Comentariile membrilor:

 =  aia care au vazut zic ``don`t bother``
Hanna Segal
[15.Apr.06 21:36]
Valentine draghe,
sper ca ti-ai pus pantalonii de tabla inainte de a scrie acest text pentru ca altfel mi-ar parea rau de vanataile care nu vor intarzia sa apara in zona posteriorului tau.

IMHO indiferent unde apare evanghelia asta (National Geographic, Discovery Channel, Agonia sau emisiunea Surprize Surprize) nu se va schimba nimic in modul de receptare al clericului sau al mireanului. Pun pariu ca sunt cativa savanti fericiti in Elvetia, plus cativa dealeri de antichitati si mai fericiti cu milionul e la Nat`l Geographic, dar astea sunt valurele mititele. Eu pot face unele mai rasarite sufland in ceasca de cafea.

Pana una alta nu poti avea certitudinea decat ca asta-i un document cca. 200AD si ca in randurile gnosticilor erau cetateni care gandeau din perspectiva asta. Nu poti sa tragi semnul egal intre documentul asta si stenograma intrunirii la data de...
Probabil ca documentul original, a carui copie e codexul descoperit, dateaza de dinainte de 180 AD, cand un episcop din Lyon l-a pus pe lista de ne-recomandate. Si zic eu, a fost un om inspirat facand aceasta, pentru ca daca repeti ceva timp de 1800 de ani, iti intra bine in cap.

Iar textul asta iesea mai atractiv daca bagai si tu un episod, doua cu descoperirea, furaciunea si suspansul rezultat din invartelile dealerilor in jurul codexului. Ca asa nu prea iese in relief.

 =  Ai dreptate...
valentin
[15.Apr.06 22:04]
M-am amuzat bine citindu-ti comentariul, cel putin inceputul:). Ma bucur ca m-ai anuntat de ceea ce ma asteapta, dar eu zic ca am fost obiectiv si nu am insistat asupra multor detalii care ar fi starnit cu siguranta o reactie negativa (si care, totusi, sunt adevarate...).
Pantalonii jos, asteapta loviturile:)) (desi sincer nu cred ca vor fi, vom vedea...)!

Cu respect,
Valentin

 =  Și alții
Camelia Tripon
[16.Apr.06 20:52]
Cred că acum opt ani am citit într-o carte de a lui Robert
Charroux despre "adevărata" imagine a lui Iuda, după o analiză a evanghelilor clasice...esențialul este capacitatea oamenilor de a gândi și atunci vor găsi singuri unele răspunsuri. Pe mine m-a fascinat însă o "informație" dintr-o evanghelie a gnosticilor, care ar confirma ipotezele lui Rudolf Steiner...Are dreptate Hanna, te așteapă zile grele...pentru că unii au luat,iar alții așteaptă îți urez: "Multă lumină!"

 =  Complotul lui Iuda...
Alpha Centaury
[17.Apr.06 00:03]
Multe seisme, create de vorbele sau penele oamenilor, au încercat să demoleze biserica creștină dar în zadar, ea crește... apoi acea evanghelie, presupusă a lui Iuda, s-a refăcut din cenușă iar a pune firele de cenușă unul lângă altul pentru a face foc sau lumină... e greu... Dar și aici pare un complot, Iuda era altfel și scrie altfel decât ceilalți…

 =  O mica rectificare
valentin
[17.Apr.06 00:19]
"apoi acea evanghelie, presupusă a lui Iuda,"

Din cate am vazut la televizor, Biserica nu o contesta! Chiar mai mult, un reprezentant al ei a spus ca "ii ajuta sa inteleaga mai mult" ce s-a intamplat atunci...

Cu respect,
Valentin

 =  părere
Paul Bogdan
[17.Apr.06 06:29]
- Este impopriu a spune Evanghelia lui Iuda... Nu avea cum să fie scrisă de iscariotean, acesta s-a sinucis.
- Dacă Biserica ar fi acceptat Evanghelia aceasta, alta ar fi fost fața creștinismului. Luată ca bază de dogmă împreună cu celelalte evanghelii, această carte ar fi creat creștinul care, în numele Domnului, la cererea Sa și pentru mântuire ar trăda și s-ar mântui prin... sinucidere.
- Cum îi putea cere Hristos lui Iuda trădarea când acest lucru l-a dus la moarte voluntară pe iscariotean?! Au oare cum s-ar împlini promisiunea lui Hristos din această carte: tu vei fi cel mai mare deoarece prin tine s-a împlinit Legea ...


 =  Da...
valentin
[17.Apr.06 10:59]
La fel de improprii sunt si celelalte Evanghelii, ele nefiind scrise de apostoli, in sine. Cat despre aceasta Evanghelie... e singura care se opreste inainte de crucificare (fiindca s-a sinucis).
Din cate am inteles eu, sinuciderea nu are nicio legatura cu ceea ce i-a cerut Iisus. A fost cauzata de lipsa tariei de caracter: Iuda nu se astepta la o astfel de pedeapsa ce a primit-o Iisus...
Cat despre ultima idee...m-am gandit si eu la ea. Nu stiu ce sa spun, doar ca un raspuns ridica si mai multe intrebari...

Cu respect,
Valentin

 =  Pana la urma
valentin
[17.Apr.06 20:39]
Pana la urma, Hanna si Camelia, nu a fost primit chiar asa de rau acest text:). Am fost optimist de la inceput si se pare ca nu am fost dezamagit...

Cu respect,
Valentin

 =  pe bune ca da:)
Hanna Segal
[18.Apr.06 02:46]
Mai Valentine,
dar cateodata este mai bine sa iti iei umbrela cu tine (ca sa nu ploua)Si eu ma bucur ca n-a fost nevoie de pantalonii de tabla (o fi charisma ta de vina)si mai trec sa vaz ce scrii:)

si eu tot cu respect,

 =  .
Paul Bogdan
[18.Apr.06 06:46]
Ba te înșeli Valentin, Evangheliile au fost scrise de către cei patru. Într-adevăr, nu au fost scrise imediat după moartea lui Hristos deoarece ei credeau că El se va întoarce în timpul vieții lor.
Ultimele cărți ale Noului Testament au fost scrise de Ioan, în Patmos, când avea 90 de ani trecuți.
Epistolele sunt clar scrise de apostoli. Sunt îndrumări pentru primii creștini.
Hanna bănuia că vor ieși scântei. Nu au ieșit deoarece cei ce cunosc aceste lucruri nu prea mai au dispoziția necesară de a argumenta și contraargumenta pe marginea unui text scris de un neinițiat.

ca să vezi ce inexactități poți susține:

"Cat despre aceasta Evanghelie... e singura care se opreste inainte de crucificare (fiindca s-a sinucis)."

Când a scris Iuda această Evanghelie? Într-o singură seară, după trădare?!

 =  Mă bucur
Camelia Tripon
[18.Apr.06 06:48]
Mă bucur pentru tine, din păcat unii au atâta pasiune încât și când sînt buni par duri...eu am învățat să-mi cenzurez materialele să nu deranjez și tot e prea puțin...

 =  Evanghelia lui Iuda
Cosmin Dragomir
[18.Apr.06 07:31]
nu este un domeniu nou de polemică. apărut erecent la noi două cărți tratează această problemă: "Evanghelia după Iuda" Robert Morrel și "Evanghelia lui Iuda" Robertto Pazzi. ultima mult mai angro, deoarece acțiunea, plictisitoare de altfel ca întreg romanul gravitează în jurul unui guvernator roman. Cristian Bădiliță coordonează un volum la POlirom: "Evangheliile apocrife"carte care prezintă textele celor mai imporatnte evanghelii apocrife, din cîte știu eu în număr de 98. Cel mai contrversat personaj al istoriei religioase, IUda, cel mai urît om d epe planetă, are dreptul la o redefeinire a imaginii. el nu est evinovat și din acest motiv ar trebui reabilitat. Robert Morrle ne propune un unghi interesant și plauzibil, acela al Unui Iuda care vede în împărția promisă un israel necopupat de romani. Isus întîrzie revolta și el se simte trădat. Atunci trădează la rîndul său și se spînzură din simplul motiv: nu mai avea ce să facă, visele i-au fost spulberate, țelul său în viață, pentru care făcuse toate sacrifiicle posibile, s-a dus pe apa Sîmbetei. Se vorbea la un memnt dat de existența unei evanghelii a lui IUda, care, bineînțels se termina înainte de răstignirea lui Isus, și care ar fi fost ascunsă în subsolul Vaticanului. Nu se știe nimic sigur. Cărți cntroversate au readus subiectul în prim plan: "Confesiunile unei măști"Mishima, "versetele satanice"Rusdie, "Evanghelia după Isus Hristos"Saramago, "Codul lui Da Vinci"Brown etc.
În aceeași ordine de idei Haim Cohn scoate la editura Teșu Solomovici "Arestarea. procesu. răstignirea lui Isus Hristos". această carte propune rejudecarea cazului Isus, acum din contemporaneitate. Odată cu înființarea statului Israel,mai 1953 din cîte îmi aduc aminte și preluarea celei mai importante funcții juridce în stat de către Cohn, mulți înalți prelați europeni i-au cerut această rejudecare a celui mai cunoscut caz din istoria juridică.
eu îii acord lui Iuda multe circumstanțe atenuante plecînd de la divagații infantile: dacă nu era el nu s eproducea răstiginirea respectiv învierea, deci nu se împlinea menirea spusă înainte de profeți, pînă la alte amănunte referitoare la neexistența în cronicele romanilor a unor relatări mai pe larg ale momentului, și romanii, Ioan peia știe bine, erau extrem de minuțioși la chestiile astea.
aș mai scrie multe aici însă ele vor face alibiul unui eseu mult mai complex pe care sper să îl termin pe la vreo 60 de ani

 =  +++
Camelia Tripon
[18.Apr.06 09:02]
Despre Dionisie Rudolf Steiner spune că a trăit după 500Hr., iar redescoperirea unor documente sînt menite să refacă adevărata față a perioadei istorice, cenzurată sistematic de sinoade, care au distrus tot ce nu le-a convenit, biserica armeană, arienismul transformându-i pe vandali în monștri, distrugerea gnosticilor...și sabia care a "convins" în Europa și apoi în America...pentru oamenii lucizi chiar și în evangeliile clasice vor găsi răspunsuri care au scăpat inchiziției, dar esența este că Valentin a avut curajul să dechidă un subiect, noi putem contribui prin articole și eseuri listate...

 =  Offf
valentin
[18.Apr.06 15:42]
Este impropriu spus ca nu am dreptate...deoarece nu mi-am oferit opinia. Nu vad cum as putea sa imi ofer eu parerea asupra unui eveniment ce s-a intamplat acum 2000 de ani:). Neinitiat in ce anume...in urmarirea unui documentar:)).Afirmatia asta mi-a placut:).
Cat despre acea inexactitate, dumneavoastra ati pornit deja de la ideea ca aceste Evanghelii chiar au fost scrise cu mainile apostolilor, atunci da ceea ce a fost scris de mine nu are nicio relevanta...Insa nici aceasta idee (cea prezentata in comentariu) nu-mi apartine, tot din documentare ma informez...Daca nu ma insel chiar va fi (sau a fost) un alt documentar pe Discovery sau National Geographic despre cei care au scris Biblia (nu m-am mai uitat de ceva timp la televizor si nu mai stiu...).
Vad ca dumneavoastra sustineti ideea scanteilor, sincer imi pare rau, nimeni nu a aruncat cu pietre in nimeni, indiferent daca era un initiat sau nu...

Cu respect,
Valentin

 =  Offf
valentin
[18.Apr.06 15:44]
Imi place exactitatea asa ca:

1.E impropriu spus ca nu am dreptate, prin faptul ca nu mi-am dat cu parerea (cum as putea eu sa imi ofer opinia asupra a ceea ce s-a intamplat sau nu acum 2000 de ani:) ), tot ce a fost prezentat este din documentar...

2."Neinitiat",in acest context, a pus un zambet pe buzele mele. Neinitiat in a privi si a prezenta un scurt rezumat al unui documentar (nu prea a fost drept sa folositi un astfel de cuvant...). Dar sa nu comentam,sa nu ajungem, asa cum anticipau cei de dinainte, sa aruncam cu pietre unii in altii...

3.Inexactitate daca porniti de la ideea ca ei au fost cei care au scris, cu mainile lor, cuvintele ce au ramas in Biblie. Aceasta este o idee impartasita de Biserica...din pacate nu inseamna ca adevarul se opreste aici (desi e probabil, insa sa ne tinem orizonturile deschise)...

Cu respect,
Valentin


 =  Din greseala..
valentin
[18.Apr.06 15:49]
Din greseala am pus de doua ori comentariul, pardon:).
Da, Camelia sunt de acord cu tine, cu cat se scrie mai mult cu atat e mai bine. Da multe lucruri au fost cenzurate, nimeni nu discuta asta, intrebarea este de ce anume:)? (Nu cred ca raspunsul ar fi placut:) )
Dragomir iti multumesc pentru informatii si pentru parerea ta personala..
Un Paste fericit! (ca plec acasa si las toate problemele acestea in urma:) )

Cu respect,
Valentin




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !