poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 467 .



Punct de vedere
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [marius niþov ]

2022-07-16  |     | 



Cum cunosc americanii Istoria României? Robert D. Kaplan, autor de cărți politice, într-o analiză pe Bloomberg, spune că rușii s-ar putea îndrepta spre România, Moldova (Transnistria) și pune la îndoială angajamentul Occidentului într-un astfel de scenariu. Asta e o ipoteză pe care nu o comentez, face parte din manipularea americană, dar din cele spuse de Kaplan reiese că România în 1711, în bătălia de la Stănilești cu turcii, ar fi fost ocupată de ruși! Petru cel Mare era prieten cu domnitorul Moldovei de atunci, Dimitrie Cantemir, și chiar l-a rugat să meargă în Rusia după pierderea bătăliei cu turcii, din cauza sabotajului boierilor proturci care nu au aprovizionat oștile româno-ruse! Așa s-a instaurat regimul fanariot în Moldova. Ce mai spune Kaplan? Că Târgoviște cel cenușiu cu străzi desfundate din timpul regimului comunist a cunoscut o transformare vizibilă după aderarea României la UE și NATO, prin investițiile făcute în modernizare. Probabil autorul nu a cunoscut Târgoviște din perioada anilor 1970-1982, când România nu își plătise datoria externă și nu intrase în vizorul sistemului financiar-bancar de sancțiuni occidental care vrea să îngenuncheze astăzi Rusia, după ce a sugrumat Europa de Est și a dus inevitabil la căderea regimurilor socialiste. Îl mai compară pe Putin cu Ceaușescu, dar nu înțelege că puterea regenerabilă a Rusiei stă în resursele imense pe care le deține! Dacă Germania are economia dependentă de resursele rusești, circa 40% din gazele și petrolul importat provin din Rusia, spune foarte mult! Nu se poate compara Putin cu Ceaușescu nici în privința puterii care îl susține, pe Ceaușescu l-au trădat cei mai apropiați. România și-a pierdut industria și resursele, este doar o piață pentru Occident și eventual posibil teatru de operațiuni, loc pentru parade gay, pride, sursă de forță de muncă ieftină, carne vie, piață de droguri etc. Modernizarea adusă de UE nu valorează cu pierderea capacității de producție industrială și resurselor.







.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!