Comentariile membrilor:

 =  Poetului
Lory Cristea
[04.Jul.06 08:58]
Mulți ani, însoțiți de multă sănătate, poetului meu de suflet, poetului din ninsoarea de adio, care știe ce meserie mizerabilă e sufletul!

 =  despre tovarășul păunescu (cu p mic)
Iulia Pomaga
[04.Jul.06 10:44]
Pe când domnule Ducan și articole omagiale la adresa lui Corneliu Vadim Tudor, Mihai Beniuc, Marcel Breslașu, Dan Deșliu , Eugen Frunză ? E păcat să îi uitați pe acești mari români, că tot e acum la modă sintagma asta ? Doar cu toții au fost niște măreți versificatori. S-au întrecut în creații care mai de care mai patriotarde și adulatoare. E trist dacă pentru dumneavoastră în « Cartea Cărților de Poezie » se regăsesc versuri ca acestea : "Câmpia-i luminată de soarele din stemă/ Și spicele eterne îi rămân/
Căci o înalță-ntr-o lumină demnă/ Lumina veșnică, lumina demnă/ Partidul Comunist Român". Exemple de felul acesta sunt multe, dar nu cred că trebuie să vi le amintesc eu, le cunoașteți desigur…”omul nou” creat de comunism este dator să cunoască producțiile realism socialismului Dar se pare ca Ada Milea cam avea dreptate Ceauseșcu n-a murit….nici admiratorii săi, nici admiratorii admiratorilor săi, nici poeții săi de curte, nici poeții poeților de curte…


 =  deh!
Florin Hulubei
[04.Jul.06 11:10]
Iulia, din păcate au mai rămas destui nostalgici. Poezii patriotarde si petarde de literatura. Asta e!

 =  părere
Liviu Nanu
[04.Jul.06 12:16]
E periculos să judecăm un scriitor după alte criterii decît ale scriiturii sale. Celine a fost acuzat de colaboraționism, cu toate astea tot a fost considerat unul dintre cei mai mari scriitori francezi ai secolului XX. Personal nici mie nu-mi place profilul moral al lui Păunescu dar nu pot spune că tot ce a scris e prost. Din miile de poeme am găsit și cîteva foarte bune. Suficient pentru a-l considera Poet.

 =  da
Dana Mușat
[04.Jul.06 12:22]
La 20 iulie în anul 1927 murea Ferdinand I....
să îl amintim și pe el

La mulți ani

 =  poet național?
Florin Hulubei
[04.Jul.06 12:24]
Cîteva poezii bune nu fac dintr-un poet unul de anvergură națională. Nimeni nu contestă că a avut și poezii bune, dar de aici pănă la a fi numit poet național e cale tare lungă. Și apoi sintagma asta e cam perimată, nu? La urma urmei ce e un poet?

 =  Nu e greu să negi totul!
Maria Prochipiuc
[04.Jul.06 12:35]
Aici nu e vorba numai de nostalgie, cum bine se incearca a se spune, așa am văzut și la un text referitor la Eminescu, că spunea chiar autorul despre nostalgicii eminescieni, uitați dragi cititori (doar unii) că omul e un complex de sentimente: de dragoste, de ura, numai de ura, de patriotism (știu vor aparea întrebări ce înseamnă patriotism, patrie sau chiar ce înseamnă țară…) mai sunt și acele sentimente de a nega tot ce nu-ți convine ție…

Sunt sentimentală din capul locului – asta pentru ce va urma, dar am puterea de a discerne sau poate de a cerne binele de rău, frumosul de urât și multe altele…

Da, Adrian Păunescu e un poet, nu e singurul care a lăudat o epocă, nu e singurul care a vorbit de oameni, nu e singurul sau e printre mulți alții care au scos la iveală talente, pe care le ascultăm cu plăcere și acum după atâția ani, ma refer la muzica folk ( de ex. eu ascult si mai știu câțiva). Un poet nu poate fi apreciat pentru un anumit segement de poezii, un poet este apreciat în complexitatea sa, ce-ar fi să ne trezim acum să spunem că și cornicarii au lăudat anumite perioade, să luam de exemplu perioada lui Ștefan cel Mare… fiecare critic de literatură are poeti și scritori pe care ii apreciază sau nu, așa că… ce ai prezentat aici e un fel de a –l vedea pe Adrian Păunescu ( cu litere mari, fiindcă e un nume, nu e un lucru și din câte s-a mai învățat pe la școală numele proprii se scriu cu litere MARI!)

La mulți ani! pot spune și eu și nu-mi este frică să spun că apreciez poezia lui Adrian Păunescu!

P:S: Nu în ultimul rând vezi ca ai niște greșeli de tastare, se întâmplă, nu sunt gramaticale, pauze mai trebuie pe ici pe colo…în rest fiecare cu opinia sa…

 =  revin
Liviu Nanu
[04.Jul.06 13:45]
Florin, de acord cu tine. "Poet național" mi se pare și mie deja prea mult. Parcă Nichita sau Sorescu, Blaga sau
Arghezi n-au primit astfel de titluri. Părerea mea este că Păunescu este un foarte bun versificator, din a cărui operă poți alege și poezii bune. Mai cred că a căzut în manierism și autopastișă, a intrat într-o fundătură de unde nu știu dacă mai poate ieși, sau dacă ar vrea să iasă. Asta dacă mă refer doar la opera lui poetică. Și prefer să mă limitez doar la asta, cum spuneam mai sus, profilul lui moral nu mă interesează. Dar pe de altă parte nu știu dacă sînt eu cel chemat să facă astfel de judecăți de valoare. E doar o părere personală.

 =  Ma doare-n cot, a se citi cu voce de paun
karla zercicov
[04.Jul.06 13:49]
La sfarsituri de secol batran si buimac,
Trenuri trec pierzatoare de sine,
Clocotesc devieri paradox,sub caimac
Nu miroase, maica, a bine...

 =  parere
Enache Ionut Laurentiu
[04.Jul.06 13:53]
n-am pentru ce sa-i zic la multi ani ... cat despre poeziile sale, cineva il numea poet national... sa fim seriosi, din 4 saci de poezii scoti intr-adevar cateva bune, nu poti numi "poet national" un om care a pupat in cur pe cel care a ingenuncheat romania, fiindca stim cu totii de unde pleaca poezia, nu ?
din om.

eu personal daca il voi intalni pe adrian paunescu il voi scuipa,
nu pentru poezie.

 =  de acord
Florin Hulubei
[04.Jul.06 13:53]
De acord, Liviu! A intrat în fundătură și acolo a rămas!

 =  Ionut
Florin Hulubei
[04.Jul.06 13:57]
eu personal daca il voi intalni pe adrian paunescu il voi scuipa,
nu pentru poezie. - Ionut, hai totusi să discutăm strict pe partea de literatură. Cred că e mai sănătos!

 =  sunt un porc, sunt porcul dumneavoastra. Marele poet si marele alb
Horia Patrascu
[04.Jul.06 14:09]
"Sunt un porc, doamna, sunt porcul dumneavoastra!" Asa spunea marele poet atunci cand, reabilitat de catre marele roman Mihai Tatulici, asculta cuvintele grele (la fel de grele ca si cel caruia i se adresau) ale unei telespectatoare ce sunase in direct: sunteti un porc, domnule Paunescu.
Apoi, in aceeasi perioada de efervescenta intelectuala postdecembrista, tinerii taranisti defilau in fata casei marelui poet cu capul sacrificat al marelui alb.
De atunci, pentru mine numele lui Paunescu Adrian a ramas asociat cu imaginea acestui simpatic, grasun si murdar animal.
Recunosc ca cultura mea in privinta literaturii paunesciene nu depaseste "Repetabila povara", auzita din gura "actorului neamului", o poezie atat de proasta incat are capacitatea de a dizolva si de a discredita o intreaga opera valoroasa. Ceea ce nu cred ca e cazul aici.

 =  o farsa?
Horia Patrascu
[04.Jul.06 14:18]
o intrebare: articolul e pe bune sau e la caterinca? Cred ca suntem victimele unei farse. Cititi si articolul, nu doar titlul, sa vedeti ce chestii pline de umor sunt acolo.
Iata cateva exemple:E reconversia benefică pe suport celulozic a revelațiilor poetice.
Sunt caloriile miliardelor de neuroni ce au excedat esențe emoționale.
E copilul iubirii subtile între suflet și cortex.
E o sumă de frumuseți, tensionată prin concentrare, ce cu ajutorul "Big-Bang"-ul celor ce se încumetă să o descifreze, va dezvălui, exponențial expansiunea mirifică a felului său de a vedea lumea.
E o consistentă mostră de A.D.N. spiritual, cu care peste sute de ani, se va putea reface parțial sufletul lui Adrian Păunescu, cel preaplin devărsător de iubire.

 =  nici nu merita adrian paunescu (din nou cu litere mici) atatea comentarii
Iulia Pomaga
[04.Jul.06 14:42]
Au fost unele voci care se refereau la faptul ca in comentariul meu am vorbit numai despre colaborationismul lui Adrian Punescu. Asa ca va rog acum sa cititi o parere critica avizata referitoate la poezia "maestrului":http://www.poezie.ro/index.php/prose/191777/index.html Textul ii apartine criticului literar Gheorghe Grigurcu.

 =  din
Cosmin Dragomir
[04.Jul.06 15:07]
PÃunescu rămîn primele trei volume de versuri, neplata cotizației un somn bun în banca parlamentarăși ceva grafomanie. oricum mă întreb retoric și reiterez o ăntrebare de mai sus, din cîte știu eu e cam singurul POET sărbătorit pe cînd Eugen Frunză, A Toma, Victor Sterom, etc...
dacă nu avem haz măcar să fim penibili. dacă vreți, pot cere la USR lista cu onomasticile...

 =  spun si eu, pe vocea naiva:
spider girl
[04.Jul.06 15:29]
am citit intr-a opta niste poeme de dragoste semnate Adrian Paunescu. stiu ca mi-au placut.

PS: dar nu de asta am intrat. e ziua omului, ii spun: La multi ani!

 =  o plachetă
Liviu Nanu
[04.Jul.06 15:37]
Am citit părerea lui Grigurcu și nu spune rău. Însă, ca mai toți criticii, suferă și de subiectivism. Face, e drept și cîteva aluzii "Ceea ce intrigă la lectura actualei producții versificate a lui Adrian Păunescu este continua sa degradare", "Talent promițător la începutul catastrofalului său periplu, Adrian Păunescu nu e azi decât o impozantă întrupare a nonpoeziei". Ce să însemne asta? că poetul a fost un talent promițător dar n-a confirmat, că lirica sa a suferit o continuă degradare, deci la început a avut o oarecare valoare. Probabil este vorba de perioada de început a poetului, cînd era "talent promițător".
Citatele din articol sînt atent selectate de către exeget, ele definesc în mare măsură omul și poetul Adrian Păunescu.
Dar pentru o corectă informare a cititorului, și în spirit obiectiv, poate ar fi trebuit să citeze și din poemele sale reușite. Mie îmi vin în minte cîteva versuri din "Antiprimăvara" (nu tot poemul), "Cine iese ultimul din țară" (nu pentru valențele estetice, firește)
"Sărăcia noastră ne omoară,
De atîta marș ne doare splina,
Cine iese ultimul din țară
E rugat să stingă și lumina."
sau
ultimele versuri ale unui pastel:
"Că suntem în lume pe-acolo prin partea
Pe unde întârzie poșta și moartea"
Părerea mea este că nu există personaj perfect pozitiv așa cum nu există nici personaj perfect negativ. Dar dacă tot îl analizăm, e bine să vedem cît mai multe fațete ale aceluiași adevăr. Rămîn la părerea că din toată opera sa putem alege de o plachetă. Ceea ce nu e tocmai rău.


 =  Pe viață și pe moarte DA! PE MOARTE..Să-l omorâm!
florian silișteanu
[04.Jul.06 16:32]
Sună clopoțelul și ne cheamă la masă Vor zice unii că să nu se stea lângă alții E firesc Când mergem la o nuntă ori la o recepție sigur deschidem repede ochii să nu cumva să ne așezăm lângă unul pe care-l urâm lângă unul care poate cândva ne-a luat iubita ori ne-a spart geamul la mașină sau a câștigat în școală un premiu mai plin și noi nu...exemplele pot continua....Cum se face că sărim mereu la gât eu la al tău el la al meu etc Păunescu nu e poet? Zău păi de unde știe bre insul care spune că nu e poet!? Ai matale nene cumva nește cărți mai multe și citite și vândute și scrise decât porcul ăsta de Păunescu?! Ai ajutat cumva mai mulți oameni să se ridice artiști?! Mai mereu sare la gâtul celui mare cel încă mai mic Extraordinar! A scris lu nea Nicu Bă mă lași! Păi fiecare vă pupați frate șeful în cur mai direct sau mai indirect! Eu unul am tupeu să vorbesc. Am stat în lagăr moșule cu ani în urmă și am fapte cu care mă mândresc Să-mi dea mie Domnul săsnătate la căt bine am făcut...dar acum despre această polemică....mai avem obiceiul să sărim de la una la alta...adică sărim de la poetul la omul...Că vrem să-i omorâm pe amândoi foarte bine! Ce dracu doar ne pricepem da să-l omoare ăla de acasă frate nu cel plecat N-o fi poetul cel mare da nici ultimul n-o fi Cristos da nici dracul Prea e totul pe viață și pe moarte! Numai că sabie ori pistol nu prea poate să poarte toată lumulița așa că îți trebuie permis. Ori permisul ți se dă. Corespunzi bine altfel NU . Poți purta și fără...Dar trebuie să faci o revoluție și când o faci nu o faci de unul singur și dacă o faci cine ești? Că suntem liberi azi zic...Da mâine mâine cum suntem și ai cui? Ori poți sta ascuns după șifonier de-ți trenură curul și apoi cum vezi că e lumină prin lume cum începi să țopăi că tu știi că tu ai reparat întrerupătorul.....Să-l omorâm odată și pe ăsta....da mai întâi să vedem mușchii celui care-i ia gâtu!Să punem pe măsuță colea cam ce a făcut cam cu ce se laudă! Ãăăăăă!? Nu așa ar cam trebui? Am zis și eu n-am dat cu parul! Se pricep alții mai bine...............

 =  mult zgomot pentru nimic
Iulia Pomaga
[04.Jul.06 16:16]
"...din toată opera sa putem alege de o plachetă. Ceea ce nu e tocmai rău". Dar nici tocmai bine...Da, putem selecta câteva poezii "valabile" semnate Adrian Păunescu, dar acest fapt nu e suficient pentru ca o persoană să îi facă urări de bine pe un site literar. Sunt atâția poeți contemporani cu adevărat valoroși, din a căror operă rămâne mau mult decât o placheta cărora nu le spune nimeni "La mulți ani". Dar de fapt aceștia nici nu au nevoie de urări sforăitoare. În sfârșit, s-au iscat prea multe comentarii pentru nimic, nu vi se pare?

 =  parerea mea
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
iulia pomaga, mie individul nu-mi place, ba chiar ma scoate din sarite, cu toate astea are niste poezii bune asa cum zice liviu nanu. eu cred ca fiecare-i liber sa zica la multi ani cui vrea. ca mai la urma omul s-a prostit asta e partea doua. e apreciat pentru ce-a scris nu pentru ce e plus ca-mi aduc aminte de un interviu dupa revolutie in care recunostea ca el unul a crezut ceea ce-a sustinut, spre diferenta de altii care o ard la modul c-au fost persecutati de vechiul regim si au fost obligati sa 'creada'. aiurea, asta e vrajeala de 2 lei. so

 =  aia cu
Cosmin Dragomir
[04.Jul.06 16:34]
placheta de versuri ii apartine si lui CTP cind propunea acelasi lucru din opera lui Nichita St[nescu. reducerea la un volum cu nu mai multe pagini decît buletinul autorului??? ce făcea în caz de carte de identitate

 =  ctp?
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
cosmine, numai cand aud de CTP mi se intoarce stomacul pe dos:) scriitorul de proza stiintifico-fantastica! doamneeeee

si oricum e o mare diferenta intra stanescu si paunescu, cine nu-i de acord cu mine eu cred ca traieste pe o alta lume.

spre diferenta de paunescu stanescu a fost mai istet, nu cred sa fie mai mult de 10 texte inchinate stim noi cui, si alea-s inchinate strategic:)

 =  mda
Matei Hutopila
[04.Jul.06 18:12]
era noaptea de anu nou, la tv erau numa tampenii - manele pe toate posturile, afara era frig, pe 4 trebuia sa mergem la o inmormantare, eram suparati, plictisiti, obositi. mai in gluma mai in serios, colegu la care eram a pus mana pe o carte veche, rosie, groasa aproape cat biblia si mi-a zis: "paunescu". am izbucnit amandoi in ras. am ramas insa surprinsi de continutul acesteia. pe langa poezii siropoase, oarecum patetice, am gasit unele extraordinare. atat de bune incat am cautat pana spre dimineata poezii pe placu nostru si ne-am inregistrat citindu-le. unele de doar un vers, dar care spuneau atat de multe. majoritatea nici nu aveau rima. erau insa excelente. sanatate autorului.

 =  imi aduc aminte
Cosmin Dragomir
[04.Jul.06 17:55]
citat din memorie "din vierul arogant al altor emisuni, a ieșit bălos, la suprafață,lingăul. huidumei de partid i se edulcoraseră ochii către șef (ion ilisescu la emisunea lui) ne dați voie să dăm puțină publicitate" Andrei Pleșu, Obscenitatea publică Humanitas 2004, cred că și în Comdii la Porțile orientului (humanitas 2005)

 =  ?
Mihai Iordan
[04.Jul.06 19:45]
Cine este Adrian Paunescu?

 =  !!!
Serban Axinte
[04.Jul.06 19:44]
ultimul comentariu mi se pare genial!!!

 =  Uite
Aurelian Vasile
[04.Jul.06 19:40]
ce-a facut Cultradu, a ridicat closca de pe cuibarul aviar si a inceput sa asculte. Mai copii, ati auzit voi de "vorbe din batrani"? Ati auzit voi de vorba aia:"branza buna in burduf de caine"? - Suflet mare prost-crescut. Noroc ca ouale au coaja. Daca nu le sparge nimeni din 'nauntru, nu le spargeti voi pe din afara. Poate sunt mai vechi de 15 ani.
KinR

 =  Un poet comun
Ovidiu Baron
[04.Jul.06 19:51]
Textul e intr-adevar pretentios si, as zice, exagerat. Foarte probabil cateva poeme paunesciene trec un test valoric destul de serios, dar asta nu face din domnia-sa un mare poet. De altfel am facut candva testul acesta, cu niste colegi, in studentie, dar am retinut mult prea putin. Iar reactiile maret-patriotarde pentru care s-a facut cunoscut s-au manifestat in poezie ca si in viata. Si daca aici nu judecam neaparat viata, ne putem referi la poezie cu destul dicernamant. Sunt cateva decenii de cand e ignorat, pe drept cuvant, de critica mare.

 =  Planetarium
Anghel Pop
[04.Jul.06 20:22]
Claudiu, ai citit volumul de science-fiction "Planetarium" al lui CTP? Daca da, explica de ce nu e bun d.p.d.v literar.

 =  nu cred
Cosmin Dragomir
[04.Jul.06 20:23]
că la vol se referea, cred că mai mult la calitatea de critic literar

 =  cos
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
da.

 =  De 10 ani ma intreb
Anghel Pop
[04.Jul.06 23:52]
Daca e vorba de calitatea de critic literar inteleg. CTP nu are pregatirea necesara. Ca jurnalist e partinitor si incorect. Dar cartea aia, "Planetarium", chiar e una din cele mai bune carti de SF romanesti. Daca este vreun pasionat de SF printre voi, v-o recomand. Marele meu regret este ca CTP nu s-a oprit la ea. Eu nici nu mi-l pot inchipui altfel decat autor al "Planetariumului" si atat. Cand il vad pe ecran sau in ziare, imi pare ca face circ din plictiseala, pentru ca l-a dezamagit SF-ul.

Cat priveste Adrian Paunescu am si eu o mica nedumerire care tine de istoria literaturii. Proful meu de romana ne spunea la ore ca Adrian avea obsesia de a o face cu fete de tarani (pe unde ajungea cu "Flacara") asezate in carcase despicate de porc proaspat transat. A mai auzit cineva de povestea asta? Oare o fi adevarata?

 =  uf, bine că aflai că avem alegeri anticipate!
Adrian Firica
[10.Dec.18 14:27]
sunt alegeri anticipate până la urmă, iar eu abia acum aflu?
nu-mi vine să cred!

rog pe Domnul Păunescul ca în campania asta să poarte, pe rând, halatele de baie furate de prin diversele hoteluri prin care a stat și să scoață din buzunarele lor poeme numai bune de recitat - bete ori treze, nu contează!

tot în ordinea asta de idei, în ceea ce privește condiția morală ... la ora asta nu-mi trece prin cap cum se cheamă ăia ce fură, dar nu-și dau seama, scuzabili medical fiind, ca să spun așa!
nu are importanță că unii ajung deputați, senatori, deși cai n-au fost niciodată.
pe de altă parte, se pare că există nenumărați ÎMPÃRAȚI care țin morțiș să-și facă măgarii SENATORI.

 =  uau
Ofelia Prodan
[05.Jul.06 03:51]
anghele....asta-i bârfă cu parfum de credibilitate:)))))))))))

 =  opinia mea
Mihai Robea
[06.Jul.06 13:16]
Vor fi trecut anii, mascaricii se vor fi dus demult la culcare, gangavii isi vor tari cartile de poezele prin vreo
institutie uitata de lume sau se vor infoia in vreun ungher
al putreziciunii, uitat si el, dar poeziile lui Adrian Paunescu, atatea cate sunt, si sunt destule, vor insufleti
alte generatii, vor fi citite si cantate de alte milioane
de romani, cand nici nu vom mai fi.

 =  La mulți ani!
Botu Cătălin
[31.Oct.06 10:52]
Pentru mine păunescu reprezintă mult. Forță a discursului poetic ca a lui nu am întâlnit la altul. Poate sunt incult și nu am citit prea mult, poate e doar părerea și simțirea mea. Și cum fiecare ne facem monedă din propria persoană, de ce să nu spun și eu: e părerea mea, și cu asta să am pretenția de a spune totul. În fond, trăind într-o lume în care fiecare ne aflăm sub o ordine mai mare decât o putem vedea în orbirea libertății noastre, putem proclama iluzia părerii proprii. Din nou poate sunt prost când spun că mie îmi dau lacrimile când citesc poezii ale lui, când îl simt la el pe Arghezi cu mucegaiurile lui, pe Eminescu în ușurința limbii, pe Blaga în idei. Cine spune că Păunescu e versificator ar trebui să treacă dincolo de perfecțiunea versului, care pentru poet e o laudă nu o flegmă de lipit pe frunte. În poeziile lui e o idee. Chiar și numai aceea a vieții care trebuie să se izbească mereu de cuvinte pentru că ele nu sunt destul de multe (deși sunt câte vrei) spre a o cuprinde. Ideea la Păunescu e ca și ideea aceluia de a făcut fibulele cloștii, aceeași cu a lui Brâncuși în pietre: viața în toată puterea ei.
Și da, îi spun și eu, în anul acesta, La mulți ani! și îi urez să nu moară fără să spună lumii acesteia tot ce are de spus. E păcat că un om ca el trebuie să muncească pentru a trăi. E păcat că trebuie să se mânjească în Senat, în presă, oriunde. Un om ca acesta ar trebui să stea unde vrea, să călătorească și să ne spună și nouă ce VEDE CU OCHII LUI din lumea asta a noastră, pentru că ochii lui văd altfel decât noi, ei, ochii lui, sunt cel mai prețios lucru pe care noi, nația română, îl avem în momentul ăsta. Să trăiască și să moară făcând absolut un singur lucru: să își ducă crucea, cruce care a lui este Poezia.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0