poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3302 .



Clișeu 2: Vulcanul și ghețarul
personale [ ]
Contrariile se atrag

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Tyly ]

2009-12-30  |     | 



Ești vulcanul clocotitor, a cărui lavă se prelinge pe mine, ușor, și mă pârjolește, mă cuprinde, mă desprinde, mă adună, mă risipește, mă sărută înfocat, mă soarbe și mă înghite cu nesaț pătimaș, de îndrăgostit.
Eu, un ghețar plutind aiurea, mă topesc iute și ireversibil, sub fierbințeala ta, în ochii tăi mari, ca oceanul în care alunec și mă scurg.
Tu – fierbinte, eu – rece, ne contopim atât de bine! Materia din noi se unește, se modelează, se întrupează atât de armonios, de firesc și de plăcut încât nu există nicio urmă de îndoială în privința sentimentelor noastre. Simțim apropierea, contopirea și, apoi, transformarea răcelii în dogoare și invers ca pe o binecuvântare dumnezeiască. Contururile ies la suprafața lumii ca niște statuete zămislite cu grația, priceperea și îndemânarea cioplitorului de marmură.
Suntem așa de diferiți și, totuși, așa de asemănători! Tu ești iubire, eu așternutul ei. Tu ești putere, eu gingășia atingerii. Tu ești clocot, eu liniște și pace. Tu ești caniculă, eu adiere răcoritoare. Nu putem fi unul fără altul. Nu putem trăi fără să ne întâlnim, tu – la un capăt, eu – la celălalt, mereu uniți și, totodată, mereu separați.
Tu fluid, iar eu în stare solidă, te mulezi după formele mele și, în același timp, mă fasonezi după plăcutul tău gust și simț artistic. Eu mă topesc și tu te răcești devenind eu - fluidă și tu – solid. Astfel, ne inversăm rolurile, tu devenind ghețar, iar eu, evident, vulcan. Și-așa, transformându-ne mereu, niciodată nu vom ști care dintre noi ești tu și care dintre noi sunt eu.
Suntem ca două materii într-o singură formă. O formă taijitu. Un chip de fecioară ce are un ochi alb și unul negru. Sau, poate, o configurație rotundă în care, stau lipiți doi peștișori identici ca formă dar înotând unul spre nord iar celălalt către sud. O sferă cu o intrare și o ieșire, rotunde și ele, prin care materia pătrunde sau se scurge, transformându-se continuu și îmbrăcând forma astfel încât rezultatul să fie ceva complet, armonios, reușit. Contururi complementare, culori complementare, spirite complementare. Materie și spirit într-un singur simbol.
Asta suntem noi: materie și spirit. Două trupuri guvernate de aceeași iubire. Două minți într-un singur trup. Un trup care este când vulcan, când ghețar. Un spirit care este când yin, când yang.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!