Comentariile membrilor:

 =  ce distractie ce mishtou
Leonard Ancuta
[30.May.07 13:27]
io vreau sa pariez pe moarte. e mai filozofic asa. si imi place si nietzsche.

 =  și eu
Alberto M. Popesco
[30.May.07 13:38]
pariez pe moarte, pare să fie în formă, și în plus are un sprint final debordant.
merci Leo, mai citim

 =  Dumnezeu se ascunde in fiecare om
cristiana pricop
[30.May.07 14:07]
imi cresc aripile de inger
chiar din ranile ce-mi sanger...

 =  problema e alta
Vasile Munteanu
[30.May.07 13:50]
la "double or nothing", dacă pierzi, ce dai înapoi?

nu pretind eu că nu e "cea mai bună dintre lumile posibile", dar, până la proba contrarie, e singura.

în general un om cu probleme,

 =  Vasile
Leonard Ancuta
[30.May.07 13:59]
dumnezeu asta al lui Alberto e cam fricos. are vesta antiglonț. e moale. si ma vad in masura sa iti spun ca te contrazici. in textul tau de ayi, ma doare profund, pariai pe Statal, ca plateste mai bine :)

amical duminical

leo

 =  cine ține casa de pariuri ?
Zaharia Ramona
[30.May.07 14:08]
Moartea văzută ca un cerșetor înarmat ... asta explică
într-o oarecare măsură lipsa de preferințe în alegerea țintei ...
Este interesant de știut cine ține casa de pariuri pentru că pare mai degrabă o urnă de vot.

 =  Leonard
Vasile Munteanu
[30.May.07 14:04]
sau... de vorbă cu "avocatul diavolului" [:)]: textul meu nu este un pariu; confunzi Miza cu Analiza; lasă-l în plata domnului pe Pascal, dar Statal e una, iar Statăl Lor e alta.

la fel de mihaelarădulescian,

 =  casa de pariuri
Alberto M. Popesco
[30.May.07 14:13]
o țin copiii putreziți pe asfalt :D, sper că-ți poți imagina lucrul acesta.
Ramona, merci de trecere

 =  domnilor
Alberto M. Popesco
[30.May.07 14:16]
e chiar interesant, eu aș paria pe Moarte, are un stil mai concret, nu știu dacă sunteți de acord.
foarte amical,

 =  scuze
Alberto M. Popesco
[30.May.07 14:20]
Cristiana, doar acum am văzut comentariul tău. ce să zic?! cred că îți dau dreptate.
merci

 =  Vasile
Leonard Ancuta
[30.May.07 14:51]
nu confund nimic. textul tau are alta miza. alte personaje. insa aici te vad in masura sa il aperi pe dumnezeu, ca pe un personaj pozitiv, la tine in text preferi o lehamite mai degraba indiferenta, prea putin iti pasa, te intereseaza doar pt ca se plateste mai bine. si totusi de ce crezi ca aici e dumnezeul bun, the hero of tha day??? nu cred ca trebuie privit f in serios, insa daca tot am ales the dead, imi sustin pararea.

 =  ...:)
carmen manuela macelaru
[30.May.07 14:55]
pariati pe mine
in mine traieste Dumnezeu
in mine traieste si viata si moartea
in mine traiesti tu
sunt picatura de apa, de praf,
sunt tot universul
pariati pe mine oameni,
prada sigura a oricarui cuvant.

 =  CMM
Alberto M. Popesco
[30.May.07 15:02]
tu ești alternativa. cred că o să mizez pe tine. sigur-sigur.
o zi bună.

 =  nțnțnț
Livia Ștefan
[30.May.07 18:59]
eu zic s-o transformi repejor în proză, ar ieși ceva destul de ok.
altfel spus, rămân la părerea mea că poezia la tine e ca o haină intrată rău la apă:P
lulu.

 =  Livia
Alberto M. Popesco
[30.May.07 19:51]
cred ca vrei sa ma enervezi :D... lasa ca nu e dracul chiar atat de negru... nu cred o iota din ce mi-ai spus.
salutari de la agigea

 =  *
adriana barceanu
[31.May.07 08:03]

Cred că dumnezeu poate purta vestă antiglonț doar dacă e pe un teren neutru. Mie mi se pare că e ca o imagine chiar înaintea morții lui dumnezeu propovaduită de Nietzsche.
"copiii putreziți pe asfalt" îl fac pe dumnezeu sa pară neputincios
Sfat: Nu paria azi, Dumnezeu e în agonie.(:))


 =  fără profit
Zaharia Ramona
[31.May.07 07:57]
Mă gândeam și la varianta asta dar știi ... copii ăștia sunt cam mulți ... așa că e o treabă fără profit. Nu e o acțiune umanitară dar e umană :)

 =  "mad world"...
Amalia Cretu
[31.May.07 08:52]
"Dumnezeu e un copil care se joaca" - scrie Horia Patrascu intr-un poem relativ recent (pe site) iar versurile lui A. M. Popesco vin parca sa sustina aceasta metafora. Este prezenta aici intentia autorului de a respinge mai vechile teorii ale intelepciunii si a deplasa demersul epic inspre teme proprii postmodernismului: pierderea sensului, distrugerea tuturor referintelor si finalitatilor s.a.
Lumea autentica-liebnizian, "cea mai buna dintre toate...posibile"-devine fabula: cersetorii "patineaza printre copiii putreziti pe asfalt", vanzatorul de "iluzii" este amenintat cu pusca si somat: „Pasează-mi puțină fericire!” iar Dumnezeu "isi pune vesta antiglont" pregatidu-se de negocieri cu Moartea.
O fabula este insa ceva ce se povesteste urmarindu-se si un efect moralizator, de regula; in poemul lui A.M. Popesco "Pariati pe Dumnezeu!", lumea este un "eveniment" povestit, prin urmare o interpretare. Si iata cum: viata, moartea, fericirea, stiinta, religia, jocul, speranta sau alegerea nu sunt decat diferite interpretari ale lumii sau, mai degraba elemnete ale fabulei (variante ale acesteia).
Mi-a atras atentia:
„Hei! Azi nu moare nimeni!”, vers/citat in care, prin semnificatie si alcatuire sintactica, autorul transforma poemul intr-o alegorie, el nu imagineaza un comportament uman concret (parior, jucator s.a), ci lasa cititorului libertatea de a se "inscrie" sau nu in aceasta competitie a vietii, din care nu toti ies invingatori. Nu atat miza jocului (pariul!?) este importanta, cat implicarea si asumarea riscului, "casa de pariuri are
program prelungit".
Analiza acestor versuri contureaza un poet atent la pastrarea expresivitatii limbajului, prin metafore si alte figuri de stil, iar prin tematica si idei un autor de mare intelectualitate situat in afara zonei romantice dar nu lipsit de o reala sensibilitate lirica. Aprecieri, Amalia

 =  .
Alberto M. Popesco
[31.May.07 12:32]
Adriana, "azi nu moare nimeni", așa a poruncit Dumnezeu.
Ramona, cred că ai dreptate.
doamnă Amalia,citez "Analiza acestor versuri contureaza un poet atent la pastrarea expresivitatii limbajului, prin metafore si alte figuri de stil, iar prin tematica si idei un autor de mare intelectualitate situat in afara zonei romantice dar nu lipsit de o reala sensibilitate lirica."... cred că ați dedus că nu sunt genul de autor care apreciază sinceritatea brută și mă supun riscurilor care derivă de aici.
mulțumesc tututor,

 =  (si eu) ma supun riscurilor...
Amalia Cretu
[31.May.07 13:22]
domnule A.M. Popesco, citez "...cred că ați dedus că NU SUNT (sublinierea imi apartine) genul de autor care apreciază sinceritatea brută și mă supun riscurilor care derivă de aici";
sa inteleg asadar ca sunteti genul de autor care apreciaza nesinceritatea (comentariilor, evident!) sau doar exprimarea unor pareri elogiative??? cred (sper) ca pe undeva s-a strecurat o confuzie...o "greseala de tipar"!
:)
ps. dincolo de stil, poezia de fata are si o valoare filosofico-tematica ce nu poate scapa atentiei unui lector onest, chiar dak analiza ei este facuta pe un site "Agonic" si de "Ateliere artistice", de aceea nedumerirea mea este pe masura satisfactiei data de lectura ei, cu alte cuvinte: deplina. recomand poema, cu maxima sinceritate.
pps. aprecieri, amalia (la un comment conteaza, oare, varsta biologica a individului? rog, sinceritate)

 =  erată
Alberto M. Popesco
[31.May.07 13:31]
SUNT GENUL DE AUTOR CARE... îmi cer scuze... am rămas impresionat de cele scrise de dvs...
mulțumesc Amalia. :)

 =  stiu ca nu am dreptate (sau totusi), dar imi place sa fiu impotriva valului
Tara Mircea Marcel
[02.Jun.07 23:39]
vreau sa incerc imposibilul. sunt doua moduri de a privi poezia:
1. cel mai simplu: a fost scrisa pentru a fi o bataie de joc adresata celor slabi de inger, un mishto, care nu s-a vrut sa fie altceva decat un pariu ca se poate face ceva de calitate si la mishto si in graba. sau
2. lucrurile nu sunt ceea ce par, Dumnezeu il induce in eroare pe cititor. El se face ca e fricos, ca e neputincios, ca e slab, ca ii e frica de insusi inventia lui-moartea. Si cel ce il induce in aceasta eroare este insusi poetul:
"Cine mai știe cât talent oratoric are
Dumnezeu pe post de negociator
Cu Moartea?!"
nu uitati de versul cheie ce apare mai nou peste tot in lirica si proza albert-popesciana ( ;) ), adica: "Azi nu moare nimeni!". Deci e clar cine castiga. E un ordin, nu o rugaminte, o exclamatie fara echivoc.
si ai dreptate copii sunt acolo ca sa tina casa de pariuri, dar pariul e un altul: daca cerstorul va primi putina fericire. adica daca va muri sau nu.

foarte amical :)

 =  TMM ești incorigibil
Alberto M. Popesco
[02.Jun.07 23:49]
versul cheie este "copii putreziți pe asfalt"... de ce D-zeu își pune vesta antiglonț în loc să sune la 911?! simplu, încearcă să rezolve problema prin dialog și versete biblice. cam asta e ideea. sper că am fost destul de clar.
foarte amical,

 =  asta-s eu
Tara Mircea Marcel
[02.Jun.07 23:54]
mai am o intrebare... fericirea e daca traiesti sau mori? pentru ca daca e ferice sa mori atunci mi-ai oferit putina fericire, pentru ca mi-ai omorat si mica speranta intr-un dumnezeu cat de cat asa de treaba, nu asa neglijent cum pare. daca inseamna sa traiesc, m-ai jefuit de ceea ce isi doreste si cersetorul,
al tau mereu incorigibil

 =  D-zeu nu e neglijent
Alberto M. Popesco
[03.Jun.07 00:00]
fericirea e un concept pe care eu nu il pot defini așa de simplu cum vrei tu: e fericire să trăiești sau e fericire să mori...
amicalule, dacă mai ai întrebări am mess-ul la vedere.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !