Comentariile membrilor:

 =  I'm in
teoman
[29.Aug.02 00:13]
Macar asa cei care se inscriu pe acest site pentru a cunoaste o parere vor avea parte de asa ceva. Din cate am observat pana acum, lumea nu se prea inghesuie la comentat texte.

+ wow!
Oriana
[29.Aug.02 00:13]
Imi place ideea asta la nebunie! Pot sa fiu prima pe lista alora ce solicita critica la sange?

 =  hit me:)
pescarus
[29.Aug.02 00:28]
Buna idee,subscriu din toata inima (si dau si din coada,daca vreti)

+ OK
Anton
[29.Aug.02 00:28]
Ce pot să mai spun? La treabă!

+ Idee buna!
Pan
[29.Aug.02 00:30]
Eu cred ca vor fi multi care vor o parere obiectiva la texte. Vor avea mult de lucru avizatii... Bravos si spor la treaba!

+ Da!
Atman
[29.Aug.02 00:33]
De acord!
Inca un pas inainte pentru poezie.ro...

 =  Idee excelenta
Nexus
[29.Aug.02 00:38]
Chiar daca pe site activeaza poeti care fara probleme ar putea scrie cu succes la orice revista de cultura din tara si ei mai au zile si poezii nereusite in general sau partial.
Aceasta critica in primul rind colegiala ar fi benefica pentru evolutia noastra comuna si pentru ajutarea celor ce vor sa urce.
Acu vreo 3 ani credeam ca scriu tare bine.
Dupa ce am avut aici contact aici cu multi alti poeti de valoare mi-am dat seama cit de naiv (sa nu zic prost) puteam sa fiu. Bine macar ca mi-am revenit nu ? :)
Asadar (frate cu deci) instrumentul critic si comparatia sincera cu ce vede pe site pot fi motoare in evolutia unui poet care vrea si accepta sa le foloseasca.
Ideea este foarte buna. Vor fi voci care se vor ridica impotriva autoritatii criticului respectiv.Dar degeaba, pt ca se va face LA CERERE.
Eu va mai propun tuturor sa trimitem la concursuri si reviste.Pentru ca ACESTEA vor fi indicatori de valoare.
Am si eu o idee.Buna rea nu stiu : hai sa facem un loc unde sa ii mentionam (cu poezii cu tot) pe cei care au luat premii literare , au publicat in reviste,sau au cistigat concursuri(eventual critici de volum etc). Eu zic ca nu e doar ceva de orgoliu ci va fi o etalare a valorii certificate de "cealalta" lume literara.
Ar fi un Who's who pe poezie.ro
Si in plus cei care solicita critica sa isi decline virsta si sexul (numele nu conteaza). Ca sa stim cu ce oca il judecam.
In rest ce sa zic ,daca ati avea nevoie de mine la asa ceva vin,dar eu mai mult cu sfatul medicului.Nu m-as baga in ceva in care trebuie scaoala totusi. Cu toate ca ce vad la Curier de Ambe sexe sau Rom Lit nu mi-e tare departe si dificil sa scriu. Ar trebui critici literari cu terminologie si doxa in domeniu.


In rest subscriu. Daca am putea atrage si un critic din lumea paper ar fi fenomenal.
Daca nu, om fi buni si noi. Si unii chiar stiu si pot.
Uite-lui Anton sa ii dam poeziile cu rima Pan sa critice creatiile romantice, Bogdan cu postmodernismul,Andia si Mat buni la toate . Jumate glumesc jumate eram serios.
Eu ma ofer sa fac critica de haiku fiindca scap ieftin :D

 =  Aforism (daca va era dor de aforisme)
Nexus
[29.Aug.02 00:39]
Inca o vorba : mai bine ne criticam la poezii bune decit sa ne laudam la poezii proaste !

+ pentru critica avizata
Codri
[29.Aug.02 02:59]
O foarte buna idee, aceea a criticii la cerere!
Subscriu comentariilor si apreciez initiativa ca fiind foarte buna.

O alta initiativa salutara este aducerea pe site la "tehnica literara" a notiunilor de teorie literara. (Cred ca este nevoie de asa ceva, ar fi bine sa existe un loc separat de unde sa poata fi accesate de cei interesati. Si bineinteles, informatiile si definitiile pot fi si completate prin comentarii.)

 =  I'm in too
Xanthar
[29.Aug.02 03:14]
Da, ideea criticii avizate este una excelenta. Dar ar trebui sa existe si o noua rubrica "critica", unde sa vedem ce se scrie. Ideea e una din cele mai bune de pana acum. Cand se deschide lista?

 =  Idee superba! Sa nu se transforme in altceva!
Kripton
[29.Aug.02 04:43]
Ideea este excelenta.
Alta idee excelenta este aceea cu trimisul la concursuri si reviste.
Este de preferat ca, dintre cei alesi sa critice, sa fie dintre cei care au publicat si au o anume "experientza" (nu vreau sa fiu intrebat ce inseamna experientza)
Sunt sigur ca acest site va evolua in acet mod!

 =  client
DoDu
[29.Aug.02 06:07]
Eu nu stiu daca sa ma propun voluntar ca eu am uitat ce inseamna voluntar. E unu care face ceva pe degeaba.
Eu ma propun pentru ca sa fac critica pe degeaba ca am auzit ca sunt cam bun. eu stiu vreo cativa poeti pe site care ar da oricat sa nu le intru pe pagina lor. din cauza ca sunt cam urat.
Asa ca domnule editorule sa ma pui pe lista de critici, da pe mine sa nu ma critice nimeni ca eu nu rezist la asa ceva. Ca sunt sensibilicios.
vai de mine, abia astept un client pe mana mea.

 =  hehehehheeee
Mat
[29.Aug.02 06:24]
dragilor,
io am mai facut-o si a iesit cu capete sparte! dar, daca e la cerere sunt dispus sa imi scot toiagul si sa revin.,..
alors.... reintoarcerea ignorantului de serviciu???
acelasi viciu,
al. dvs, matei ghigiu....

 =  Ma ofer sa cer.:))
Alinanic
[29.Aug.02 07:05]
Superba ideea. Ma ofer a doua pe lista, adica "ma cer":)), cu regrete ca n-am sarit la timp sa fiu prima. Si ma "ofer" lu' nea' DoDu, na! ca sa incepem cu "salturi mortale". Nu prea glumesc.

 =  o sa ma supun si eu criticii
sussana
[29.Aug.02 11:44]
se aplica doar la proza si poezii, nu? la ganduri nu cred ca se face critica, ca ar fi de 2 parale(critica)...
ideea e buna, toata lumea o aproba, vad ca...
sa vedem cine se scandalizeaza dupa prima critica cu adevarat literara. :)
e o super-idee

 =  Critici pe specialitati!!!
Ynightmare
[29.Aug.02 09:57]
Ideea este benefica!

Radule, nu scapa din vedere ca acesti critici ar trebui sa fie specializati pe genuri literare, alfel nu iese nimica!

Nu mere sa ai critici buni la toate pen'ca stilul propriu, afinitatile(exista sigur, indiferent cine/ce/cum sustine contrariul) influenteaza duritatea si obiectivismul commentului, chiar daca e la cerere.

Asadar, care abordeaza genul "X" sa fie capacit de criticul "Y" apropiat/avizat domeniului.

 =  ok
Anaid
[29.Aug.02 10:33]
Buna ideea.

 =  si eu
virtuala
[29.Aug.02 12:50]
Ma inscriu - andia, ce zici ?

 =  o idee buna
Nic
[29.Aug.02 12:53]
O idee excelenta! E bine sa fie cineva care sa-mi spuna cand bat campii.

 =  mat, andia, costel
RaduLucian
[29.Aug.02 12:58]
imi pare bine ca reactia este pozitiva. o sa ma apuc de lucru imediat.
si imi pare si mai bine ca mat si costel s-au oferit si ei voluntari, fiindca altfel ar fi trebuit sa ii arat cu degetul :)
o sa va rog pe toti trei, andia, costel, mat, sa incercati sa pregatiti cat mai multe lucruri despre voi pentru capitolul biografie (Resume :) care in curand va fi si el revizuit si imbunatatit.
va rog sa reveniti si asupra acestei discutii cu sugestii si propuneri.

 =  Trec la coada
Fly
[29.Aug.02 14:35]
Excelenta ideea! Si asta pentru ca rolul de comentator este de multe ori pacatos! Fie te fura peisajul si comentezi numai pentru ca cineva a facut-o inaitea ta si te-mpinge instinctul de agregare s-o faci si tu, fie pur si simplu esti in dispozitie sa-ti dai cu parerea, cu sau fara legatura cu textul, cu sau fara legatura cu autorul.
Excelenta ideea!!!

 =  bravo
IoanBancila
[29.Aug.02 15:38]
Felicitari.

 =  OK
Geea
[29.Aug.02 18:47]
Este necesara critica, incepi sa existi, e bine sa afli parerea altora despre ceea ce scrii... Bie ar fi ca respectivii critici, (critic) sa si stie ce este poezia, proza... adica sa fie in cunoastere de problema...

 =  it's okay!
remgriff
[30.Aug.02 03:12]
chiar daca va fi foarte greu si veti avea de intampinat o gramajoara de probleme, e okay.
mi-ar placea tare mult sa fiu primul autor comentat pe aceata pagina, desi stiu foarte bine ca nu am vreo sansa ca textele mele sa fie cititte cu interes sau macar cu atentie.. au ajuns sa fie deja prea multe texte pt ca cineva sa-si mai bata capul cu toata lumea. poate doar cu membrii care au acces deplin..
cu parere de rau trebuie sa va fac o observatie mare de tot:
cu toate ca utilizatorul obisnuit are destule drepturi, nu credeti ca fiecare om care scrie aici si-ar dori parerea sincera a cuiva care este avizat sa faca comentarii? sa stie si omul cam ce valoare are..
asta in ideea ca oricum nimeni nu are vreo sansa de publicare in tara asta fara orizonturi..
macar sa stim si noi in ce ape ne scaldam.
cu mult respect,
remgriff

+ 100% pentru
Licorna
[30.Aug.02 23:25]
N-am mai vizitat site-ul de doua zile, vreau sa spun doar ca si eu subscriu 100% si ca ideea mi se pare foarte buna. Ma tem doar ca vor fi multe cereri, foarte multe si ca de aici ar putea sa apara suparari, criticii avizati dispunand si ei de un buget de timp limitat si de propriile lor preferinte. Va ganditi sa faceti o lista de asteptare si la un gentelmen agreement care sa statueze raspunsul la solicitarea de critica in conformitate cu aceasta lista?
Ideea e minunata si ar fi pacat sa creeze disensiuni pe site. Cu toate riscurile astea eu subscriu neconditionat.

 =  super
Michelangelo
[31.Aug.02 02:04]
parerea mea am expus-o deja in "critici..."
mai exista cineva care nu e de acooord?

 =  Intoarcerea criticului risipitor
cineva_sincer
[31.Aug.02 02:05]
Dragii mei, sunt hyper-ultra-entuziasmat de ideile voastre! Ma mira ardoarea cu care cereti critici si cu care ravniti progresul literar...:) Ma inscriu si eu la sectiunea "Critici avizati", desi as putea candida cu succes si la lista "Criticilor neavizati".

Abia astept sa vad lista pretendentilor la nemurirea literara, si va promit ca voi fi primul care va va critica SINCER, din toate puterile sinceritatii mele dezinteresate si de-voi-iubitoare.

Cu simpatie,
spasitul fost-poet reintors in ale criticii,
criticul care va iubeste mai mult decat toti laudatorii,
Daniel Copil.

Cluj, 31 august 2001.

 =  dificil in practica
omer
[31.Aug.02 15:08]
Eu ma ofer sa fiu critic avizat. Consider ca pot s-o fac din plin. E adevarat ca specializarea mea e in literatura latina, dar asta nu inseamna ca nu am mers mai departe.
Si aici vine chichita. Am constat ca dupa vreo zece poezii obosesc si dau uneori verdicte gresite. De aceea va dati seama ca unui critic, care mai are si altceva de facut ii va fi greu sa multumeasca pe toata lumea.
Si apoi fiecare critic are reperele sale. Pentru mine conteaza mult tehnica versificatiei. Pentru altii poate este important vocabularul. Am constatat ca multi pun accent pe originalitate. Mentalitatea mea formata la scoala poeziei clasice pune accent pe frumusete, chiar daca in multe parti poezia e lipsita de originalitate. Pe urmele lui Elliot, eu pretuiesc tehnica citatului, care pune o poezie in dialog cu alt univers care este scriitorul citat.
Asadar, daca esti curios poti face cerere la mai multi, ca sa afli parerea lor, formulata in functie de repere diferite.
Ideea e buna, dar e dificil de pus in practica. Aceasta este parerea mea.

 =  sugestii si atentionari!
emilio
[31.Aug.02 15:44]
ideea este excelenta si o sprinjin total! insa observ o inclinare periculoasa a comentatorilor spre un anumit punct de vedere> ca odata cu aparitia criticilor toate problemele de scriere se vor incheia! ex> daca eu bat campii intr-un text nu-i nimic vine criticul avizat si ma readuce cu picioarele pe pamant!
pana la urma toti suntem oameni si gresim asa ca o critica avizata nu ar trebui privita ca un adevar absolut!
propun ca preponderent numarul criticilor sa fie autori care au debutat in volum, cum s-a zis si mai sus si absolventi de filologie, altfel credibilitatea noului statut va disparea in scurt timp!

 =  PENTRU !
dum
[31.Aug.02 16:37]
PENTRU !

 =  Atentie, critici!
lapislazuli
[02.Sep.02 13:01]
Atentie!

Ideea asta poate fi una foarte buna, dar la fel de bine poate fi si una foarte proasta. Ce inseamna asta, critica la cerere? Inseamna de fiecare data un singur punct de vedere, iar asta e, hai sa fim bine intelesi, ingrijorator de putin. Nu, mai degraba sa fie mai multi "critici avizati", eventual la cererea acestora + un acord din partea celor "de mai sus", si fiecare sa comenteze, dupa stiinta si parerea lui, o poezie sau un poet.
Si nu stiu daca asta trebuie sa se intample musai la cerere. Cred ca poate fi si responsabilitatea acestor critici de a stabili intre ei pe cine sa il "atace" in fiecare saptamana.
O sa ma mai gandesc si o sa revin.
Pe curand!

PS: Ce inseamna a judeca o singura poezie? Absolut nimic in absenta celorlalte scrise de acelasi poet. Se contureaza un univers personal, iar o poezie care citita separata poate fi considerata proasta, sau ..., in relatie cu celelalte poate sa defineasca o anumita gandire, un rol necesar.

 =  CINE RIDICA PRIMUL PIATRA?
M_lupisor
[05.Oct.02 08:37]
abia am intrat pe site si deja ma simt ca 'acasa'...mai ales ca se vede undeva in orizontul de dincolo de borul palariei mele ca as putea fi criticat la '...sange'...si cand te gandesti ca am 01 negativ...:)//ma inscriu al catelea sunt pe lista celor care vor fi criticati... RESPECT..

 =  critica avizata
Lidia
[15.Nov.02 12:56]
Buna Dragilor!

Cred ca este o idee buna in masura in care,ceea ce vor face "criticii"
va fi constructiv. Depinde de ei.
Eu am incredere ca va fi mai bine.Ma inscriu pe lista "criticatilor" si va multumesc mult de tot pentru obiectivitate.

Pot sa propun cativa critici?Se va lua in considerare?

 =  vreau critica avizata!
Capablanca
[10.Dec.02 16:49]
Si eu vreau sa fiu criticat de "avizati"! asa ca luati-ma in calcul....

 =  vreau ji io
Trandafiras
[10.Dec.02 17:12]
Subscriu la lista celor care vor critică la sânge. Doar n-oi muri din asta.

 =  ...apel la critici...
Veverita
[10.Dec.02 23:15]
Chiar sunt foarte curioasă.Mi–i frică un pic de critici,da mi–i interesant..

 =  intrebari si sugestii
SILVA
[10.Dec.02 21:04]
1. Exista posibilitatea ca numarul cererilor de "critica avizata" sa fie destul de mare. Vor reusi criticii sa faca fata la toate cererile in timp util?

2. Sugestie: pentru ca eu personal nu agreez ideea de "a inainta o cerere", desi imi doresc sa aud absolut toate vocile care au ceva de spus despre ceea ce scriu (desi cu niste conditii in urma carora Costel a ajuns exact la concluzia opusa :))si pentru ca banuiesc ca or mai fi destui ca mine,cred ca cea mai buna varianta de a cere opinia criticului ar fi tot bifarea unei casute, la fel ca in cazul comentariilor.

3. Ar fi binevenita, intr-adevar, atragerea in efectuarea acestei "corvezi" a unor critici literari consacrati. Dar ce efect ar putea avea asta asupra obiectivitatii criticii lor in situatii tip Manolescu - Simion de exemplu, despre care aproape toata lumea stie ca se au precum soarecele cu pisica? Va rog sa sugerati metode de evitare a altor dandanale... Ca sa nu mai pomenesc de faptul ca dumnealor sunt mult prea ocupati ca sa se lege la cap cu niste parliti ca noi...:)

4. Si asa am ajuns la o alta problema: factorul TIMP! Adica timpul necesar pentru a analiza la modul serios si cu simt de raspundere un text, care n-o sa fie tocmai putintel!

In rest, sunt in intregime de acord cu ideea. Chiar daca stiu ca dispute se vor isca oricum, asta e inevitabil, din pacate

 =  critica de intimpinare?
dorun
[11.Dec.02 14:15]
Ideea e geniala,greu de pus in practica la nivelul nostru, dar benefica pentru autorii de pe site. Autorii, ca toti creatorii de frumos, sint si foarte orgoliosi iar critica, de ce sa nu recunoastem, n-are cum sa nu fie subiectiva. Am experimentat ceva ce m-a lamurit, intr-un fel. Am postat aici un poem, din volumul meu de debut. Poemul imi fusese apreciat, intr-o revista, de unul dintre cei mai "rai" critici ai momentului. Aici, pe poezie. ro a trecut aproape neobservat. Cam asta e cu critica...depinde de cine e dispus sa o faca!Cine are taria sa-i spuna unui coleg: Frate, lasa-te, incearca alte distractii, mai facile... poezia e o boala prea grea...iar tu esti sanatos tun!

 =  ...caut un scaun pliant.
nu brublem
[10.Dec.18 14:27]
Dumneavoastră sunteți ultima persoană?
Țineți-mi și mie rând, vă rog... vin imediat... mă duc să...

 =  parere de aprilie
asdf
[25.Apr.03 02:30]
exista riscul doar sa augmentam procesul de felicitari reciproce. si-apoi, cine vrea sa-si faca dusmani (criticii avizati posteaza si ei pe poezie.ro)

o solutie partiala ar fi ca numai membri cu nivel maxim 100 sa poata solicita critica avizata

 =  SI EU VREAU SA STAU LA RAND
Mariana Pascaru
[29.Sep.03 07:05]
servus,
Cam tarziu am citit acest "document" si cred ca toata lumea ar trebui sa apeleze la "avizati". Eu una numai asa voi putea evolua.

 =  "cine l-a autorizat pe asta"
Dan Mitrut
[29.Sep.03 12:46]
ideea unei critici literare este foarte buna, subscriu 100% pentru ea.

ea poate un fi o rampa de lansare sau o eroare foarte grava.

asta pentru ca, inca, cei pe care ii presimt ca vor intra in randul criticilor avizati, nu au inca impartialitatea necesara data de o cultura temeinica. inca mai au multe goluri de umplut mai ales la pedagogie. sunt scriitori buni. dar cine a spus ca un scriitor bun e si un critic bun?

apoi critica literara nu inseamna in opinia mea a desfiinta sau a felicita un autor, ci a lucra odata cu el, pentru ca, fie-mi permis, am vazut aici pe site "critici care" iau toporul in loc de condeiul corector de lumina.

cine se incumeta sa puna osul la treaba dezinteresat in munca asta trebuie sa stie ca isi pune intreaga capacitate in slujba celuilalt.

altruismul, nu critica literara, in aceasta situatie, o sa fie cel mai mare castig pe un site plin de orgolii.

cred ca o gramada de "critici" trebuie sa coboare din turnul de fildes. inca nu s-a intamplat asta si diagnosticul e simplu de dat. numar pe degetele de la o mana cenzorii care fac aprecieri asupra nou venitilor pe site.

si asta nu pentru ca sunt texte multe de citit. inca pe site se citeste preferential, nu in spiritul valorilor, ci a afinitatilor imediate. pana la un punct fenomenul poate parea normal. dar atunci cand vrei sa ridici cota de valoare, trebuie sa cobori jos si sa salti greul pe umeri.

felul in care este gandita aceasta opinie critica e putin mecanicist. de ce invocati lipsa marelui Calinescu? de ce doar el? si apoi seamana cu a cere o consultatie la doctor. pai nu merge asa. ori intra toata lumea, ori nu.

pentru ca nu o sa o vad vreodata pe Andia criticand o poezie de-a lui Bogdan ( asta e doar un exemplu neintentionat pentru fenomen)

pe poezie.ro exista inca mentalitate de stuf infailibil. sa ma iertati, dar vreau sa demonstrati cu fapte contrariul. poate critica textelor avizata va aduce si o schimbare de mentalitate.

"criticii" literari vor avea de lucrat, dupa parerea mea, incepand de la vaste studii de literatura, hermeneutica, stilistica, istoria literaturii, pana la tactul pedagogic necesar lucrului cu un text si un autor. e nevoie de un simt interior foarte dezvoltat al mirarii, de constientizarea subiectivismului primei propozitii pe care o scot din gura. ori asta e munca multa. nu e suficienta autoritatea lui Radu de a-i pune pe critici sa critice, e nevoie de o atmosfera de cu adevarat intelectuala, in care fiecare trebuie sa isi vada barnele, inainte de a-si da cu parerea despre altceva decat propria persoana. ori si aici mai e mult de lucru.

iar pe "criticii" literari cine o sa ii ia la criticat cand o iau pe langa drum?
asta e jumatate gluma, jumatate serios.

cu respect Magul

 =  coada de așteptare
ioan ravel
[29.Sep.03 14:29]
bună idee!
trec și eu în "coada de așteptare"!

 =  si
serban georgescu?
[20.Nov.09 19:17]
si dupa aia ce s-a mai intamplat?




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0