Comentariile membrilor:

 =  .
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
in general asa e in filme, nu se respecta neaparat mitul sau povestea.cum ar fi in legende sau de exemplu in ecranizari cu teme sau subtrat religios.
filmul nu l-am vazut, dar de abia astept sa vina si pe aici.

apropo, matale cand vii in ro sa bem o bere?

;)

 =  brad pitt in actiune!
Irina Iacovescu
[23.May.04 20:40]
Bine-ai venit in randurile "cronicarilor"!:)
Mi-a placut articolul, scrii cu mult umor, cu "nerv". Astept cu interes sa citesc si alte cronici si articole semnate de tine, cat de curand.
[off-topic: cum se poate lua legatura cu tine (nu pe chat)?]

 =  Clau
Daniel Dinescu
[24.May.04 00:38]
Sal, Clau!
Pai stiu ca asa e, da' totusi, puteau sa faca ceva mai bun, nici realizarea nu e extraordinara, uite, de exemplu, nu se compara cu un film de Tarrantino.
De venit, vin in Iunie in vacanta si stau pana in Septembrie, so, pe cand si unde berea aia?!? :)
Asteptam...
D. ;)

 =  Irina
Daniel Dinescu
[24.May.04 00:40]
Hey, Irina!
Ma bucur ca citesti textele mele si, da, voi avea mai multe comentarii de gen.
De luat legatura, pe mail, stiu ca ai un mail cam ca nick-ul de aici, nu? Daca e asa, o sa iti scriu eu. Astept confirmare.
Cu drag,
D.

 =  părerea mea
Paul Bogdan
[24.May.04 07:30]
Este foarte importantă distribuția unui actor într-un rol anume. Sunt convins că dacă Brad Pitt l-ar fi jucat pe Hector, alta ar fi fost idila filmului. Nu știu dacă nu cumva în zilele noastre se creează filme pentru autori în loc să se caute autori potriviți pentru anumite roluri.
Mi-a plăcut filmul în întregime. Nu știu de ce critica de film nu a aprobat schimbrile mitului, după opinia mea este un gest de curaj din partea regizorului care a respectat totuși un factor destul de important și anume caracteristica tragediei grecești.

 =  Pan
Daniel Dinescu
[24.May.04 10:11]
Da, Pan, ai dreptate, in zilele noastre se creaza filme pentru actori. E 'normal', cand un actor iti dubleaza nu numai bugetul, dar si castigurile. Cat despre transformarea mitului, nu ma deranjeaza, daca e facut spre imbunatatire, spre o productie mai interesanta, dar aici mi se pare ca a fost transformat Ahile doar pentru Brad Pitt, iar eu nu cred ca merita. Da, intr-adevar, se poate face asta, dar 'cu cap', nu pentru bani. Ma rog.
Nici mie nu mi-a displacut filmul, dar interpretarea actorului ce devine principal iti lasa un gust amar.
Multumesc pentru timpul acordat si pe curand.
Cu respect,
D.D.

 =  parale
Paul Bogdan
[24.May.04 11:11]
Industria filmului asta și urmărește... cât mai multe încasări:)

 =  Dragi editori
Daniel Dinescu
[24.May.04 16:10]
Buna ziua.
As putea fi si eu anuntat de anumite schimbari care au loc pe textele mele, de raman uimit? Nu mi s-ar putea da un nivel mai mare pentru a putea face eu asta? Nu mi se pare normal ceea ce se intampla. Nu ma deranjeaza prea tare, dar as vrea sa stiu si eu si, totusi, sa decid ce imagini si alte 'categorii' ar fi bune pentru textele mele.
Multumesc.

 =  daniel
Irina Iacovescu
[24.May.04 16:54]
Confirmarea mea: acelasi nick, cu litere insa, pe yahoo.

 =  bred pit
Vâță - Diénes Andrea
[24.May.04 18:56]
Daca in zilele noastre filmele se creaza pentru actori, atunci s-a facut o mare eroare atunci cand s-a creat Troia pentru Brad Pitt. I-a stat bine in Legendele Toamnei, in Interviu cu un Vampir, Meet Joe Black sau chiar si in Prieten si Dusman, insa nu in Troia. El e genul de baiat frumos mistuit de focuri interioare, indragostit, visator, bland si in violenta. Cel putin mie imi lasa impresia asta in fiecare film al lui. Nu e el eroul puternic, Ahile.

Daniel, felicitari pentru cronica! Nu stiu cati au mai scris cronici despre filme pe site, dar initiativa ta e laudabila, mai ales daca ne gandim ca filmul e a saptea arta. Puteai sa fii putin mai transant, in orice caz plusurile si minusurile sunt conturate bine. Bravo!:)

Cu drag,

+ un film despre demnitate, orgoliu, dragoste

La sfarsitul carierei sale, eu zic ca merita sa-l vezi pe Peter O'Toole in rolul lui Priam cu inconfudabila lui privire si la fel de inconfundabilul sau timbru. Si, alaturi de el, Brad Pitt. Sa nu-l banalizam, Brad Bitt nu e Mutu. Brad Pitt e un actor mare, cu o abilitate extraordinara de a trece de la un tip de rol la altul.

In sfarsit, atmosfera, spuneam. Si tema filmului. Subiectul e servit. Dar important e ca din istoria Troiei, a fost extrasa tema demnitatii si valorificata esenta tragediei grecesti. In tragedia greaca toti eroii aveau dreptatea lor, fiecare in parte. Insa intrucat dreptatea lor nu coincidea cu cea a zeilor, plateau si mureau. Toti. Hector il omoara din greseala pe Patrocle, plateste si moare. Ahile il omoara pe Hector, fratele iubitei sale, plateste si moare. Totul se plateste in absenta zeilor.

Nimic nu e cenusiu. "Defend your woman and your country". Atat. Pentru asta se inalta si cad regii. Din doua motive, nu din doua sute. E lumea de inceput, frumoasa lume elena, demna si pura. Paris e infrant de sabia lui Menelaus, umilit, in vazul tuturor, inclusiv al iubitei, miza jocului. Dar nu e omorat, si mai grea umilinta. Mai are puterea morlala si fizica sa se tarasca in tarana si sa recupereze sabia familiei regale. Nu renunta. Ia sabia si fuge. Cat timp mai luptam, cat timp ne revoltam, inseamna ca n-am murit cu totul.

Dragostea e intreaga, nu o carpa de sentiment. Din dragoste se fac crime. Din dragoste de frate, de sora, de sotie, de iubita, de fiu, din dragoste de tara. Se iubeste si se moare, cam in asta constau preocuparile grecilor antici. De aceea il vad pe Brad Pitt profund justificat in rolul lui Ahile, indragostit pe o plaja, inainte de batalie, de o frumoasa prizoniera. Probabil ca stropul de maretie si frumusete care ne-a mai ramas, de la greci ni se trage.

 =  Andrea
Daniel Dinescu
[25.May.04 00:20]
Andrea, multumesc pentru apreciere.
Ai dreptate, nici eu nu cred ca e potrivit rolului, cu toate ca, daca esti actor bun, faci orice rol.
Multumesc pentru trecere, mai vorbim.
Cu drag,
acelasi prieten :)

 =  Ioana
Daniel Dinescu
[25.May.04 00:38]
Draga Ioana, iti multumesc pentru 'lumina'! :)
Despre ce zici, am parti cu care sunt de acord, dar nu in totalitate. Uite, Peter O'Toole e de laudat, intr-adevar, dar hai sa renuntam la propriile imagini despre Brad Pitt si sa judecam la rece: in filmul asta nu e bun, de ce sa nu recunoastem? (Si nu stiu ce vrei sa spui despre Mutu, el este deja un fotbalist mare si e in urcare, nu inteleg comparatia cu gradul de inferioritate in dreptul sau...) Ahile nu este un om, este semizeu. O citire atenta a Iliadei ne arata un Ahile razboinic, un Ahile caruia nu ii pasa de oameni, el este zeu. Stiu ca e romantic, e frumos, dar nu e chiar asa; mitul ne spune altceva, Brad Pitt nu e Ahile, e Brad Pitt, si ar trebui sa fie Ahile.
Oricum, multam de comentariu si de parere, conteaza foarte mult pentru mine!
Te mai astept! :)
Cu drag,
Daniel

 =  rata profitului 2 :)
simionescu adriana-marilena
[26.May.04 09:00]
Profit de aceasta excelenta cronica a ta si ma voi duce sa vad filmul, bine scris, m-ai stimulat intru' curiozitate caci legendele sint legende fie ele ale Olimpului sau ale Toamnei, desi trebuie sa recunosc, nu prea ma dau in vant dupa Brad Pitt, iar talentul tau mi se pare mult mai bine intrebuintat in proza decat in poezie. Felicitari pentru steluta!

Cu drag,
Ama -economista, nu poeta
:)

 =  Hai pana pe Insula Serpilor
George Brasoveanu
[26.May.04 18:32]
Traditiile ortodoxe de fapt nu sunt foarte ortodoxe, ci cat se poate de pagane. Ai cam inversat rolurile aici, banii se puneau pentru Charon, luntrasul care ii trecea Styxul pe cei morti, iar traditia asta a fost preluata de ortodxismul grecesc (sunt unele rituri pagane de care biserica nu se atinge, nu de alta, dar se enerveaza si oamenii, nu poti legifera chiar totul).

In rest, daca nu as fi vazut filmul, articolul tau m-ar fi trimis la primul cinematograf unde ruleaza (desi iau serios in considerare ideea de a ma mai duce o data sa vad Troia...)
Si o remarca... m-am bucurat nespus cand am auzit ca Brad Pitt il joaca pe Ahile. Nu de alta, dar aheii erau blonzi si purtau plete.
In rest numai de bine si astept alte articole.

 =  Serpi, George?
Daniel Dinescu
[26.May.04 19:27]
Cred ca s-au cam inversat traditiile in mintea ta, dragul meu George. Unde vezi la mine in articol remarca prin care spun ca ceea ce s-a intamplat in film e ortodox? Ar trebui sa citesti mai atent articolul si sa faci un comentariu plauzibil, daca tot te interesa sa imi lasi un comentariu. A, si inca ceva, cuvantul este "ortodoxie", nu "ortodoxism", daca vrei sa vorbesti despre acelasi termen pe care il cunosc si eu. Si pe langa asta, mai cunosc si altii istorie, nu esti singurul, asa ca nu te obosi sa ne explici cine preia traditii de la cine si cine ce legifereaza.
Cat despre la ce te-a indemnat articolul meu, foarte bine ca pentru tine a facut asta.
Nu iti multumesc pentru ironia fina si nici pentru incercarea de a ma lua peste picior; te stiam un tip onest, imi pare rau ca asa ai inteles sa imi comentezi acest text.
Si pentru ce ne impartasesti remarca de final? Chiar crezi ca esti singurul care stie ceva despre istorie si mituri?
Afla ca in articol scrie clar ca banii erau pentru trecerea Styxului, atragand apoi atentia ca avem si noi o traditie - preluata - asemanatoare (asta implicand banii pentru vamile vazduhului pusi la morti).
Cu parere de rau,

 =  Ama
Daniel Dinescu
[26.May.04 19:30]
Multumesc pentru trecere, Adriana!
Ei, uite ca unii cred ca talentul meu e bine folosit in ambele domenii, daca e vorba de talent. Personal imi place poezia. Acum, fiecare cu preferintele lui. MA bucur ca citesti ce scriu, asta conteaza.
Cu drag,
Daniel

 =  Brad Pitt, Troy si iarasi Brad Pitt
Michel Martin
[26.May.04 20:04]
Un film grandios la nivel de imagine, da. Un rol nici macar pe jumatate din partea lui Brad Pitt. Sincer, cine se astepta? "Cel mai sexy barbat in viata" asa l-a categorisit revista People de doua ori pana acum. Dupa asemenea antecedente faptul ca Brad Pitt devine aproape intotdeauna o jucarie sexuala de mare ecran nu mai mira pe nimeni. Fizic, un Achile reusit ceea ce a exclus posibilitatea efectuarii unui rol de calibru mare. Personal spun ca toti ceilalti actori au jucat mai bine decat el. Insa eu m-am dus sa vad filmul pentru Brad Pitt. Pentru sensibilul Louis, pentru Tristan, poate si pentru Joe Black. Si pe langa mine, in sala, probabil au mai fost cel putin zece homosexuali si trei sferturi de femei mai mult sau mai putin nesatisfacute.
Si uite cum tot Brad Pitt a devenit filmul in sine desi nu a dat cea mai buna performanta. Caci de restul ce mai e de zis? Delectabil de la panormaic la detaliu, in special costumele, la bugetul alocat, nimic surprinzator.

 =  Michel!
Daniel Dinescu
[26.May.04 20:11]
Michel, cauta-ma neaparat la telefon acum sau dupa ora 10pm, e urgent!
Cat despre Brad, asa e...si eu am fost cam in aceeasi atmosfera la cinema! ;)
Cu drag,
D.

 =  E mai bine asa?
George Brasoveanu
[27.May.04 10:32]
Hop-hop Daniele! Nu te avanta ca nu ai de ce. Vad ca ai modificat fraza in care vorbesti de bani pe ochi. Prima formulare a frazei in cauza m-a facut sa scriu ceea ce am scris. In orice caz comentariul meu nu e unul agresiv la adresa ta si nici ironic. Am scris si eu ce mi-a trecut prin cap imediat dupa ce am citit articolul tau.
Reformulez comentariul meu intr-o forma care este posibil sa fie mult mai populara:

MI-A PLACUT MUUUUUUUUUUUUUUUUUUULT! :)

E mai bine asa?
In rest numai de bine si sanatate maxima.

 =  George again
Daniel Dinescu
[27.May.04 11:08]
Nu, George, nu e bine sa fii ironic a doua oara degeaba, pe mine nu ma intereseaza sa fiu laudat, ma intereseaza sa imi fie textele comentate plauzibil, nu in graba si lipsit de sens si adevar.
Si nu, nu ai dreptate, nu sunt de asa o joasa speta incat sa modific textul si sa spun dupa ca nu am gresit. NU AM GRESIT. Probabil ai trecut tu in graba si ai citit altceva, poti cere lamuriri de la editori pentru a vedea ca nu am umblat deloc la text dupa ce l-am postat. Si eu am cate ceva 'diplome' in istorie si literatura, asa ca, pe langa faptul ca sunt licentiat in Teologie, mai stiu si eu cate ceva despre ce scriu.
Sanatate si tie si sa stii ca m-as bucura daca ai citi mai cu atentie data viitoare, si chiar te invit sa imi mai comentezi textele, eu nu iti port nici un fel de ranchiuna. Incearca numai sa lasi graba deoparte. Cred ca aici am avut o problema de comunicare, nu de fond, asa ca, toate trec, a trecut si asta.
Cu prietenie,
Daniel

 =  Textul potrivit...la locul nepotrivit.
dorin bregu
[02.Oct.05 19:06]
Nu vreau sä par arogant prin ceea ce vreau s-ä spun in acest text, dar sunt de pärere cä e o migä gresealä logisticä, cind la rubrica Arte se vorbeste despre un astfel de film, care dupä pärerea mea apartine de domeniul Divertismentului. Intradevär Filmul, acest mediu relativ nou este considerat (pe drept cum se spune) ca a saptea Artä, dar dupä cum se stie, imediat dela aparitia sa a fost utilizat cu diferite intenti, de cätre cei ce au folosit ca mijloc de exprimare acest material. Apreciez modul täu de exprimare, usurinta cu care reusesti sä te joci cu cuvintele, deunde si valoare literarä a acestui text. Cum spuneam , dupä aspectul informativ al textului din päcate, este plasat la o rubricä gresitä. Nu vreau s-ä plictisesc in disertatia mea referitor la rolul filmului in Artä, o fac cu mare pläcere doar in caz in care existä un interes direct la aceastä temä. Cu stimä Dede

 =  cinama si droguri
dorin bregu
[25.Jun.04 04:15]
Sä moarä copii mei, cind citesc ce se scrie aici despre film, am impresia cä astia care scriu se duc la cinema in lipsä de alte droguri.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0