Comentariile membrilor:

 =  popii fac careu in jurul dragostei
Mihai Alchimescu
[12.Jan.06 17:36]
despre dragoste sever
ne vorbesc filosofie
dar omit pamant si cer
cand pun mana pe tarie

 =  dezastru.
Radu Herinean
[12.Jan.06 17:39]
a doua epigrama pe care intru azi, si constat cu tristete ca e MARE nevoie de un epigramist in echipa editoriala, fiindca trebuie facut curat si in zona asta.
e inflatie, iar inflatia nu e un lucru bun.

va spun serios ca m-am inscris sa primesc toate comentariile urmatoare la acest text ca sa aflu de la epigramisti propuneri serioase pentru a incerca sa il desemnam pe cel care ar putea pastori epigramele pe acest site.
altfel riscam sa fim nevoiti sa le exilam intr-o pagina proprie, dedicata epigramei si epigramistilor.

 =  Mihai...
Fluerasu Petre
[12.Jan.06 18:20]
filosofia e in sine
doar o mare epigrama
peste tot mereu revine
cu aer desuet si parfum de dama...

:D

 =  Domnule Herinean
Fluerasu Petre
[12.Jan.06 18:20]
Imi pare rau ca sunteti dezamagit de epigramistii de pe acest site si consider ca ar trebui sa se ocupe cine de epigrame in particular. Cu toate ca nu impartasesc opinia dumneavoastra in cazul valorii epigramelor (pentru ca pana la urma, este un gen literar umoristic, care consider eu ca poate fi tratat cu mai putina rigiditate), as sustine aceasta propunere, pentru ca este una inspirata...


Cu respect


Petre

 =  propuneri concrete
Radu Herinean
[12.Jan.06 18:22]
propuneri concrete monșer. concrete!
cine are capacitatea, timpul, cheful și curajul să gestioneze epigramele de pe site?

 =  propunere
Liviu Nanu
[12.Jan.06 18:29]
Poate chiar cel căruia îi este dedicat acest catren (fiindcă epigramă oricum nu este) ar putea fi persoana potrivită. Și ar mai fi vreo 2-3, da' nu-i spun.

 =  Se-ntoarce... roata!
Atropa Belladona
[12.Jan.06 18:56]
Un epigramist, săgeți
Mai aruncă salvând ginta,
La atacuri de poeți
El fiind mereu…doar ținta!

 =  Atropa
Fluerasu Petre
[12.Jan.06 20:44]
Dar poetii-s tot mai multi
si micul nostru epigramist
huiduit de oameni culti...
fiindca e recidivist!

 =  sa asteptam ofertele lor
Fluerasu Petre
[12.Jan.06 20:44]
Sunt cativa oameni care s-ar potrivi, si cu totii stim cam cine sunt ei... Insa cred ca doar ei trebuie sa se ofere in cazul in care vor sa primeasca aceasta insarcinare...

Sa asteptam ofertele lor... In cazul in care vor veni...

Cu stima...


Petre

 =  deja incep discutiile...
Fluerasu Petre
[12.Jan.06 20:44]
propunerea nu ne place
că sună îngrozitor...

(Genuneanu)

poporul este revoltat
si nu-i a buna asta
pentru ca atunci pe imparat
il paste chiar napasta!

:D

 =  părere
Dinis Adrian
[12.Jan.06 19:35]
eu am spus de mult o pagina proprie, dedicata epigramei și epigramiștilor ar fi super și nu aș numi-o chiar exil, ci semixil:)); cine vrea epigrame să citească epigrame altfel tind să cred că cineva care spunea că agonia e site-ul epigramiștilor și al cantității are dreptate
1. epigramiștii se comentează singuri ceea ce nu-i corect; asta nu ar fi nicio problemă dacă n-aș vedea zi de zi atâtea la subiecte fierbinți și ca să găsesc o poezie bună caut cu lupa.
2. multe epigrame sunt slabe;
3. ei au un alt sistem de comentare; e clar că e ceva diferit;
4. atunci când se afirmă că epigrama e banc atunci e clar că nu e poezie, deși eu i-aș îndruma spre niște epigramiști din antichitate mai tragico-serioși( aici înțelegând tragedia sub aspectele din dante comedie-dramă);
5. da, ar trebui și un editor pentru ei, dar de parcă nu poți să vezi o epigramă proastă cu ochiul liber sau cu zâmbetul.

P.S. totuși dacă mă gândesc e inflație și de poezii proaste și pline de greșeli ortografice pe prima pagină așa că cenzori tot degeaba; mai apare și câte ceva de nerecomandat la recomandate de vreo 10 texte încoace așa că totuși... să nu aruncăm cu noroi în epigramiști.

 =  trebuie reflectat...
Fluerasu Petre
[12.Jan.06 20:44]
Adrian, poate ai dreptate, poate ar trebui sa se creeze o rubrica (nu pagina, totusi, ar fi exagerat) speciala pentru epigrame... Ceva in genul ghicitorilor... Dar asta nu inseamna ca ele nu vor putea sa apara la subiecte fierbinti... Pana la urma, tot poezie ramana. Sunt numeroase antologii de epigrame, sunt numerosi epigramisti, deci genul are cautare. De aceea inclin sa cred ca o marginalizare nu este indicata...

Cu toate astea, un control mai ferm nu strica... Cu toate ca acest control va afecta mai mult autorii cu nivel mic, pentru ca textele lor au nevoie de aprobare. Autorii cu nivel mare vor putea in continuare sa publice ce vor... Si, pana la urma, chiar in regulament scrie ca nivelul nu certifica neaparat valoarea... :D


Cu stima


Petre

 =  Propuneri
Atropa Belladona
[12.Jan.06 20:03]
Un epigramist exceptional si cred cel mai exigent in ceea ce priveste regulile epigramei este Jupp, din pacate nu stiu daca ar dispune de timpul necesar si imi pare si cam afectat dupa situatia aia cu concursul care este si nu este, parerea mea, s-ar putea sa gresesc. Exceptionali sunt si Olariu, Diviza, din pacate foarte toleranti in ceea ce priveste catrenistii. La fel de bun ar fi si Rotaru. Olariu are in pagina sa cateva texte despre ceea ce inseamna epigrama, din pacate putini din cei ce cocheteaza cu genul au citit textele respective. Apoi chiar epigramistii buni mai sus enumerati sustin ca si-au perfectionat pana exersand mult in dueluri de genul celor postate pe site, in fond e si un atelier literar…Un editor epigramist ( dintre cei patru de mai sus e o idee buna! Iar eu promit sa ma linistesc si sa nu mai deranjez :)

 =  Revin
Atropa Belladona
[12.Jan.06 20:34]
Am omis, alaturi de cei patru asi ai epigramei, un alt maestru al genului( doar pentru ca nu l-am mai vazut prea des pe site in ultima vreme), pe Calimero, la fel de talentat si exigent si care nu tolereaza nici vulgaritatea.
Ar fi deci 5 posibile nume. Parerea mea.

 =  Avem nevoie de un Guru al epigramiștilor?
Alin Crivineanu
[12.Jan.06 20:51]
Cred că e o propunere foarte bună căci ar putea să le dea cineva peste mână celor care transformă epigrama într-o armă neconvențională de atac la persoană. Cum poți să te superi pe cineva care îți spune într-un catren că ești bou sau că ești vacă? Ai arăta că ești lipsit de umor. Nu cred însă că se va înhăma cineva la o asemenea corvoadă, acum când epigramiștii sunt mai mulți ca Loganurile.

 =  călăii epigramei
Elena Malec
[12.Jan.06 21:00]
Sa nu uitam ca de multe ori sub o epigrama posteaza catrene unii membri care nu sunt epigramisti. Dacă un editor isi propune sa elimine texte care nu sunt epigrame propriu zise atunci, dați-mi voie sa remarc,gestul contravine libertații de creație si exprimare în cadrul unui atelier literar. Orice membru agonia are dreptul sa-și exprime reacția intr-un catren care intrunește mai mult sau mai putin condițiile epigramei. Nu aș vedea în asta o încurajare a poeziei și nici a epigramei. Vă voi da un exemplu. In mai putin de o săptămâna Corneliu Traian Atanasiu care scria articole si eseuri pe site, a inceput a posta epigrame, unele foarte bune. Sa îi luam acest drept pe motiv ca nu e epigramist? De fapt ce este un epigramist, cine este epigramist pe site și de ce nu am avea liberatea la o reacție gen epigrama atunci cand suntem motivati poetic să o facem?As zice ca nu e nimic rău în ideea unui editor epigramist, ci în măsurile rigide ce se anunță. A face curat pe site de epigrame sau catrene ce se vor epigrame si de ce nu a face curat și la poezie sau eseu. Am vazut o mulțime de texte care nu sunt inscrise corect și apar drept eseuri cand sunt de fapt articole sau gânduri.Personal nu am ințeles care să fie atribuțiile editorului epigramist. Imi poate cineva detalia sarcina acestuia pe site?

 =  Lui Radu Herinean (dar și Elenei Malec)
Laurentiu Nastasa
[12.Jan.06 21:43]
Un proprietar de site, pe seară, într-o joi
Gândi că lupu-i bun de pus păstor la oi:
Și-a zis că-i eficient și just, de bunăseamă,
Să pui epigramist păstor la epigramă.

 =  Atropei Belladona, sau am trăit s-o văd și pe-asta...
Florin Rotaru
[12.Jan.06 21:52]
Văzând cum te gândești la mine,
Și mă propui ca editor,
Retrag ce-am afirmat de tine
Și recunosc - ai mult umor.

 =  Mioara de la sapte!
Atropa Belladona
[12.Jan.06 22:08]
Din cate am inteles ast'seara
Nu e un post de editor!
Iar cu Mioara secretara
Vei fi, e clar, simplu pastor!

 =  Un păstor de epigrame nu trebuie să fie neapărat epigramist
Florin Rotaru
[12.Jan.06 22:16]
uite, un mic exemplu luat așa, la întâmplare:

El păstorește agonia
Și are doar un mic defect-
E paralel cu poezia
Dar spune-mi: cine e perfect?

 =  angajări pe agonia
Elena Malec
[12.Jan.06 22:23]
La epigrama de mâine
angajăm cioban și câine
unul dă cu bîta-n noi
celălalt latră cât doi.

 =  se cauta un editor...
Fluerasu Petre
[12.Jan.06 22:33]
se cauta un editor
dar in spate de fapt se ascunde
cerinta noastra: e pentr-un pastor
dar epigamistru repede se prinde...

 =  Perfectul comm pus
Atropa Belladona
[12.Jan.06 22:33]
Din al tau exemplu fin,
Nu stiu cine-s cei expusi,
Dar ma recunosc putin:
Sunt perfecta...in compusi!

 =  Oare?
Alin Crivineanu
[12.Jan.06 22:45]
Epigramele infecte
se doresc a fi perfecte,
umoriștii amatori
vor să fie editori.

 =  S-a scos la concurs postul de editor ?
Dan Norea
[12.Jan.06 22:49]
Lipsii de aici o ora
Si pe site vazui o hora:
Radu-a declansat n drame,
Un concurs de epigrame !

 =  Unui liber (de umor) profesionist
Atropa Belladona
[12.Jan.06 22:52]
Eu te-as fi vrut profesionist,
Sperand sa ai deci mult umor,
Dar azi constat cat esti de trist
Si pe deasupra...amator!

 =  mai mult ca perfectei...
Florin Rotaru
[12.Jan.06 22:56]
cum știi că umblu cu mănuși
îmi e nițel cam greu a-ți spune:
da, ești perfectă în compuși,
dar nu știi, fată, a comm-pune

 =  Unei umoriste ocupate cu vânătoarea
Alin Crivineanu
[12.Jan.06 23:00]
Încă una amatoare
ca să fie editoare?
Cu tărie îți rezist
că sunt profesinist.

 =  Erată
Alin Crivineanu
[12.Jan.06 23:04]
Dacă eram profesionist scriam corect cuvântul...

 =  remediu
Elena Malec
[12.Jan.06 23:04]
A scrie epigrame e ușor
Cînd porți umorul la picior
Dar mai degrabă ia un hap
ca să-ți vină mintea la cap.

 =  Mai mult ca perfectului
Atropa Belladona
[12.Jan.06 23:09]
Mi-ai spus desigur si constat
Ca faci aici chiar un periplu!
Dar uite-un comm ce ti-am pastrat:
Nu esti perfect, da-n schimb esti simplu!

 =  voi două ascundeți ceva
Alin Crivineanu
[12.Jan.06 23:11]
cum poți scrie epigrame
când stai între două dame?
sigur e că nu te plouă
când te-ascunzi sub amândouă.

 =  poet in efigie
Fluerasu Petre
[12.Jan.06 23:47]
din popor o epigrama
s-a nascut in agonie
dar in rime e o drama
un poet in efigie...

 =  lupu' sta s-apara...
Fluerasu Petre
[12.Jan.06 23:44]
toti epigramistii se-adunara
sa puna la punct o tara
si-au spus multe asta seara
dar vedem noi, ca lupu' sta s-apara!

 =  păzea vin damele
Elena Malec
[12.Jan.06 23:14]
Drace, drace, vine dama
se-ntețește epigrama.

 =  mai mult ca perfectei, iar
Florin Rotaru
[12.Jan.06 23:18]
citesc acuma ce spui tu
și am un sentiment acut:
sunt simplu poate, nu zic nu,
dar sigur nu-s... trecut

 =  Ce zic (papu) așii epigramei :)
Ion Diviza
[12.Jan.06 23:18]
Sunt abia de doi ani pe aici, de aceea aș vrea să-mi spună cineva dintre veteraniii veterani: s-a mai pomenit vreodată
o asemenea inflație de catrene pe site? Și, respectiv, asemenea dispute literare, adânci și profunde :))
Apoi, aș vrea să-i spun Atropei ca nu mi se pare deloc deștept s-o fac(i) pe deșteptul, dăscălindu-i pe cei care nu prea au idee de versificație sau, și mai trist, i-a călcat ursul pe urechea uuuu(morrrr!)ului... De unde nu-i, nici Radu Herinean nu (poate) cere. Iar dacă cere, dacă insistă totuși, atunci vreau să-i spun și să vă spun că cea mai bună soluție pentru epigramiștii epigramiști ar fi să iasă frumușel de pe AGONIA milioanelor și să treacă pe PENTagon-ia zecilor/sutelor de epigramiști care iau în serios neserioasa epigramă, unde, nebruiați de plângăcioșii lirici pur sânge, s-ar duela ca niște profesioniști în perspectiva de a include duelurile epigramatice - adevăratele dueluri! - într-o eventuală culegere sau volum de autor. Cred că nu pune nimeni la îndoială faptul că duelurile de pe internet între epigramiștii profesioniști reprezintă o nesperată facilitate, un mare dar al modernității.
Aș vrea să știu ce gândesc și ceilalți (papu)ași pomeniți de Atropa. Pe urmă mai vedem...

P.S. Mă tem să-mi imaginez ce atmosferă stresantă, tristețe și plictis s-ar instaura pe Agonia, dacă într-o bună/rea zi ar abandona-o toți poeziștii înzestrați cu simțul umorului (inclusiv epigramiștii).

 =  hai să dăm mână cu mână
Alin Crivineanu
[12.Jan.06 23:18]
ptiu că m-a bătut norocul
se încinge-acuma jocul
și mă simt neliniștit
damele s-au încălzit

 =  Vanator...tot amator
Atropa Belladona
[12.Jan.06 23:19]
Ma-ntreb acum de buna seama,
Ce oare te-o fi indignat?!
Cum n-ai scris nici o epigrama,
Tu nu esti bun nici de vanat!

 =  S-a peTRECUT!
Atropa Belladona
[12.Jan.06 23:25]
Uite, iar raspunde baba
Sentimentului acut
Ce te roade, nu degeaba,
Ca, mai toti te-au intrecut!

 =  Clasificarea epigramiștilor
Alin Crivineanu
[12.Jan.06 23:27]
Ar fi interesantă împărțirea epigramiștilor în două categorii: (papu)așii și pinguinii. Ar fi și mai interesantă o pagină în care să se dueleze demonstrativ papuașii iar pinguinii să ia lecții. Întrebare: epigramiștii au această profesie trecută în cartea de muncă?

 =  răspuns pentru Alin
Ion Diviza
[12.Jan.06 23:29]
da. cel puțin, în papuASIA.

 =  invidia poeților
Elena Malec
[12.Jan.06 23:31]
Azi poeții sunt cam triști
cum ca nu-s epigramiști
și strigă la editor
să ne dea cîte-un picior.

 =  râde hârb...
Alin Crivineanu
[12.Jan.06 23:31]
Atropei:
fiind foarte indignat
pagina ți-am accesat
și acum eu bag de seamă
c-ai scris doar o epigramă,

 =  acuma asta e...
Florin Rotaru
[12.Jan.06 23:32]
m-au întrecut, ce pot să zic?
mi-ai depășit și tu nivelul,
dar îți declar - nu mă oftic,
că nu-mi poți prinde... cocoșelul

:)

 =  Minunea minunilor
Atropa Belladona
[12.Jan.06 23:41]
Nivelul meu este doar zece,
Dar alta-i de notat in fila:
E culmea ca nu pot intrece,
Cum naiba oare, o fosila?!

 =  Bivolaru, de exemplu
Atropa Belladona
[13.Jan.06 00:07]
Avem nevoie de un Guru al epigramiștilor?
(Alin Crivineanu)

As propune ca pastor
(Ce-o sa-si poarte mandru toga)
Sa ne fie-un editor
Care stie Tantra Yoga!




 =  Nu pot da nici un exemplu
Dan Norea
[13.Jan.06 09:26]
Sa ne fie-un editor
Care stie Tantra Yoga!
(Bella)

Eu propun o editoare:
Să aibă drăguță mutra,
Sânii tari și lungi picioare
Și să știe... KamaSutra !

 =  multumiri...
Fluerasu Petre
[13.Jan.06 10:10]
Parerile voastre sunt interesante... Va multumesc pentru ca mi-ati vizitat pagina...
Si, astept cu nerabdare o hotarare pentru a vedea cine va deveni "parintele epigramei" pe acest site...


Va mai astept!

Petre

 =  Karmahâtra nu spun cine
Atropa Belladona
[13.Jan.06 09:46]
Știu persoana indicată:
Face mutre, are mutră
Și-am vedea cu toți-îndată,
Cum ne face Karma hâtră!

 =  careul de epigramisti
Elia David
[13.Jan.06 11:05]
Să fim, iată, optimiști:
Va fi sit-ul plin de-umor,
Când, la patru-epigramiști,
Vom avea și-un editor.

 =  pentru R. Herinean (offtopic)
Jupp B. Itter
[13.Jan.06 11:05]
Site-ul nu are nevoie de un editor epigramist ci pur si simplu de niste editori adevarati. Nu trebuie sa ai doctoratul in umor ca sa trimiti la atelier o mascare precum cea inscrisa de Eugen Galateanu la categoria epigrama (vezi http://www.agonia.ro/index.php/poetry/159975/index.html). Eu in locul tau, Radule, l-as pune pe liber pe editorul care a aprobat acel text.

Sa remarcam si ca epigrama de pe prima pagina nu s-a mai schimbat de vreo 4 luni dar si ca pina atunci ajungeau in coltul dedicat epigramei, tot felul de textulete (poezele, ghicitori, dedicatii, chiar proza) fara ca vreun editor sa se sesizeze.
Motivatia e simpla: incadrarea oricarui text la epigrama aduce automat mai multe citiri, mai multe comentarii plus aparitia in prima pagina.

Daca insa excludem accidentele de genul celor de mai sus, pe ansamblu as zice ca media epigramei este peste media poeziei pe acest site deci daca ar trebui facut ceva, ar trebui facut la nivel global, nu neaparat la nivelul catrenelor (dar asta e alta poveste, atit timp cit site-ul promoveaza cantitatea si nu calitatea).

Comentariile la catrene sunt insa, intr-adevar, o problema. Sunt uneori vulgare si mult prea multe, comparativ cu cele facute poeziilor.
Din pacate, nu se fac deloc comentarii la text, ceea ce impiedica ridicarea nivelului calitativ al epigramei iar epigramistii consacrati (in ordinea aparitiei: Olariu, Diviza) refuza sa dea o mina de ajutor in aceasta directie.

Solutii posibile:
- sa le soliciti editorilor pe care ii ai sa trateze epigrama ca pe orice poezie si sa trimita in atelier orice nu corespunde din punctul de vedere al formei;
- sa reactivezi coltul epigramei din prima pagina dar sa nu mai intre epigramele automat, dupa numarul de comentarii ci sa poata fi promovate acolo de catre un editor (sau eventual de selectat numai textele cu steluta); nu este nevoie de un editor specializat in epigrama pentru ca umorul (ca si poezia, de altfel) trebuie gustat de oricine, nu de cei care il fac.
- (doar daca tehnic este posibil) sa adaugi un alt tip de poezie numit "catren"; sa se poata folosi acordarea unei stelute (sau o alta evidentiere) ca mod de trecere a respectivului text de la "catren" la "epigrama".
- sa aplici un coeficient de corectie (de ex. sa imparti nr. de comentarii la 5) pentru ca un catren sa ajunga la "subiecte fierbinti" ceva mai greu ca acum.

 =  păcatul capital
Corneliu Traian Atanasiu
[13.Jan.06 11:57]
Epigrama-i lucru greu,
de-o faci prost, ești cu păcat
și de sus, din empireu
Jupiter te-a fulgerat.

 =  cum văd eu concluziile deocamdată..
Radu Herinean
[13.Jan.06 12:40]
sunt mai multe reacții decât mă așteptam la cele sesizate de mine, iar feedback-ul oferit este exceptional, unele solutii oferite (in special de jupp) fiind aproape perfecte.

iata si din partea mea olecuță de feedback-concluzie:
- editorii se fereau până acum să clasifice epigramele, nu doar fiindcă genul nu le era neapărat apropiat ci fiindcă multe reacții postate în comentarii erau foarte bune și meritau vizionate, chiar dacă textul aflat la origine era foarte slab. poate de-aia textul la care făcea referire jupp a fost aprobat, culmea, chiar de singurul editor care are veleități epigramistice (nu vă spui cine).
- voi reactiva a.s.a.p colțul epigramei și acolo va intra de acum încolo cea mai recentă epigramă pusă la texte recomandate sau cu minim o steluță, astfel încât nu doar editorii să poată promova un text acolo.
- comentariile de la epigrame nu vor mai apărea deocamdată în lista principală de comentarii
- epigramele nu vor mai intra deocamdată la subiecte fierbinți, în schimb voi reactiva posibilitatea de selecție și filtrare doar a epigramelor în lista de texte, pentru cei care sunt amatori de epigrame.
- o pagină dedicată nu ar însemna exilare, pe baza unor criterii simple, automate sau editoriale, putem aduce în permanență epigramele bune în atenția celorlalți. în plus, o pagină dedicată ar putea conține și câteva referințe teoretice, concursuri specifice etc
- ideea unei antologii de epigrame este foarte bună și o pot pune imediat în aplicare cu resurse proprii, însă cineva trebuie să coordoneze conținutul acestui volum pentru a asigura calitatea. mâine vom lansa raftul.poezie.ro, un magazin virtual de carte tipărită, așa că momentul ar fi foarte potrivit iar volumul de epigrame ar putea fi promovat foarte bine astfel. cine este ingrijitorul acestei antologii?
- chiar dacă unul dintre epigramiști nu va fi editor cu drepturi depline, unul dintre epigramiști ar trebui să reprezinte "interesele" epigramei în "colectivul editorial" care este în curs de formare și care va fi mult extins față de actualul consiliu editorial.

trebuie să mai spun o dată că apreciez foarte mult modul în care ați răspuns provocării mele și vă mulțumesc pentru feedback.

 =  Am si eu o parere.
Laurentiu Ghita
[13.Jan.06 14:44]
Ma bucur sa vad reactivata o problema pe care eu am ridicat-o mai demult si care a starnit atunci niste reactii care m-au deranjat un pic: cantitate in detrimentul calitatii. Reactivarea paginii dedicate epigramei (sau subpaginii in "Poezie") ar directiona creatiile si "creatiile" acolo, fara a se intersecta cu restul poeziilor si a se pierde printre ele.
In ceea ce priveste o eventuala triere de catre cineva, nu mi se pare o dee stralucita. E de ajuns sa privim remarcile de mai sus si sa vedem ca cei din top sunt recunoscuti.
Antologie? Ar fi grozav. Va fi subiectiva, evident, caci este imposibil de facut o selectie obiectiva. Dar daca va fi facuta de maestri, va fi de acceptat.

 =  Ghici unde-s epigramele?
Alin Adal
[27.Jan.06 23:46]
Mai bine urmăriți unde ați reușit să redirecționați epigramele! Management slab, rezultate pe măsură. Ați omorât epigrama fraților!




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0