poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3266 .



El(en)a
personale [ Jurnal ]
(epistolă definitivă)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [elavictorialuca ]

2005-05-21  |     | 



21 mai 2005, sâmbătă


E o pagină cu numele tău. Albă. Întotdeauna am lăsat pagini albe după ce te-ai stins, întotdeauna am căutat azurul când nu mai știai mările și încotro se duc vânturile. Numele tău niciodată purtat de vânt. N-ai știut niciodată că îmi spun în gând Ela. Nu ai știut niciodată acest mic secret al meu, nume rupt și el din al tău, din al meu.

Tu mi-ai ales un nume, eu mi-am ales altul, pentru fiece scriere, cea mai simplă semnătură, pentru ca tu să mă poți recunoaște cândva. Curând, îmi vor apărea cărțile, tu nu vei primi semnătura mea. Știi, tu ești singura care ai simțit, ai intuit că nu iubesc vedetismele, autografele și nici măcare aplauzele. Tu ești singura care ai știut că aruncam tot ce scriam, că le dădeam foc sau le mototoleam... ce de pagini, ce de foi albe, mereu scrise. Cât regretai, cât de mult îți păsa de "prostiile" mele.

Acum nu mă mai joc cu metafore decât la lumina ochilor tăi azur, cerul își aprinde lumânări în departe, iar eu mă las citind aceeași carte, pagina 27. Ziua când mi-ai ales numele. Eu numele tău l-am aflat mai târziu... Lumea nu îți spunea Elena. Nu, nu ți s-a spus niciodată așa. Te strigau mereu pe al doilea nume. Nu am înțeles multă vreme de ce... Victoria.

El(en)a... poate nimeni nu a înțeles cât iubeai numele acesta, vedeam pe chipul tău cum te bucura 21 mai în fiece an. Erai discretă, erai surâzătoare, erai... Și mereu te priveam cu încântare. Erai frumoasă. De numele tău.

Azi am trandafiri albi. Și roz. Am frezii albe. Și gerbere roșii. Margarete și floarea miresii. E ziua ta... Nu e a mea. Deși numele meu e cuprins în numele tău. Ce rotund. Ce pântec secund. Pământ. Apă. Piatră. Mormânt. Numele tău.

Drag, iubită mamă, Ela

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!