Comentariile membrilor:

 =  Întâmplări la malul mării
Florentina-Loredana Dalian
[15.Oct.13 23:43]
Felicitări vouă: organizatori, juriu, concurenți, premianți! Frumoasă întâmplare la malul mării. Bravo ție, Dane, și pentru strădania de a asigura o cât mai bună jurizare! Aș fi venit și eu să vă întâlnesc, dacă nu aș fi mers cu o zi înainte la Mizil. Îi doresc viață lungă festivalului. Mi-a plăcut și cronica ta, ca de obicei interesantă și la obiect. Viața culturală constănțeană parcă prinde viață din ce în ce mai mult.

 =  Intervin și eu
Rodean Stefan-Cornel
[16.Oct.13 10:37]
… cu câteva probleme:
1. În desfășurarea spectacolului a mai fost un moment (surpriză pentru mine) în care inegalabilul Noni Gagniuc a prezentat publicului o caracterizare versificată a mea ca ”ofițer, epigramist, rebusist și șef de reviste”, caracterizare plină de poante spumoase, încheiată cu un recital, susținut tot de el, cuprinzând o selecție din epigramele care îi plac lui cel mai mult din creația mea; bineînțeles că publicul a reacționat foarte bine la epigramele mele… crezând, probabil, că erau tot poante de-ale lui Noni…
2. Dacă tot a vorbit atât de mult Dan Norea despre evaluare și stabilirea rezultatelor, spun și eu că revăzând cele 210 epigrame din concurs și notele date de mine, constat că notele mai mici despre care vorbea Dan la mine nu rezultă în primul rând din ”taxarea greșelilor de prozodie” (cum s-ar putea înțelege din comentariul său) ci, mai ales, din ”taxarea” pistelor bătătorite, a constatărilor puse pe post de poante și a deficiențelor în pregătirea poantelor.
3. Și, dacă tot veni vorba, arăt, pe scurt că, de ceva vreme, atunci când sunt pus în situația de a evalua cu note o epigramă, eu folosesc următorul sistem:
- dau o notă de la 1 la 10 cu 2 zecimale, rezultată ca medie a altor note date pe criterii, aplicând și coeficienți;
- criteriile și coeficienții avuți în vedere sunt: 6 pentru poantă; 3 pentru prozodie; 1 pentru limbaj și ortografie;
- la poantă folosesc două subcriterii: 3 pentru impactul poantei (efect, ”zvâc”), pentru originalitate și încadrarea la temă (dacă este cazul); 3 pentru construcția generală și pregătirea poantei, în special;
- adică, notele de la fiecare criteriu (subcriteriu) le înmulțesc cu coeficienții respectivi, adun produsele rezultate și le împart la 10

Îmi exprim și eu bucuria de a fi cunoscut personal încă un agonist, pe Liviu Ioan Mureșan.
Felicitări premianților (în primul rând agoniștilor) și organizatorilor!
Cornel

 =  Mulțumiri
Gârda Petru Ioan
[16.Oct.13 12:22]
Dane, am înțeles că ai făcut sacrificii mari pentru corectitudine și tot am ieșit eu primul:) Așa-i românul, se orientează imediat! Îți mulțumesc și, drept recompensă pentru munca ta neplătită, îți dau 0,1% din premiu și mă ofer să fiu la anul în juriu (dacă nu voi fi contestat ca nefiind de încredere).
Cornel, prea multă matematică, cred. Încearcă să faci un clasament la prima vedere, apoi unul pe criterii riguroase și va ieși cam la fel. Altfel, tot respectul și pentru efortul tău.
Cu regretul că n-am fost la Festival,
Nelu

 =  GIP în juriu? Sigur o să câștiig
Prundoiu Dan
[16.Oct.13 12:35]
În juriu dac-o să-l proclame,
La anul nu mai scriu hai-hui,
Voi face numai epigrame
Cu soacra... lui!

Dan-T


 =  Mă-ndoiesc, Dan-T!
Gârda Petru Ioan
[16.Oct.13 13:06]
Eu mă bucur, ca atare
Vă-ntâlnesc, de vrei,
Însă pot să-ți spun că n-are
Nicio urmă de talent!

 =  Așa e bine
Gârda Petru Ioan
[16.Oct.13 13:33]
Eu mă bucur, ca atare
Vă-ntâlnesc, de vrei,urgent,
Însă pot să-ți spun că n-are
Nicio urmă de talent!

 =  pentru viitor
Laurențiu Orășanu
[16.Oct.13 14:23]
Eu cred că, d.p.d.v. organizatoric, festivalul de la Constanța mai are o cale de străbătut până când să se așeze. Obiectiv: prezența premiaților. Sunt sigur că organizatorii sunt în căutarea soluției potrivite pentru a se asigura de prezența premia(n)ților.

Ceea ce scriu mai jos pot fi luate sau nu în discuție. Pentru viitor.

1. Fixarea datei (pour toujours, cam ca pe la toate festivalurile). Octombrie (anul acesta) este o lună total neatractivă, septembrie (15, ca anul trecut) mai merge. Dacă se merge tot cu asigurarea cazării (cost modic), cred că se pot găsi 10-15 camere chiar și în septembrie. Septembrie e și el extrasezon, ca și octombrie.

2. Cred eu că experiența de anul trecut (foarte puțini premianți prezenți atunci) a determinat regula de anul acesta: chemăm 6 nominalizați, dăm 3 premii (anunțul inițial). Cine nu vine nu ia. Intenția era clară: să vină lumea. Și totuși lumea n-a venit nici de data aceasta (campioni la absentare - epigramiștii/obișnuiții concursurilor). Obiectivul prezenței a fost și de data aceasta ratat. Nu cumva, mă întreb, tocmai faptul că nu știi sigur dacă vei fi premiat te face să nu mai bați calea până la Constanța? Posibil. Efect bumerang.

2. bis. Cel puțin la epigramă (mențiune Nae Bunduri)și la proză (mențiuni LIM și cu mine) premiile anunțate pe scenă nu coincid cu cele listate de Dan Norea aici. Nu mă îndoiesc că lista lui Norea nu e de fapt palmaresul concursului. În mod sigur asta rămâne. Ce vreau să spun? Dacă știi că tot iei premiul chiar dacă nu vii, atunci nu ai un motiv în plus să nu vii? Sigur, mai sunt și situații de moment care te împiedică să nu vii. Unii organizatori, deși anunță că nu vor premia decât pe cei care onorează festivitatea de premiere cu prezența, sunt uneori flexibili. Alții, se țin strict de regula anunțată. Cel mai rău e să anunți una și să faci alta.

3. O altă explicație, din păcate, este consistența premiilor. E clar că mă scot din cauză: la două ediții, pentru PII sau mențiune, nu am luat nimic. Și, dacă voi fi chemat, voi merge și la viitoarea ediție. Dar, din motive financiare, presupun că sunt unii care se vor gândi de două ori până să se urce în tren o dată. Nu e ușor, ca organizator, să găsești fonduri de premiere(în creștere, anul acesta, totuși). Dar merită încercat.

Sigur, e bine că vorbim despre rigoarea jurizării, e un lucru bun. Concurenții trebuie să aibă încredere că vor fi evaluați corect. Blazonul se constituie încă de la primele ediții. Dar, pe lângă această încredere, festivalul trebuie să aibă în vedere și cele schițate de mine la punctele 1-3. Lucruri cu care s-au obișnuit la celelalte festivaluri/concursuri.

Dacă din ceea ce am scris, cineva va înțelege că nu m-am simțit excelent, înseamnă că am scris degeaba.



 =  Recunoști deci?
Prundoiu Dan
[16.Oct.13 14:30]
Eu mă bucur, ca atare
Vă-ntâlnesc, de vrei,urgent,
Însă pot să-ți spun că n-are
Nicio urmă de talent!
GIP

Talent, nici eu nu i-am găsit
Dar cred că-i plină de noroc...
Căci, altfel, cum a reușit
Să iasă chiar pe primul loc? :)

Dan-T


 =  Florinel, Cornel, Nelu, Dan-T, Calimero
Dan Norea
[16.Oct.13 15:59]

Florinel, mulțumiri și încă o dată felicitări (călduroase, că așa sunt vremurile) pentru Premiul I de la Mizil!


Cornel, comentariul meu despre stilul de a juriza al celor trei arbitri nu voia decât să spună că ai fost în antiteză cu Noni Gagniuc, care de dragul poantei, mai face uneori rabat la prozodie. Lucru care n-a influențat ordinea finală, diferențele au apărut, așa cum am mai spus, doar în jumătatea de jos a clasamentului. Cei trei arbitri au scos clasamente diferite în primul rând datorită subiectivității personale, a afinității pentru anumite teme și stiluri. Lucru care, cu siguranță, se întâmplă peste tot.
Totuși, deși am și eu un stil ingineresc în tot ceea ce fac, înclin să-i dau dreptate lui Nelu Gârda. În momentul în care citești o epigramă și încerci să-i dai o notă, creierul uman aplică instantaneu un algoritm asemănător celui descris de tine. Uneori, poate fi chiar un dezavantaj pentru că, încorsetat de algoritm, e posibil să dai o notă mai mică decât cea pe care ai acorda-o intuitiv, pentru că “așa a ieșit din calcul”. Ca să meargă algoritmul, o poantă bună și originală merită mai mult decât nota 10.


Nelu, nu uita că premiul tău e încă la mine și îmi pot reține un comision ceva mai mare de 0,1 %. Rețin oferta ta de a face parte din juriu anul viitor. E singura variantă să nu ieși iar pe locul I.


Dan-T,
Vorbind de soacra fără de talent,
Cu care Nelu-a câștigat o dată,
Eu zic să te interesezi urgent,
Poate mai are liberă o fată.


Calimero, deși nu am făcut parte dintre organizatori, încerc să-ți răspund, atât cât mă pricep. Numărul mic de participanți se datorează premiilor mici și distanțelor mari. Constanța este situată excentric. Într-o perioadă cu timp frumos, bănuiesc (fără să am date) că acel Cămin militar este plin de ofițeri.
Faptul că au lipsit în special umoriștii, care au la dispoziție peste 20 festivaluri pe an, cam toate mai bine premiate, spune totul.
Ai sesizat bine, au fost două liste de premiere. Cea corectă este cea de aici. Pe scenă au fost citite liste prescurtate, unde au fost eliminate mențiunile care au anunțat categoric că nu vin. De exemplu, la epigramă au fost anunțați cei de pe primele trei locuri (Nelu Gârda, Laurențiu Ghiță, Janet Nică și Nae Bunduri), a fost anunțată la mențiuni Ica Ungureanu (incertă până în ultima clipă) dar nu a fost strigat Dan Prundoiu, care știa sigur că nu poate veni.


Pentru toată lumea: am adăugat câteva amănunte, în prima parte despre Violeta Urdă, în ultima parte despre Vali Slavu.





 =  Dane
Ica Ungureanu
[16.Oct.13 16:38]
Eu am fost incertă până în ultima clipă din cauza vremii și din cauza cazării la un cămin militar. Dacă era timp frumos, mă cazam la un hotel, făceam plajă și veneam (bronzată) la festivitatea de premiere.

Lăsând la o parte gluma, eu aș fi dorit să vin, chiar de-ar fi-nghețat marea, dar... din motive pe care nu pot să le spun în public, a trebuit să particip doar cu gândul.

Îmi pare sincer rău...

 =  Na, că zic!
Rodean Stefan-Cornel
[16.Oct.13 16:52]
Nelu Gârda, mai în glumă, mai în serios, cred că dacă aplicam metoda ta, cu aprecierea de la ”prima vedere”, epigramele tale despre soacră ar fi primit de la mine note mai mici decât (probabil) le-am dat, că eu nu prea mai suport soacra (în epigramă, bineînțeles) și nu ai mai fi luat premiul respectiv; dar așa, luînd-o inginerește și ca la examen (că tu ești și inginer și profesor), vrând-nevrând a trebuit să recunosc faptul că poantele tale au fost de efect, la temă, cât de cât originale, că epigramele au fost construite bine, că nu au fost probleme la prozodie etc. și astfel am dat niște note acceptabile (precizez că nu știu care sunt epigramele tale, dar spunea cineva pe aici că au fost cu soacre).
Dane, ai dreptate și tu (și Nelu Gârda) cu prea multă matematică dar ”multă” desemnează un termen relativ. Apoi, dacă tot este înnebunită lumea epigramei de atâtea concursuri (ca și când nu ne mai putem întâlni să facem schimb de experiență, să ne citim epigrame, să promnovăm epigrama la publicul larg, să discutăm despre evoluțiile din mișcarea epigramatică fără să ne concurăm și să ne dăm premii), atunci hai să o facem cât mai riguros putem. Că nu este totuna să spui ”la prima vedere” despre o epigramă că este bună spre foarte bună și să-i dai nota 8,50 despre alta să spui la fel și să-i dai tot 8,50 sau să le iei la purecat după mai multe criterii și prima să primească 8,30, iar a doua 8,70. Astfel se face diferența.
Numai bine și să acceptăm ideea (mult vehiculată de mine) că este nevoie de toți, cu diferite stiluri de a scrie și a evalua, că trebuie să ne completăm unii pe alții, cu două condiții: cei despre care vorbesc aici să se priceapă cât de cât și să fie bine intenționați.
Cornel

 =  Dincolo de organizare,
Liviu-Ioan Muresan
[16.Oct.13 17:08]
de culise, etc.
Mi s-a părut trasă de păr autoritatea celor care jurizează. Eu am postat aici poeziile cu care am participat (nenominalizate) și una dintre prozele scurte (cea nominalizată). Chiar subiectiv fiind, m-a frapat nominalizarea/ nenominalizarea textelor mele. Pentru că la poezie, vorba unui agonist vechi, dacă trimiteam "pășunisme" aveam șanse mai mari. La proză, vizibilitatea acelelia mai bune (și reprezentative) a fost de fapt trecerea cu vederea.
Mi s-a nominalizat (inclusiv în broșura festivalului)textul mai slab, cred din considerente că se apropia cumva de zona umorului (chiar negru fiind).
La Constanța echipa umoriștilor e "beton", asta se vede. Dar proza scurtă are niște reguli pe care le-am respectat cu strictețe. Nu s-a ținut cont de ele. S-a amestecat proza scurtă cu proza umoristică. Nu era prevăzut inițial în regulament.
Aici trebuie lucrat pentru edițiile următoare. Poate că premiile (în consistența materială) contează mai puțin decît valoarea unei nominalizări la un festival de amploare națională.

+ Felicitări!
Vali Slavu
[16.Oct.13 17:31]
Dane, acum, că ai venit cu completările absolut necesare, mi-a venit și mie sufletul la loc. Păi, se putea să nu precizezi că, în tradiționala fotografie a "agoniștilor", sunt și eu? Pe mâini bune! De fapt, fotografia este doar a umoriștilor. Cum de nu sunt și ceilalți trei "agoniști" în fotografie?
Citind articolul tău, am intrat în atmosfera evenimentului, chiar dacă nu am putut participa direct. Este un articol necesar, bine scris (chiar cu umor, pe alocuri), bogat în informații susținute de fotografii bine alese. Am văzut și fotografiile de pe site-ul Cenaclului Literar "Mihail Sadoveanu", și filmulețul cu premierea.
Nu am participat la secțiunea "Epigramă", deși aveam pregătit un grupaj bunicel. Acum, citind detaliile din culisele jurizării, parcă îmi pare rău că am renunțat.
Felicitări tuturor - participanți, premianți, organizatori! Felicitări și ție pentru cronică!


 =  Ica, LIM, Vali și iar Cornel
Dan Norea
[16.Oct.13 18:17]
Ica, ne pare rău că n-ai venit. Nu înțeleg de ce ți-e teamă de Căminul Militar, acolo ajung de obicei ofițeri pensionari, nepericuloși.


Cornel, nu revin asupra matematicii. Vreau doar să-ți spun că epigramele lui Nelu Gârda trimise la "Fascinația mării" au fost postate aici, pe agonia.


LIM, mă feresc să comentez prestația juriului de la alte secțiuni. Ce pot bănui este că prozatorii din USR (adică cei "serioși" :) ) au fost ocupați cu alegerile pentru funcția de președinte al filialei locale. De bază în juriu au fost prozatorii umoriști, dovadă faptul că în primii patru au ajuns Violeta Urdă, Vasile Larco, Batog Bujeniță, asta ca să nu-l mai pomenim pe Lică Pavel, cu o notă foarte mare la proză. Poate că proza umoristică ar trebui separată de cea "serioasă", poate ar trebui echilibrat juriul, nu știu...


Vali, ai dreptate, fotografia este doar a umoriștilor agoniști. Ottilia Ardeleanu a lipsit de la masa festivă. De LIM, nu știu de ce, am uitat cu toții, probabil din cauză că era la altă masă. Al treilea agonist cine era?
Mulțam pentru felicitări și pentru steluță.



 =  vorba cântecului lui Dan Spătaru
Ioan-Mircea Popovici
[17.Oct.13 20:39]
Centrului Militar
salut cu onor
din umor

mi-e dor de Valentin Donici
si de vremea-n care Poeții Constanței
precum Sanda Ghinea
și Arthur Porumboiu
făceau să cadă cortina de aplauze
si să intre-n lumină
Roșca, Geo, și Romeo

acord de cord cu Laurențiu Orășanu

"Eu cred că, d.p.d.v. organizatoric, festivalul de la Constanța mai are o cale de străbătut până când să se așeze. "

prin cântecele lui Dan Spătaru
trecea fanfara militară
dar noi nu mai avem
marină militară
decât
Amirali ai umorului
și saltimbanci ai dorului

din Magistrala Albastră
a rămas o fereastră
închisă
pentru microbuze
și autobuze

multe-s de pus în desaga lui Nastratin
râde-n sughițuri măgarul lui Techir

nu mai zic despre paiete
și paiațe-n piețele Tomisului
cu revista lui de Culutră
care mai așteaptă o tură
sau încă o turmă?

 =  Re: vorba cântecului lui Dan Spătaru
Dan Norea
[21.Oct.13 12:11]
Ioan Mircea Popovici, sesizez o umbră de nostalgie și regret după vremurile de altădată. Porumboiu a intrat în eternitate, Sorin Roșca e bine mersi dar nu prea mai vine, Geo Vlad nu prea mai vine pentru că nu e deloc bine mersi, Sanda Ghinea e cel mai optimist membru al CUC, deși are mari probleme de sănătate, ceilalți menționați au încetat să vină pe la Cercul Militar înainte să merg eu, așa încât nu i-am cunoscut. Dar dvs ați putea re-veni, se organizează în continuare festivaluri, spectacole, întâlniri lunare, lansări de carte...
Eu încă sper să ne cunoaștem și să bem împreună o cafea sau o bere sau o țuică...






Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !