poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4180 .



Evanghelia lui Iuda
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [amalosoul ]

2006-04-15  |     | 



Pentru cei ce nu au văzut „Evanghelia lui Iuda”, emisiunea ce a fost de curând prezentată pe National Geographic, o nouă Evanghelie, a celui mai mare trădător din istoria creștinismului, a fost descoperita in Egipt. Ca orice nouă descoperire din acea perioadă, aduce o noua perspectivă asupra începutului și dezvoltării acestei religii.
Evanghelia prezintă crucificarea lui Iisus Hristos, dintr-o altă perspectivă, total diferită de ceea ce s-a crezut până în zilele noastre. Conform ei, Iisus i-a cerut lui Iuda sa-L trădeze pentru ca El să-și poată îndeplini destinul tragic, cerință ce s-a datorat faptului că Iuda era cel apropiat de Hristos, dintre toți apostolii. Lumina nefastă în care s-a păstrat amintirea acestui apostol are la bază celelalte patru Evanghelii, singurele acceptate, mai mult din motive subiective, așa cum este prezentat în documentar. În total ar exista 30 de scrieri similare cu cele ale lui Ioan, Luca, Matei sau Marcu, insa la o sută de ani după moartea și învierea lui Iisus, din acestea, au rămas doar patru (patru puncte cardinale), celelalte fiind considerate erezii, idee ce s-a păstrat până astăzi.
Dumnezeu Fiul îi cere lui Iuda să-I sacrifice acest trup pentru a-I elibera esența, acea sămânță de divinitate, care, conform creștinilor gnostici, există în fiecare om. Deși această Evanghelie susține ideea acelor creștini (că trupul nu reprezintă decât un vas pentru ceea ce se află in el), nu explică de ce, după înviere, Iisus se arată apostolilor nu doar spirit ci și trup. Totuși, prin ea putem înțelege mai ușor motivele pentru care primii creștini au murit în arenele romane, acceptând orice pedeapsă trupească…
Este prezentat și motivul banilor, al decăderii umane, ce îl însoțește pe Iuda pe parcursul Bibliei. În cele patru Evanghelii, motivul crucificării are la bază punga de arginți pe care o primește Iuda, totuși, se dovedește ca el era doar cel care avea grijă de bunurile materiale ale celorlalți, sensul fiind denaturat mai mult din invidie.
Și poate cea mai comentată imagine din Biblie, cea de la „Cina cea de taină”, când Iuda este singurul care nu îl privește în ochi pe Iisus, capătă o nouă interpretare. Conform obiceiurilor vremii, a nu privi în ochi pe cine însemna respectul, aprecierea totală față de acea persoană, iar Iuda a fost singurul care nu a putut să-și privească Dumnezeul! Dovedind, iarăși, că a fost cel mai devotat apostol al lui Hristos…
Iar documentarul continuă șirul ideilor…

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!