= uel, | alina livia lazăr [11.May.08 23:52] |
e frumoasă această poezie pentru că are un ton cu mult bun simț cu un soi de înfiorare și de umilință poate e cam vorbăreață, dar nu chiar-chiar sau prea-prea e în limite și la limită versul care m-a lăsat rece de tot este: ridici fiecare piatră de pe drum și îi strigi numele așteptând ecoul se poate bine și fără el nici pe strofa cu heringii și corul nu aș miza prea mult deși e o imagine duioasă acolo dar parcă prea-prea în concluzie primele patru strofe și ultimele două îmi sunt de ajuns ah, și încă ceva: cuvântul "poezii" nu are ce căuta într-o poezie. adică nu așa. nu cu sensul lui primar. poate altfel, nu știu. dar nu cu sensul de poezie poezie poezie în poezie. asta e părerea mea, dar, de altfel, mă bucur de acest text pentru că SE SIMTE plus un titlu excelent (aproape utilitarist de excelent :P ) | |
= raspuns la uel:) | ștefan ciobanu [12.May.08 00:04] |
ai dreptate in privinta cuvantului poezii, dar pur si simplu l-am pus acolo asumat. sincer:) iti dau dreptate in privinta versului cu piatra, e chiar de preferat fara el(stiu ca asta ai vrut sa zici), nu doar ca merge bine fara el. asa ca voi purcede:) in rest ochiul tau mi-a aratat unele lucruri, da e o vorbarie mai lunga aici:) dar am nevoie de ea. poezia asta nu e stabila, mai poate suferi modificari:) multumesc de lectura | |
= un text foarte interesant... | ioana matei [12.May.08 00:33] |
despre o molipsitoare alienare...despre cum omoară omorârea iubirii...text ce sfârșește...cu un final sintetic: "mă uit la tine iar ai început să pâlpâi ca un bec stricat" | |
= o vei gasi | medeea iancu [12.May.08 00:33] |
mm, frumos, cea mai frumoasa imagine de aici e cea cu soarele si capcaunul. nu stiam ca stefan poate fi asa de sensibil. spre final as reprosa acea imagine super concreta a prezentatorului, acel cuvant, prezentatorul care parca ma decontecteaza intr-un fel nedorit. | |
= medeea | ștefan ciobanu [12.May.08 01:16] |
comentatorul bruiaza lumea, ai dreptate sa il vezi deconectandu-te. multumesc ca ai vazut sensibilitatea;) a, si pentru incurajare:D seara buna | |
+ * | Dana Banu [12.May.08 07:37] |
te afirmi prin textul acesta ca un autor original și mai ales foarte interesant de citit, aș spune că mai degrabă ai aici o anume feminitate voalată a discursului poetic decât o masculinitate învolburată(asta, evident, nelucrând în detrimentul poeziei) da, textul cucerește și la o naivă și primă lectură dar și la o posibilă revenire a lectorului cu lupa asupra poeziei ai pasaje puternice și de o vibrantă sensibilitate, nimic greoi aici, ritmului sacadat pe alocuri imprimă o siguranță a rostirii și un firesc eliberat de orice spasm voce nealterată, improvizezi fără să lași senzația de amatorism, pur și simplu memorabile câteva din imaginile de aici păstrezi starea poetică, o conduci ferm de la început până în final, nu mimezi naivitatea și nu disimulezi, ești autentic, viu, numai bun de înstelat, părerea mea, mi-a făcut o mare plăcere să citesc în dimineața aceasta o poezie atât de frumoasă și de bine lucrată respect și felicitări de elian, salut :) | |
+ . | nica mădălina [12.May.08 09:53] |
se vedea și din textele precedente că se întâmplă o eliberare de spunerea frântă prin imagini puțin credibile, abstractizante, lipite artificial și repetitive (care sufocau textele mai vechi). iar aici și acum, discursul acesta aș spune intimist, pentru că are o adresabilitate bine construită, de care se ține cap-coadă (linia eu-tu) și un timbru onest devine mult mai credibil, palpabil, inteligibil. viu. se mișcă. sparge niște conveții de stil ale propriului autor. se limpezește și câștigă în greutate prin topică, prin cursivitate, prin jucăușul alternanței pe care o introduc slash-urile. iar la nivel imagisitic, mizează pe o plasticitate care susține ideea, nu o mai împinge în față pentru ea însăși, astfel încât să țină departe lectorul. aici textul ia de cot și plimbă. mai știu așa, că deși periabil (mă refer la heringi, sunt cam din altă lume), că deși lălâu (nu lălâi), deși "mi-ar plăcea", deși indiferent față de cum să facă mai bine trecerile de la o strofă la alta, textul acesta se ține pe sine pentru că e tânăr, fără să fie superficial. pentru că izbucnește, nu stă să meșterească. | |
= raspunsuri | ștefan ciobanu [12.May.08 11:04] |
ioana, acum am vazut comentariul tau. alienarea exista dar e spre bine, si demna de a fi molipsitoare. dana, m-am gandit la vorbele tale spuse pe cand ne intalneam la nu stiu ce adunare poetica. mi-au fost de real folos iata:) sunt constient de feminitatea acestei poezii, dar mi-am zis sa nu mai camuflez nimic. cel mult sa folosesc un mic joc de oglinzi. multumesc de instelare madalina, cred eu si tetele vechi au avut un rol in formare. le stiu fragmentaritatea (aparenta) si zgarcenia cu care se legau de cititor:). zic eu trecerea s-a petrecut pentru ca am devenit mai sincer si mai deschis, in primul rand fata de mine ca de obicei atenta la detaliile foarte mici:) o sa modific acel mi-ar placea si lalau, dar nu chiar acum:) o zi buna si va multumesc pentru cuvintele spuse, pentru popas, pentru citire | |
= semafor | Tamara Zub [12.May.08 16:31] |
Da, ironia de aici e seducătoare. Bucata mea preferată: te văd printr-un telescop de la fereastra mea stai liniștit nimeni nu se ascunde în spatele unei perdele mâncate de molii/ lumea ți se pare un șir nesfârșit de omuleți decupați din hârtie care se pot aprinde la primul fulger Nu știu dacă e interesant pasajul cu scrisul pe bordură, e prea livresc. Felicitări pentru stele, cu stimă, tama | |
= tamara | ștefan ciobanu [13.May.08 00:05] |
da, stiu pasajul, l-am vizualizat de cand scriam poezia. acea parte e de scos pe viitor. multumesc de trecere, te mai astept stefan | |
= căutările toate | Ela Victoria Luca [13.May.08 14:15] |
e bună schimbarea de stil, am remarcat-o din ultimele cred 3 texte. acesta fiind cel mai reușit. este o anume eliberare de constrângeri, este o ieșire din ermetic și închistare în limbaj, ai reușit o lejeritate de a te exprima, de a-ți simți cuvintele, înainte de a le scrie, de a se scrie, e un flux bun aici, de o vreme. ce nu am agreat, încă de la prima lectură, și chiar și acum după câteva relecturi, este pasajul: "îți mângâi singur oasele cu glașpapir /ți-am văzut colțurile măi amărâtule/" - aci e un soi de epatare neadecvată ansamblului, sau așa percep eu. și nici cel cu berea, cel cu galeria, cel cu heringii. nu că nu s-ar potrivi ele, ultimele, în ansamblul poemului, ci fiindcă dau o oralitate ușor comună, un conversațional puțin prea spre obișnuit. oricum, cert este că abia aștept să văd următoarele texte/poezii, să văd unde merg căutăriile în scriitura ta, acum. Ela | |
= ela | ștefan ciobanu [14.May.08 10:41] |
ca de obicei, vezi ce trebuie sa se vada. in special schimbarea de zicere. mai citesc si eu versurile citate de tine, pentru ca, da, mai se poate lucra la poezie. multumesc de popas stefan | |
= :) | Spinoiu Lucia [17.May.08 10:23] |
....Mi-a placut.Mi+a placut destul de mult...Am observat ca imi este cam greu sa simt melodia unei poeyii cu rima alba daca nu am gandit+o eu,dar aici am simtit,in mai multe locuri.Imi place modul in care ai impletit elementele care tin de lumea noastra familiara cu ideea de cautare,de iubire.E faina. | |
= ... | ștefan ciobanu [17.May.08 17:23] |
lucia, impletirea aceasta o facem ficare in viata lui. unii o si transpun in poezie. madalina de la offtopic, nu stiu cine m-ar putea cauta. pentru mine conteaza actul personal. cat despre titlu, nu stiu daca este sau nu acolo. si chiar daca e, tot trbuie cautat. o zi buna | |
= ieftin | victor pelivanov [20.May.08 16:54] |
mie mi se pare foarte tare asta:lumea ti se pare un sir nesfarsit de omuleti de hartie...blocurile niste cutii de carton asezate unele peste altele...fulgerul care le poate aprinde ieftin mi se pare cam totul | |
= pei, victor draga | ștefan ciobanu [20.May.08 17:54] |
nu-i nimic ca dincolo este mai ieftin=)) totusi, de unde ai luat chestia cu blocurile ca niste cutii de carton puse unele peste altele.:) multumesc de trecere | |