Comentariile membrilor:

 =  pe acoperiș
Flavia Teoc
[16.Oct.07 13:48]
"Frunze uriașe acoperă absența pelerinilor", "din pereți liniștea coboară și-o ia la fugă despletită", imagini demne de un tablou de Van Gogh. Dacă așa se vede toamna de-acolo, vreau și eu la tine pe acoperiș. Felicitări!

 =  lupi bătrâni pe acoperiș(comm lung)
Dana Banu
[16.Oct.07 14:02]
la mine pe acoperiș e plin de cuvinte, de prieteni și de orașe închise, poate și pentru că în viața de zi cu zi înot prin tăceri prelungi în scris vorbesc uneori cam prea mult,

chiar îmi iubesc poezelele astea, ce păcat însă că le uit cum trece ziua în care le arunc în lume, mulți îmi tot spun că mă pierd în nemulțumiri mărunte, că nu îmi asum condiția de scriitor, bla, bla, bla, de parcă ar fi vreo fericire să te trezești într-o dimineață cu simțământul deplin că ești un poet, asta chiar că ar fi o tragedie, părerea mea, mai bine un continuu nemulțumit decât un poet fericit în fața cuvintelor lui

mă onorează și bucură semnul tău de lectură

Flavia, îți fac loc lângă mine pe acoperiș, suntem câțiva lupi bătrâni aici, știu deja că tu ești de-a noastră

 =  îmi aduci aminte de o carte a unei craiovence
silviu viorel păcală
[16.Oct.07 15:33]
"Dumnezeu pe acoperiș" cu stări aproape identice

 =  nimic nou sub soare, lună și stele
Dana Banu
[16.Oct.07 15:40]
ei, Viorelule, asta e, dă și mie numele autoarei, nu am citit cartea dar cu siguranță m-ai făcut curioasă

în rest textul ți-a plăcut au ba? sau era doar un fel de pălărie ridicată în semn de salut?

salutăm cu respect Viorelul care a trecut pe aici, cu siguranță că e ceva care l-a făcut să lase un semn

 =  "menajeria" de cuvinte grave
Amalia Cretu
[16.Oct.07 16:07]
"oamenii se întâmplă mereu spre marginea lumii/
poți să îi ascunzi în sertarul mesei tale de scris/poți să îi desenezi în culori de apă", rostea mai ieri, Dana Banu si construia stilistic o atmosfera poetica admirabila in care astazi sunt atrasi toti cei care accepta metafora noptii ca moment al revelatiei (in sens metafizic, nu religios);
am aici un poezie de idei in care gasesc reflectata tema conditiei creatorului, intr-un moment in care:
"o teamă trece prin lume/din pereți liniștea coboară și o ia la fugă despletită pe străzi"

si unde, cuvantul rostit nu are vreme sa "hodineasca" si sa lase urma scrisa, pentru ca "glasul...alunecând peste pădurile ce ard mocnit întru desfătarea nebunilor" ramane doar un ecou chiar daca este: "serios", "grav", "sublim";
si, inca ceva, este de retinut: un indemn catre cei foarte tineri:

"dați la vâsle copii/dați la vâsle/cărăbușilor"

prin care Dana sugereaza o posibila metafora: viata este un ocean de cautari si nelinisti iar ca sa razbesti trebuie sa stii a "vâsli", fapt ce nu poate fi ignorat indiferent cat de stapani am fi pe sine, imartind cu darnicie darurile ei;
deosebit, contrastul din metafora "viață de câine fericit plină cu scrisori de la prieteni";
aprecieri, amalia




 =  cititoarea mea Amalia, cea fără nivel agonistic(editorilor aici un semn de între
Dana Banu
[16.Oct.07 16:49]
tu ai mereu aici, pe agonia, un semn pentru autori care dovedește o deplină înțelegere a cuvântului scris, nu înțeleg de ce editorii nu îți acordă un nivel mai ridicat, poate și pentru că nu îl ceri...

ești nu doar un profesor care luminează fiecare trecere cu o anume seriozitate de casă veche ci și un cititor de preț pentru mine

nu e nimic subiectiv în acest răspuns al meu

Amalia, nu e așa că de pe acoperiș totul pare mult mai frumos?

cu prietenie deloc virtuală

un autor care se simte măgulit de atenția pe care i-o acorzi mereu cu dărnicie

 =  erată pentru editori
Dana Banu
[16.Oct.07 16:50]
un semn de întrebare fără virgulă

 =  "poezie de pe acoperiș" și relativitate...
ioana matei
[16.Oct.07 17:42]
ca un strigăt "înalt" despre tine... frumoasă imagine, chiar dacă cei "de jos" o văd micșorată...frumoasă poezie...

 =  Ioana,
Dana Banu
[16.Oct.07 18:17]
hai pe acoperiș:)

mulțumesc pentru semnul de lectură

 =  eu nu pot spune că îmi place
sebastian brei
[16.Oct.07 18:47]
Pe mine genul acesta de texte mă pun într-o dificultate teribilă pentru că știu că nu îmi plac, dar este foarte greu de argumentat. De fapt știu argumentele, dar discuția este interminabilă. Să spun doar că pentru mine inutilizarea metaforei este axiomatică.
Începutul nu mă cucerește îndeajuns și pentru că ideea e cumva anapoda, să spun așa. Adică cât costă o iarnă cu oameni de zăpadă ,a se citi cât costă puritatea, frumusețea, bucuria etc), la care se adaugă costul prietenilor care își respiră prin geamuri tristețea (de ce sunt aceștia triști nu mi se dă nici o explicație, mai ales că teoretic nu ar avea motiv să nu iasă afară să se bată cu bulgări). Apoi ruptura, fără nici o legătură apare absența pelerinilor – o ruptură care devine recurentă de-a lungul întregului text. Sigur, se poate merge pe o ritmicitate bine mânuită (un atu de altfel al poeziei), pe o poezie de stare în care înțelesul trece oarecum în plan secund, dar nu știu dacă aceasta este opțiunea potrivită și nu știu dacă acesta este cel mai fericit mod de a face o astfel de poezie.
Versul “din pereți liniștea coboară și o ia la fugă despletită pe străzi” este frumos, într-adevăr, dar valoarea sa de noutate tinde spre zero. Vechea tehnică regăsită din plin la optzeciști și pe care, încă înainte, nichita a epuizat-o aproape – personificarea unei abstracțiuni. Versuri de acest gen se pot scrie milione – se ia o abstracțiune, tristețea să zicem, apoi se lipește de ea o acțiune tipic umană, de pildă își piaptănă părul negru în fața oglinzii. Și avem versul “tristețea își piaptănă părul negru în fața oglinzii” - desigur nu la fel de frumos poate ca versul dumneavoastră, dar semnificant în context (și scris la minut).
De altfel, de nichita am dat și în ultimul text pentru mircea lăcătușu, unde pietrele miros (desigur, fără intenție se numește influență, cu intenție se numește livrsc, dar ambele cred căsunt astăzi condamnabile pentru că sunt perimate).
“părul meu crește și luminează printre blocuri” este un vers frumos, ce nu dă nici senzația rețetei.
Însă “nașterea câinilor de apă“ este fix genul de construcție care mă enervează teribil, care i se dă cititorului în calitate de mare relevație, dar care are un conținut de comunicare 0 absolut (dacă o fi exitând așa ceva). Dacă cineva mă poate convinge că moartea cailor negri și nașterea câinilor de apă are vreo legătură între ele, mă retrag cu coada între picioare. Și nici nu pot crede că unui cititor acest ver îi poate trasnmite ceva – interpretarea multiplă nu cred că se justifică aici.
Mai jos apare toamana, care trebuie să fie redată, cum altfel, în registrul ei trist, grav plus singurătatea aferentă.
Pâinea zilei de mâine sau de ieri, nici nu mai știu sună, iarăși a rețetă fumată și dacă cineva se chinuie bine de tot e posibil să găsească exact aceiași exprimare prin știu eu ce text. Mă opresc deocamdată aici, pentru a încerca să explic că și strile redate, simbolurile nu sunt fericit alese – tristețe, singurătate, desigur toamnă, desigur textul începe în buza nopții. Tilul este format, poate iremediabil, dar după părerea mea este un stil retrograd.

Nu am căutat să scuz austeritatea laudativă din comentariu, însă, finalul mi se pare foarte mișto. Fără a fi explicit, el închide în el o tristețe mare și, mai mult, abia acolo se ascunde o voce care poate să placă. În strigatul acelor copii este o tragedie, inteligent relevată, iar în reacția poetului se ghicește un om bun și frumos.
Cam atât.

 =  p.s.
sebastian brei
[16.Oct.07 18:50]
acum sunt speriat de comentariul interminabil pe care l-am postat.

 =  sebastian brei
Dana Banu
[16.Oct.07 18:57]
iată un comentariu cinstit, elaborat și precis

e clar, astăzi am parte de o zi bună, dovadă faptul că oamenii chiar mă citesc,

nici nu știi cât de mult mă bucură semnul tău, nici nu știi...îl voi reciti și reciti cu atenție, voi încerca să modific pe cât îmi stă în putință

mi-ar fi de ajutor din partea ta orice semn care să îmi spună pe text unde și ce am greșit

încă o dată îți mulțumesc

cu simpatie declarată și asumată,

 =  p.s.
Dana Banu
[16.Oct.07 19:05]
e evident că dacă textul nu ți-ar fi intrat în atenție cu totul nu ai fi scris un comm interminabil aici

să ne citim cu bine textele și comentariile

eu nu fac o departajare clară între omul care sunt și poetul care sunt....dacă spui că sunt un om bun e evident(pentru mine) că sunt un poet pe măsură

cam atât

:)

 =  completare pentru sebastian brei
Dana Banu
[16.Oct.07 19:59]
nu știu cine ești dar cu siguranță nu ești din basarabia așa cum își dădeau cu presupusul niște comentatori ai textelor tale


bine ai (re)venit în lumea virtuală

 =  că m-am enervat(preț de 2 minute ca întotdeauna)
Dana Banu
[16.Oct.07 21:05]
uite explicații pe text, sebastian brei:

cât costă o iarnă am întrebat eu în poezeaua de față și când spuneam asta chiar nu mă gândeam la costul purității și al altor chestii diafane și siropoase pe care le-ai văzut tu aici, mă gândeam la viitor, asta e, după toamnă vine iarna, prozaic(cititorii sper să nu strâmbe din nas) dar am ca întotdeauna o logică de fier

nu se adaugă niciun cost, prietenii mei nu își respiră tristețea contra cost, explicația vine din natura textului care nu e unul de joc și voie bună, nu mă explic prin poezii ci doar prin subsolurile lor și de foarte puține ori, tu se pare că ai meritat oboseala

nu e nicio ruptură aici e o continuare

noutatea...hmm, sunt deja prea matură ca să mai caut epatări de moment pe un site plin de tineri autori

nichita nu a epuizat nimic, dovadă șirul prelung al epigonilor lui, tot ce s-a scris după el se pare că are un corespondent în litera lui, cred că e momentul să nu mai faceți din el un coș de gunoi pentru neputințele voastre, când spun asta chiar mă gândesc că nu e cazul să-mi apară pe aici agoniști cu trâmbițe ruginite și flamuri cârpite tropăind dn tastatură pe mormântul lui, a fost un om care m-a învățat să cred în cuvânt, îmi bag picioarele sigur și precis în cei care îl tot defăimează pe aici...

Mircea e Mircea Lăcătuș nu Mircea Lăcătușu, mai studiază, mai citește, mai observă, iar în ultimul meu text de aici nu apare niciunde sintagma "pietrele miros"

nimeni nu te-ar putea convinge că există vreo legătură între caii negri și câinii apei și asta pentru că nu ai simțit textul acesta, ai lăsat un semn din întâmplare și atât

eu nu îmi aleg rețete în scriitură, nu îmi fumez versurile pe marginea bordurii agonistice, eu scriu cum trăiesc iar asta chiar dacă sună oarecum patetic e sincer

finalul e slab pentru că e căutat(chiar dacă m-au enervat copiii ăia mereu)

ei, sebastian brei, ești simpatic dar trebuie să recunoști că eu sunt și mai simpatică, fie vorba între noi, dovadă faptul că ți-am scris un comm care mi-a luat mai mult timp decât decât mi-a luat conceperea poeziei de față

până la urmă rămânem suspendați între cuvinte, eu cu numele pe față tu oarecum ciudat, pitit în virtual

au trecut mai mult de 2 minute, mi-au trecut nervii, mi-ai redevin simpatic

deci
te salut cu un răspuns cât comentariul tău(poate chiar mai mare că am pus spații între fragmente, chestie pe care ți-o recomand și ție:))

salut

poate mai vii

sau nu

 =  .
silvia caloianu
[16.Oct.07 22:24]
si eu as peni macar cat de cat poezeaua. de ex., as omite randurile de mai jos (cu tot cu strofa ce urmeaza dupa acestea):

"moartea cailor negri nașterea câinilor de apă
podurile de lemn ale memoriei"

 =  silvia,
Dana Banu
[16.Oct.07 22:29]
ultima și prima dată când ai trecut printr-un text scris de mine spuneai că îți vine să vomiți de data asta ai fost mai îndurătoare, fapt pentru care îți spun mulțumesc cu sinceritate

salut

:)

 =  ...
Dana Banu
[16.Oct.07 22:42]
încerc să șterg dar nu pot, nu pot, nu pot...

e prea devreme, încă iubesc poezeaua asta, mâine poate, da, da, mâine am să o privesc cu un ochi mai atent

am uitat să îți spun

o seară bună, silvia,

 =  ...
silvia caloianu
[16.Oct.07 22:45]
te rog mult arata-mi acel text: m-ai facut extrem de curioasa. credeam ca acum intru pentru prima data (poate observi ca, in general, nu prea defilez pe poezie.ro).
iti multumesc anticipat.
sincer, putin imi mai pasa ce se coteaza insteleaza apreciaza pe acest site. e multa emfaza si tinichele. dar ma bucur sa citesc si autori buni: mai vechi si mai noi. bine ca aici nu m-a adus o stea, dar comentariul semnat de Sebastian si reactia ta, afisata. Sebastian nu imi pare defel rau intentionat, agresiv etc. te rog, nici pe mine sa nu ma vezi in halul asta :)

 =  re
Dana Banu
[16.Oct.07 22:55]
http://www.poezie.ro/index.php/poetry/226164/index.html

ăsta era un text trecut la reco pe vremuri, acum nu mai apare înstelat cu roșu pentru că l-am băgat în colecție


încă o dată

o seară bună, Silvia

numai de bine

 =  !
silvia caloianu
[16.Oct.07 23:14]
multumesc, Dana. m-ai linistit :) tot ma cunosc, eu, pe mine insami, cat de cat: nu puteam crede ca am zis asa cum spui tu mai sus! ziceam, acolo, de niște expresii, că ar fi cliseistice si că "mi se intoarce de acestea inca de pe timpul optzecistilor. e un sfat pentru autoare, nu e un atac.".

 =  Silvia,
Dana Banu
[16.Oct.07 23:22]
am avut astăzi o zi și o seară ciudată, dovadă faptul că i-am explicat textul lui sebastian, asta chiar se întâmplă pentru prima dată, nu am obiceiul să îmi explic textele

în rest

eu doar scriu

bine sau rău doar voi, cititorii mei, o știți

mulțumesc pentru că ai trecut pe aici

cam multe accesări pe textul de față, știu că mulți nu mai citesc poezeaua ci doar comentariile, asta e, sunt în pierdere...

 =  2
sebastian brei
[16.Oct.07 23:53]
E o discrepanță majoră între primele comentarii și cel de al treilea. Adică, imediat după citirea unor critici ești fericit, apoi, când te gândești mai bine, îți dai seama că ești nervos. Atipic.
1. Nu am intenționat să enervez, ci doar să fiu cinstit cu mine și nici măcar nu am avut pretenția să îmi dați dreptate 100% (dacă ați face asta ați scrie precum sebastian brei). 2. Nu l-am aruncat pe nichita la coș (și nici nu pot să o fac vreodată), l-aș face praf pe cine ar face asta probabil și nu am catalogat textul, în întregul său, ca stănescian. 3. În ultimul text dedicat lui mircea (față de care îmi cer sincer scuze) apare expresia "miroase a piatră" care e cam marcă înregistrată (nu spun a cui).

Acum să explic și diferența dintre comentariile dumneavoastră, pentru că nu reușesc să îmi explic cum am reușit să supăr pe distanță de câteva comentarii. Da sunt un tip inteligent (știu asta pentru că la testele psihologice am luat note f mari la inteligență și memorie, iar la testul de personalitate am trișat pentru că știam interpretările la culori, la testul arborelui, plus ceva chestii psihanaliză și psihanaliză abisală etc, apoi i-am dezvăluit tipei cum și de ce am completat, dacă mă lasă să îmi văd toate evaluările), care nu a firmat niciodată că este din basarabia, nu a afirmat că este vasilievici, nu a afirmat că este eoda, nu a afirmat că este d. miticov și nici altcineva decât sebastian brei.
dar dacă ești un tip citit și apari așa din senin, adică nu îți faci cultura pe net (ci din, blasfemie, cărți pur și simplu. Credeți-mă - multe și din varii domenii), să știe lumea de tine, înseamnă că ești un autor cunoscut și semnezi sub pseudonim. mai mult te răzbuni pe dana banu pentru niște chestii care ți le-a spus mai știu eu când.
E suficient să se citească textele mele și comenatiile ca să fie oricine sigur că sunt sebastian brei. Îmi cer scuze că par altcineva.

p.s. Am apreciat foarte mult că nu ați reacționat vehement din primul comentariu, dar asta a durat până am citit tot. Comentariul meu e f mare ptr că în general, când tot scriu unui autor, îmi place să citesc mai multe texte (nu cred că un text poate fi relevant), chiar dacă comentariul se referă la un singur text. Iar dacă nu mai doriți, pot să nu mai comentez fără nici o problemă sau, mai simplu, mă puteți exclude din lista de comantatori.

 =  3
sebastian brei
[16.Oct.07 23:56]
Este ultima oară când mai răspund sau mă explic acuzațiilor, sugestiilor, pseudo-subtilităților de felul celor că sunt și că dreg. Iar cine va mai face asta va face bine să vină cu solide argumente, asltfel îl consider un măgar care îmi afectează imaginea, iar în mintea mea, imaginea mea este 50% din poezia mea.

dana banu, mă scuzați că scriu asta în subsolul textului dumneavoastră.

 =  sebastian brei
Dana Banu
[17.Oct.07 00:05]
e ora târzie, vă mulțumesc pentru atenția pe care o acordați textului meu

sper că totul e ok și că răspunsurile mele nu v-au supărat

vă rog să mă credeți, eu sunt doar un poet, nimic mai mult...

nici nu știu ce aș putea să mai spun, cred că e momentul să tac

să ne citim cu bine, sebastian brei,

o seară bună

PS: fiți sigur că din partea mea aveți deplin respect iar cei care își vor îngădui vreodată aici să vă acuze sau denigreze persoana vor avea în mine un adversar convins(și când spun asta o spun răspicat)

mulțumesc încă o dată pentru semnele de lectură

 =  paranoic
sebastian brei
[17.Oct.07 00:12]
Da. Sunt un pic și paranoic (mă bușește râsul de fiecare dată când îmi spun asta). Pentru că am înțeles că mă luați la mișto. În cazul acesta, îmi cer scuze și aveți în mine un prieten cu care puteți discuta la modul cel mai sincer.
Desigur, probabil nu vom cădea întotdeauna de acord, dar asta e ceva secundar și, sper, cel mai adesea constructiv pentru amândoi.

mulțumesc foarte tare :)

 =  .offtopic desigur
Dana Banu
[17.Oct.07 00:18]
domnule sebastian brei, trebuie să înțelegeți că eu nu îmi permit să iau la mișto pe nimeni și nici nu îmi place să port în subsolul poeziilor mele discuții paralele cu textul

ce e spus e spus

cu plăcere foarte mare:)

 =  "doar" "Dana Banu" "pe acoperiș" ...
ioana matei
[17.Oct.07 09:33]
am mixat în rezumat afirmațiile tale...adineauri ți-am citit răspunsul ... mulțumesc pentru generozitate...nu-mi place să stau pe acoperiș...acoperișul acoperă...și încă ceva...întotdeauna frumusețea se vede...ea nu trebuie strigată...
cu sinceritate,

 =  Ioana,
Dana Banu
[17.Oct.07 09:47]
mă bucur că ți-a plăcut textul acesta

o apreciere pozitivă din partea unui autor care scrie atât de esențializat e chiar onorantă pentru mine

mulțumesc pentru revenire

 =  Dănutza
silviu viorel păcală
[20.Oct.07 18:40]
Ioana Dinulescu se numește autoarea, am avut onoarea să vorbesc la lansare




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !