Comentariile membrilor:

+ Mi-a plăcut mult
Ottilia Ardeleanu
[28.Mar.23 15:47]
acest discurs, filmic, o derulare melodică despre sacralitate și renaștere. Brebeneii... încă le simt mirosul și gustul din depărtata copilărie. Cum suntem în postul Paștelui, "Adoramus te, Christe" este binefăcător sufletului și poeziei.
Apreciez.

 =  Thank you, Ottilia Ardeleanu. Sunt ca tot românul, imparțial. Mă îmbib!
Irinel Georgescu
[28.Mar.23 16:23]
Este o simplă personală, o prostie în versuri, nu ceva de remarcat. Sunt și eu un burete durat pe fund de mare, de mama natură. Iau din juxta... cum i-o spune curentului marca Bogdan Geană, iau din tine, Ottilie (și din Othello), iau din Leonard Ancuța, iau din Toșa și cum i-o mai spune (să mă scuze dacă n-am mai reținut prenumele, în pomenesc din clanul, din familia căreia îi face mare cinste), iau din Maria Mitea, iau din LIM (Liviu Ioan Mureșan) și din adorata chinezoaică americancă Elisabeth Lim, iau din Alexandra Negru, iau din Nuța Crăciun, iau din Rudy mult așteptându-l să revină debordant macar sub pseudonim, iau din Iulia Elize ce mi-a plăcut și i-a plăcut cum scriu, sperând să-i mai revină... luciditatea, arta etc. Iau din toți, la mine fiind burete viu. Mulțumesc pentru stea.

 =  Irinel,
Liviu-Ioan Muresan
[28.Mar.23 16:32]
poemul curge bine și e fain. Doar că mie nu îmi fac plăceri referințele. Am mai discutat cu unele persoane, pe aici. ”Sunt un călugăr dominican acum, cerșesc”, e fain, dar nu te justifici ”precum Quevedo-n drum„. Ești tu, risipă de citit :)

 =  Felicitari
BogdanGeana
[28.Mar.23 16:42]
frumoasã şi captivantã scriiturã, încheiatã, cum se întâmplã mereu, brusc.

Când alternezi turismul cu bãieţismele şi cu a ta culturã generalã, foarte frunoasã dealtfel, eşti savuros:
"Deal lin mi-a fost viața, înverzit deunăzi,
cu brebenei, ceapa-ciorii, trestii, chestii,"

Senectute! Roşia în 5.

 =  Fără Facebook Dream mă îmbib pe aici ca un heruvim cu multe "aripi"
Irinel Georgescu
[28.Mar.23 16:47]
Nu sunt omul pledoarie. Eu mă justific doar prin boema scrisului. A da pe delături de scris, înseamnă a mă spăla în văzul lumii. Îmi place să rămân la ce sunt în singurătate, deși recunosc o condiționare și o recondiționare a mea ca de aparat ChatGBT. N-am cum să nu fiu îmbibat de influențe, intertexte, când mă scald în texte nebunești de bune pe aici, renunțând total la Facebook Dream. Mulțumesc, dragă LIM, pentru semn. Ești ferm. Eu inform de neferm.

+ felicitari si de la mine
Leonard Ancuta
[28.Mar.23 16:52]
nu rezist la spania, nu rezist la nuvelele exemplare, am asa o dragoste pe-acolo. dar, si foarte clar, steaua e pentru ritm, jur ca e muzica asta ar suna altfel.

 =  Thank you, my friends, Bogdan and Leonard!
Irinel Georgescu
[28.Mar.23 17:10]
Bogdane, Leonarde, sau domnule poet Bogdan Geană, domnule poet Leonard Ancuța, frățiori domniți cu spor, mulțumesc din cordon blue, aortă, venă cavă, corason. Mai execut, în fața comentariilor neașteptat de îmbucurătoare, pentru mine cel puțin, plecăciune dublă! Mare și respectul pentru mentoratul liric pe care mi-l acordați involuntar. Chiar mă hrănesc bine din textele voastre (ale domniilor voastre, se-nțelege, din apelativele de protocol netransmițând decât tot considerație). Scuze, nu sunt prea obișnuit cu eticheta, mă forțez, dar dacă trebuie, pun și peste "vinul de streașină" cu care rămâneam dator în trecut prietenilor, pe când aveam și boltă rece, și casă, și blancă roșie, albă. Rămân dator în acest an, poate la o terasă-n Capitală. Glumesc sau poate că nu.

 =  Notiță de lectură
George Pașa
[28.Mar.23 17:53]
Uite, Irinele, acesta e unul dintre textele tale care mi-au plăcut. Mi-a luat-o Leo înainte vorbind de ritm. Acesta-i unul dintre motive. Aici e poezie, dar, culmea, tocmai acum tu ai încadrat texul la personale.
Nici eu nu mă împac, așa cum i-am mai scris și lui Leonard Ancuța, cu trimiterile culturale explicite, din mai multe motive: unul ar fi acela că postmodernismul a utilizat, până la saturație, acest procedeu; altul, că poate părea că poetul face paradă de propria cultură.

 =  Aveți dreptate, sunt un dependent de europenii din Vest din ginți latine
Irinel Georgescu
[28.Mar.23 18:23]
Mulțumesc mult, (domnule) George Pașa. Cult nu este destul niciun om, iar textul meu intră la mărturisiri, căci de fapt "personalele" sunt și confesiuni mai inexacte, mai neizbutite, mai intime, de râs pentru unii, de înțeles pentru alții. Cât despre vreo paradă de erudiție, nu cred că e trecută vremea referințelor optzeciste, a tratării realității și culturii întregi sub semnul parodierii și metamorfozării generale. "To deal with...", să mă confrunt cu tot ce e nou și să asimilez e toată pofta mea.

 =  Urme culturale firești
Irinel Georgescu
[28.Mar.23 18:31]
Mă servesc de cei mai buni dintr-o cultură apropiată, spaniolă ori italiană (Quevedo, Miguel de Cervantes, Manuel Villas, precum și de Boccaccio, Dante, Palestrina, Vivaldi, Paganini, Puccini, Giuseppe Verdi, Umberto Eco) ca de tacâmuri. Poate fi un act simplu de recunoștință față de marile culturi europene. Suntem cam acaparați intercultural ori pancultural de Occident. Dialogul fictiv cu unii monștri sacri dragi ne va dezobișnui cu asta treptat. Îmi place s-o fac într-un spirit de frondă, lucid că nu vom fi nicicând pe picior de egalitate cu ei, cu italienii, spaniolii. Nici cu nemții, francezii. Sunt prea maeștri și prea urmăriți în lume ca să avem astfel de pretenții. Ca novici perpetui, ascultăm ce spun "dragonii" Europei culturale.

 =  De acord cu tine
Pasa
[28.Mar.23 18:47]
Sunt de acord cu tine, deoarece tot ceea ce se scrie acum nu poate face abstracție de experiența celor dinainte. Cred că, în timp, noua poezie va găsi noi modalități poetice. Asta în viziunea optimist. Dacă nu cumva ChatGBT va paștișa la greu.

+ Irinel,
Maria Mitea
[20.May.23 20:00]
am citit azi acest poem captivant, curge ca la mama poeziei ...

foarte interesant,
aici ești poet, :)

Dragoș, eu zic că e bine să continui să scrii sub acest pseudonim.

Acest pseudonim este o parte din totalitatea de părți interioare care vrea să se distingă/manifeste anume prin expresia poetică. Este foarte clar aici că acest pseudonim a pus mâna, piciorul pe poezie și nu ai cum altfel să ai acces la ea ca Dragoș.
So, scrie fără nici o reținere sub acest pseudonim, chiar dacă se știe că nu este numele tău oficial. In scris nu este neapărat să apari neapărat prin oficial. Se cunoaște. Chiar aduci mister, și poetul interior poartă un mister, iubește misterul, are nevoie de mister, de detasharea de la indentitatea ta socială ... Succes, Irinel! :)

 =  *erată
Maria Mitea
[20.May.23 20:07]
*nu este nevoie

 =  Maria Mitea, thank you very much, but...
Dragoș Vișan
[20.May.23 20:36]
Mulțumesc mult.
Dar nu știu dacă îmi este permis.
AM VOIE pe Agonia / Poezie.ro să mai scriu ca Irinel Georgescu? Pe Facebook sunt doar Vișan Dragoș. Numai aici am fost Irinel Georgescu. În 2023.

 =  De ce să nu, nu văd de ce cineva ar avea treabă dacă scrii sub pseudonim,
Maria Mitea
[20.May.23 21:01]
nu este nimic nou sub soare, foarte mulți scriitori, poeți au scris și scriu sub pseudonim.

Nu este nevoie când scrii să fii atașat/ legat de Personalitatea ta socială. Personalitatea care ți-ai cultivat-o (în psihologie e numită Eul Adaptive) - partea din tine (și la fiecare) care se dezvoltă pe parcursul creșterii și dezvoltării omului, partea responsabilă de integrarea noastră în societate, mediu, care nu are nici în clin nici în mânecă de aface cu poezia pentru că are altă funcție, are o funcție psihologică sută la sută.
Numele nostru oficial accționează în raport cu această personalitate formată prin adaptarea la condițiile mediului.

Poetul tău nu e acolo. :)
La nimeni poetul nu vine din Eul Adaptiv. Cine scrie din această parte se vede dintrodată. Eul Adaptiv nu poartă suflul spiritului, ci poartă spectul pragmatic al ființei. ASpectul spiritual, spiritul, care este prezent la fiecare apartine Eului Autentic, înăscit ”IT” .
E, irinel Georgescu areușit să pună mâna pe ”IT”


Poetul tău este în partea ta autentică, pe care tu se pare prin munca asiduă și intensă prin a te integra la viața și mediu ai împins-o în adânc, iar în această joacă aparent de-a poezia această parte autentică Eul înăscut a găsit o modalitate să vină la suprafață prin a-și lua un nou nume, Irinel Georgescu. Very Clever, right: :) Pentru că așa lucrează adâncul, are căile sale de a veni la suprafață .... pentru că ceia ce Eul adaptiv vede ca cea mai joasă parte din tine, în realitate este Înaltul din tine.

Fiecare scrim pentru că ne căutăm originalitatea, casa, spiritul.Vrem să ne întoarcem să onorăm spiritul din noi. El cere poezia.

In esență nu suntem oameni cu spirit, ci spirite cu viață de om.

Baftă, și mult curaj.

Acuma totul este doar chestiune de curaj, cum te menții să integrez această parte, acest ”split” , care este cea mai adâncă parte din tine, care din anumite circumstanțe de viață a devenit cea mai respinsă parte din tine ( de aici se naște și dorința de a munci din greu să devenim adaptați social la cel mai înalt nivel)

 =  Offtopic, pentru Maria Mitea și alți colegi ce-l vor pe Irinel Georgescu
Dragoș Vișan
[25.Jun.23 08:43]
"Poetul tău nu e acolo :)"

Nu e poetul Dragoș Vișan. Nici omul Vișan Dragoș de pe Facebook.

Mon moi-même est Irinel Fleica ou Irușu Perușu, captivul liber, rămas fără drepturi de autor și comentator.

Din păcate, ca Iruș nu mă pot purta niciodată bătăios. Am acceptat să fiu eh... eu de Paști ca... să-mi tai craca de Irinel Georgescu.

Acest offtopic este, cred, ultimul meu comentariu sau răspuns ca Irinel G.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0