Comentariile membrilor:

 =  vasile,
marian vasile
[08.Dec.04 13:40]
o poezie care iti da dreptul sa numai scrii mult timp caci vei supravietui din ea (am spus asta spre a te ambitiona sa scrii poezii la fel de bune). strofa III este scrisa extraordinar de bine si te apreciez pentru asta. ma pregatisem sa-ti citez ceva din nichita dar deocamdata m-ai facut sa ma razgandesc. felicitari!

+ De citit
Albu Vladimir
[08.Dec.04 13:49]
Nu am intalnit de foarte multa vreme ceva atat de dureros de frumos ca "sângele îmi zvâcnește atât de sus încât
cerului îi putrezesc picioarele mutilându-mă
trandafir"... poate fi o poezie in sine...e alcatuirea poetica a dorului. In afara de asta remarc strofele 3 si 4. Exista si unele mici imperfectiuni dar noi suntem perfecti?


+ neo-lirism
marlena braester
[08.Dec.04 16:32]
Metafore de retinut, surprinzatoare, inlantuite intr-un ritm alert, lirism (sau neo-lirism, poti sa-l numesti cum vrei) si o miscare spre inaltimi, elitre peste elitre...

 =  Indemn zadarnic
Andu Moldovean
[08.Dec.04 17:05]
Plapand, lipsit de forta si mai ales de inspiratie acest poem vine ca o noua molecula in miscarea browniana a scrisului dragului nostru poet mai prolific decat insusi Virgil sa ne arate ca orice este posibil, pana si ca un poet bun sa scrie prost si sa-i placa celui mai bun prieten al lui care era odata cel mai aspru critic al sau iar acum s-a trasformat in mielusel, dandu-i sfaturi imposibil de urmat ca acela sa nu mai scrie o vreme.
Metafore puternice? Le caut inca. Eu le vad insa pe acestea:
"mulțimea arborilor vine să îi pansez rana frunzelor" - suna ca la scoala, clasele V-VIII
"când rămân fără ultrasunete fac leacuri băbești" - care chiar daca vrea sa spuna ceva e ca nuca in perete
dar mai ales
"numai un măr plantat în zodia fecioarei plânge
că i s-a rupt apa și are nevoie de ginecolog

... pai mai Ted mai, daca i s-a rupt apa ce sa mai faca ginecologul bre? De moasa are nevoie, nu de ginecolog! Cred ca un consultant de sex feminin (inainte sa scrii) ti-ar prinde bine, cel putin asta e parerea mea. Fara nici o suparare.
Bobadil.

 =  .
Claudiu Banu
[08.Dec.04 17:31]
Prima oara am crezut ca am citit eu prea grabit. A doua oara am fost convins ca am citit prea grabit. Acum am citit a treia oara si in afara de cateva idei sterile am ramas si cu un mare zero. Dar ma opresc aici, a vorbit Andu Moldovan mai pe larg. Ted tu ai scris nu o data Poezie, dar aici pe mine m-ai convins sa deschid gura tocmai din cauza opusului. Si sa nu te superi pe mine dar nu vreau sa te las sa te bucuri de doua stelute pe un text scris asa. Mai bine merg eu si iti dau doua stelute pe alt text (cum era ala cu de veghe in triaj, sau cu miorita), chit ca dupa aceea mi se ia nivelul. Serios.
C.

 =  medicina in(ca) poezie
Anca Fediuc
[08.Dec.04 20:34]
Superba impletire de medicina,poezie si natura.Ai redat perfect situatia vietii medicale(când rămân fără ultrasunete fac leacuri băbești
mestec în gură pagini arse și fac leșie)

 =  Despre un comentariu agresiv, rău voitor si mai ales nefondat (à la Andu Mo
marlena braester
[08.Dec.04 21:41]
Stimate Vasile Munteanu,
A propos de "comentariul" lui Andu Moldovean:
Cine ține neapărat să vorbească despre metafore și alte imagini, ar trebui să se înscrie mai întâi cel puțin la un curs de stilistică pentru începători (ori Andu nu s-a înscris sau s-a înscris și nu l-a frecventat sau l-a frecventat și nu a înțeles mare lucru).
Așa cum critică "metafora" din versul: "când rămâi fără ultrasunete fac leacuri băbești" ( oare un onorat membru al agoniei cu nivel 120 nu are habar că asta nu e o metaforă???), tot așa trece fără a sesiza nimic pe lângă "tufe de trandafiri mutilate", "săgetate de pilitura vremurilor rele", "îmi leg sila cu garoul pornirilor umane", "vin vise încruntate îmbrăcate în halate albe", "cu gulere de orizont negre de furie îmi strigă te dăm afară din piele și din lume", "cerului îi putrezesc picioarele", "bălării bătrâne cârcotesc".
Ca să nu mai vorbesc de acele metafore care se continuă și se țes de-a lungul poemului (métaphores filées) cum ar fi: "asfințitul mi-a desenat semnul crucii roșii pe inimă", reluată spre sfârșitul poemului: "crucea roșie din piept se stinge"
Sau ceea ce Andu numește "o metaforă de clasele V-VIII" (probabil că el era un copil tare dotat!) fără a observa că e doar jumătatea unei imagini, continuată mai departe în poem: "mulțimea arborilor nu mai crede vine tot mai rar...".
Andu va continua fără succes să "caute metaforele" pentru că nu știe ce e metafora și unde să o caute.
"Păi măi bre Ted", nu te lăsa influențat de lipsa de educație și grosolănia altora.
În ceea ce privește necesitatea ginecologului, ai perfectă dreptate; doar Andu ne-a învățat aici o lecție de istoria medicinei din secolul XIX.
Sigur, poezia nu poate place tuturor; când faci un comentariu trebuie să ai și cunoștințele necesare, dar când te lași condus doar de dorința de a jigni....
Andu Moldovean e un critic submediocru, ca și "poezia" pe care o scrie.


 =  plecarea in lume
Florina - Daniela Bordieanu
[09.Dec.04 09:44]
daca si acest text e un poem slab, atunci eu ma duc in lume.

"se întâmplă risipirea mea să îi supere pe mai marii
crucii vin vise încruntate îmbrăcate în halate albe
cu gulere de orizont negre de furie îmi strigă
- te dăm afară din piele și din lume!"


fara alte comentarii.

Dana

 =  redundanta diminetilor mele
Claudiu Banu
[09.Dec.04 10:11]
Florina,
Deschide-ti ochii, mintea si bratele.
Apoi citeste eventual urmatorul mesaj pe care nu stiu cum se face dar nici Ted nici tu nici Marlena Braester nu l-ati receptat din comentariul meu sau al lui Andu. Poezia aceasta e una buna pentru nivelul actual al poezie dot ro, dar e o poezie mediocra pentru ce poate Ted, si chiar submediocra in contextul poeziei cu pretentii.

Daca asa ai citit, si prima oara, atunci spune-mi si fii linistita eu sunt cel care am sa renunt sa mai trag de maneca pe unul sau pe altul pe aici, si daca nu plec in lume, cel putin o sa procedez la silenzio stampa.

 =  >> Claudiu (Leviathan)
Florina - Daniela Bordieanu
[09.Dec.04 10:40]
M-am trezit, Claudiu, si crede-ma ca nu mesajul tau m-a determinat sa remarc acea strofa si tin sa te asigur ca iti raman aceeasi colega in ale scrisului pe site pe care o stii, fara nici o umbra de ranchiuna/suparare/malitiozitate in cele ce-ti scriu. (in ciuda comentariului virtual, sper sa-mi simti tonul, e calm in ceea ce te priveste si asa va ramane.:) )
Asta e o precizare.
A doua este urmatoarea: nu sunt eu cea in masura sa evaluez "pretentiile" unei poezii si nici mediocritatea sau genialitatea unui autor.
nu sunt "calificata" nici macar sa masor nivelul actual al poezie.ro.
(am inteles ceea ce ai vrut sa spui in comentariu, te asigur)
De fapt eu nu stiu mai nimic din domeniul criticii literare. Citesc un text de aici tot asa cum citesc unul dintr-o carte: imi place sau nu din motivul x sau y, are sau nu ecou in (suna cam pretentios, dar nu am alta formulare) mintea mea.
Ori in poezia aceasta, sunt cateva imagini care efectiv m-au determinat sa revin si sa vad de ce si de unde si cum.
strofa citata chiar mi s-a parut faina.
Cu riscul de a ma lasa "categorisita" in marea masa a cititorilor mediocri, e atat de grav ca am remarcat-o?
Pana la urma e doar o alta parere.
Ma intelegi?
*
Sa nu cumva sa renunti sau sa taci.
Abia atunci ma voi supara pe tine.

cu bine,
Dana

 =  ba gresesti, Andu
Cristiana Miu
[09.Dec.04 10:51]
Nu vreau sa intru in aceasta polemica. E un text care mie imi place. E un text care pe mine ma atinge. Nu pot fi obiectiva pentru ca e un text al lumii mele, al foamei mele de poezie, al trairilor mele. E un text care ma reprezinta. De la mine se vede un text bun. REstul e istorie.

NU sunt de acord ca Andu Moldovean e un poet sau un comentator fara valente. Insa, din partea uneie femei si medic pe deasupra, vreau sa-i transmit: GINECOLOG cu majuscule iti trebuie daca ti se rupe apa. Cu moase nu se mai naste in secolul asta. Poate cu moase din alea cu facultate care vor aparea peste cativa ani. Si alea au pregatire de ginecologi si facultate de 5 ani. Asa ca Ted stia ce trebuie, Andu nu. Se mai intampla.

 =  imi iau seminte si pop-corn si astept
Claudiu Banu
[09.Dec.04 11:21]
Off-topic:

Anunt important pentru Andu:
Gasit simtul umorului pierdut definitiv de colegele noastre.

On-topic:

Nimeni nu spune nimic despre Rosacruce?

 =  pregatind recompensa
Florina - Daniela Bordieanu
[09.Dec.04 11:35]
off topic:

daca-l gasesti, (simtul ala), te rog sa nu-l imparti cu nimeni. si-asa e putin si e pacat sa-l risipesti in hohotele spumoase ale unui pahar cu bere intr-o companie tipic masculina de genul-dupa-meci-mancam-seminte (daca tot e vorba de anuntat pe altu', de ce nu pe Andu, evident).
mai bine astepti sa primesti singurel recompensa de la colega-florina, nu de alta dar nu e cine stie ce substantiala.

on topic:
am recitit poezia si raman la aceeasi parere.

(daca tot ne folosim de on si off-uri)

 =  Marlena
Andu Moldovean
[09.Dec.04 12:28]
Multumesc pentru aprecieri.
Laila Tov.
Bobadil.

 =  parerea mea
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
eu tind sa fiu de acord cu andu, vasile are texte mult mai bune, desigur asta nu inseamna ca acum trebuie sa stam sa-l batem la cap, dar raman la parerea ca textul nu este asa cum ma asteptam eu, sau cum o sugerau "stelutele".

marlena, andu nu a fost agresiv, poate a fost sincer asa cam "tare", dar daca a fost "asa" se datoreaza faptului ca e un cititor "fidel" al lui vasile, si-l apreciaza foarte mult.
raman la parerea ca al doilea comentariu al tau este foarte exagerat, nu mai spun de aprecierile tale la nivelul lirismului si nu-n ultimul rand in ceea ce priveste metaforele.
cat despre grosolania lui andu, sa fim seriosi, andu e unul din membri care mai stie ce e aia bun simt pe site-ul asta, un bun simt "sincer" si nu din ala formal ca sa lase o impresie buna.
bre-ul ala denota alte chestii, dar unele persoane de pe aici iau totul prea in serios si se aprind fara scaparici se pare.

"Așa cum critică "metafora" din versul: "când rămâi fără ultrasunete fac leacuri băbești" ( oare un onorat membru al agoniei cu nivel 120 nu are habar că asta nu e o metaforă???), tot așa trece fără a sesiza nimic pe lângă "tufe de trandafiri mutilate"

marlena, andu nu a spus-o in sensul propriu ca alea n-ar fi metafore prin definitie, ci prin originalitate in sensul de accesibilitatea prea simpla a procedeului de obtinere + elementele folosite - ca sa zic mai pe intelesul tau. pentru ca eu am impresia ca daca ma apuc sa scriu un text cu dulcegarii si pretiozitati metaforice tu repede ai sa vii sa-mi dea stea.
"tufe de trandafiri mulitate" mie nu mi se pare o metafora reusita. nici constructiile care includ elemente ca "versuri", "cuvinte" - ceea ce nu sunt decat o coarda exploatata aproape la maxim de celelalte generatii in poezie. sa nu mai zic de "tample" "coaste" "albastru" - care-s asa ca offtopic si exemplu.

daca ai citi alte poezii mai vechi de-ale lui vasile ai observa cat de "grosolan" e andu cand ii spune ca scrie bine.

cam atat.

 =  ted
simona marcu
[09.Dec.04 17:40]
Vin si eu sa pun paie pe foc si sa strig in gura mare ca e o poezie speciala si ca nu merita desfiintarea vadit rautacioasa a unora care se simt dintr-o data "investiti" in comentatori de indreptare pe site.
Parerea mea.

 =  off-topic pentru simona marcu
Claudiu Banu
[09.Dec.04 17:58]
Simona nimeni nu desfiinteaza poezia aceasta. Pentru poezie dot ro e buna. Toata lumea e de acord. Citeste mai atenta. Cred ca toti au spus ca e mai buna decat altele. Si ar fi mai corect sa argumentezi de ce e o poezie speciala daca tot ai venit sa faci la randul tau comentariul de indreptare. Daca esti capabila.

 =  poate fi un off-topic
simona marcu
[09.Dec.04 18:30]
Pentru acel "daca sunt capabila" nu meritai sa-ti raspund.Dar de dragul lui Ted o fac, fara sa ma sprijin in carje logice, eu vad partea frumoasa a poeziei, percepria nu are uneori nevoie de argumentatii pretioase si pretentioase.Nu cred ca exista tipare dupa care se fac comentariile, Claudiu.Eu am citit aici o poezie ce se sustine singura.Pacat, prea mult si inutil venin.Nu cred ca se face astfel vreun serviciu nici comentatorului nici autorului.
Si rar gasesc minti aerisite care au intr-adevar ceva de spus.
Cu parere de rau, Simona Marcu.

 =  inca un off-topic intre carje logice si impotenta
Claudiu Banu
[09.Dec.04 18:43]
Da Simona, rar intalnim mintile acelea despre care amintesti tu. Aproape la fel de rar precum o argumentatie valida pe langa un text. Cel mai des insa ma intalnesc cu " E buna fiindca imi place mie" spusa intr-un fel mai mult sau mai putin voalat, si cu chestii atat de generale incat uneori eu personal nu ma pot abtine si renunt la "diplomatia" gregara in favoarea sinceritatii.

 =  cu parere de rau
nichita victoria
[02.Oct.05 19:05]
e pacat ce se intampla sub acest text.
pentru o anumita perioada voi inchide lista comentariilor.




Autorul acestui text nu mai acceptă comentarii la acest text
(sau şirul de comentarii a fost oprit de un editor)