Comentariile membrilor:

 =  Dăncușul sau arta de a vorbi unei mulțimi inexistente
Dana Banu
[10.Oct.08 17:12]
de nu ai fi Dăncuș Apocalipticul meu de prieten ți-aș spune "să ai pace" dar așa trebuie să mă abțin pentru că asta-i chiar vorba ta:))

nu prea îmi dau seama care sunt morile de vânt cu care te lupți tu aici

cu generația 2000?
cu "tineretul din ziua de azi"?

mie uneia ăștia de 20 de ani îmi par teribili de faini și chiar mă înțeleg foarte bine cu ei
despre generația 2000 om trăi și om mai vorbi, nu uita că suntem deocamdată doar în 2008, sunt mulți poeți încadrați în generația asta pe care eu îi citesc cu mare plăcere

încă ceva

te-ai gândit că ești privit de oameni așa cum îi privești tu pe ei? cu aceeași blândețe, indiferență sau ură, vreau să spun

oricum, nu m-ai dezamăgit, îți păstrezi ardența și vocea puternică, tu mereu scrii de parcă ai vorbi unei mulțimi gata să te sfâșie la primul semn de slăbiciune, asta îmi place mie cel mai mult și mai mult la tine


servus, dragă prietene

să ne citim cu bine,


dana

 =  ce ziceai?
Stefan Doru Dancus
[11.Oct.08 09:52]
Mersi Dana ca m-ai vazut. Ce ziceai, ca nu mai scriu nimic? Ha, ha, ha!
Sa ai pace,
Dancus

 =  si
Stefan Doru Dancus
[11.Oct.08 09:59]
Si, Dana, am incercat sa radiografiez o atmosfera. Asa simt eu ca se misca treburile prin poezia de-acum. Tu cum simti? Da' la intrebarea asta nu se raspunde decat daca bem un vin fiert undeva.
Dancus

 =  Poeții care nu există
Doru Dorian David
[11.Oct.08 20:08]
Cu onestitate trebuie sa recunosc ca ai dreptate, sunt cateva generatii de poeti(remarcabili) care s-au pustiit, care nu exista... au fost pierduti... dar sa nu uitam ca ei au fost rebelii, cei care n-au pupat in cur(iarta-mi limbajul)... Grigurcu ce s-a mai chinuit in acest sens... acum, probabil ca este prea batran! Da, simtim acel viitor scurt si urma uriasa a timpului care ne-a mistuit! Nu stiu daca se mai poate face ceva in acest sens! dar este bine sa ne amintim dara! Este bine sa lasam un semn!

O zi buna poete!

 =  .
Mihai Robea
[12.Oct.08 15:17]
voi, poetii, Stefan, puneti problema cam altfel de cum ar trebui. Faptul ca se vorbeste de generatii ar trebui sa conteze pentru critici(cat conteaza). Delimitarile astea nu inseamna mare lucru, inseamna ce ii apropie pe acesti poeti din generatii diferite, ce ii anima. Ziua ce va veni n-are nevoie de poeti care sa-si ingroape amarul pe unde te miri, ci de oameni puternici. Cum spunea un general al lui Spartacus, "Ridicati-va sau veti pieri!"

 =  Doru E. pentru Doru D
Doru Emanuel Iconar
[13.Oct.08 11:30]
Mai sunt cei ca mine, generația mea, sunt mulți, sunt cei pe care încă îi ignorați, îi considerați insignifianți, nu credeți în ei nu pentru că ei nu vă vor ci pentru că au 11, 12, 14 ani. Dar ei sunt cei care vor împleti sinceritatea cu simplitatea, curățenia cu mireasma cuvintelor născând poezia de mâine. Ei trăiesc povestea mea atât de altfel. Ei sunt cei care vă vor pomenii dar asta depinde de voi.

Doru Emanuel

 =  Ridicol
Stefan Doru Dancus
[13.Oct.08 13:03]
Multam de remarcile facute si de aprecieri. Asa cum ziceam, am incercat "marea cu degetul", deci o radiografie a ceea ce vad eu ca se intampla. Pustiul, de care spune si Doru Dorian David,e omniprezent in lumea celor ce au cca. 40 de ani acum. Afirmarea acestora a intarziat, este tarzie deja. Normal, e cazul sa fim realisti, nu se sfarseste lumea cu noi, insa cel mai mult te doare atunci cand categoria a 3-a pe care am definit-o in articol te ia la misto, de parca n-ai fi facut nimic. Nu demult, m-am vazut si eu "pictat" vulgar pe un site al celor ce cred ca se mai poate da o lovitura poetica gen Marius Ianus.
Asta nu e inspaimantator, ci doar ridicol.

Mihai Robea, nici pe critici nu-i mai intereseaza. E o delasare totala, desi se lanseaza o gramada de "Istorii ale literaturii" prin spatiul asta numit Romania.

Pentru Emanuel: personal, nu va vad insignifianti. Chiar fac ceea ce pot pentru a promova idei noi si tineri inzestrati. Contacteaza-ma la: [email protected], vei vedea ca nu toata lumea sta cu mainile-n sa.
Multam inca o data,
Sa aveti pace,
Dancus

 =  părere!
Marius Surleac
[13.Oct.08 13:29]
Ștefan, mă bucur să citesc acest articol. Mi-a plăcut ce ai scris aici, dar mereu va fi așa, fie că vrem fie că nu. Sunt mulți care uită și neagă trecutul, dar nu trebuie să uităm că toți ne-am clădit pe baza generațiilor trecute, și la rândul nostru vom fi sub straturile generațiilor care vor veni. Mai mult cred că sunt și din categoria a 3-a care apreciază generațiile trecute, care învață de la generațiile care au fost și prezintă respect, iar de restul care nu dau doi bani pe cei de la care au citit și învățat nu pot să zic decât: "fiecare pădure cu uscăciunile ei". Așa că trebuie să mergem înainte și să apreciem pe cei care nu vor uita.

Cu stimă,
Marius

 =  mai e
Stefan Doru Dancus
[14.Oct.08 03:52]
Marius, mai e o vreme de trait. Apoi, Dumnezeu cu mila!
Dancus

 =  cam ai dreptate
Gabriela Marieta Secu
[16.Oct.08 06:51]
cam ai dreptate în ceea ce susții. păcat de păduri, prea multă hârtie sub litere de doi bani... poezia va rămâne a celor ce nu pot trăi fără poezie, fără a o citi și a o scrie... gloria, în schimb, e a acelora ce știu să bată "trotuarul literaturii" și să șlefuiască (să pupe...) "operele" unor "critici" amici de "trotuar" sau de "bodegă" literară...

 =  Hă?
Călin Sămărghițan
[16.Oct.08 08:28]
Dăncușule, eu îți răspund cu o vorbă faină auzită odată: "La 18 ani toți scriem poezii, dar poet e numai cel care scrie și la 40".

Deci generația ta confirmă, cei tineri trebuie ei inșiși să mai aștepte încă pe-atât câți ani au, ca să fie ei întâi siguri că sunt poeți. Hă? Ne-am scos? Hai să trăiești!

 =  Ironia e ingrata, dar poate fi ironizata.
florian abel
[16.Oct.08 23:55]
Stefan, un om trebuie sa fie nascut la 2 luni ca sa nu inteleaga cata dreptate ai, din fericire Calin are si el dreptate. Nici noi nu prea furam foarte hotarati, iata cat de repede ne-am conformat la i din a desi, sa fim seriosi, e absolut inutil. Jalea mare e alta, si aici tre sa fac o paranteza despre mine.Am postat in urma cu vreo luna o poezie aici, "Atestat pentru drama", poezie scrisa in 1984, si , la n'spe vizionari.....nici un comentariu. Stii care-i ironia? Singurul care mi-a comentat-o, si care o-nvatase pe de rost, a fost un capitan de la SECU in 1987, si care mi-a recunoscut ca ii place teribil. Dupa care m-a invatat ce trebuie sa fac pentru a scapa de injectia aia cu compot in cap. Mai e de coment? Domnul sa te aiba-n fraza!

 =  spus
Stefan Doru Dancus
[17.Oct.08 11:29]
Ei, si tu, Caline! Stii ca iubesc tinerii. Drama e ca ni devenim expirati, date fiind posibilitatile enorme de comunicare. Labis cum de-a confirmat asa tanar?, nu vorbesc despre afectiunea fata de "evul aprins", ci de poemele care au schimbat oarecum fata literaturii noastre.
Florian Abel, stiu si eu niste secu ce stiau pe de rost chestia aia a Blandianei cu motanul Arpagic. Sa nu mai zic si de "Moartea citeste ziarul" a lui Dinescu. Dar o investitie in cultura nu se face doar pe net - e vorba aici si de carti, si de reviste tiparite, si de intruniri literare... Nu esti singurul care nu are comentarii. La unele texte nici eu nu am dar nu ma supar. Poate ca oamenii care le-au citit n-au avut nimic de spus.
Cele bune,
Dancus

 =  sau n-au stiut - a citi nu e atit de usor
Anni- Lorei Mainka
[17.Oct.08 15:54]
...pe cit presupunem noi astia care citim si citim si citim.....
articolul - da, descrie atmosfera ......felul tau slava Domnului nu se schimba atit de repede precum restul lumii....cind ma intorc in pagina ta trag aer in piept si stiu de la inceput ca in final vreau sa schimb atit de multe.....e greu in ziua de azi, dar cum stii n-a fost usor nici pentru altii.....
important este in final sa nu ne pierdem din ochi, sa ne citim pe noi , sa ne citim intre noi si apoi sa nu trecem chiar peste toate cadavrele.....
pe curind

 =  cum am spus
Stefan Doru Dancus
[18.Oct.08 22:58]
nni,
Nu prea am fost activ o vreme. Obligatii sociale, sa zicem. Ma frapeaza interesul tau fata de mine, de ceea ce scriu. Azi (18 oct., a.c.) mi s-a mai dat un premiu prin Romania (si in bani, evident). Ce as putea face cu banii? Sa-i donez cuiva? Cui? Premiul in sine a avut p-entru mine o conotatie sufleteasca - cai ce l-au acordat au inteles ca sunt asemenea lor, chiar daca mai presus de ei prin ceea ce scriu. Nici nu pot spune cuiva :"Nu-mi mai dati premii, m-am saturat, luati-i pe tineri drept etalon!". In zadar as striga asa, lumea s-a obisnuit sa ma premieze pe mine. Si cand ma gandesc..., aveam 20 de ani, nimeni nu ma publica, nimeni nu-mi dadea, la concursuri literare, mai mult de premiul II... Acum eu sunt cel bagat in seama, eu, nemernicul la 40 de ani, nu tanarul frumos ce am fost la 20... Aceasta lume nu va mai merge asa la nesfarsit, cum am si spus.
Multam de trecere,
Dancus




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !