Comentariile membrilor:

 =  curat abuz
Sandra Hanna Segal
[25.Sep.05 03:44]
Lory,
am citit pe nerasuflate si ce sa zic: e trist.
Fundamentalisti pe de alta parte in toate religiile. Si toti au pretentia de a ramane singurul clubusor privat slavat de Domnul in caz de apocalipsa. Noi, pacatosii, mergand la Gheena vezi doamne. Aparent, distractia va fi tot acolo si eventualitatea de a-mi petrece timpul in "rai" impreuna cu niste indivizi nesarati si habotnici ma sperie mai rau decat ideea de a fi impreuna cu prietenii mei, pacatosi de viatza, pe partea cealalta:)
Acum problema nasterii intr-o familie de fundamentalisti religiosi e lucru gingas. Probabil ca trebuie sa ai un caracter foarte puternic, de-a dreptul rebel, ca sa iti faci drum afara din cusca. Majoritatea oamenilor nu sunt asa, merg impreuna cu curentul si pana sa se maturizeze, s-au produs deja transformari ireversibile in personalitatea lor. Prin urmare, in momentul in care li se ofera o mana de ajutor, pot obiecta ca e dreptul lor sa o refuze si ca nu doresc sa fie hartuiti de restul societatii.
In Canada, de curand, provincia Ontario a introdus un proiect de lege care desfiinteaza tribunalele religioase si aplicarea legilor religioase. Asta o sa-i opreasca pe membrii ultrareligiosi ai tuturor comunitatilor sa mai supuna presiunilor pe cei care au ceva de obiectat in diverse probleme: abuzuri, divorturi, mosteniri. Din partea mea, sus paharul!:)
PS. Nu vreau sa se inteleaga din asta ca nu-mi pasa de Dumnezeu si ca nu dau doi bani pe religie (a mea sau a altora) ci doar ca abuzul in numele religiei nu are ce cauta in societate.

 =  Hannele
Lory Cristea
[25.Sep.05 10:29]
Da, Hannaleh, ai dreptate, insa in momentul in care cineva ar incerca sa intervina, ar spune imediat ca le sunt incalcate drepturile, si bineiteles ca-l scot in fata tot pe Dumnezeu. Nimeni si nimic nu poate sa impieteze libertatea celuilalt de-a crede in divinitate, dar sa te folosesti de ea pentru a indobitoci carctere, a crea in copilul tau sentimentul ca el trebuie sa sufere pentru ca este mai presusus de toti celilalti, fara a-i lasa nici cea mai mica optiune, mi se pare de-a dreptul grotesc. Si totul inchis, acoperit de numale lui Dumnezeu.
multumesc Hanna - drag de tine - Lory

 =  Lory
Lucia Firefly Popescu
[25.Sep.05 11:12]
Este a doua oară când vin la acest text. Pentru că prima dată am tăcut mut... Așa fac eu când mă întristez..
Totuși, mai mult ca un semn de trecere
Știu că există astfel de cazuri, dar nu cred să existe vreo rezolvare, oricât de dureros este..
Rezolvarea pe care o văd eu acum.. deși sunt obosită tare,
este de partea timpului. Copiii, când cresc, pot hotărî, e târziu, dar tot se mai pot salva...
Cei care vor. Căci Lory, sunt multe-multe cazuri , nu neapărat cu substrat religios, cazuri în care părinții hotărăsc în locul copiilor, și cei care vor altceva pentru ei, acționează. Sunt cei cu ambiție. Copiii se formează și singuri, pe mine viața așa m-a învățat.. Am văzut ce nu e bine, Lory, și mi-am zis în sinea mea că n-am să fac niciodată așa...
Am dat acest exemplu să înțelegi că nu numai educația pe care o primești de la părinți contează. Contează felul tău de a fi.
Trist ce se întâmplă cu copiii despre care vorbești, până la un punct, apoi iar trist, dacă nu vor să iasă din situația în care sunt...
Sunt multe de spus, nu știu dacă am reușit să mă fac cât de cât înțeleasă...
Oricum, îmi place că te gândești ȘI la ei!
Cu mult drag,
Licurici.

 =  Licurici drag
Lory Cristea
[25.Sep.05 11:42]
Lucia, stii ce poate face un parinte care-ti spune in fiecare zi a vietii tale: sa nu te joci si sa nu vorbesti cu ceilalti, vei fi pedepsit si ars in foc, ei sunt niste fii de tarfe, iar Dumnezeu a zis ,,Iesiti din mijlocul lor, popor al Meu``? E groaznic, ei chiar incep sa creada asta, si pe masura ce cresc invata ca cea mai mare virtute a omului este RENUNTAREA. E mult de vorbit, ma doare ca se-ntampla. Multumesc de trecere - drag de tine - Lory

 =  indoctrinare
Aracely Samargescu
[25.Sep.05 13:41]
Din pacate se mai intampla.Se intampla sa se indoctrineze oamenii in numele religiei.Dar Dumnezeu ne-a lasat si liberul arbitru,ne lasa sa alegem pentru ca mai devreme sau mai tarziu stie ca vom urma drumul cel bun.Cat despre oameni, oamenii manipuleaza folosind orice , pina si religia(practic cei separa pe asa zisii crestini de musulmanii ce omoara "IN NUmele DOmnului")
In rest ,subscriu celor zise de Hanna si Lucia.Trebuie sa fii rebel ,sa ai un caracter puternic , ce mai ,sa fii in afara tiparelor.
Si din proprie experienta declar ca atunci cand esti mai atipic/original/rebel , esti vazut asa cum trebuie sa fii vazut.
Pacat ca asa zisi oameni de religie manipuleaza folosind numele Domnului.
Mai trec.
Nancy

 =  Adevărat... dar
Dumitriu Florin Constantin
[25.Sep.05 13:44]
Răyboaiele, s-au dus tot în numele Domnului Lory! Terorismul și atentatele tot așa... Astea sînt minciuni pe care oamenii le iau ca pe antinevralgic sau algocalmin. Altfel cred că și-ar pune ștreangul de gît și atunci biserica i-ar blama cum că au facut-o în numele Satanei! Mulți pe planeta asta se folosesc de numele Domnului cu un scop mai mult sau mai puțin bun. Important este să extragem esența învățăturilor Domnului, să trăim cu înțelepciune, și să "rîdem" de cei ce se folosesc de acest nume atît de habotnic.

 =  raspunsuri
Lory Cristea
[25.Sep.05 17:45]
Nancy, si eu subscriu celor spuse de Hanna si Lucia, cred ca am mai spus-o, iar tie iti multumesc mult de trecere.
drag - Lory

Florr... perhaps... dar eu nu vorbeam de cruciade si nici de atentate ci pur si simplu de o teroare domestica a timpurilor noastre moderne. Stiu ca tu ai inteles ce-am vrut sa spun si mai stiu ca nu putem face nimic, poate doar sa scriem din cand in cand cate ceva.
drag - Lory

 =  Pruncii se fac in numele Domnului.
Valeriu Cercel
[02.Oct.05 19:06]
Vezi tu Lory, eu traiesc de peste 25 de ani intr-o tara unde se gasesc peste 200 de religii, si ca aceasta, despre care tu vorbesti, sunt foarte multe. In democratie, libertatea religioasa este aparata de lege, asa ca legal, nimic n-ar fi rau. Ce cred ca ar fi bine sa mentionez alaturi de prezentarea ta, este ca religiile sunt facuta de oameni dupa bunul lor plac si dupa intelegerea lor. Asa ca religia si credinta in Dumnezeu, sunt doua chestiuni total diferite de care nici eu cat am trait in Romania, nu am stiut. Ca omul sa creada in Dumnezeu, nu trebuie sa fie religios. Sunt foarte multi ce nu au religie, dar cred in Dumnezeu si respecta legile din Cartea Sfanta.
E bine ca ai adus acest subiect pe sait, caci foarte multe se pot spune si invata.
Felicitari, Valeriu

 =  e doar tragic, nimic de facut...
florin bajenaru
[02.Oct.05 19:06]
daca se realizeaza un abuz, e un abuz inconstient exercitat! sunt sigur ca mama fetei chiar crede ca asa e corect si drept sa-ti traiesti viata in numele Domnului! pana la urma daca Dumnezeu exista si "BATE" la usa inimii fiecaruia, ar trebui sa bata si la usa fetii si sa-i spuna cumva ca nu e bine! aaa...nus, e clar ca e tragic ipostaza in care unii oameni ajung din credinta! si chiar nu stiu, daca intradevar un om, datorita ideilor cu care a fost indoctrinat nu mai poate iesi din morman! oare chiar nu mai poate? daca omul e ok si mr god exista, ar trebui sa se intample... totusi, nu e nimic de facut! abuzul consider ca e inconstient, oamenii chiar cred in ceea ce zic! si exista un oarecare adevar cu lumea si faptul ca lumea este cum este, ca nu suntem chiar misto... offf....m-am pierdut, cypress hill sunt de vina!

 =  Lory...
Catalin Gaian -Konig
[26.Sep.05 06:36]
Copii abuzati ...eu lucrez cu ei...Voi vorbiti despre ce ati citit, ati auzit...nu e rau , dar nu este indeajuns!Fereasca Dumnezeu din cer sa cunoasteti in fata un copil abuzat...fizic ! Veti avea de ales, ori sa va intoarceti cu spatele, (asta ca sa nu plangeti, daca nu aveti "nema durerea" cum a spus candva un coleg, sunteti un "surviver"...)dar la ce folos te vei lua de mana cu cel care necunoscut, va zambi, spunandu-si in barba (Doamne iarta-ma..vorba mea) inca unul ...O.K.!
Va spun, fereasca sfantul Dumnezeu sa cunoasteti un copil abuzat...vei ramane interzis, fluierand, "nu e al meu..."nu cred... oricum, sa va fereasca Dumnezeu....SCHIMBATI SUBIECTUL ...!!!!!!!

 =  raspunsuri
Lory Cristea
[26.Sep.05 08:20]
Da Vali, sunt de acord cu tine ca nu numarul de matanii executat sau cantitatea de pomana pe care oferi cu emfaza, te pot face un om religios. Cred ca Dumnezeu trebuie sa fie inauntrul tau, permanent.

Eu nu-l tratez ca pe mr. God, Florine si mai ales stiu ca-ti da, dar nu-ti baga-n traista. Trebuie sa depui si tu efort ca sa obtii ceva.

Cataline, se presupune ca stii ceva atunci cand abordezi un subiect. Ceea ce n-am inteles este de ce sa zicem Doamne Fereste!, abuzul asupra lor ar trebui sa-i transforme in niste sperietori? ma mir ca tu spui asta, eu stiu ca trebuie sa-i tratam exact ca pe niste copii normali, asta sporindu-le sansele de recuperare.

va multumesc pentru trecere - drag - Lory

 =  cautari
enache ion
[26.Sep.05 12:04]
Fundationalismul intotdeauna s-a bazat pe ignoranta si pe lipsa de cunoastere, pe lipsa de educatie si teama de puterile naturii, sa ne aducem aminte de culturile religioase din antichitate, mai aproape de noi de catolicismul evului mediu cu inchizitia sa, si mai recent fundamentalismul musulman cu al sau "jihad" sfant,unde copii au ajuns munitie in acest razboi, tocmai datorita credintei intr-o putere ce nu s-o pot explica si ai caror sclavi spirituali sint. Exemple se gasesc cu duiumul in spatiul si timpul Terrei, iar parghia de manipulare a maselor ete tocmai religia care in numele domnului produce cele mai mari rautati.Despre aceste lucruri se pot scrie o multime de catri, cu exemple din toate colturile lumii, dar cert este ca la baza tot omul ramane si interesele lui.In acest caz copii sant cei mai vulnerabili, mai usor de indroctinat si ei raman victime iremediabile a acestor cercuri de interese. Ai avut o inspiratie formidabila, abordand aceasta stare de fapt si bine ar fi ca ea sa fie reflectata cat mai des si de cat mai multi.Inca odata iti apreciez nelinistea ta in aceasta viata desarta si iti multumesc pentru cautarile tale.

 =  caz pierdut
Ivășcan Horia
[26.Sep.05 14:03]
Mda, ai un suflet bun Lory, ma bucur sa constat. Din pacate cazul mentionat este este un “caz pierdut”. Personalitatea unui copil se formeaza in timp si este determinata de 2 factori majori: zestrea genetica si societatea. In ce priveste ereditatea, aici chiar nu se poate face nimic, in ce priveste societatea aici imi permit sa adaug pe langa influenta mediului, a societatii, in doi factori: “cei 7 ani de-acasa” si “anturajul-societate”. Un copil chiar dotat genetic nu are nici o sansa in fata celorlalti 2 factori. Este greu sa apreciezi ceva, sa disceri fara a fi subiectiv daca nu ai termeni de comparatie (si asta se poate extrapola si in politica).
Unui copil “educat” de parinti si societate intr-o anumita directie prin mijloace mai mult sau mai putin coercitive), ii va fi greu la varsta maturitatii sa aleaga orezul din neghina. De-a dreptul uimitor este cum reusesc predicatorii acestor pseudoreligii sa manipuleze psihic, sa le stearga creierul si (s-o zic si pe asta) sa-I faca “fericiti!” pe adeptii lor. Am cunoscut o persoana care in tinerete a fost inchis pentru profanare de morminte si care dupa eliberare “s-a pocait”. Nu mai retin in ce secta, cert e ca respectiva persoana a devenit un o muncitor, harnic, cu bin simt, dar … dialogul cu el se rezuma din partea lui exclusiv la pasaje biblice. Acum fara sa fiu avocatul diavolului, imi pun intrebarea : “era mai bine pentru respectivul si pentru societate sa nu se fi poacait ?”. Greu de raspuns. Un lucru este cert, respectivul a avut posibilitatea sa aleaga ceea ce nu este cazul copiilor !”. Iar in ce priveste :
“Nu pot și nici timp nu am. Spălăm cu mâna pentru ăia mici. Și dacă aș veni în casa ta m-ar pedepsi mama” daca acesta a fost raspunsul Naomei este si mai trist, fata nu este pe deplin “inca” convinsa si sunt sigur ca sufera mult. De regula raspunsul e :
“Nu VREAU și nici timp nu am. TREBUIE sa spălăm cu mâna pentru ăia mici.”


Drag Hory

 =  socant!!!
LEAHU IONUT FLORIN
[02.Oct.05 19:06]
nu sunt un afon in materie de curente religioase, chiar am un prieten, coleg de serviciu, care este neoprotestant (mai precis penticostal), un caracter deosebit, si are si el fixul cu televizorul, dar ceea ce ne impartasesti tu este de-a dreptul socant! mai ca nu-mi vine sa cred. ma bucur ca ai avut curaj totusi sa scrii despre acest subiect.
eu cred ca as fi ezitat putin inainte...

 =  raspunsuri
Lory Cristea
[26.Sep.05 20:00]
D-le Enache, religia poate fi un mijloc de manipulare numai daca noi permitem asta, si cred ca nu se pune problema, eu exact asta am vrut sa spun, ca oameni habotnici spala creierul copiilor lor, fara a lua in calcul faptul ca ei ar trebui sa decida singuri. In momentul in care ei decid totusi, si se smulg, sunt renegati de toti membrii familiei.

Horia, ma bucur ca am avut parte de toate parerile voastre, in curand voi scrie acest articol in presa, si voi m-ati ajutat sa vad lucrurile mai clar. Ancheta sociala?... da, ai dreptate, ar trebui sa mearga cineva sa vada cum traiesc/dorm/se spala/manaca, 21 de persoane in trei camere de bloc, insa nu cred ca exista nimeni interesat in asta.

Lucian, la fel iti spun: sa fim seriosi! cine ti-ar lua tie copilul de pe strada sau de la scoala sa-l trimita la psiholog? pe de alta parte, ai observat ca nu am nominalizat din ce cult religios fac parte, tocmai pentru a nu crea polemici sau dispute, am spus si spun ca respect libertatea religioasa a oricarui om.

Ionut, cum adica daca ai curaj? atata timp cat ceea ce spui este adevarat si verificat de tine, nu stiu ce inseamna frica de-a scrie. In ziua in care o voi simti, imi voi da toate cartile de pomana unuia mai curajos.

va multumesc de pareri - drag - Lory

 =  ochelari de cal
johnnyntm
[10.Dec.18 14:27]
Acum persoana despre care vorbești poartă ochelarii pe care i-au pus cu grijă părinții. Asta nu înseamnă neapărat ca sunt de cal. Poate la fel de bine și noi să purtăm proprii noștri ochelari. Ție îți pare rău pentru ceea ce i se întâmplă ei. De unde nu știi că si ei nu-i pare rău de tine? Nu ai de unde să știi ce e bine și ce nu. Nu vreau să înțelegi ca aș fi contra a ceea ce ai spus tu. Și eu port același tip de ochelari ca și tine, dar aici totul se rezumă la modul în care privești lucrurile. Dacă ea e fericită cu viața pe care și-a ales-o mai mult sau mai puțin ajutată de părinți, treaba ei. Dacă nu ar fi fost mulțumită ar fi încercat altceva. Sau poate că nu este, dar îi este teamă să încerce altceva. Nu am de unde să știu. Oricum, părerea mea este că ar trebui să te bucuri pentru ea căci stie ce vrea de la viață. Cheia tuturor ușilor e în mâna ei. Dacă va deschide o alta, asta depinde numai și numai de ea.

 =  pareri
Nistor Mircea-Iulian
[02.Oct.05 19:06]
Am fos acum cativa ani la o sesiune de "explicare a bibliei" in cadrul unei secte pe care nu o nominalize pentru ca nu stiu care este. Am intrat eu, o domnisoara care era mai mica cu un an sau doi decat mine si cu un catel alb intr-o incapere destul de mica. Dupa ce am citit o bucata din biblie, cand eu cand ea, a inceput sa-mi explice ce intelegea EA din acel pasaj. Vorbea mult, coerent si nu se contrazicea in idei, cel putin in mod vizibil. Vreau sa spun ca am plecat din acea incapere fara sa-mi aduc aminte pe unde intrasem. Mi se facuse atat de frica de ceea ce mi se intampla incat i-am zis in mod direct ca nu o sa le mai calc pragul. Cred ca asta se intampla in toate aceste cazuri. Dupa un an am intalnit-o iar, de data asta intr-un loc public si am facut-o sa renunte singura la discutie prin argumente care nu aveau macar o baza logica, nicidecum teologica. In momentul in care cei in care ai incredere ca te ocrotesc iti fac asta ar trebui sa fii nebun sau foarte deosebit sa poti iesi din asa ceva. Vointa nu mai joaca o asa de mare insemnatate, mai mult norocul.

De ce sa nu nominalizam? Denuntam islamismul pentru violenta sa, denuntam catolicismul si ortodoxismul pentru inchiderea lor. De ce sa nu denuntam toate problemele?

Cred ca oun astfel de razboi, sau daca nu vrem sa-l credem asa atunci lupta, are victimele sale. Nu conteaza de ce parte a baricadei sunt, ele sunt mai presus de toate victime. Si nu cred ca legea ii va putea face pe acesti oameni care nu mai pot gandi sa se opreasca in fata ei, oricum putini o fac. Ca nu se poate face ceva iar nu sunt de acord. Pentru ca o discutie de genul acesta poate ajunge printtr-o intamplare la urechile cuiva care sa se schimbe sau sa schimbe. Oricum, nu exista varf care s anu se toceasca.

Pe de alta parte orice exista pe lume isi are si partile bune. Daca le depasesc sau nu pe cele rele este cu totul alta poveste. Si mai presus de toate nu putem nici macar ghici efectele tuturor lucrurilor in anii ce vor urma.

 =  ochelari de cal = HABOTNICIE
Lory Cristea
[30.Sep.05 07:43]
Johnnnytm, ori e tunsa ori e rasă... n-am înțeles nimic din ce ai comentat, și chestia cu ar trebui să fii fericită pentru ea, mă face să mă-ntreb....sau mai bine zis imi aminteste de unii oameni care te opresc pe stradă din trebutile tale să-ți spună cât de păcătos ești... și să-ți ofere ei cheile raiului... poate m-am înșelat




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !