poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2752 .



La cumpărături… prin Greenpeace (& Co.)
personale [ ]
– tragi apa peste consecințele nefirești? – Colecţia: Culture Pub

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [adrian_nairda ]

2011-08-29  |     | 



Greenpeace (& Co.!) a mers la cumpărături prin mai multe țări ale lumii, adunând haine produse de firme celebre, fabricate în special în China, Vietnam, Malaezia și Filipine, apoi s-a pus pe: studiul nivelelor substanțelor chimice toxice aflate/acumulate/depozitate în articolele vestimentare achiziționate. Cumpărătorii greenspeace-ali au urmărit țintit produsele mărcilor astea: Calvin Klein, Lacoste, Puma, Nike, Kappa, Ralph & Lauren, Li-Nung, G-STAR RAW, H&M, Youngor, adidas, C*NVERSE, UNI QLO, Abercromble & fat, G-STAR RAW, adică numai din astea de primă mână și cu… destinații subtile, adică nu numai de prin partea aia de urcat pe podiumurile paradelor de modă.

Ãăă, așadar, raportul acestor verzi (nu se știe de către cine-i comandat studiul, cui îi va fi fost el și îi va fi adresat, raportul, și nici cine l-a făcut respectând ordinea competențelor, rigorilor, ori chiar pe aceea a demențelor și pe aceea a consecințelor demențelor!) nu a fost, tocmai, unul pozitiv, dat fiind că au fost detectate urme de substanțe chimice toxice în articolele vestimentare fabricate de nici mai multe și de nici mai puține decât de cele paișpe mari companii. Rezultatele studiului au născut îngrijorare, întrucât în 2/3-imi din eșantioane au fost depistate substanțe chimice toxice precizate și prezentate pe viu chiar de reprezentanții organizației, înverziți fiind prezentatorii de tot, din pricină că erau îmbrăcați, iar nu-n curul gol, așa cum o cerea regula jocului! Substanța discursului sublimina că: substanțele chimice sunt folosite ca detergenți în procesele de producție, inclusiv în cele de fabricare a unor textile naturale și sintetice, și că-n momentul în care aceste substanțe chimice se descompun, se degajă subproduse toxice, printre acestea figurând nonilfenolul, adică un perturbator hormonal capabil să contamineze alimentele, el acumulându-se în organismul viu și amenințându-i, astfel, fertilitatea și capacitatea de creștere.

Întreb: dar dacă eu pasc oi, iar ele pasc mătrăgună, eu ce fac… greenspecialilor?

Nu vreau să dezmint faptul că părintele greenpeace-iștilor și-al operațiunilor lor, de Jacques-Yves Cousteau zic, fost ofițer cu ștate și șale grele și minunate incursiuni pentru apărarea naturii terestre (de remarcat fiind, totuși, faptul că bătrânul Cousteau a stat cu picioarele și cu capul pe Pământ, chiar de-a studiat apele în interesul Franței, și-a imaginii sale personale, trecând cu vederea chestiunea afacerilor personale ce surveneau, implicit, de pe urma cunoașterii amănunțite a celor mai felurite ape ale lumii, dar care au condus la proiectarea și fabricare unor minunate costume și-a altor aparate acvatice, aeronautice, ba chiar și-al altor feluri de echipamente… o industrie până la urmă, cum ar fi aparatul Cousteau-Gagnan ce-i comercializat sub denumirea de Aqualung, chestie după care Jacques-Yves a pus la punct costumul acela cu volum constant, făcut din cauciuc vulcanizat, destinat scufundărilor ecologice cu durate mari de timp prin ape cu temperatură scăzută, așa după cum au fost testate și alte tehnologii pentru submarine, dar și pentru alte chestiuni de ex-mersiune spațială), la vremea sa, adică de spionaj de un anume fel făcând, Jacques-Yves, urmând ceea ce firesc era să urmeze în ceea ce privește încasările financiare ale cuiva care a priceput regula jocului.

Ei bine, aceasta fiind regula, fac acum pe mine de frică din pricina spionajului, dar conform regulilor instituite trag apa: firmele astea prestează, la greu, pentru felurite programe ce nu țin de cultivarea spanacului.

Nu știați? Păcat! Greenpeace (& Co.!) știe, și vrea să profite.


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!