Comentariile membrilor:

 =  Kogaionul,
Mariana Tanase
[18.Jul.06 05:27]
latina, s-au unit de mult.
Dar la lingua espagnol citată, deja sună prea pretențios.

 =  O terapie amelioratorie - Lui Mariana Tanase
Nicolae N.Negulescu
[18.Jul.06 16:11]
Atat...? Regretabil. Ganduri tulburi, texte fara substanta.
Departe de incandestenta Verbului creator.
Spectacolul universului poetic este dat de limba Duhului -
care, nu " suna prea pretentios " ...
Si, inainte de a mai formula " arbitraje " paradoxale, despre
" unificarea " vreunei " limbi ", va invit la o calatorie istovitoare prin gradina magistrului Martin Heidegger.
Unde, sper sa aflati lumina.
Este o terapie amelioratorie. Nu va garantez vindecarea iluziilor.
Cu ingaduinta, N.N.Negulescu.

 =  Reperele pe drumul gândirii
Mariana Tanase
[18.Jul.06 16:34]
au fost de multă vreme trasate de domnul Heidegger, dar maniera dumnealui diferă total de tonul și limbajul bombastic de mai sus, atat din cel al versurilor cat si din cel al - hai - polemicii să-i spun.
Este opinia mea, dreptul meu la opinie, pe care mi-o susțin după putere și pricepere. Dacă te consideri prea sus, încearcă și coboară la nivelul celor mai de jos spre a putea fi chiar perceput și receptat. A, poate te adresezi doar unui public țintă.
Nu trebuie să iei în considerație comentariul meu, nici măcar să te ostenești să îmi răspunzi.
Pentru mine este suficient.

Cu prețuire,
Mariana

 =  Domnule Nicolae N. Negulescu,
Dana Banu
[18.Jul.06 19:09]
extrem de incifrat textul dumneavoastră, vă spun sincer că am reușit să înțeleg doar prima parte în care vă referiți la ieșirea din Kogaion(muntele ce adăpostea peștera unde se adăpostea marele preot al geților, în zilele noastre cunoscută sub numele de Peștera Ialomicioarei), la încercarea de a accede înspre un alt plan, aici recunosc cu toată rușinea că m-am încurcat rău de tot în căutări, v-aș rămîne mai mult decît îndatorată dacă a-ți încerca să explicați ignoranței mele(care nu are nici o scuză) sensul
cu firesc și necesar respect,

 =  erată
Dana Banu
[18.Jul.06 20:38]
în loc de "unde se adăpostea" a se citi "unde se retrăgea"

 =  " Dupa putere si pricepere " - Pentru Mariana Tanase
Nicolae N.Negulescu
[19.Jul.06 13:53]
Stimata Mariana Tanase,

I - Filosofia magistrului Martin Heidegger nu este atinsa de " maniersim ".
Pacatul " manierismului " este devastator in sfera creatiei.
II - O " polemica " exercitata " dupa putere si pricepere ", este sortita esecului.
Or, o cuantificare valorica, nu se implineste prin diletantismul " priceputului ", ci prin virtutile exegetului.
III - " Sa observam ca prin lumea operei, arta capata o valoare transcedentala " ( Martin Heidegger ).
Probabil ca, prin aceasta, domnia voastra " vede ", " tonul si limbajul bombastic ".
Ma rog, gandirea anarhica va apartine.
IV - Citez: " Daca te consideri prea sus, incearca si coboara la nivelul celor mai de jos spre a putea fi chiar perceput si receptat. A, poate te adresezi doar unui public tinta " ( din Mariana Tanase ).
Raspund tot prin Martin Heidegger:
" Este vorba si aici de o interogatie care trece dincolo de intelegerea obisnuita a unui concept ".
Eu spun in felul meu: exista ganduri care trebuie descifrate.
V - O formula de adresare - " de notorietate ", specifica " evolutiei spirituale " a domniei voastre, m-a ajutat sa va inteleg.
VI - Nu, nu v-am " luat in consideratie comentariul ".
Am voit doar sa aduc unele corectii.
VII - Desigur, aveti " dreptul la opinie " ( si inca ce " opinie ! " ), doar traim desfatarea vremurilor caragialesti in care " totul " este posibil.
Un sfat: pe viitor, alegeti-va cu grija partenerii intru " dialog ", altfel riscati sa ramaneti in anonimat.
Recomandari:
" O fondare este salvatoare, caci ea actualizeaza categorii spirituale inedite.
" A fonda " - inseamna totodata a transofmra in dreapta si justa nastere - cu adevarat legitima - simplul debut temporal " ( Jacqueline Russ ).
" A fonda inseamna sa spui mostenitorilor ce le revine in mod legitim, sa dai, prin testament, un sens celor transmise " ( Jacqueline Russ ).
( Amintiti-va de " Testamentul " lui Arghezi ! ).
" Fara testament, sau, pentru a elucida metafora, fara traditie - care alege si numeste, care transmite si conserva, care arata unde se afla lucrurile de pret si care este acest pret - , se pare ca nu exista continuitate in timp si ca nu exista, vorbind in modul omenescului, ci doar eterna devenire a lumii si, in ea, ciclul biologic al fiintelor vii " ( Hannah Arendt, La crise de la culture ).
" Daca gandirile fondatoare detin apanajul de a nu conoaste moarte, daca ele poseda, intr-un fel, privilegiul imortalitatii, acest lucru se intampla pentru ca antreneaza odata cu ele popoare si civilizatii, permitandu-le astfel accesul la identitatea si adevarul lor, si recunoasterea prin intermediul reperelor si principiilor: gandurile fondatoare exercita, deci, asupra societatilor si natiilor, o forta difuza, ce se raspandeste in toate directiile, organizand discursul si dorinta, cetatea si puterea, o forta profund creeatoare.
Scapand, prin esenta lor chiar, coruperii temporale, gandirile fondatoare vad, in acelasi timp, cum izvorul lor viu devine subiect al comentariilor si explicatiilor, exegezelor, nterpretarilor doctrinale, si cum sensul si finalitatea textelor devin subiect de discutie "
(Jacqueline Russ, Gandiri care transced moartea ).
" In artele frumoase nu arta este frumoasa, ci ele se cheama astfel deoarece produc frumosul.
Adevarul face parte din logica, in timp ce frumusetea este rezervata esteticii ( Martin Heidegger ).
" Opera de arta deschide intr-un fel specific fiinta fiintarii. Pentru ca de fapt in opera survine aceasta deschidere, adica iesirea din ascundere, adica adevarul fiintarii " ( Martin Heidegger ).
" Caracterul de opera al operei consta in faptul de a fi creata de artist " ( Martin Heidegger ).
" Aceasta zona a starii de neascundere pe care Poezia, in calitatea ei de proiect care lumineaza, o desfasoara in fata ochilor nostrii si o proiecteaza in traseul intruchiparii este deschisul, pe care ea il lasa sa survina, si anume in asa fel incat de-abia acum, asezat in sanul fiintarii, deschisul face ca fiintarea sa straluceasca si sa cante "
( Martin Heidegger ).
" Ori de cate ori survine arta, deci cand apare un inceput, Istoria cunoaste un impuls. Istoria incepe sau reincepe ".
( Martin Heidegger ).
Cu tot binele lumi poetice, N.N.Negulescu.

 =  Da-mi o clipa de liniste
Nicolae N.Negulescu
[19.Jul.06 14:43]
Dana scumpa,
Doar ce am finalizat voulum V de poeme metafizice, intitulat Numele Misterului.
Este vorba de un contract editorial - care, trebuie onorat...
Te rog, da-mi o clipa de liniste si " vom zbura impreuna " prin universul Kogaiononului.
Cu drag, N.N.Negulescu.

 =  Dragă colega,
Mariana Tanase
[19.Jul.06 16:34]
prost înțeles răspunsul meu.
Îmi pare rău, dar anumite micimi spirituale nu mă încântă.
Eu prefer o adresare largă, deși pot accede dar și descede.
Treaba cu democrația este uzată. Uzanțele uneori e bine însă să se respecte...
Părerea mea este și rămâne că poezia este una pentru un anume palier, nu de masă.
Nici nu doresc să urc, nici nu doresc să mă coboare cineva dacă eu fac un comentariu.
Așa am considerat, așa am scris.
Eu pot pricepe, inițiații pot pricepe, dar câți din masa largă știu măcar ce este Kogaionul?
Hai să lăsăm schimburile de cuvinte pentru educarea maselor, nu pentru intimidarea colegilor de scrise.

Pentru "coniurationem omnes"

Mariana Tanase

 =  Din Lumina Vie - Pentru Mariana Tanase
Nicolae N.Negulescu
[20.Jul.06 19:03]
I - Un raspuns, nu poate fi " prost inteles ", ci inteles, neinteles, sau altfel interpretat.
II - In Analitica Transcedentala ( Kant ! ) - alcatuita din Analitica si Dialectica, cat si in alte teze sau antiteze metafizice, nu avem " micimi spirituale " .
Exceptand termenii explicativi - din unele dictionare materialiste - unde, prin Spirit se intelege: " minte, ratiune, intelect ".
Daca prin emisia mentala transmisa mie, v-ati situat in dimensiunea materialista, va inteleg.
Daca prin emisia mentala transmisa mie, a-ti voit sa va situati in dimensiunea initiatilor, s-a produs o mare eroare.
Sa fie vorba doar de " o figura de stil ", capabila de o asemenea cruzime, incat sa " condamne "
Spiritul uman ( traitor in si prin Spiritul Etern ) la " micimi " ..?
In emisia mentala - incidentala, descopar o blasfemie cutremuratoare: " Multi nici nu stiu ce inseamna Kogaiononul. Eu si initiatii stiu ".
Cu alte vorbe ( sa nu folosesc defintia cuvinte, pentru ca ele sunt venite din Logosul divin, find purtatoare de energii cosmice ) va autoproclamati parte din elita initiatilor ( cel putin ! ).
Revarsand astfel durere in trairile initiatilor, dar si in trairile neinitiatilor.
Ascultati-ma:
" Omul este un Spirit triplu, posedand un intelect prin mijlocirea caruia guverneaza un Corp triplu.
Pentru a dobandi experienta, el a amant din sine insusi acest corp triplu pe care il preschimba intr-un suflet triplu pentru a se ridica de la neputinta la atotputernicie.
Astfel:
- Spiritul Divin emana Corpul Dens din care extrage Sufletul Consitent.
- Spiritul Vital emana din sine Corpul Vital din care extrage ca hrana Sufletul Intelectual.
- Spiritul Uman emana insusi Corpul Dorintei din care extrage Sufletul Emotional " ( Mister ).
" Cand o rasa se naste, Formele sunt insufletite de un anumit grup de Spirite si au in ele puterea de a evolua pana la un anumit nivel de dezvoltare, dar nu mai departe " ( Mister ).
" Arhanghelii, ca Spirite si Sefi de Rasa, lupta pentru sau impotriva unei natiunii, dupa nevoile evolutiei acelei Rase.
In Cartea lui Daniel ( 10 : 20 ), un Arhanghel spune, adresandu-se lui Daniel: " Si acum ma voi intoarce pentru a ma razboi cu Printul Persiei: si cand voi pleca, iata, va veni Printul Greciei ".
Arhanghelul Mihail este Spiritul de Rasa al Evreilor ( Daniel, 12:1 ), dar Iehova nu este numai Dumnzeul Evreilor. El este Autorul tuturor Religiilor de Rasa care au fost o directionare catre Crestinism ( Mister ).
Un Cavaler sau o Cavalera venit/venita in slujba Cuvantului Straluminat, indreapta fiintele catre sacralitate.
Or, purificarea fiintelor - sau " educarea maselor ", se induce printr-un Program Cosmic, necunoscut domniei voastre.
Cu bine, N.N.Negulescu.

 =  Fiecare poem trait ( si scris ) de mine este o noua carte - Pentru Dana Banu
Nicolae N.Negulescu
[21.Jul.06 16:32]
- " Sistemul hermetic este pur, mistic si spiritual " ( EM ).
- " Organonul cunoasterii hermetice este cu siguranta modalitatea prin care mintea stimuleaza intuitia.
Urmand-o in traiectoria ei centripeta, omul intra in asemenea relatii cu sinele sau esential si permanent - sufletul, incat devine capabil sa primeasca de la el cunostiintele pe care acesta le-a dobandit despre lucrurile divine in lungile epoci din trecutul sau " ( EM ) .
- " Organonul viziunii beatifice este intuitia " ( EM ).
Si nu numai, completez eu - caci Misterul ramane Mister.
Asadar, sa incepem decriptarea herme(s)neutica a poemului, trecand printr-o " prefata " concentrata.
Fiind o Creatie Divina, omul fiinteaza in Tri-Unitate: Spirit, Suflet, Gand.
Adica, el - omul, este o copie a macrosmosului in microcosmosul devenit.
Mai exact, el este o reflectare implinita A Tri-Unitatii Divine in Tri-Unitatea EU-LUI fiintarii.
Te rog retine: EU-LUI, dat fiintarii fiintei.
Tri-Unitatea EULUI ( EU-LUI ) fiintarii este dinamizata ( actionata ) din-in, prin Sferele ( Lumile ) sale unitare: Spirit, Suflet, Gand si de alte energii subtile.
Se intelege, aceste " incarcaturi energetice " subtile de esenta divina, calatoresc permanent din Tot in tot si prin tot.
Adica prin toate dimensiunile si planurile ancestrale.
Poetul scrie cu energia Lumii Sufletului, trece prin energia Lumii Gandului dar, este calauzit de energia Lumii Spiritului. ( Aceasta este poezia metafizica ).
Deci, calatoria spirituala a poetului din Aura Misterului, este una initiatica.
Ea fiinteaza transcendentul din adancul simbolurilor mitice, in esenta adevarurilor acestora, " dezvaluindu-se ", atat cat se cuvine prin energiile oglindirii cuvintelor.
Imbratisand si parcungand zborul initiatic, poetul trece si prin dimensiunea ( sfera ) astrala.
Acolo, el intalneste anumite entitati, mai putin " ospitaliere " ( " pasarile razboinice " ) .
Potrivit gradului de initiere - poetul " se poate rataci ", sau poate birui.
Biruinta sa vine din energia Iubirii Radioase pure.
Cand entitatile - despre care vorbim, " asimileaza " din reflexul Iubirii Radioase primita de poet, acestea " se imblanzesc ", devenind " adoratoare ".
Inainte de a continua " zborul ", trebuie spus ca, " / Iesirea din lacrima mitului / " ( care arde etern, ca orice adevar esoteric ) este inversa miscarii centrifuge.
Astfel, ajungem in plan transcendent la: " / adorat de visele / pietrelor Hellespontului / ".
Scumpa mea, asculta glasurile inteleptilor:
" Zamolxis este la Herodot, profet, un personaj misterios, despre care istoricul nu stie sa spuna daca a fost om sau divinitate ".
" Grecii din Hellespont si din Pont il socoteau discipol al lui Pitagora, initiindu-si compatritotii in misterele vietii de apoi si disparand sub pamant pentru a reaparea dupa trei ani si a continua invatatura lui despre nemurie ".
" Platon spunea despre el regele ( nostru ), zeu fiind; iar Strabon, reia traditia despre pitagorismul lui Zamolxis, adaugand versiunea despre initierea lui in Egipt in stiinta stelelor si despre darul lui de profetie " ( AB ).
Ce a fost Zamolxis se stie - potrivit documentatiei. Prin esoterism stim mai mult.
Esential - si adevarat, este ca Zamolxis a fost initiat in Egipt. Unde, a cunoscut " pietrele " incrustate de Hermes Trismegistus.
Nu despre acele " pietre " se cuvanta in poemul meu. Ci, despre cele existente in Hellespont, incrustate de Zamolxis prin initierea primita.
Multe mistere sunt " ascunse " ( ingropate ) ochiului neinitiat.
Ar mai fi de spus, dar timpul este pretios.
In fine: " / cum omni virtute / " - in traducere: " cu toata barbatia ".
" / Cu degetele zdrentuite / de limbile amazoanelor / ".
Potrivit istoricilor ( si nu numai ) " amazoanele au fost nevestele gotilor ".
Limbile lor " ardeau " in ceremoniale, preluate tot din misterele egiptene prin Zamolxis.
" / ca estatos son de la noble natura de los Godos / ".
In traducere: " ca ele sant din nobilul neam al Gotilor ".
" / aurul subteran / din cornul zimbrului / ".
In procesiunile mistice, dacii, getii, gotii, grecii Hellespontului si chiar stravechi hispani, venerau pe Zamolxis, folosind un corn de zimbru.
Uimitor, nu ?
Sa nu uitam: inaintea mitului a existat Zamolxis.
" / Celor douasprezece semne / " - spectrele esoterice ale celor douasprezece astre ( razele lor esoterice ... ).
Armonia lor cosmica, impregnata in pietrele lui Hermes, in pietrele lui Zamolxis, in cornul zimbrului, in limbile amazoanelor.
Dar, care radiaza prin " / verdele smaraldului / ".
Este vorba de Smaraldul sublim, din care s-a obtinut Sfantul Potir - Graalul.
Deci, Cheia poemului o ai in palme.
Incearca sa treci de META/FORA " pietrelor " - care, sunt energii cosmice materializate intr-o anume densitate vibratorie.
Cu drag, N.N.Negulescu.

 =  Fiecare poem trait ( si scris ) de mine este o noua carte - Pentru Dana Banu
Nicolae N.Negulescu
[21.Jul.06 16:32]
- " Sistemul hermetic este pur, mistic si spiritual " ( EM ).
- " Organonul cunoasterii hermetice este cu siguranta modalitatea prin care mintea stimuleaza intuitia.
Urmand-o in traiectoria ei centripeta, omul intra in asemenea relatii cu sinele sau esential si permanent - sufletul, incat devine capabil sa primeasca de la el cunostiintele pe care acesta le-a dobandit despre lucrurile divine in lungile epoci din trecutul sau " ( EM ) .
- " Organonul viziunii beatifice este intuitia " ( EM ).
Si nu numai, completez eu - caci Misterul ramane Mister.
Asadar, sa incepem decriptarea herme(s)neutica a poemului, trecand printr-o " prefata " concentrata.
Fiind o Creatie Divina, omul fiinteaza in Tri-Unitate: Spirit, Suflet, Gand.
Adica, el - omul, este o copie a macrosmosului in microcosmosul devenit.
Mai exact, el este o reflectare implinita A Tri-Unitatii Divine in Tri-Unitatea EU-LUI fiintarii.
Te rog retine: EU-LUI, dat fiintarii fiintei.
Tri-Unitatea EULUI ( EU-LUI ) fiintarii este dinamizata ( actionata ) din-in, prin Sferele ( Lumile ) sale unitare: Spirit, Suflet, Gand si de alte energii subtile.
Se intelege, aceste " incarcaturi energetice " subtile de esenta divina, calatoresc permanent din Tot in tot si prin tot.
Adica prin toate dimensiunile si planurile ancestrale.
Poetul scrie cu energia Lumii Sufletului, trece prin energia Lumii Gandului dar, este calauzit de energia Lumii Spiritului. ( Aceasta este poezia metafizica ).
Deci, calatoria spirituala a poetului din Aura Misterului, este una initiatica.
Ea fiinteaza transcendentul din adancul simbolurilor mitice, in esenta adevarurilor acestora, " dezvaluindu-se ", atat cat se cuvine prin energiile oglindirii cuvintelor.
Imbratisand si parcungand zborul initiatic, poetul trece si prin dimensiunea ( sfera ) astrala.
Acolo, el intalneste anumite entitati, mai putin " ospitaliere " ( " pasarile razboinice " ) .
Potrivit gradului de initiere - poetul " se poate rataci ", sau poate birui.
Biruinta sa vine din energia Iubirii Radioase pure.
Cand entitatile - despre care vorbim, " asimileaza " din reflexul Iubirii Radioase primita de poet, acestea " se imblanzesc ", devenind " adoratoare ".
Inainte de a continua " zborul ", trebuie spus ca, " / Iesirea din lacrima mitului / " ( care arde etern, ca orice adevar esoteric ) este inversa miscarii centrifuge.
Astfel, ajungem in plan transcendent la: " / adorat de visele / pietrelor Hellespontului / ".
Scumpa mea, asculta glasurile inteleptilor:
" Zamolxis este la Herodot, profet, un personaj misterios, despre care istoricul nu stie sa spuna daca a fost om sau divinitate ".
" Grecii din Hellespont si din Pont il socoteau discipol al lui Pitagora, initiindu-si compatritotii in misterele vietii de apoi si disparand sub pamant pentru a reaparea dupa trei ani si a continua invatatura lui despre nemurie ".
" Platon spunea despre el regele ( nostru ), zeu fiind; iar Strabon, reia traditia despre pitagorismul lui Zamolxis, adaugand versiunea despre initierea lui in Egipt in stiinta stelelor si despre darul lui de profetie " ( AB ).
Ce a fost Zamolxis se stie - potrivit documentatiei. Prin esoterism stim mai mult.
Esential - si adevarat, este ca Zamolxis a fost initiat in Egipt. Unde, a cunoscut " pietrele " incrustate de Hermes Trismegistus.
Nu despre acele " pietre " se cuvanta in poemul meu. Ci, despre cele existente in Hellespont, incrustate de Zamolxis prin initierea primita.
Multe mistere sunt " ascunse " ( ingropate ) ochiului neinitiat.
Ar mai fi de spus, dar timpul este pretios.
In fine: " / cum omni virtute / " - in traducere: " cu toata barbatia ".
" / Cu degetele zdrentuite / de limbile amazoanelor / ".
Potrivit istoricilor ( si nu numai ) " amazoanele au fost nevestele gotilor ".
Limbile lor " ardeau " in ceremoniale, preluate tot din misterele egiptene prin Zamolxis.
" / ca estatos son de la noble natura de los Godos / ".
In traducere: " ca ele sant din nobilul neam al Gotilor ".
" / aurul subteran / din cornul zimbrului / ".
In procesiunile mistice, dacii, getii, gotii, grecii Hellespontului si chiar stravechi hispani, venerau pe Zamolxis, folosind un corn de zimbru.
Uimitor, nu ?
Sa nu uitam: inaintea mitului a existat Zamolxis.
" / Celor douasprezece semne / " - spectrele esoterice ale celor douasprezece astre ( razele lor esoterice ... ).
Armonia lor cosmica, impregnata in pietrele lui Hermes, in pietrele lui Zamolxis, in cornul zimbrului, in limbile amazoanelor.
Dar, care radiaza prin " / verdele smaraldului / ".
Este vorba de Smaraldul sublim, din care s-a obtinut Sfantul Potir - Graalul.
Deci, Cheia poemului o ai in palme.
Incearca sa treci de META/FORA " pietrelor " - care, sunt energii cosmice materializate intr-o anume densitate vibratorie.
Cu drag, N.N.Negulescu.

 =  Domnule Nicolae N. Negulescu,
Dana Banu
[21.Jul.06 16:41]
voi reciti cu atenția necesară comentariul dumneavoastră de mai sus, vă mulțumesc pentru efortul de a-mi indica drumul spre sensul poemului,
cu respect,




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0