuia .Un timp a fost bine. Se lăudase că locuiește ca o regină în casa lui, dar, în realitate ajunsese să îngrijească de un fiu al său, autist, în scaun cu rotile. Mai mult, nu-i mai dădea nici bani de țigări. După cursul de ivrit își găsise ceva de lucru într-un supermarket mic al unei arăboaice. Mâinile ei erau greu lovite de marfa cărată. Ajunsese slabă, piele și os. Mănâncă numai ouă, sau un ou pe zi. În buletinul ei scria” divorțată”, dar în realitate nu primise ghet (act de la Rabanut) de la primul soț. În concluzie, dacă stau să mă gândesc Linda încă era căsătorită cu primul soț, mai ales în Israel, unde nu contează decât acest act. Îi povestesc de primul ei soț că l-am văzut pe F.B. și în realitate la Natania. Venise căsătorit civil cu o prietenă româncă din orașul lui din nordul României. Avea și copii. Tipul, nici mai mult nici mai puțin s-a apropiat de mine și mi-a cerut să-i caut o slujbă… la petrecerea comună la care am fost. Linda nu reacționează la această rugăminte a mea să-l caute pe tipul bigam pentru a desface căsătoria. Mai spera și Linda într-o căsătorie cu acel avocat de origine română .Dar, spre mirarea ei descoperă că el, avocatul, mai avea niște case în Eilat , case închiriate unor rusoaice frumoase. Nu știu cum a ajuns în posesia unui clip când avocatul uda cu furtunul grădina unui apartament închiriat iar în fundal o tipă tânără gesticula. Gelozia Lindei a intrat în funcție, deja se simțea trădată și singură. Colac peste pupăză avocatul a făcut un infarct. Linda l-a îngrijit la spitalul din Petah Tikva… Devenise iar amfitrioana casei. Se credea stăpână deplină…Mai ales că locuiau împreună de peste 4 ani. Intre timp o nouă veste i-a deschis drum spre libertate…Primul ei soț a decedat subit! F.B. a divulgat totul. Și el a făcut un infarct… cu toate că era mult mai tânăr decât avocatul. Linda pleaca să-și viziteze băiatul din România. Fiul ei devenise student la fizică. Geniu în calculatoare. A preferat să-l lase în România cu bunica, în loc să facă armata în Israel. Intre timp bunicul murise. Și el s-a stins în urma unui infarct, brusc…căzut la podea. Dar ghinioanele Lindei au continuat. Avocatul, sau omul cu care a locuit aproape 4 ani la Eilat a murit și el, subit în lipsa ei. Chemată urgent înapoi în Israel pentru înmormântare e primită de soția legitimă a avocatului, care i-a închis ușa în nas după ce a stat la pământ! Eilat-ul pentru Linda a rămas doar o amintire. S-a întors acasă, la Iași, fără nicio lescaie. Aventurile Lindei au luat sfârșit. Sper că, cel puțin acum, va avea noroc să scape de pandemie. De peste un an nu am nici o veste de la ea.

Bianca Marcovici



.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!