Comentariile membrilor:

 =  ela ela ce cantabil, așa mi s-a spus nu demult
Ela Victoria Luca
[12.May.06 15:02]
Mircea, ca și compoziție, e reușită. Îndeosebi trecerile prin închipuiri, spre o altă închipuire, cumva încercând să aduci un real în poetic.
Nu știu de ce căutările, dând iama prin "căpșuni", amintind de o voluptate posibilă sau imposibilă, reduc din discreta pășire pe vârfuri dar și din imaginea oarecum simpatic-ironizantă a femeii bătrâne c-un câne - animal d ecompanie în lipsa unui om alături. Dar, mă rog, fantasmele pot fi multiple, ca și reprezentările, și afectele atașate lor.
No, amu, copiii-poezii cu steluțe, nu știu cum or apărea, dar sigur e nevoie să fie concepți așa, tac-tac pe tastatură și api un "trimite", în lumea asta virtuală. Verosimil sau nu, e un act îndrăzneț. Cu sau fără stele, asta numai zânele știu. Nici măcar eu, care mi-s doar oamă.
Ultima strofă mi-a cam plăcut - știu că te așteptai, dar nu mi-a plăcut că ai scris reveni cu doi "i". :) Oricum, o desprind de context, să percepem mai bine echilibrul discursului:

"daca seara cand vei revenii acasa
ai sa arborezi camasa la fereastra
ca pe un drapel de lupta
e semn ca ma astepti
si putem incepe lucrarile
la santierul
decrepitudinii
noastre"

Cam luptătoare, dar fiind vorba de un șantier, apăi clar că e și citad-ela în construcție.

Chiar dacă se referă la ela asta sau la alta, la cea oricum imaginară, eu spun mulțumesc. :)
Da, aștept poezia pe care să pot lăsa și stea. :)

Ela

 =  ela ela
mircea lacatus
[12.May.06 15:24]
ela
te-as invita sa-ti folosesti colectia de stelute drep shampon caci poezia aceea a trecut demult pe langa tine dar
mama avea o vorba ce stie shofranu ce-i taranu sau invers nu mai stiu dar ceva pe acolo...
drag emir
ps "i" acela am sä-l scot evident mi-a scapat al naibii si ii mai si pusesem punctul

 =  :)
Ela Victoria Luca
[12.May.06 15:30]

Mulțumesc pentru consiliere/sfat, apropo de șampon. Mă voi spăla pe cap. NU a trecut poezia pe lângă mine, fii sigur. Dar, mă rog, văd că ai perceput iar lucrurile negativ. Mă retrag. Și pun și eu punct. Pe orice i. Regret.

Ela


 =  ...
Ioan Albu
[12.May.06 15:49]
e greu pentru unii, dle Mircea Lăcătuș. mulți n-au auzit de eli, eli, lama sabachtani, ca să înțeleagă titlul și pe urmă poezia. eu am apreciat-o foarte mult și nu mai continuu comentariul ca să nu creadă poeții din jur că vreau să mă dau șmecher.

 =  ela ela am uitat...iarta
mircea lacatus
[12.May.06 16:05]
si uitasem ceva...credeam ca ai atata umor incat sa ashezi textul cateva ore la fierbinti sä-l mai vada si altii in afara de tine si mine numai si numai pentru ca a iscat o cerata intre noi doi si e bine sa stie si satul...

 =  Mircea și Ioan
Ela Victoria Luca
[12.May.06 16:07]
Ioan, mie tare mi-o plăcut, că altu' fel nu lăsam semn. Și nici aprecieri.

Mircea, la subiecte fierbinți textele ajung AUTOMAT în funcție de nr. afișări și comentarii/interval timp, indiferent de autori. Cred că știi asta, fiind destul de demult pe site. Doar la Recomandate se pot așeza de către editori. Și, da, umorul a fost gustat, repet, mi-o plăcut. Mult. :)

Ela

 =  felicitari, cum se mai simte dom' presedinte
ioana barac grigore
[12.May.06 16:09]
eu chiar treceam pe langa ea daca nu citeam comentariile... :(

mircea, esti talentat tare. ma lasa paf verbul tau. la naiba, uite ce bun esti!

ultimele doua versuri suck... e un fel de moartea de la intrare. scoate-le linistit! crezi ca de scuze are nevoia omenirea? ea vrea actiuune si cat mai multe snuffmovies

 =  erata
ioana barac grigore
[12.May.06 16:12]
actiune e corect.
si o intrebare: cum se scrie "paf"? "puff" sau "paph"?

 =  barac :)
mircea lacatus
[12.May.06 16:21]
ioana (barac) grigore
te inteleg totusi desi scrisesem mai sus povestea cu shofranul si daca tu ai adus in discutie pe suck eu il aduc pe fuck e ok? nu de alta dar sa fim academici amandoi

 =  tot pentru doamna iana
mircea lacatus
[12.May.06 16:21]
si vrei si actiune...

 =  .
ioana barac grigore
[12.May.06 16:23]
nu inteleg nimic din ce ai scris, mircea. serios si sincer.
spunem ca imi place tare poemul tau, mai putin ultimele coua versuri carora nu le gasesc rostul.

e ceva rau ce ti-am facut si nu stiu?

 =  erata
mircea lacatus
[12.May.06 16:25]
ioana...
evidemt

 =  Mircea
Ela Victoria Luca
[12.May.06 16:31]

Mircea, având acum atâtea afișări și comentarii, dorința ți-a fost îndeplinită automat de robot, textul tău e acum la "subiecte fierbiți". Cum spuneai tu, să te citească și alții, nu doar să ne certăm. Ceartă? Așa percepi? Așa etichetă să fie. Eu nu. :)
(oricum, procedeul acesta de a comenta succesiv și în timp scurt a dus multe texte la fierbinți, nu neapărat textele bune. de astă dată aici chiar e un text bun.)

Ela


 =  caratistule, habar n-aveam
Iulian Berindey
[12.May.06 16:33]
că scrii așa de aerisit, de spațial.
păi în cazul ăsta, o să intru pe pagina ta, să te cetesc / să văd ce-ți poate pielea

 =  Mi-a placut
ramona iancu
[12.May.06 16:33]
"ai sa arborezi camasa la fereastra
ca pe un drapel de lupta
e semn ca ma astepti
si putem incepe lucrarile
la santierul
decrepitudinii
noastre"

Am citit poemul pe nerasuflate, asta inseamna ca mi s-a parut fireasca "panta" aleasa. Si ajungand la versurile sus-citate, mi-am amintit de santierul Guedelon din Franta, unde din 1986 se inalta un castel cu mijloacele Evului Mediu. Asa ta vad pe tine, construind o relatie cu "necunoscuta" ta, cu romantismul patinat de varsta.

 =  ortografia,bat-o vina!
vali vrinceanu
[12.May.06 17:20]
Draga poete, ''vreo'' asa se scrie...

 =  Eterna victimă
mariana fulger
[12.May.06 17:19]
Îl și văd pe Domnul Iisus, prins în piroane, pe cruce, rostind Ela, Ela, lama sabachtani! Bietele sentimente, unde pot duce mintea omului! Sincer, îmi pare rău că a trebuit să folosești tocmai acest titlu pentru o poezie atât de carnală. Frumos scris textul. Felicitări pentru intenția lirică și sper să nu se considere că am lipit o etichetă pe fruntea ta. Am un respect aproape sacru pentru Iisus Hristos, eterna victimă a prostiei omenești. O seară plăcută.

 =  mariana...
mircea lacatus
[12.May.06 18:08]
mariana
te-ai grabit...eu am scris ela ela iar nu eli eli
te rog sa faci o diferenta ...

 =  D-le Mircea
keller victor-theodor
[12.May.06 20:28]
E o poezie sensibila facuta cu strategie pentru a primi o steluta cu raze galbene. Ela face poezii minunate iar numele ei pus in titlu este deja o stea.

 =  :))
Nicoleta Iuhoș
[12.May.06 21:51]
mult umor și o cursivitate naturală a textului. N-am nici un dinte împotriva textului. Felicitări!

 =  emir
FE
[12.May.06 22:06]
no poezia asta m-o placut pa alocuri. ii tare pasionala, emire. sa vede ca esti indragostit. nu cred ca trebuia sa specifici ca vei sfasia camasa de sus pana jos ca se cam subintelege. bine ca t-ai dat sama ca aparentele insala. tate cele bune!

 =  hm...
Ela Victoria Luca
[12.May.06 22:14]
Ramona, Mircea. Eu doar privesc. Aș vrea să nu mai văd. Mai las șanse, ca de obicei.

+ mircea, gestioneaza-mi comentariul!
ioana barac grigore
[13.May.06 01:00]
textul tau, mircea, nu are vreo vina. este bun. deschis, cu noima. un postomodernism original: "un desen geometric asemanator cu acelea
de pe scuturile cavalerilor cruciati
si ", naratiunea este bine condusa: "cu voluptatea cu care un roman din sud
da iama in gradina de capsuni
a unui hidalgo inbisericit
si ", imagistica fara pata: "poti fi o femeie tanara corpolenta
numai buna de intors pe toate partile
ca pe o brazda de pamant fertil
in care sa-mi las samanta sa cada "

merita aceasta stea cu prisosinta, asa cum si tu meriti toata consideratia celorlalti.

:(

 =  .
Ela Victoria Luca
[13.May.06 01:13]
Acum copilul-poezie are și creți de stele, e și sensibil la caractere românești. Caracterele sunt mulțumirea mea simplă, pentru - recunosc - un dar de poezie frumos, care, dincolo de orice umor al meu din primul comentariu, m-a atins. E cea mai frumoasă întâmplare poetică din această săptămână. Spun asta, fiindcă la cenaclul de duminică am trăit o altă întâmplare frumoasă, altfel.
Mircea, uneori e simplu să lași frumosul să fie și atât. Nu știi cât regret ce este la subsolul acestei poezii. Dar "flori de putregai" există încă în lume. Mulțumesc, iar.
Ioana, eu nu aveam cum da. E cu Ela în titlu. :)

Ela


 =  :(
ioana barac grigore
[13.May.06 01:23]
ela, mare pacat ca nu seamana cu poezia lui

 =  rspunsuri
mircea lacatus
[13.May.06 01:32]
ioan albu
multumesc de trecere si intelegere stiu sa la apreciez deopotriva

ioana
se pare ca am fost nedrept am avut sentimentul ca ma iei in tarbaca nu stiam ca presedintele e la viena(de unde reactia mea)si apoi laudele acelea exagerate semanau a ironie si intrebarea aceea cu paf puf etc tot asta imi sugera de ..numai tu sti adevarul
eu ma intorc si zic iartä-ma si apoi simpla ta prezenta aici inseamna pentru mine rasfat te rog sa mai treci sa vad ca nu esti suparata

iulian :)

unde te vad ma bucur as cum ma bucuram cand eram copil si vedeam autobusul care trecea prin fata casei din ora in ora
ne faci sa radem desi tu cel mai adesea esti trist...nu ?

ramona
am fost acolo si am spart piatra cat era ziulica de lunga
au platit mizerabil :) ma bucur ca iti place uneori ce scriu te mai astep

vali vranceanu
merci (poti fi un picut mai discret alta data ?)

herr keller
prima si ultima parte a comentariului dumneavoastra sunt adevarate ce de la mijloc e speculatie iefrina ma iertati
oricum onorat pentru vizita si va mai astept cu placere
danke

nicoleta
in sfarsit cineva care rade tu ai inteles intr-adevar despre ce se vorbeste aici :) merci si mai treci te rog

fee :)
te-am lasat la urma pentru ca noi avem o relatie mai speciala ...ma bucur ca ai trecut si ai privit si tu toata poveste relaxat si cu umor desi asteptam sa reactioneze asa mai degraba studentii de la filosofie iar nu o fata incorsetata si cu precepte morale precum tu...:) tencs

 =  subscriu
Narcisa Turony
[13.May.06 01:33]
O poezie și un autor care merită într-adevăr aprecierea. Înainte de toate scrierea este autentică, fără zorzoane, de un firesc și o bogăție captivante. Nimic forțat, nimic voit epatant. Lucru din ce în ce mai rar. Mă bucur că Ioana a remarcat poezia și a argumentat în așa fel încât eu doar subscriu celor spuse de ea.

 =  ioana ioana...
mircea lacatus
[13.May.06 01:46]
ce-mi faci tu mie...eu te rugam sa mai treci sa ma conving ca nu tii la suparare si tu treci cu stele ce pacatele sa mai spun cu cine sa ma mai cert? iar te iei de mine intr-un mod subtil...:)
iti multumesc ioana stiu ca e sincera si ca tu consideri textul vrednic si apoi eu sunt chiar atat de urat ? :)

ps imi cer scuze pentru multele greseli cu care am scris
era "raspunsuri" desigur


 =  .
ioana barac grigore
[13.May.06 01:51]
am vrut sa fiu sigura ca nu scoti textul, mircea


cam atat

 =  ca o concluzie
mircea lacatus
[13.May.06 01:57]
ela acum tu...
te admir pentru indelunga ta rabdare si maturitatea cu care raspunzi provocarilor si mujiciilor noastre pentru timpul pe care ni-l daruiesti si mai ales pentru marea ta dragoste pentru oamnei ...pentru noi doi azi a fost o zi incarcata si mi-a placut sa fiu astazi marturisesc ca am invatat ceva de la voi de la toti...imi pare rau si pentru supararea lui ionut sper sa aibe somnul linistit si pana mine sa uite tot asa cum voi face si eu dorin cozan e tu tip special e bine ca-l aveti printre voi cu el m-am inpacat deja asa sper si ela ela tu sti ca nu m-am folosit de numele tau...ci a fost doar asa o provocare intre mine si tine si ai reactionat cum se cuvenea inca odata toata admiratia si dragostea mea
ma opresc aici ca ionut iar o sa ma acuze ca fac manele :)

 =  ...
Ela Victoria Luca
[13.May.06 02:02]
Mulțumesc. Interesant, facem același typo, la scrierea cuvântului oameni. oamnei. deja devenisem legendară. la bună regăsire și rugămintea mea este să nu mai ștergi textele. Cât poți, păstrează-le în pagină. Au rost.

 =  Imposibilitatea comunicării
mariana fulger
[13.May.06 05:01]
Tocmai că am făcut diferența și iar n-ai înțeles. Avem o problemă de comunicare noi doi. Tocmai am sesizat hilarul situației în care l-am pune pe Iisus dacă ar rosti Ela, Ela, lama sabachtani! Era un iz comic, dureros de comic aici, dar iar nu te-ai prins. O dimineață fericită.

 =  parere
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
d-le lacatus poezia nu e nasoala, mie mi-a placut desi are ceva conotatii personale care pe unii ar putea duce in eroare.
ultimele 2 versuri mi se pare slabe.

in ceea ce priveste atitudinea ta nu cred ca neaparat exagerezi cat de fapt cauti sa-ti expui nuts-urile in piata mare.


 =  typo
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
pardon, mi se *par*/pare.

sorry

 =  emir..dragul de tine...
Cioaba Florina Corina
[13.May.06 12:09]
dupa asa o poezie esti binevenit oricand sa te incalzesti...s-a topit si moldoveanca...am gasit-o din greseala,am citit-o mi-a placut si de abia apoi am aflat ca e a ta...good work...place la mine tare mult...:)

 =  mihai nasab
mircea lacatus
[13.May.06 12:10]
adevar graiesti :)
nu pot pentru ca sa te contra zic
mai treci cu adevaruri de astea simple :)
te mai astept

 =  A uita sau a maguli?
luana zosmer
[13.May.06 15:42]
Aba-Aba lama shahatani ( tata-tata de ce m-ai uitat) la asta pare ca te-ai referit.( traducere incorecta a vorbelor lui Iisus adresindu-se tatalui Dumnezeu) verbul liscoah =a uita shahatani m-ai uitat.In vreme ce shabahtani ar venii ( in traducere libera si absolut inexacta)de la verbul leshabeah=a maguli traducerea fiind ela-ela de ce ma magulesti.

 =  raspunsuri noi
mircea lacatus
[13.May.06 18:06]

narcisa turony

ce bizar.....pe prieteni nu-i mai vedem e de la sine inteles ca sunt cu noi si noi cu ei mereu dam binete strainului multumesc ca ai trecut si ai" pledat" pentru mine
am scapat cu minumum :)

luana :))
daca observi am inceput cu un zambet
personajele povestirilor tale sunt demult prietenii mei cand ma aflu intr-o fundatura ma intorc la tine si citesc si totul revine la normal
tu deschizi o perspectiva noua asuprala poemului meu si gratie tie s-a facut lumina intr-o chestiune care ne framanta de doua mii de ani :)
de tine e nevoie ! ne (te ) citim...
onorat!

 =  + fulger pe pâine
Silviu Tudor-Saladjiar
[14.May.06 11:49]
"Eloi, Eloi lama sabahtani?" - aramaică
"Bože Moj, Bože Moj, zašto si Me ostavio?" - sârbo-croată
"Dumnezeul Meu, Dumnezeul Meu, de ce M-ai părăsit?" - română
Evanghelia după Marcu 15,33-39
Studiul profesoruilui Milic, catedra de lingvistica orientală a Facultății de Filosofie a Universității Novi Sad despre înrudirea limbilor traco-europene, avizat de alte câteva somități în domeniu, arată că se face frecvent dar în mod eronat și prin siluire lingvistică, bazându-se exclusiv pe cadrul literal și neluându-l în seama pe cel semantic (adică după ureche) de către scolasticii evrei legătura arătată mai sus de Luana غosmer (n-au nici o legătură verbele din ivrit, nici măcar ebraică, prezentate de dumneaei mai sus cu citatul din Evanghelia lui Marcu) și este una dintre pietrele unghiulare ale lucrărilor ce contestă Noul Testament ale ultraortodocșilor din mozaismul post-modern.
Bref, Mircea, n-are nici o treaba titlul tău în prima parte cu dumnezeu sau alt potentat religios, poate că la o Elă ai vrut să te referi, pur și simplu. Oricum, mi se parte cel puțin jenantă aprecierea, cu plus sau minus, unei poezii, după titlul acesteia, precum și de o indiscreție dusă până la mârlănie, ca și cum ai sta în creierul unui om să afli la ce se gândește când spune brânză, viezure etc.
Poezia ta, în schimb, e de un carnal indus nu peisagistic, ci mediat, ceea ce îi conferă, fără doar și poate, forță. Imaginile "știu carte", pur și simplu, aduc ceea ce vrea fiecare cititor în parte să aducă, nu impun un segment ideatic, îl completează pe cel preconceput al lectorului, fie acesta avizat (obișnuit al poeziei) sau nu.

 =  tudor-saladjiar
mircea lacatus
[20.May.06 12:08]
silviu
evident ca ai dreptate cand Mantuitorul nostru striga "Eli Eli lama sabahtani" el asta striga "Dumnezeul meu Dumnezeul meu pentru ce m-ai parasit ? "..luana imi este simpatica si de aceea i-am raspuns asa fara "sa ma apar" insa asa cum spuneam e o chestiune veche de doua mii de ani si nu ar fi avut sens sa intru in vreo polemica sterila ... oricum interventia ta o gasasc salutara si pentru aceea te rog sa mai treci cu sigurantza ai multe sa ne spui...

 =  surpriza
Silviu Tudor-Saladjiar
[24.May.06 09:14]
pentru mine a fost o surpriza textul tau (taci, fa, daca era neplacuta era o sperietura! - scuze, constiinta), chiar nu intru cu bocancii in subiect ci cu tastele in infatisarea (exprimarea, pentru ovrei cu cunostinte vetuste, punerea in fata etc.) acestuia, surpriza s-a dublat cand am vazut ca in afara de Ela nu s-a prins nimeni ca nimicutza din ce ai scris tu nu avea legatura cu Iisus, fie el si Hristos. De aici intrarea in subiect. La buna vedere, Mircea. Repet, fulger pe paine e scrierea ta, aici. Mai incolo, om vedea, eu mi-ascut creioanele si imi ung Glockul

 =  Mircea...
Elena Toma
[05.Jun.06 14:57]
daca imi permiti, se spune: Eli, Eli shely...in traducere Eli este diminutivul lui Elohim, Dumnezeu, in limba ebraica. Eli, Eli shely, lama sabaht ani= Tatal meu, de ce m-ai parasit. crestina fiind, viata m-a asezat, pentru o vreme, in Tara Sfanta. au ramas amintirile in care de multe ori vorbeam si eu in ebraica si intrebam: Eli, lama sabaht ani!

 =  elena toma
mircea lacatus
[05.Jun.06 20:05]
elena
evident ca itzi permit ..insa daca citeai mai atent sau te uitai si peste comentarii ai fi sesizat ca problema lui eli s-a mai discutat...eu am spus ela ela si cand am spus asa am stiut de ce spun...e asa de greu sa se deosebeasca ela ela de eli eli ? despte trecerea ta prin tzara sfanta te felicit si te invidiez in acelasi timp si eu imi doresc demult sa calc pe urmele cele adevarate ale Mantuitorului
cu drag




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0