Comentariile membrilor:

 =  parere
florin caragiu
[10.Jul.07 03:01]
Petre, eu cred ca textul "pacatuieste" prin a incerca nu sa descrie ci sa impuna ! un profil foarte ingust si, mai rau, unic, al omului modern. Ce faci tu aici e o mica arta a manipularii, poate fara sa iti dai seama. Adevarul este ca exista un spectru foarte larg de alegeri, incercarea de masificare nu cred ca e valabila. Ideile de "actual", "natural" si "fericire", "religie" s. a. sunt artificial si f. limitativ-reductionist construite.
Imi pare ca ai in discursul tau un autism fata de ideea de pluralism, ceea ce da un iz de iluminism prsagmatist cam depasit, oare de ce am impresia asta? Uite, eu scriu poezie religioasa, dar nu impun nimanui nimica, si e multumitor de citita si apreciata, tu insa militezi pentru o poezie invariabil nereligioasa si pare ca impui, obligi vehement la o, sa zicem, "spalare pe creier" / aliniere mult prea conformista la standarde ateist/pseudo-pragmatiste care pentru multa lume, cel putin la noi in tara, sunt chiar enervante si plictisitoare. Nu cred ca e o strategie buna, nici macar de marketing. Ti-am spus sincer parerea mea. Ai si punctari interesante, mai ales cele care au tendinta de echilibrare, dar din loc in loc mi se pare ca atunci cand faci afirmatii transante blufezi, mergi fara acoperire, adica mizezi pe faptul ca cititorul sa te creada pe cuvant, chiar cand afirmatia e cam trasa de par... E nevoie de mai multa nuantare, cum valorifici pluralismul, eterogeneitatea? Sunt programe mondiale la care se aloca fonduri imense poe tema stiinta si religie, arta si religie, etc., are loc pe plan mondial o miscare insemnata in acest sens, un procent mare dintre oamenii de stiinta tin de o religie sau alta. apoi, cultura de valoare chiar sufocata de kitschuri tot razbate, fiindca e perena, in timp ce kitschurile se duc iute la fund. Adaptarea e ceva firesc, insa exista o diversitate eterogena de traditii si retele culturale care nu pot fi reduse la un numitor comun.
Simplificarile tale sunt pe alocuri exagerat de reductive, falsifica de dragul mitizarii.

 =  pe scurt
florin caragiu
[10.Jul.07 09:14]
să nu mă înțelegi greșit, ce am spus mai sus nu e in nici un fel un atac, ci o atenționare, ca ideea de marketing pe care am înțeles că vrei să o folosești în critică să nu fie infestată de ideologia unei pretinse alinieri care actioneaza aplatizant... nu te ajută... e mai reconfortant să fii degajat și deschis valorizării diversității mărturiilor și dialogului lor, asta e tot. Comunicarea identitatilor e importanta, atractiva, fructuoasa, nu reducerea la un banal numitor comun.

 =  :))
Iulia Pomagă
[10.Jul.07 12:21]
Trist e ca tu chiar ai impresia ca stii despre ce vorbesti. Cuvantul "semidoct" iti spune ceva?
Ps. "forgheting"??????

 =  sunt complet
laurentiu enache
[10.Jul.07 12:36]
de acord cu florin. in cazul tau laudabil este ca citesti mult
si se vede, mai trebuie doar sa iti deschizi orizontul si sa fructifici acest lucru.

 =  părere
nica mădălina
[10.Jul.07 12:47]
adaptarea la noile reguli, care s-ar naște, din câte am înțeles eu din această trecere în revistă a unor lucruri (căci efortul de a sintetiza sau analiza "poezia modernă" nu cred că se poate limita la spațiul unui articol), dintr-un joc spontan de natura celui "de piață", al cererii și ofertei, mi se pare o concluzie cel puțin pesimistă.
mă limitez la a spune că abordarea de aici nu este suficient de limpede structurată pentru a susține o opinie. eu una am rămas cu impresia că am citit o descriere căreia i s-a atașat respectiva concluzie de o manieră ce nu lasă opțiuni de interpretare. or, închiderea asta a cadrului câtă vreme se vorbește de poezie, genul acesta de tranșare nergumentată decât prin raportare la observabil, îmi pare aridă.
și îmi mai pare că începutul și finalul se contrazic. se pornește în a pleda pentru ceva și se pune punct susținând altceva.
mai multă atenție la metodă, la felul cum se susțin afirmațiile, la argument (de orice natură ar fi acesta, dar altul decât ceea ce este și se poate vedea "cu ochiul liber"), la particularizări exemplificative, nu ar strica. ar fi chiar o optică.

 =  parașutări forțate
Dana Banu
[10.Jul.07 13:07]
textul tău pierde, părerea mea, prin rigiditatea modului în care îți expui părerile, prin generalizări forțate care, să recunoaștem, închid ușa în nas celui care trece pe aici, un anume ton lehămetisit, netemperat cât trebuie, pompieristic oarecum acest cinism pe care îl vezi ca stând la baza unei poezii a viitorului, cred că mizai oarecum în momentul în care ai scris acest material pe reacții desființatoare, altfel nu îmi explic precizia milimetrică, siguranța cu care te strangulezi public

mai cred că peste un timp vei avea alte păreri, până atunci

te salut

cu respect,

 =  eu zic să lași dilemele existențiale
Bogdanovici Andreea
[10.Jul.07 13:38]
1.citatul din murakami nu e potrivit. dansul este ceva de natură erotică, ține de seducție (mult de explicat - recomand chiar și animal planet fără mișto. ) la fel și imaginea. un ghiveci motto-ul cu poza. când vrei să critici ceva, o atitudine orice nu pui inimioare roșii. ironia nu funcționează așa. trust me.

2. ai amestecat lucrurile, dar rău de tot.
uff teoriile tale nu sunt practice. îți pot spune și de ce. :) tu îți pui probleme false. nu e de ajuns să citești n cărți dacă nu ai experiență. și mai cred că ai scris totul dintr-o suflare. nu ai mai și citit ceea ce ai scris. păcat. cam asta e impresia

3. articolul este ca un referat de liceu. ai încercat 2 feluri de limbaj: formal și informal. bulversează. te repeți în idei, nu convingi, plictisești pentru că are multe inutilități și mai ales că "poezia, poezie, poeții" apare de n mii de ori.

4. referindu-mă la poezia ta: scrii prețios și mai ales teribilist, dar nu un teribilism susținut pentru că așa vrei tu să construiești ideea. mergi pe un șablonul care să șocheze prin multe imagini mai nu știu cum.

5. vorbești mult și spui puține în acest "articol".

6. m-am plictisit :)

 =  raspunsuri
Fluerașu Petre
[10.Jul.07 15:13]
In primul rand vreau sa va multumesc pentru cuvinte si pentru ca ma cititi. Discutiile sunt punctul de plecare si inseamna mult sa stiu ca sunteti dispusi sa purtati un dialog.

Voi incerca sa raspund punctual:

Florine, eu nu am nimic cu poezia religioasa, chiar am spus ca exista poezii foarte bune scrise astfel. Iti repet insa, oamenii, anumiti oameni sa spunem (desi sunt foarte multi), in lumina evenimentelor recente legate de religie, dezavueaza prezenta unor astfel de simboluri, mai ales evidente. Asta nu inseamna ca poezia religioasa nu este buna, repet, discutia nu are aproape nicio legatura cu valoarea, ci cu contextul. Si ai dreptate, tehnicile folosite sunt folosite special. Ca sa convingi, ai nevoie de mituri, de sentinte, de dramatism. Mai ales ca acest manifest este scris pentru un cititor care nu are nicio legatura cu lumea literara. Asa ca iti multumesc pentru observatii, voi tine cont de ele.

Iulia, multumesc pentru atentionarea la typo, am pus un h in plus. Cat despre prima parte a comentariului, no comment. Nu, eu nu cred, asta este realitatea. Iar vanzarile poetilor romani, apropiate de 0, spun totul. Astept sa ma contrazica cei care au gasit o reteta mai buna. Multumesc oricum de vizita.

Ionut, multumesc de citire si de sugestie.

Madalina, observatiile tale sunt juste pe alocuri. Am facut o descriere, pentru ca realitatea este ignorata de prea multe ori. Iar concluziile mie mi se par evidente. Cat despre particularizari, am incercat sa nu fac prea multe, pentru ar fi insemnat sa localizez prea mult textul, iar eu vreau sa fie viabil nu numai in Romania, ci pe plan mondial. Multumesc oricum de pareri, ma voi gandi la sugestiile tale.

Dana, ai dreptate, insa cateodata este nevoie de rigiditate pentru a trezi oamenii. Un pumn in masa inseamna uneori mai mult decat o carte! :) Si nu, nu m-am gandit la reactii desfiintatoare, pentru ca (si aici sunt foarte serios), cinismul existential este singura filosofie de viata aplicabila in viitor. Iar poezia, daca va mai exista, o va face intre aceste limite. Multumesc de citire.

Andreea, citatul din murakami are legatura cu ideea principala a articolului. Sentimentele, adica sa teoretizam mai putin, sa ne gandim la "banalitatile" pe care le vor oamenii si sa le oferim asta. Psihologie, nu filosofie. Si psihologia pleaca intotdeauna de la emotii.
Iar teoriile mele sunt perfect practice, nu au nicio legatura cu cartile. Incearca sa vorbesti cu oamenii pe strada, afla parerea lor. Eu am facut-o si uite ce a iesit. Si inca am scos multe, pentru ca altfel ar fi trebuit sa pun avertismentul pe text. :)
Repetitiile isi au rolul lor. Psihologia limbajului le sugereaza atunci cand abordezi astfel de idei. Niciun cuvant nu este plasat intamplator, mai ales ca textul nu li se adreseaza numai scriitorilor, ci si mai ales oamenilor care nu au nicio legatura cu acest fenomen.
Poezia mea nu are legatura cu eseul asta, nu sunt si nu voi fi niciodata consecvent. Insa da, ai inteles bine ceva: trebuie, in orice text, sa apara elemente atragatoare, pentru a ii aduce acolo pe cititori. Si se pare ca in multe cazuri reusesc asta, ceea ce e bine. :)
Despre 5 n-am ce spune, se pare ca am spus destule daca ai fost incitata sa scrii acest comm.
Daca te plictisesti, asculta muzica, deschide televizorul, sunt multe de facut. Multumesc in orice caz pentru cuvinte, ma voi gandi la observatiile tale.


Va multumesc pentru vizita. Ma bucur ca ma cititi si ca sunteti dispusi sa polemizati. Doar din polemica se naste evolutia.


Va mai astept

petre

 =  ok
Dana Banu
[10.Jul.07 15:35]
tu știi mai bine ce și cum vrei să spui și cât de mult vrei să fii auzit, definițiile ca și oameni- azi sunt, mâine se schimbă sau dispar

da' măcar schimbă fotografia aia că e mai mult decât plasticoasă, asta ca să mă exprim așa blând, da' blând de tot...

 =  whatever
Bogdanovici Andreea
[10.Jul.07 18:00]
"Iar teoriile mele sunt perfect practice, nu au nicio legatura cu cartile."

există o mare diferență între teorie și practică. vorbim prin reducere la absurd pentru că articolul tău nu este practic și nu este susținut. nu se bazează pe realitate.

atunci teoriile tale cu ce au de-a face ? cu stelele? te orientezi după steaua polară?

ai făcut afirmații de se oprește mintea în loc.

"Sexul este cel mai important catalizator. Noul mileniu a adus cu sine accesibilitatea, care a facilitat transformarea sexului într-un produs media. Astăzi există categorii de utilizatori care urmăresc doar elementele sexuale din cadrul produselor media. Poezia, dacă vrea să se adreseze publicului larg, nu poate evita aceste teme de interes general. Nu suntem eunuci, sexul ne determină în mod esențial viața"

jalnic

"Videopoemul pare astăzi ceva inedit, dar dacă îl comparăm cu filmul sau cu videoclipul propriu-zis, vom descoperi că este în cel mai bun caz o caricatură. La fel, îi auzi pe creatorii de audiopoeme cum vorbesc despre inspirația de a pune versuri pe acorduri muzicale și nu poți să nu te gândești râzând că asta se face de atâta timp și se numește muzică. Poeții trebuie să evite alunecarea în ridicol, pentru că aceasta nu mai este de mult atractivă”

videopoemele au o istorie. au început prin anii '60 etc. la noi în românia abia acum au apărut. aici better look next time :)

" Din cele mai vechi timpuri, poeții s-au izolat într-un turn de fildeș, respingând naturalețea și încercând să pară speciali. Genialitatea presupusă a acestora s-a răsfrânt de multe ori asupra operei lor, îndepărtându-i pe cititori."

wai ce ai putut debita. aici noi ar trebui să înțelegem că : goethe încerca să pară special. eminescu se plictisea și așa s-a apucat să scrie :)) să fie special și să o cucerească pe veronica micle.

sincer mi se pare debitația lunii. :))

"Fiecare dintre noi trece prin dificultăți, cu toții avem probleme, pe care inevitabil le considerăm absolute. De aceea nu avem răbdare decât foarte rar să ascultăm problemele celorlalți. Și de obicei facem asta atunci când este vorba despre persoane apropiate. Nu avem nicio legătură cu poetul și atunci acesta trebuie să ne câștige încrederea și nu să ne plictisească povestindu-ne despre problemele sale. Învinșii nu vor fi niciodată apreciați, pentru că învinșii au o imagine negativă. Instinctual, ființa umană caută fericirea și motive pentru a o justifica. Atunci când descoperim oameni nefericiți, o parte din sentimentul negativ se transmite automat și asupra noastră."

și marmota învelea ciocolata în staniol. dacă spui tu...

aberații pe bune :D (nu mai dau copy paste că iese commul prea lung)

despre 5 îți spun că ai scris articolul ăsta doar ca să scrii.

articolul tău m-a plictisit. :)

 =  atentie
Ioana Geacăr
[10.Dec.18 14:27]
Textele tale "critice" suferă din lipsă de documentare.
Cultura la lopată pe care o arunci arată doar insuficiența cu care te pregătești să pui cuvintele în lumină, lipsa de respect pentru TOȚI cititorii, lipsa de INFORMARE (de lectură asimilată adică)
"Pledoaria" ta nivelatoare amintește de limbajul de lemn.
Mai demult ți-am spus că ai talent de predicator, da, dar nu de predicator de BUNÃ-credință.
Ce preferi: cultura la kg, sau de calitate? Tu o produci pe prima, sincer.
Am trecut doar să mă conving că există cititori inteligenți. Mă bucur că există cititori inteligenți. Ar trebui să-i asculți cu atenție.



 =  ...
Fluerașu Petre
[10.Jul.07 19:20]
Dana, poza este exact elementul ironic care poate ilustra acest text. Acelea sunt sentimentele, imbuteliate si gata pentru folosire.

Andreea, teoriile mele au legatura cu viata reala si cu parerea oamenilor.
te rog sa argumentezi afirmatiile tale si te rog sa nu mai jignesti:
sexul este cel mai important element din viata unui om, pentru ca sexul este insasi modalitatea prin care apar oamenii :) si da, sexul vinde cel mai bine, este un lucru stiut. de ce e jalnic?
stiu istoria videopoemelor, am scris si voi mai scrie despre ele. insa utilizatorii, marea majoritate cel putin, nu o stiu, iar acest text li se adreseaza. eu nu scriu pentru elite ci pentru niste oameni care probabil nu au auzit in viata lor de videopoeme.
Marii scriitori, Eminescu, etc au fost niste ratati din punct de vedere social. Iar ceea ce au facut ei a mers atunci, in acel moment istoric. Acum, modelul este pur si simplu ridicol.
eu stiu ca marmota inveleste ciocolata, insa ce legatura are asta cu pasajul? realitatea doare, insa exista chiar si asa. Oamenilor nu le plac invinsii.
astept argumente la definirea ca aberatii.
si am inteles ca textul te-a plictisit, tocmai de asta iti spun ca mai sunt si alte lucruri de facut in afara de a citi. vezi, optiunile astea multiple sunt salvarea. :)

Ioana, oamenii, prin cartile pe care le cumpara si cele pe care le lasa in raft, raspund scriitorilor. cultura "de calitate" e ascunsa bine, nu prea se vede. Eu sincer m-am plictisit de discursuri elitiste. prefer viata reala si asumarea unor actiuni. Imi ascult cu atentie toti cititorii, asta nu inseamna insa ca trebuie sa si fac ca ei.


Va multumesc de citire

va mai astept

petre

 =  hm
Ioana Geacăr
[10.Jul.07 20:39]
Te contrazici de la o clipă la alta, ceea ce înseamnă că nu prea ai o logică, vorbești doar să-i hipnotizezi pe habar-n-am -cine cititorii TÃI. Citez din articolul de sus:
"Dacă nu îți înțelegi cititorul, nu vei reuși niciodată să i te adresezi de la nivelul său."
și din comentariul tău apoi:
"Imi ascult cu atentie toti cititorii, asta nu inseamna insa ca trebuie sa si fac ca ei."

 =  ce nu-mi place mie atitudinea aceasta
Bogdanovici Andreea
[10.Jul.07 21:35]
"teoriile mele au legatura cu viata reala si cu parerea oamenilor"

și cei care au lăsat aici comentarii nu sunt oameni pentru că nu văd în aberații o teorie care nu se bazează pe cărți ci pe o anumită realitate a ta asupra vieții?

este jalnic articolul nu sexul, dar mai jalnic este cum ai legat ideile. și ce legătură are sexul cu poezia? amesteci oalele și rămâi în concepții învechite care nu surprind esențialul.

la videopoeme le-ai amestecat cu audiopoeme, i-ai jignit pe cei care muncesc la ele. dacă tu nu știi să faci un video este problema ta, nu trebuie să arunci în cei care pierd ore în sensul acesta.

"eu nu scriu pentru elite ci pentru niste oameni care probabil nu au auzit in viata lor de videopoeme."

limbajul tău alambicat din articol te contrazice. te contrazici singur și inutil. la tine problemele sunt : sexul, mass media, poeții de-a lungul timpului, inimioarele, videopoemele etc. probleme false și aiuristice.

"Marii scriitori, Eminescu, etc au fost niste ratati din punct de vedere social."

te înșeli incredibil de mult. în anglia de exemplu între 1600-1700 și ceva scriau doar lorzii etc. so think about. :)
eminescu nu era un outsider - junimea etc. prietenia cu titu maiorescu, ion creangă etc. plecarea la viena, berlin etc sunt dovezi că nu era un ratat social. și de unde ai tu discernământul de a afirma că erau ratați din punct de vedere social? este adevărat că pe vremea acea nu existau cluburi și stuff.

"Iar ceea ce au facut ei a mers atunci, in acel moment istoric. Acum, modelul este pur si simplu ridicol."

dacă ei nu scriau așa ridicol acum noi am fi scris ca naiba. poezia a evoluat de-a lungul timpului. a fost cel mai bun lucru. și ceea ce se scrie acum peste 200 de ani va fi ridicol. :)

cu marmota este long story. ideea este "gicule, ți-e bine dragă?"

Dacă ai fi mai open mind, ai fi aflat că nu a învinge/a pierde este relativ. :) După cum am mai spus: filozofia se face după 30 și ceva de ani când experiența și cunoștința se unesc și devin un instrument al minții. îți recomand "jurnalul de la păltiniș" de Gabriel Liiceanu.

îți mulțumesc pentru oferirea de soluții, dar eu nu m-am plictisit de faptul că nu am ce face. ci sunt plictisită de prostie, neștiință, aroganță și mai ales de încuiați.

și pentru că veni vorba despre pentru cine și ce se scrie:

so you want to be a writer?

by Charles Bukowski

if it doesn't come bursting out of you
in spite of everything,
don't do it.
unless it comes unasked out of your
heart and your mind and your mouth
and your gut,
don't do it.
if you have to sit for hours
staring at your computer screen
or hunched over your
typewriter
searching for words,
don't do it.
if you're doing it for money or
fame,
don't do it.
if you're doing it because you want
women in your bed,
don't do it.
if you have to sit there and
rewrite it again and again,
don't do it.
if it's hard work just thinking about doing it,
don't do it.
if you're trying to write like somebody
else,
forget about it.


if you have to wait for it to roar out of
you,
then wait patiently.
if it never does roar out of you,
do something else.

if you first have to read it to your wife
or your girlfriend or your boyfriend
or your parents or to anybody at all,
you're not ready.

don't be like so many writers,
don't be like so many thousands of
people who call themselves writers,
don't be dull and boring and
pretentious, don't be consumed with self-
love.
the libraries of the world have
yawned themselves to
sleep
over your kind.
don't add to that.
don't do it.
unless it comes out of
your soul like a rocket,
unless being still would
drive you to madness or
suicide or murder,
don't do it.
unless the sun inside you is
burning your gut,
don't do it.

when it is truly time,
and if you have been chosen,
it will do it by
itself and it will keep on doing it
until you die or it dies in you.

there is no other way.

and there never was.



From sifting through the madness for the Word, the line, the way by Charles Bukowski.

cu bine

 =  ...
Fluerașu Petre
[11.Jul.07 17:03]
Ioana, e o mare diferenta intre a intelege si a asculta. Da, le inteleg dorintele asa cum va inteleg si voua revolta, insa asta nu inseamna ca trebuie sa va si ascult. Asta este diferenta. Multumesc inca o data pentru citire.

Andreea, multumesc pentru poem, interesant. Cu toate ca stiu multi Scriitori care l-ar contrazice. Ce ciudat totusi ca nu ai gasit sa citezi un roman. :) exactly my point. :)

sexul are legatura cu orice, exact asta am spus. si cu poezia si cu tot.
cei care fac video poeme sau audio poeme n-au decat sa se simta jigniti. Eu nu am vrut sa fac asta, ci doar sa ii atentionez ca ceea ce fac ei nu are un nivel calitativ prea ridicat si nu poate concura pe o piata culturala moderna. atat. si nu sunt parerile mele, ci ale multor cititori.
n-ar nicio legatura limbajul. problemele astea sunt foarte importante, pentru ca din cauza ignorarii lor s-a ajuns aici, la situatia actuala jalnica din literatura romana.
Eminescu a murit la 39 de ani la nebuni. ti se pare ca asta este sfarsitul unui om realizat d.p.d.v. social? mie nu. :) ma rog, o fi doar parerea mea si sunt oameni care fac din ajungerea la nebuni un tel in viata. :)
andreea, ai perfecta dreptate cand spui ca daca ei nu scriau asa nu am fi ajuns noi sa scriem altfel. si da, stiu ca peste 200 de ani ce facem noi acum va fi ridicol. si nu ma deranjeaza asta, e perfect normal. asa ca, sa renuntam la trecut. nu e mai prost, pur si simplu nu mai merge astazi. atat am vrut sa spun.
filosofia se poate face oricand si oriunde, toata viata noastra este intr-un fel filosofie. si multumesc pentru link, o sa il citesc, desi, la cat de popular e liiceanu, mai bine n-as face-o.:)

multumesc inca o data pentru cuvinte si pentru citire si mai ales pentru ca esti dispusa sa polemizezi. Pana la urma, scopul acestui articol este sa starneasca discutii. fiecare e liber sa faca ce vrea si sa bucure de rezultate. Unii se bucura mai mult, dar, that's life! :D

iti multumesc si te mai astept

petre





Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0