poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1139 .



Fericirea și nefericirea 7,8,9
eseu [ ]
Colecţia: Texte Filozofice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2016-07-13  |     | 



Nefericirea e o fericire stoarsă de pozitivități, întoarsă pe dos, funcționând anapoda, pânâ nu rămâne din ea decât un simulacru funest.
Nefericirea își crește dezabuzarea vetustă ca un talisman ; entuziasmul afectat de neurastenia nefericirii, își volatilizează elanurile într-o blazare letargică care poate fi tratată cu substanța dinamicității cu cortegiul ei de fervori, febrilități și frenezii inducând corpului un ritm ce crește accelerat.
Când nu mai vrei nimic decât vacuumul în care să te dizolvi, să nu te afli în starea de nefericire, căci aceasta poate decădea în depresie.
Când vrei totul, nefericirea e anesteziată de plăcerile ce se prefigurează.
Fericirea ni se pare atât de intensă când suntem atinși de ea, încât ne luminează toate stările tenebroase, are unele ipostaze paradoxale, căci cu cât este mai mare, cu atât nu ne mai dorim nimic, cu cât ia amploare, cu atât spiritualul prin care am condus corpul se micșorează, până dă de materie și este împins în exterior.
Dacă fericirea ne părăsește, toate golurile din noi se activează.
Iubim extazul și beatitudinea, chiar dacă sunt fulgurante, pentru că fac parte din componența fericirii.
Dacă ar fi să aleg între sănătatea completă lipsită de fericire și fericirea asimptotică lipsită de aportul sănătății, jumătate din mine care și-a asumat scrisul optează pentru fericire, iar cealaltă jumătate de care depinde funcționarea optimă a organelor, va alege sănătatea.
Până atunci însă, fericirea asimptotică și sănătatea completă rămân în stadiul de idealuri.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!