Comentariile membrilor:

 =  .
DanTristian
[09.May.03 13:44]
mai mai mai - asta e refrenul piramidei tale deconstruite:)

"Naste din
sange____ cunoasterea____ visului " asta mi-a placut cel mai mult!
nu stiu, poate ai incercat sa dai forma unui copac pe al carui cap tot sta cerul naravas. ei! nu-mi place chistibusia asta tehnica dar in rest textul mi-a placut.:)

+ nu doar conjunctivul
Alina Manole
[09.May.03 18:52]
Poemul tau este poemul lumilor.

Sa-l intelegi
inseamna
sa vezi oglindirea lucrurilor
in sinele dextrogir
al cunoasterii.

M-a cutremurat poezia ta. Candva, incepusem sa inteleg, sa caut, sa descopar in sine; sa invat sa nu daram "copacul din samanta".

Bine ai venit in antecamera misterelor...
Solve et coagula, iata puterea cheilor.

Iata minunea.

+ stea
Paul Bogdan
[09.May.03 18:53]
stea

 =  jocul cu focul sau pariul cu Hermes
Dan Mitrut
[10.May.03 23:09]
Silva mai are la activ un poem de asta cu valente grafice. doar ca cel anterior era mult mai frumos desenat.

ce regasim insa aici? incercarea autoarei de a ne duce in lumea plina de farmec a intelepciunii hermetice. cred ca excursia asta trebuie sa o faca fiecare pe pielea lui, in functie de cat de tare il tin, macar lecturile, pentru ca orice incercare de hermeneutica in acest text e sortita esecului.

in afara de motto, de o profunzime ametitoare, cele de jos sunt imaginea ordinii de deasupra, cu cerul functionand ca vortex de manifestare a lumilor prin solve et coagula, restul textului nu se ridica, macar emotional, la nivelul citatului din Corpus Hermeticum.

literar, textul devine pentru mine o schema rece de cuvinte, un fel de rastignire de-a lungul inesteticelor linii orizontale, mult prea lungi.

"Sa nu te plangi
sa nu sfarami
sa simti pamantul
din cenusa
sa-l tii
in san"

daca am putea suspecta prima parte, cea dinspre cer, de o oarecare alchimie a gesturilor, legate de Marea Opera,(in traditia alchimica, materia primara a Marii Opere trebuia sa treaca prin procesul de dizolvare, imbatranire si mai apoi abia incepea transformarea prin interventia inimii operatorului catalizator al celor doua planuri: pamant si cer), insiruirea pe ata a urmatoarelor cuvinte nu ne mai spune nimic. imaginea in oglinda sugerata de autoare nu mai e sustinuta de substanta misterului: nu mai stim, de exemplu, "cunoasterea" taiata cu o linie e o cesura transcendenta, sau interdictie.

in extazul acesta al sangelui care se metamorfozeaza urletul extatic e un nonsens. principiul dizolvarii, cel mercurian, din contra e tacere, caci altfel, aceasta stiinta sacra de la inceputul lumii, ar fi ars ciclurile existentei si noi astazi am fi ros la cojile propriului ideal de fiinta tamasic si rajasic, in vesnica suspendare.

"putere eterna, imparatiei acestei lumi" e minune? o putere eterna nu vehiculeaza nici macar traditia hermetica, pentru ca aceasta lume e intr-o varsta la care orice putere celesta poate necroza planul de actualizare, noi fiind in stadiul de solve. e o idee periculoasa, sper eu sa realizezi implicatia unei asemenea afirmatii, aparent banale.

in ultima parte apare iarasi coerenta ideii, dar s-ar fi asteptat o sugerare a ordinii lucrurilor de sus. ce apare insa: acelasi joc cu simboluri insuficient intelese. regenerare, in staza ei cea mai de jos.in loc de aur apare tot pamant "sa dai pamant mai bun"

interdictia "daramarii din samanta" e poate singura bijuterie poetica din acest efort de sublimare a gandurilor, in incercarea de apropiere de esenta.

eu cred ca incercarile tale trebuie sa vizeze o lectura mult mai larga a acestor traditii, cu rost initiatic, dincolo de metafizica practicata in mod barbar de filosofia occidentala, asta ca sa nu ramai la impresia ca poti transmite intr-o schema simpla de cuvinte Adevarul, prin tine, canal de manifestare, in aceasta modalitate.

Eliade zicea in Oceanografia:

"cartea aceasta nu este o carte de gandire, ci una de
intelegere. Gandirea si intelegerea nu sunt sinonime.
Putem gandi mult si bine si totusi sa nu intelegem nimic"

iti sade mult mai bine in haina de poeta. evident, restul incercarilor...

 =  mirare :)
ADRIANA POPP
[11.May.03 00:30]
Ma mir ca, totusi, nimeni nu a identificat imaginea pe care am figurat-o in poemul asta! Mie mi se parea destul de transparenta....
Poate Paul sa-si fi dat seama?!

Hmm, mai asteptam...poate mai are cineva vreo "revelatie"...:)

+ Corectare
Andrei Gheorghiu
[11.May.03 01:31]
Stea.

 =  prea transpareta
Dan Mitrut
[11.May.03 01:38]
daca ai scris poemul asta pentru a figura o cruce, asta da e transparenta. doar atat

magul amuzat :)))

ma bucur ca ai citit cu ochii inimii comentariul meu ;))

 =  Ordinea lucrurilor ( Dominique)
Anca Anghel
[11.May.03 02:24]
SILVA, in primul rand imaginea sugereaza un copac. Nu e nici cruce ( precum zice magul) si nici "revelatie" precum spui tu.
In al doilea rand citind cuvintele scrise de tine pot intregi mai multe intelesuri.

"Naste din sange urland minunea"
"Naste din sange urland visului extatic minunea"
"Naste din minune"
Mai apoi "cunoasterea " s-a dorit, dar nu este intre "sange" si "vis" ( adica intre realitate si imaginar).
Poate doar minunea ar putea fi intre "urlet" si "extaz" ( urlet=agonie; in fine agonie si extaz)

Si daca mergem pe trunchi in jos ( ca mie imaginea imi sugereaza un copac), atunci minunea este "puterea" si "eternitatea" " acestei lumi" fie si cu semnul exclamarii daca tu asa vrei.
Desi semnul exclamarii imi sugereaza un gest impus.

Ca in final, la baza textului, spui ca acestui copac ii trebuie un " pamant mai bun".

Imaginea, cuvintele tale s-au dorti a fi o proiectie a ordinii lucrurilor.

Ma intreb ce reprezinta "copacul" in aceasta ordine progresiva intre cer si dedesupturi ?
Intr-o lume a hazardului, intamplarile cele mai colosale se petrec in ciuda tuturor regulilor. Ordinea lucrurilor ? Care ordine ? De ce s-ar impune o ordine intr-o lume care de la cele mai primare inceputuri este in miscare si evolueaza.

Anca ( Dominique)

Nota: O stea nu mai pot sa-ti dau pentru ca deja textul a fost remarcat. Am preferat sa scriu acest comentariu.

 =  frige!...:)
ADRIANA POPP
[11.May.03 02:30]
Nu, Merlinut, nu e o cruce, pentru ca asta e mult mai tanara in "lumea" simbolurilor... In ceea ce priveste calitatea mai "slaba" a graficii, asta s-a intamplat pentru ca a trebuit sa ma descurc singura cu partea asta, pentru ca Andrei n-a mai avut destul timp sa-mi dea o mana de ajutor , iar eu nu-s arhitect si nu ma descurc mai deloc cu programele de grafica... Insa, pana la urma, tot raul a fost spre bine, pentru ca altfel ghicitoarea ar fi fost, poate, prea usoara...:)
Uite, Anca aproape a dat peste raspunsul corect.

 =  Ordinea lucrurilor ( dominique)
Anca Anghel
[11.May.03 02:33]
SILVA, in primul rand imaginea sugereaza un copac. Nu este nici cruce ( precum zice magul) si nici "revelatie" precum spui tu.
In al doilea rand citind cuvintele scrise de tine pot intregi mai multe intelesuri.

"Naste din sange urland minunea"
"Naste din sange urland visului extatic minunea"
"Naste din minune"
Mai apoi "cunoasterea " s-a dorit, dar nu este intre "sange" si "vis" ( adica intre realitate si imaginar).
Poate doar minunea ar putea fi intre "urlet" si "extaz" ( urlet=agonie; in fine agonie si extaz)

Si daca mergem pe trunchi in jos ( ca mie imaginea imi sugereaza un copac), atunci minunea este "puterea" si "eternitatea" " acestei lumi" fie si cu semnul exclamarii daca tu asa vrei.
Desi semnul exclamarii imi sugereaza un gest impus.

Ca in final, la baza textului, spui ca acestui copac ii trebuie un " pamant mai bun/sa arzi
sa nu darami /copacul din samanta"

Imaginea textului, cuvintele tale s-au dorti a fi o proiectie a ordinii lucrurilor.O sinteza a esentialului.
"Sa simti pamantul..."/"sa-i dai pamant..."

Ma intreb ce reprezinta pentru tine "copacul" in aceasta ordine progresiva intre cer si dedesupturi ?
Dar intr-o lume a hazardului, intamplarile cele mai colosale se petrec in ciuda tuturor regulilor. Ordinea lucrurilor ? Care ordine ? De ce s-ar impune o ordine intr-o lume care de la cele mai primare inceputuri se misca, loveste si niciodata nu moare ?

Anca ( Dominique)

Nota: Ar fi deplasat gestul meu de a iti da o steluta. Puterea mea " de apreciere" a unui text este neglijabila din punctul tau de vedere. Asa ca bunul simt mi-a sugerat , in aceasta ordine de idei ( uite ca tocmai vorbeam de ordinea lucrurilor) sa evit ridicolul si sa ma rezum doar a face un comentariu textului tau.

 =  Copacel, copacel!
Lapis Lazuli
[11.May.03 02:53]
O sarcina usoara pentru Abulafia:

Intre Balanel si Pantera Roz, ramane loc de o samanta de intelepciune:

Nu cautati mai departe de briciul lui Occam. Ne putem taia foarte bine gatul si cu el.

 =  re:Dominique
ADRIANA POPP
[11.May.03 03:04]
Ancule, "revelatia" era o gluma pe jumatate: n-am gasit, pe moment, alt termen mai clar si de-aia am folosit ghilimelele.
Insa cand am spus ca te-ai apropiat cel mai mult de raspuns, n-am glumit deloc; imaginea este intr-adevar aceea a unui arbore, in care se oglindesc doua lumi identice si care le contine pe amandoua... Fiecare dintre cuvintele arborelui este traducerea pe care am dat-o eu unor "nume","nume" intre care exista niste legaturi; intr-adevar, n-am figurat grafic toate legaturile...

Hai sa mai dau o cheie, un citat din Visul alchimic al lui Lovinescu:
Asculta un om cu experienta, spune sfantul Bernard.Vei invata mai mult in paduri decat din carti

P.S. Ceea ce n-am reusit eu sa ghicesc, este motivul pentru care afirmi ca Puterea ta "de apreciere" a unui text este neglijabila din punctul meu de vedere?!

 =  fara suparare (dominique)
Anca Anghel
[11.May.03 03:47]
SILVA, ma intreb ce explicatii "sefirotice" sa iti dau. Nu ma pune sa desensez arbori. Doar am inteles clar ca din punctul tau de vedere puterea mea de apreciere a unui text lasa de dorit.


Anca (Dominique)

PS: Tocmai ti-am demonstrat contrariul. Daca nu se vede este din cauza simetriei "sefirotice", a ochelarilor sau ...( offf mai bine ma abtin) Pai nu ? Pai da.

 =  revelatia?
Paiu Constantin
[11.May.03 03:52]
eu am curajul sa cred ca este vorba de un om. poate nu va pare, dar dupa cum a spus si silva, nu a avut posibilitati grafice, altfel l-ar fi imbracat in armani, sa isi dea seama tot poporul... prima strofa se vrea a fi capul, care seamana cu al lui frankenstein ala vechi. mai in jos coboara pe partea stanga o mana formata din sange_urland_putere, iar de partea cealalta tot o mana, evident, formata din... dar aici va las pe voi :)
avem un piept (cunoasterea), o burta (minunea) si o... ma rog, hai sa zicem ca-i o pereche de pantaloni scurti. urmeaza picioarele, apropiate ca la pozitia drepti, care se termina cu o pereche de saboti. atentie, nu ghete, nu cizme. saboti!

acum incercati sa observati ce fel de copac e omul...

 =  raspunsul...
ADRIANA POPP
[11.May.03 06:09]
Keter
Hochma
Binah
Hesed
Giburah
Tiferet
Netzach
Hod
Yesod
Malkut,

in traducere:

Coroana
Intelepciunea
Intelegerea
Mila
Puterea
Frumusetea
Gratia
Temelia
Regatul.

Deasupra si dedesubt sunt doua lumi in oglinda; sau aceeasi? :)
Cam asta ar fi tot raspunsul...

 =  arborele regasit
Dan Mitrut
[11.May.03 11:32]
da, se pare ca grafica nu te-a ajutat data asta, ca sa faci arborelele sefirotic. imi pare rau, ar fi putut iesio minune de poem, pentru ca forma e inconfundabila.

dar puteai face textul mai putin inchis si sa dai oamenilor un fir de Ariadna de care sa se prinda.

personal nu am exclus ideea unei astfel de reprezentari, dar sugestia a fost stangace. cred ca stii, Keter a fost sefira care l-a inspirat pe Newton. W. Mozes a afirmat totusi ca una din sintezele Arborelui Sefirotic este crucea, in toate directiile spatiului si timpului.

imi pare bine ca textul a fost parcurs de cat mai multi si s-au solicitat raspunsuri.

ramane de felicitat incercarea ta, dar pentru ca cititorii site-ului nu sunt toti kabalisti sau hermeneuti, zic eu, trebuie lasate in texte chei de descifrare, pentru a nu porni polemici fara sens.

bafta in continuare

 =  re:gasire
Alina Manole
[11.May.03 18:06]
Silva draga mea, n-ai citit cu atentie ce ti-am scris in comentariu sau n-ai citit cu atentie Vasile Lovinescu [opera completa, incepe cu Creanga si Creanga de aur]. "Lumea simbolurilor" este simpla, dar exigenta. Succes si nu te lasa usor influentata de norocul incepatorului.

 =  Arbore sefirotic-Cabala-traditie mistica evreiasca
Anca Anghel
[12.May.03 04:00]
Arborele Sefirotic deriva cultura mistica everiasca. Arborele sefirotic reprezinta arborele vietii.. Reprezentarea ta nu este una de natura sefirotica. Un arbore sefirotic este constiuit din sefire ce formeaza triunghiuri intr-o anumita ordine de sus in jos. Nu este vorba de o reprezentare in oglinda intr-un arbore sefirotic.
Si pentruca ai amintit numele sefirelor, am sa imi permit sa amintesc semnificatia fiecareia.
Partea de sus reprezinta primul triunghi, cel de deasupra experientei umane ( in lumea lui Atziluth.) - sefira 1=KETHER : coroana lui Dumnezeu -sefira 2= HOKMAH: inteleptciunea lui Dumnezeu si forta in univers - - sefira 3= BINAH: intelegerea lui Dumnezeu Sefira 4,5,6 formeaza triunghiul al doilea, cel mental
-sefira 4: HESED:(iubirea lui Dumnezeu) iubirea/mila -sefira 5: GEVURAH:(puterea lui Dumnezeu) justitia -sefira 6: TIFARETH: (compasiunea lui Dumnezeu) inima universului
Cel de al treilea triunghi este cel astral format din sefirele 7: NETSAH ( victoria lui Dumnezeu); 8 HOD ( splendoarea lui Dumnezeu) si 8 YESOD ( originea lumii)
Sefira 10 este MALKUTH: imparatia lui Dumnezeu.

Aceasta deriva din filosofia Cabala unde celor 4 lumi li s-au dat nume evreiesti:
ASSIAH: lumea fizica YETVZIRH: lumea astrala BRIAH: mentalul ATZLUTH:lumea spiritului

Arborele sefirotic este o diagrama a universului ce deriva din filosofia Cabala ( sau din cartile Cabala).
________________________________
Am tinut sa fac aceasta precizare pentru cei ce nu au inteles explicatia data de tine. Desi, ma repet reprezentarea ta nu este una sefirotica.
Arborete sefirotic te-a inspirat. A fost o inspiratie pui grafica care nu are legatura cu ideea sugerata in cartile Cabala.

Anca (Dominique)

 =  erata
Anca Anghel
[12.May.03 04:02]
* pur grafica




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !