Comentariile membrilor:

 =  Felicitari!
Dan D.
[02.Oct.05 19:06]
cineva trebuia sa faca si educatie pe situ-ul asta !Felicitari!restul e bla-bla-bla...barfe de cartier!daca le spui si cum a murit Deleuze ai 6 stelute de la mine !inca o data sincere felicitari pt.initiativa ta ca ma saturasem de cumetrii si alte grade de asociere intre mEMBRI!

 =  asa a murit Deleuze
Cristiana Miu
[16.Oct.04 00:28]
Acest articol este o traducere, articolul original apartinandu-i lui Axel Lenn si putand fi citit pe varianta engleza a agonia.ro. Din cate stiu eu, Gilles Deleuze s-a sinucis pe 4 noiembrie 1995, aruncandu-se pe fereastra, deoarece fusese diagnosticat cu cancer pulmonar. Am trecut testul?

 =  OUI!
Dan D.
[02.Oct.05 19:06]
Da !

 =  Numai de bine!
Dan D.
[02.Oct.05 19:06]
TE invit la universitate >la Fac .de soc.si filos. Urmareste cursurile sau seminariile lui Adrian Bojenoiu!Vinerea cred ca se tin!

+ Derrida, că tot se vorbește atîta despre postmodernism pe aici
Virgil Titarenco
[16.Oct.04 02:46]
Da, se poate citi destul despre asta în presa digitală și pe hîrtie. Articolul/traducerea nu aduce nimic nou dar mă bucur că a apărut și atît. Aș fi vrut să scriu și eu ceva dar ultimele săptămîni mi-au fost mult prea încărcate pentru a mă încumeta. O felicit pe Cristiana pentru efort.

 =  domnului Virgil Titarenco
Cristiana Miu
[16.Oct.04 12:17]
In urma jignirilor absolut nedrepte si prin urmare cumplit de dureroase la care m-ati supus in mod repetat in pagina dumneavoastra speram sa nu va regasesc niciodata in paginile mele. Asta din cauza ca va consider un poet excelent, pe care mi-a facut placere sa-l citesc si de la care am avut de invatat, dar dublat de un om cu un caracter care imi provoca rusine ca l-am intalnit. Aceasta este desigur parerea mea personala, extrem de subiectiva si mi-o asum deplin, cu riscul de a fi considerata atac la persoana.
Ati intervenit la un text care nu-mi apartine, el fiind doar traducerea unui articol scris de Axel Lenn. Imi permit sa raspund eu in subsolul lui datorita legaturii de prietenie care ma leaga de autor. Intr-adevar pentru initiati articolul nu aduce nimic nou. El se vrea doar un semnal la moartea unui filosof care a marcat adanc gandirea unui secol. Trebuie sa recunosc ca pentru traducator au fost cateva noutati, eu nefiind o cunoscatoare a domeniului, doar o cititoare amatoare.
Ma bucur ca v-a trezit interesul si va multumesc pentru apreciere.
cu respect pentru scriitorul Virgil Titarenco,
Cristiana Miu

 =  Cristiana Miu
Virgil Titarenco
[16.Oct.04 22:33]
Dragă Cristiana,
părerea mea este că faci trei greșeli majore în răspunsul tău.
Prima este faptul că mă numești poet (excelent) și scriitor. Iar eu sînt departe de a fi așa ceva.
A doua este că vorbești despre "jignirilor absolut nedrepte si prin urmare cumplit de dureroasejignirilor absolut nedrepte si prin urmare cumplit de dureroase" pe care ți le-aș fi adus eu în pagina mea. Și pur și simplu eu nu le găsesc. Și le-am căutat cu atenție, măcar și pentru a-mi cere scuze. Dar nu le-am găsit. Am menționat o dată că erai înfierbîntată (așa cum mi s-a părut mie) dar nu am găsit nici un fel de ligniri, darămite "absolut nedrepte si prin urmare cumplit de dureroase". Poate mi le arăți tu.
În al treilea rînd greșești cînd îți imaginezi că eu aș fi ranchiunos sau răzbunător. (e.g. "speram sa nu va regasesc niciodata in paginile mele. Asta din cauza ca va consider un poet excelent, pe care mi-a facut placere sa-l citesc si de la care am avut de invatat, dar dublat de un om cu un caracter care imi provoca rusine ca l-am intalnit.") Evident, așa cum spui, este părerea ta personală. Dar asta nu înseamnă că nu poate fi fundamental greșită. Eu citesc aici texte și le apreciez ca atare. Nu mă "înfierbînt" decît cînd văd că răutatea, grobianismul sau lipsa de bun simț dau peste mal. Modul tău de a judeca lucrurile mă ispitește să gîndesc că tu ai proceda așa, adică ai fi gata să "sancționezi" un text în funcție de simpatia sau antipatia ta față de autor. Greșesc? Îmi place să cred că greșesc spunînd asta cu privire la tine.

 =  .
Mae Stanescu
[16.Oct.04 22:42]
cristina, comentariul lui virgil l-ar putea "atinge" cel mult pe Dan D., eu il consider pertinent si deloc rautacios;

am intervenit pentru ca, fiind pe margine se vede mai bine:) asa se zice.
si pentru ca nu imi place sa te vad suparata, ca nu-ti sta bine!
cu drag.

 =  Mae
Cristiana Miu
[16.Oct.04 22:49]
Me, nu m-am suparat pe Vrirgil, comentariul lui aici e intr-adevar foarte pertinent. Nu sunt suparata. Sunt, asa cum mi s-a zis, hiper-sensibila si Virgil a reusit in doua randuri sa ma raneasca cumplit. O sa explic imediat de ce.
Multumesc.

 =  domnului Virgil Titarenco
Cristiana Miu
[16.Oct.04 23:05]
Domnule Titarenco, poate nu am explicat suficient, presupunad ca se intelege. Poate si gresesc. Va spun din start ca reactia mea nu e infierbantat, dar acolo unde mi-ati reprosat acest lucru era.
DE ce era? Pentru ca indiferent ce dispute aveati cu domnul Costel Babos nu aveati dreptul sa va legati de copilaria lui. M-am simtit vizata, domnule Titarenco, si poate si dumneavoastra ati fi reactionat urat. In plus eu cred ca initial v-am spus politicos si argumentat de ce. Presupun ca aveti si dumneavoastra in trecutul dumneavoastra o mare suferinta. Daca eu as folosi aceasta suferinta ca material in disputa din subsolul unui text nu ati fi incantat, sunt sigura. V-ati simti ranit, lezat. Dumneavoastra ati folosit suferinta lui Costel, a mea, a altora intr-un mod pe care inca il calific a fi rusinos.
Am cautat si eu sa vad unde m-ati jignit. Initial reprosandu-mi rea-vointa de care eram straina si primind explicatia mea cu o superioritate dispretuitoare. Atunci mi-am zis: trebuie sa fiu atenta, nu m-am comportat asa cum trebuie si omul acesta m-a receptat gresit. E vina mea. Apoi la textul incriminat, cel cu arca. Intr-un comentariu in care se precizeaza ca se vrea un raspuns mie scrieti: În rest cancanuri, bășcălie și polițe plătite. De fapt cam tot siteul acesta, care de o bucată de vreme e în derivă evidentă, se reduce cam la atît.
Deci, deocamdată eu nu am citit sub acest text nici un comentariu critic nici negativ și nici pozitiv așa că nu prea văd de ce aș avea să mă supăr. În ce privește comportamentul unora, și repet comportamentul unora, asta e o altă poveste, și ține tot de degringolada de aici, de polițe care se vor plătite (și vă rog nu mă acuzați de conspiraționism ieftin), de găști și grupuri de interese meschine. O faună întreagă. Bineînțeles o să mi se reproșeze că sufăr în amorul propriu și alte bazaconii. Sau o să mi se spună că oamnenii sînt bine intenționați și eu sînt cel care reacționez. Haideți să fim serioși. M-am săturat de atîta abureală și de fente de trei lei. De oameni care atunci cînd au chef de bășcălie, hărțuială sau jigniri nu se abțin să o facă și după aceea se transformă brusc în mielușei nevinovați care stau cuminți și își dau pseudoacademic cu părerea. Dacă cineva își imaginează că eu dau mai mult de un leu găurit pe jongleriile astea ieftine, se înșeală amarnic.

Poate sunt eu hipersensibila, dar credeti-ma ca acest comentariu mi-a provocat lacrimi. Stiu ca puteti zambi de asa o mostra de puerilism, dar asta sunt. Apoi, mai jos, referindu-ma la comentariile asemanatoare ale mele, ale lui Costel si Claudiu Tosa scrieti: Semnificativ mi se pare însă că tu prin întrebarea ta recunoști că de facto eu am fost și sînt aici atacat de o haită. Si de data asta m-a durut.
Si nu, nu ma razbun pe textele dumneavoastra. Pur si simplu refuz sa le citesc, ceea ce recunosc este o pierdere pentru mine. De ce? Fiindca imi permit sa fiu sentimentala si sa ma gandesc ca in spatele operei exista omul. Iar omul Virgil Titarenco nu mi-a demonstrat mie decat lipsa de caracter. Poate si eu lui, si atunci mi s-a parut corect sa va ocolesc. Poate cu adevarat comentariile mele erau de trei lei si am decis sa nu va mai obosesc cu ele.
Initial cand v-am vazut in pagina mea am vrut sa va ignor prezenta. Nu am putut, era nepoliticos si grobian. Dar nici nu am putut sa trec peste cele intamplate. Acum, scriind la acest comentariu simt iarasi senzatia suparatoare a stomacului strans ghem. Pentru ca imi amintesc din nou reactia dumneavoastra la comentariile mele.
Nu va sanctionez textele. Acum cateva zile un prieten, fara sa stie ce simt, mi-a dat un link la textul dumneavoastra Yerba Mate X si am recunoscut ca e o poezie excelenta pe care mi-ar fi placut sa o comentez si sa ii dau o stea. Dar n-am facut-o. Nu din infierbantare, ci din motivele mai sus invocate.
Imi cer iertare pentru comentariul lung si, daca mai doriti alte discutii, adresa mea de mail si YM va sta la dispozitie ([email protected]).
De asemenea nivelul meu (120) va sta la dispozitie. Sunt sigura ca anteriorul meu comentariu poate fi considerat atac la persoana (pana si eu il consider asa), asa incat puteti cere interventia unui editor. Mi-am asumat acest risc pentru ca e mai bine pentru mine sa joc cu cartile pe fata.

 =  abandonez
Virgil Titarenco
[17.Oct.04 00:04]
Dragă Cristiana,
abandonez această polemică. Dacă tu consideri că ceea ce scrii mai sus este un argument rațional și nu o izbucnire emoțională, eu nu mai am replică. Iar în ce privește chestia cu 120 și atacul la persoană nu mă faci decît să zîmbesc amar. Eu să fiu în locul tău m-aș gîndi că mai citesc și editorii o astfel de chestie. Iar dacă tu nu pui mare preț pe caracterul meu e una dar a pune la îndoială etica prin care ei sancționează sau nu ceva pe site (ca și cum ar fi victimele manipulărilor mele malițioase) e alta. Dar, cum îți spuneam, abandonez și te las să crezi ce vrei.
P.S.
În ce privește dacă vei mai citi sau nu textele mele, nu cred că e mare pagubă dar gîndește-te că sînt alții care în urma rîndurilor tale de mai sus mă tem că își vor pierde încrederea în "obiectivitatea" comentariilor tale. Nu știu dacă îți mai pasă sau nu de asta, dar, evident fiecare cu sistemul său de valori.

 =  clarificare
Virgil Titarenco
[17.Oct.04 00:06]
clarificare -
Am vrut să spun "mare pagubă pentru tine" în P.S.

 =  da
Cristiana Miu
[17.Oct.04 00:11]
Nu e o polemica, nu e o explicatie obiectiva, nici nu a avut pretentia. Normal ca editorii citesc si nu cred ca i-ati manipula ci cred ca sunteti cel mai in masura sa apreciati daca v-am atacat sau nu.
In ceea ce priveste raspunsul dumneavoastra mi-ati confirmat ca nu m-am inselat. Ma asteptam la aceasta reactie, desi speram ca intr-un final e posibil sa fi ajuns la dumneavoastra. Nu minte lui Virgil Titarenco era telul meu, ci sufletul sau, daca el exista pe undeva.
Imi cer iertare pentru aceste comentarii. Nu-si aveau rostul.

 =  A inteles cineva ceva din Derrida?
Alexandru Bogdan Duca
[17.Oct.04 12:36]
Dumnezeu sa-l odihneasca pe undeva!
Derrida nu a fost un filosof. A fost un distrugator. Si-a batut cu subtilitate joc de tot ceea ce inseamna Logos. Tony Judt il califica ca pe un mare pacalici care si-a ras de snobismul "omului recent". Si cred ca era adevarat.
Personal, nu am inteles niciodata de ce trebuiesc atat de departe impinse limitele interpretarii.

 =  un scurt comentariu
liviu dascalu
[17.Oct.04 14:30]
Vreau sa comentez cateva din liniile acestui text.
"Ultimul dintre marii teoreticieni ai anilor ‘60 (alături de Deleuze, Foucault, Lacan și Barthes)" - e evident ca aici e vorba de cultura franceza, toti autorii enumerati sunt francezi; parerea mea e ca ei nu pot defini o perioada intreaga - "anii 60" - ci doar un microclimat cultural - Franta anilor 60 -.
Nu ma leg de un fleac, e vorba de intreg articolul care mi se pare nitel naiv, iar prin folosirea exagerata a superlativului, gaunos. De exemplu, o asemenea afirmatie - "Derrida a modificat fundamental modelele filosofice ale secolelor XX și XXI", este extrem de riscanta. Eu as spune ca de fapt azi, in lume, Derrida se citeste destul de putin, tot mai putin, si ca deconstructia nu mai este la moda de multa vreme. Pe de alta parte, Derrida a fost, privit la scara larga, un urmas destul de putin inovator al lui Nietzsche si mai ales Heidegger. Martin Heidegger e cel care a revolutionat, realmente, modul de a gandi in filosofia secolului XX, iar deconstructia e doar varianta comerciala a mai dificilei "destructii" heideggeriene.
Despre celelalte influente - expresia "urmas" al lui Freud sau Marx e putin cam improprie, cat despre prespusa descendenta din Levinas e pur si simplu o eroare -. Derrida vorbea limbajul epocii sale, limbajul filosofiei franceze a anilor 60, saturat de marxism, freudism si suportand si influenta lui Husserl si Heidegger. Dar Derrida nu preia nici teorii freudiste, nici marxiste, nu le sustine si nici nu aduce nimic nou pe linia lo, ca un adevarat "urmas" ce s-ar afla.
Popularitatea lui Derrida se datoreaza unei tehnici de imagine, nu cred ca a existat un filosof mai atent la impactul asupra cititorului ca el. Cu alte cuvinte, a reusit extrem de bine sa-si "vanda marfa". In rest, insa, o data risipite farmecele "seductiei", luat la bani marunti, Derrida se dovedeste a fi un filosof minor. In viitor, in acest secol chiar, nici nu cred ca va mai fi citit (poate doar in culturile decalate, cum e a noastra, mereu cu cateva decenii in urma in materie de moda culturala).
Articolul are si alte stangacii, dar simt ca ar fi meschin sa ma leg de toate aspectele. Important este ca am fost anuntati in legatura cu acest eveniment. Sincer,si eu am tresarit citind vestea, in masura in care, in primii ani de studentie, il citeam si ma consideram "derridean".
PS Comentariul lui Alex. Duca mi se pare un exemplu de cum se poate bate campii in circumstantele cele mai nepotrivite.


 =  Alexandru Duca, Liviu Dascalu
Cristiana Miu
[17.Oct.04 14:35]
Alexandru, nici eu nu inteleg parerea ta. Dar presupun ca se bazeaza pe cunostinte mai profunde decat ale mele asa ca nu te contrazic.
Liviu, parerea ta e mai mult decat binevenita (ma rog, puteai sa o lasi la articolul original, in pagina de engleza, dar nu conteaza). Sper ca stangaciile la care te referi nu sunt de traducere.
In rest, ce sa zic, autorul este un admirator al lui Derrida si un autodidact in domeniul filosofiei. Articolul merita citit ca semnal si pentru ca poate naste replici in genul celei date de tine. Am recunoscut, nu stiu foarte multe, cred totusi ca esti un pic radical. Nu sunt convinsa ca va fi considerat prea curand un ganditor minor, dar nici nu am argumente sa te contrazic.
Parerea ta face cat un al doilea articol si ma bucur ca a aparut aici. Pentru mine a fost o experienta educationala si o sa incerc sa o mai repet. Chiar daca a insemnat cautarea la miezul noptii a modului exact in care s-a sinucis Deleuze.:)

 =  Articol
Albu Vladimir
[17.Oct.04 16:28]
Cristiana eu salut existenta unui astfel de articol macar pentru faptul ca a reusit oarecum sa problematizeze... in rest sunt aproape de acord cu Liviu D.

 =  Azrail
Cristiana Miu
[17.Oct.04 19:37]
Vladimir, mai sunt doi filosofi dupa calculele mele sa comenteze si lista e completa. Astept Bucurestiul si provincia.
Stii cum ar fi si mai bun articolul asta? Daca voi, fiecare dintre cei care chiar stiti despre ce e vorba, ati scrie articolele mult mai bune si mai documentate. Pe mine chiar m-ar interesa.
Mi-am amintit ca si eu am scris ceva de genul asta despre Foucault. O sa public, desi habar n-am unde as putea incadra. Nu e nici articol, nici eseu... Eh, ma descurc eu. Multumesc de trecere.
Doi filosofi down and still counting :))

 =  unul UP, mi-e teama
Axel Lenn
[02.Oct.05 19:06]
Cateva linii clare de inceput – am scris articolul pe 9, stirea in sine nu figura decat pe un site frantuzesc, nu urla nimeni pe net sau in presa scrisa implorand terte caractere sa o dea mai departe. A fost trimis altundeva initial, si dupa 3 zile de asteptare fara vreun raspuns, am decis sa il postez aici, varianta engleza a siteului. Era penibil sa scrii: “a murit Derrida” decat. Repet, articolul nu este scris nici pentru dispute, nici pentru polemica de vreun fel sau problematizare. Mesajul mi se pare destul de clar… daca nu, repet: a murit un om, si acest om, in cuvintele mele, a fost xyzmnetryuio….
Pentru a lamuri alte aspecte, reflecta o banala informatie personalizata – mult prea naiva pentru urechile altora, tot ce se poate. Grupul anilor 60 nu reflecta o simpla perioada, mi-e teama. Si cum mare parte a acestui cerc, destul de larg, apartinea spatiului francez ( ca si Derrida), am inclus la repezeala cateva nume din spatiul respectiv. Astea mi-au venit in cap, astea mi s-au parut mai semnificative. Nimeni nu pomeneste de originalitatea vreunuia dintre ei, nu. Observatiile vis-à-vis de Heidegger sunt corecte, cu o precizare: ideile lui, indiscutabil, insa au ajuns sa devina SCOALA, sa rastoarne lumea cu posteriorul in sus gratie altora. Fara “microclimatul” pomenit, fara “urmasi putin inovatori” Heidgger era azi un nume oarecare probabil. Din pacate, Marx nu e reductibil la panourile uriase din Piata Rosie si la propaganda bolsevica, mare parte din el este in continuare subiect de disputa, a lasat mai multe intrebari decat raspunsuri – unul din cei care au periat la Marx si Levinas intre altii, a fost Derrida (intersectiile cu Levinas au fost extrem de numeroase, mi-e teama, vezi comunicare, etica, discurs metafizic, vezi “Monoteismul si limbajul” etc). Freud, mda: a auzit cineva de psihanaliza? Aplicabilitate in comunicare – scris, citit, interpretare? Mhm, problema cred ca este alta aici: Derrida nu a produs deconstructia si atat. Derrida nu a scris decat o carte cu ideile altora si aia pe un singur subiect. Despre culturile decalate nu am ce sa spun; sa inteleg ca daca mergi la un spectacol Shakespeare esti decalat? Aaaaaaaaaa, sau aici isi are loc celebra sintagma lignoasa “ala e patrimoniu universal general valabil” – inteleg ca se aplica si in cazul lui Heidegger sau Husserl… J. Mergand pe logica regresiva a originalitatii ajungem cred la Nietzsche, si tot asa, pana la Adam si Eva. Nimic nu e original, pana la urma, asa incat la ce sa ne mai deranjam…. Cred ca e sufficient. Unii oameni fac lucruri mari, unii oameni rastoarna istoria si cam astia sunt oamenii care se ridica mult deasupra celorlalti. Nu sunt fan Derrida decat dintr-o singura perspectiva: a fost un astfel de om, sau a incercat macar (desi cred ca timpul nu ii va rezerva aceasta imagine), a provocat si, mai mult decat orice, a mers mai departe. Ca opera lui a expirat e un aspect, la fel de expirata e si opera lui Heidegger et co. pana la urma, singurul care a avut ceva greu de spus ramane Nietzsche – dar, era nebun, ce sa-i faci? Acum, postmodernismul a fost un esec magistral, ca o clonare de oi din care au iesit iepuri (si multe altele de trista amintire). Viitorul e rezervat individului, iar eu vad in Derrida o potecuta catre asta.

“Personal, nu am inteles niciodata de ce trebuiesc atat de departe impinse limitele interpretarii”. Pe langa o eroare de exprimare nu am inteles la ce se refera exact. N-am interpretat nimic. Cred totusi ca fraza trebuia sa inceapa altfel: “impersonal….”. nu stiu de ce, asa pare sa aiba mai mult sens.


***


“Virgil Titarenco nu are nevoie să fie apărat sau protejat de nimeni. Își poate purta singur de grijă. Siteul poezie.ro însă are nevoie de protecție…. Atunci cînd însă în interiorul ei se calcă o regulă a siteului, tu ca editor ar trebui să te simți primul lezat și să strigi, nu eu…. Felul în care se aplică regulile siteului este responsabilitatea voastră, a editorilor…. La fel de adevărat este ca dacă nu se aplica regulamentul eu aș fi plecat de pe site. Și asta nu ca șantaj sau ca supărare pe sat ci pentru simplul motiv că eu nu stau într-o cloacă sau într-un loc care devine o cloacă. Respectarea regulamentului a generat o schimbare de hotărîre din partea mea.”
“A omis să îmi spună că acest lucru este valabil și cu privire la haitele de oameni… eu am fost și sînt aici atacat de o haită…” “O faună întreagă” – a se citi “dar nu sunt parte din ea”?
“ Aici nu este vorba de poezie sau literatură ci despre putere, politică, influență, prestigiu, orgolii, machismo, răzbunări, polițe, lovituri sub centură și altele din astea.”

Citatele anterioare ar trada caracter, bun-simt, exact opusul celor incriminate. Atat de patetic dramatismul incat iti vine realmente sa-l crezi.
V. titarenco, in conformitate cu toate regulile de care faci atat tamtam, ce parere ai avea daca ti-as spune:
- “aș vrea să îți poată intra chestia asta în cap deși mă îndoiesc că va reuși. N-are unde. Și de unde nu e, probabil că nici Dumnezeu n-ar cere…”

sau ca
- ”te comporți asemenea unui șobolan”

si ca faci:
- “observații pe șervețele de restaurant”?

Ce parere ai avea daca ti-as spune ca esti o “javra lasa”? Tot ce e pus in ghilimele iti apartine, stai linistit.

Nu una buna, sunt sigur. Am rasfoit mesajele individului in cauza pana mi s-a facut rau. As vrea sa il contrazic… Multa lume PT. O IESIRE din pepeni a primit –20, sau –10 sau mai stiu eu ce altceva. Intr-o astfel de situatie am fost si eu, raspunzand cu aceeasi masura unui comentariu deplasat al unei persone cu nivel 120 care ulterior a devenit censor. Din ce am lecturat eu in mesajele dului Titarenco (ar trebui sa zic luiTitarenco, ar suna oricum mai romaneste decat “lui Cristina” sau “lui Silvia” etc), mi se pare ca a sarit de muuuuult timp calul, de fapt tot grajdul… si are nivel 120? Cred ca e o gluma proasta… Am dat atat de multe refreshuri la pagina lui de autor incat cred totusi ca e real. Nu imi ramane decat o intrebare, fara note de sarcasm sau altceva: pe cand V. Titarenco editor/censor al siteului?

BZL,
A.

P.S. Sunt fooooooarte curios daca acest mesaj va aparea. Intuitia imi spune ca nu. De, in declinarea rotunda a cuiva, “ochelarii de cal sunt de vina – nu pare sa dau de ei, dar ma rog…. Out of here.

 =  multumesc c. miu
Anni- Lorei Mainka
[18.Oct.04 03:28]
articolul, traducere sau nu, il consider bun, mai ales pe un site care penduleaza intre privat si international....suntem multi, suntem peste tot si nu cred ca trebuie sa ne tot aratam cu degetul ce si cum facem ci fiecare dintre noi poate scrie, gindi, si simti....ii multumesc si lui axel lenn ca si-a luat timpul pentru un text scurt si compact....in germania se citeste si controvers sau nu se poarta discutii despre cine a fost derrida....si cred ca multi dintre noi care locuiesc ori traiesc pe unde sunt si-au dorit tocmai aceasta libertate a dezbaterii......libertate fara sa tot fim apostrofati si cu atit mai putin sa ne mai si apostrofam intre noi....go on cristiana

 =  Domnu' Lenn
Virgil Titarenco
[18.Oct.04 06:57]
Domnu' Lenn,

dacă dumitale descărcările astea îți fac bine, dragul meu simte-te liber să te descarci. Eu în general sînt înțelegător cu astfel de situații. Chiar și atunci cînd persoanele în cauză îmi rup textele din context doar de dragul de a-și putea ventila furiile sau frustrările. Evident că în astfel de situații orice explicații din partea mea ar fi de prisos. Ca și în cazul lui Cristiana, se pare că dimensiunea logică într-o astfel de comunicare nici măcar nu interesează. De aceea nu mă voi apuca să îți răspund în legătură cu eventualitatea ca eu să fiu editor. Am să modific însă o vorbă românească pentru ca să nu strigi că te atac la persoană și am să ți-o spun așa modificată, “Cîinele moare de drum lung și “omul fără altă treabă” de grija altuia.” Dar dacă tot n-ai alte preocupări, continuă să te frămînți cu investigații din astea.

 =  many thx
Stefan Bolea
[18.Oct.04 08:59]
un text necesar
ar mai fi trebuit insistat pe conceptul de deconstructie, care nu a lipst in toate necroloagele aparute (bbc, le monde)
apoi in context, trebuia spus mai mult despre influenta filozofiei/retoricii lui nietasche si heidegger asupra scolii franceze din 68
dar bineinteles pe scurt
felicitari si tzie si lui alex

 =  raspunsuri
Cristiana Miu
[18.Oct.04 12:19]
Axel, prima parte a comentariului tau este exact ceea ce imi doream sa vad in acest subsol de text. Ah, ce-mi place polemica asta. Domnilor, sunteti asteptati. (da' sa stii ca aia doi filosofi la care faceam referire tot nu si-au bagat codita pe aici).
A doua parte a comentariului da dovada de o rabdare pe care eu nu am avut-o de a cauta prin comentariile domnului Titarenco. Dupa cum vezi, efortul este absolut inutil. Trebuia sa faci link la pagina domniei sale ca sa nu mai scoti idei din context. Dupa cum bine stii: haita si javra pot fi, in functie de context, laude, felicitari, expresii ale admiratiei profunde si doar arareori, si niciodata in pagina domnului Titarenco, jigniri sau atacuri.

Anni, trecerile tale inseamna foarte mult. Te mai astept, ca acum daca tot m-am pornit am de gand sa scriu despre filosofi pe intelesul meu.

Domnule Titarenco, inutil sa spun ca interventia lui Axel era mai mult decat indreptatita, acesta fiind textul lui. Asa ca nu moare decat de grija propriei persoane, adaptati proverbul. Cat priveste partea aceea cu lui/domnului Titarenco nu facea decat sa va atraga atentia asupra unei probleme de dativ/genitiv a limbii romane pe care fie nu o cunoasteti, fie refuzati cu obstinatie sa o aplicati. Pentru noi gramatica acestei limbi inca nu e facultativa.
Observ, fara sa vreau, ca exista tot mai multe voci care apreciaza negativ comportamentul dumneavoastra la adresa catorva membri ai site-ului...ne culcam noi??? Suntem cam multicei si intelepciunea populara recomanda altceva. Si sa fiu bine inteleasa, ca am vazut ca gasiti numai insinuari pe unde nu sunt, nu ma refer la comportamentul dumneavoastra prin prisma unei tulburari patlogice de personalitate (cum ati facut dumneavoastra cu Costel), ci la comportamentul de fiinta umana educata si inzestrata cu respect pentru propria persoana. Pregatirea mea nu-mi permite sa dau diagnostice pe internet (spre deosebire de a dumneavoastra, desigur, mea culpa) si chiar daca as putea, deontologia profesionala imi interzice sa le comunic in gura mare intr-un spatiu public. Logica dumneavoastra imbatabila probabil ca v-a ajutat sa intelegeti exact la ce ma refer.

Stefan, exact asta s-a vrut articolul. Te mai asteptam ca e cu "va urma".



 =  De cate ori...
Axel Lenn
[18.Oct.04 15:22]
Descarcari, furii, frustrari – uite cum se face poezia. Eu nu-mi amintesc sa iti fi cerut o singura explicatie. Dimensiunea logica exista, probabil nu in viziunea sententious-peiorativa de care faci atat uz dumneata. Si serios vorbind, nu pot sa imi imaginez ca nu vii cu un raspuns la intrebarea din final :)))))) Sa fim seriosi, sper ca iti dai seama ca era retorica, adresata memoriei si un fel de aviz pentru nerepeterea unei situatii de trista amintire. Citatele nu sunt scoase din context, functioneaza de unele singure foarte bine si foarte sugestiv vis-à-vis de emitentul lor: sentinte, proclamatii, stampile, etichete, scuipat intre ochi, calcat in picioare, etc. Daca trimiti pe cineva la locul de origine nu vad ce rost are contextul. Ideea era ca utilizezi un limbaj si o atitudine pe care nu o calific – ti-am pus oglinda in fata, sa zic asa, sa te uiti in ea si sa etichetezi si in cazul tau, la fel de elocvent ca si in altele. Te-am intrebat cum ti-ar placea sa ti se spuna in anume feluri – nu necesita un raspuns public, raspunsul trebuia sa ti-l dai singur.
In alta ordine de idei, de cand sunt preocuparile mele problema altcuiva? Chiar ai impresia ca vii pe un site de o anume factura si incepi sa arunci in stanga si in dreapta cu impresii despre viata, caracterul, persoana altora sub haine de intelepciune populara adanc rastalmacita – te rog sa nu raspunzi, e tot retorica intrebarea. De cate ori? Reformulez: PANA CAND?! O data, de doua ori, de trei ori ca de, esti un caz special…. Dar la infinit tot asa? Adica nu exista o prevedere in regulament care sa transeze situatii de genul asta? Inca un lucru nesurprinzator: cu trecerea timpului evolutia e din ce in ce mai “spectaculoasa”.
Cat priveste articolul asta, a devenit un fel de “hai sa dansam Ravel” – ti s-a lasat o adresa de mail sau de ym unde sa te manifesti liber. In plus, spuneai ca “abandonezi” discutia… Sincer, eu nu ii vad rostul – si aici cred ca suntem, IN FINAL, de accord. Apropos, te rog frumos: Cristianei, Iuliei, Mariei, Ioanei, Andreei etc. Scapa de “lui”, e totusi un site literar, pentru Dumnezeu…

 =  poate ca acest site
Anni- Lorei Mainka
[24.Oct.04 02:52]
are nevoie de un capitol in care se vor explicate imprexatiile....poate ca de exact cei care le folosesc....sper ca nu intram si noi, cei dornici de iluminare in poezie, in "era superviser-ilor"...un controlor peste altul....da CRISTINA MIU astept sa scrii TEXTE, RECENZII, POEZII.......etc...si lasa-i sa comenteze....e dreptul publicului, fiecare cu talentul lui....si apropos, am recitit textul despre rafturile lui Aglaija Veterany si sper sa te recitesc la acel nivel...




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0