poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4099 .



Scrisoare deschisa domnului Bogdan Geana
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [POESIS ]

2002-10-26  |     | 



Stimate domnule Bogdan Geana,

Am ales forma de raspuns a scrisorii deschise,in urma atacului la persoana ,pe care cu ironie l-ati realizat in interventia dumneavoastra de ieri,25.10.2002.Va declar de la bun inceput ca este pentru intaia si pentru ultima oara cand ma implic intr-o astfel de polemica,desi "parerea" mea "personala" acorda acestui veritabil gen literar toga deplinei valori artistice.De aceea,voi puncta doar cateva din ideile care m-au obsedat inainte si dupa declansarea acestui scandal "virtual",pe focul caruia s-au grabit,cu o frenezie remarcabila,sa arunce paie simpaticii nostri prieteni,domnul Dorun si domnisoara/doamna Nic.
Ati demonstrat,domnule Geana,credeti fara putinta de tagada,incultura mea crasa,dedusa din nefrecventarea autorilor carora domnia-voastra le-ati inaltat "monumente mai trainice decat fierul si-nalte ca piramidele ceresti".Ei sunt pentru dumnevoastra "stele fixe",batute in cuiele suficientei,asupra carora nu actioneaza "indioala metodica" a spiritului critic modern.Un important critic literar si estetician roman,Tudor Vianu,postula ideea ca marii scriitori sunt "reputatii in devenire",ce trebuie interpretati in contextul socio-cultural al fiecarei epoci in parte.Astfel,urmand aceasta teorie,Shakespeare a putut fi etichetat "barbar" de catre Voltaire,pentru ca in secolul al XIX-lea sa se recunoasca in el "divinul brit",pe ale carui pagini isi odihnea sufletul si Eminescu al nostru al tuturor.Dumneavoastra ignorati aceasta constatare a criticii literare al carei exponent sunteti si anatemizati pe oricine ar indrazni sa ridice macar varful degetului aratator catre "sfintii" amintiti.
Pe de alta parte,domnule Geana,mi se pare deplasata aducerea in discutie acelor trei mari nume intr-o simpla incercare de critica a unei poezii apartinand Alinei David(tzupa).Ar fi trebuit sa ne referim doar la text si sa aducem argumente pro sau contra.Eu doar am schitat cateva idei,caracterizari ce nu cuprind nici atacuri la persoana,nici injurii,nici alte formule ,care ar putea sa lezeze demnitate umana si literara a poetesei amintite.E adevarat ca si eu am gresit cand nu mi-am sustinut ideile prin citate.Regret,de asemenea,nefericitele alaturari violente de cuvinte,desi ele nu se refereau la persoana concreta a Alinei David si nici macar la eul sau liric,ci la imaginea care deriva din poezie.Daca,totusi,sensibila noastra colega se simte ofensata,o rog sa primeasca scuzele mele sincere.
Ajuns in acest punct,domnule Geana,as dori sa-mi exprim nelamurirea legata de scopul acestui site,www.poezie.ro.Ce vrea el?Ce vor cei care s-au constituit in acest grup/cerc literar?Suntem cu adevarat o generatie literara,fie ea si virtuala?Avem oare noi vocatia culturii?Sunt intrebari la care ar trebui sa raspunda fiecare membru al comunitatii noastre,deoarece mi se pare ca mergem spre nicaieri,ca ne multumim cu foarte putin si vocea noastra,tunatoare pe site,nu devine ,in contact cu marea cultura,decat o soapta amar balbaita:marile reviste literare ale tarii ne ignora,nimeni nu pomeneste nimic despre noi.Trebuie sa ne punem just problema daca vrem sa scriem doar din placerea de a scrie,izgoniti in mahalalele culturii romane sau daca vrem sa ne integram in acest organism,inca viu,al ei.Sporadicele mentiuni ale siteului in "Ziarul de duminica" sau in "Romania literara" ne par miracole,care nu tin nici macar trei zile.Cred ca a venit vremea sa avem un program artistic clar,domnule Geana,un suport teoretic al pasilor pe care ii facem spre marea cultura.Nu catarati omniscient si ironic pe gramezile de carti citite,vom putea sa realizam acest lucru.
"Dacia literara","Junimea" sau "Literatorul" macedonskian s-au nascut din acelasi entuziasm ce ne caracterizeaza si pe noi.E doar o propunere,care nu urmareste nici reclama,cum afirmati,domnule Geana,nici vreun alt "privilegiu".Daca v-ati oferit sa-mi faceti reclama,va multumesc si ,cu parere de rau,ma dispensez de serviciile dumneavoastra.
Pentru ca idealul nostru de a crea un program literar,o noua "Introductie" sa aiba sanse de izbanda cat de mici,va propun chiar pe dumneavoastra,domnule Geana,in calitatea de coordonator al acestui proiect,bazandu-ma pe flerul,generozitatea stelara si spiritul ludic de care ati dat si sper sa dati si de acum incolo netagaduibila dovada.
In alta ordine de idei,domnule Bogadan Geana,vreau sa va atrag atentia ca aveti un nume foarte poetic si ar fi pacat sa il irositi doar IN CRITICA LITERARA polemica.in care il aveti ca adversar nedemn de moment pe civicul POESIS,desi v-as fi fost recunoscator daca mi-ati fi folosit numele adevarat.Credinta mea,domnule Geana,este ca sunteti un poet valoros,dublat de un critic profund,care dis-cerne binele de rau.un maestru in literatura www.poezie.ro.Sunteti fratele meu mai mare,aureolat de o experienta ce va da dreptul sa lipiti etichete umede pe fruntile noastre obosite de epigoni inculti.
Desi as mai zabovi putin in acest monolog,domnule Geana,nu vreau,totusi,sa abuzez de augusta domniei-voastre rabdare si ,topindu-mi aripile,ca un Icar dezmostenit de fantasmele sale despre oameni,ma vad nevoit sa inchei,rugandu-va sa-mi iertati ireverentele fata te persoana-va intangibila si incredibila.
Cu respect nedisimulat,
Ioan Ivascu.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!