Comentariile membrilor:

 =  gingiile sunt un trip
Alina Mihai
[20.Mar.12 13:59]
1. de ce-ar fi fericirea o marcă nestlé și nu una colgate?
2. definiția oamenilor prin ceea ce mănâncă și n-ar trebui e oarecum haioasă.
3. ar fi bine dacă s-ar opri timpul când ai înceta să-ți dorești ceva. dar ce legătură are "greva" asta cu supermarketul, cu gingiile frecate cu zăpadă (asta e o metaforă pentru...?)
4. "vrei ce vor toți" e, de asemenea, ilar. nu cred că e necesar, dar dacă e, voi spune și de ce.

în rest, ierată-mi fie franchețea, fac parte dintre acei cititori (puțini, e drept) care pledează pentru dreptul de a citi o poezie în limba română, fără obligativitatea de-a apela la dicționarul englez-român.

 =  Raspuns
Andrada Ianosi
[20.Mar.12 14:34]
1. Pentru ca asa spune Frederic Beigbeder (a se vedea cartea 13.99 lei)
2. definitia oamenilor prin ceea ce mananca nu mi se pare deloc haioasa, ci trista , in contextul de fata. Cumparam produsul pentru felul in care arata -> ambalaj.
3. Cand incetezi sa iti doresti ceva, timpul se opreste tocmai pentru ca nu mai exista asteptare. Greva inseamna oprirea activitatii -> oprirea curgerii timpului. Gingiile frecate cu zapada, da, reprezinta o metafora pentru... Si acel pentru e doar o alta stare de fericire, un generic al fericirii.


In ceea ce priveste ultima observatie facuta, banuiesc ca acel cuvant de 4 litere , trip, a fost cel care a creat probleme. Ei bine, acest cuvand exista in dictionarul roman. A se vedea www.dexonline.ro.

Imi displace profund sa fac disectia celor spuse. Si, cu toate acestea, iata ca am facut-o. Pentru osteneala data de a lasa un comentariu.


Aceeasi,
Andrada

 =  typo
Andrada Ianosi
[20.Mar.12 14:35]
*cuvant

 =  niste lamuriri
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
1. alina a vrut sa sublinieze faptul ca acest procedeu (de acum destul de facil in literatura contemporana) de a atribui denumiri de reclame/produse/servicii unor stari/obiecte sau lucruri trebuie sa vizeze o imagine caracterizata in primul rand prin unicitate si in al doilea prin sens.
in cazul de fata -> expresia cu fericirea, poate fi la fel de bine colgate, parmalat, joe, poiana, milka, tar, nivea. caci ea in sine nu contine ceva ce face nestle-ul de neinlocuit sau de neinlaturat si poate fi tratata fie ca gratuite fie ca balast. orice ai pune in loc de nestle nu schimba cu nimic versul - lucru care-l face plat. pune de exemplu in loc de leoaica tanara iubirea - zebra/maimuta/pisica/pantera tanara iubirea. mai suna la fel textul lui stanescu ?

2. oamenii sunt mancatori de ambalaje e un adevar, asa este. daca vrei, unul atat de mare, incat e deja un truism. si fiind un truism trebuie sa ai grija sa nu cazi in derizoriu folosindu-l. din pacate cam asta se intampla aici.

3. faptul ca orele intra in greva (sa spunem ca e o imagine in regula) nu are foarte mare legatura cu restul textului. poti sa te bazezi intr-o poezie pe o idee generala pe care sa o construiesti cursiv sau te poti folosi de intertext. aici pare ca ai incercat varianta 2 insa fragmentele/franturile nu se leaga foarte tare intre ele.

imagineaza-ti niste becuri distantate la 3 metri intre ele a caror lumina individuala totusi se intrepatrunde cu cea facuta de urmatorul (gandeste-te la stalpii pusi din 50 in 50m care lumineaza noaptea trotuarele), cam asta-i intertextul in poezie. si el poate sa-ti iasa sau nu, poate sa para cautat dar negasit, cautat si gasit, necautat dar gasit.

3. trip o fi pe dexonline.ro dar nu stiu daca e in editia tiparita a dexului (aici insa e vorba de gust personal, eu de exemplu nu am o problema cu tripul, chiar imi place aici in text).

ps: niciunuia dintre noi nu ii place sa-si 'apere' textele sau sa si le explice. de aceea ai face bine sa te gandesti de doua ori inainte de a hotara sa faci asta. iar daca decizi sa ti le explici nu reprosa asta nimanui, caci nimeni nu te obliga, e decizia ta.

 =  atât, deocamdată
Andrei Horia Gheorghiu
[20.Mar.12 15:14]
Îmi formulez remarcile pe tipicul ideilor deja existente în comentariile anterioare în primul rând de lene și în al doilea, pentru diminuarea redundanței.

1. Cred că dacă l-am întreba pe FB ce marcă a folosit în exprimarea conceptului "fericirea e un brand al unei multinaționale" e posibil să nu-și amintească exact pe care a folosit-o. Nu tot ce zboară se mănâncă, în schimb tot ce se mănâncă zboară, măcar până la coșul de gunoi. Ceea ce ne aduce la punctul...

2. Acum ceva vreme și eu găseam alarmantă rata la care raportul conținut/ambalaj se deprecia, până când am realizat că suntem o specie de primate pragmatice, și că evoluția înseamnă inclusiv dezvoltarea de sisteme eficiente de decojire a conținutului de straturile de imagine/ambalaj, fie el fard, plastic, silicon sau bodyguard. În plus, pe măsură ce devin implicite, aceste straturi nu-și mai ating scopul. Nu mai evidențiază produsul și, ca atare, dispar la fel de brusc cum au apărut, iar în locul lor apar alte găselnițe. Să nu ne plictisim. Și să rămânem fericiți. Sau, mă rog, dopați cu fericire.

3. Been there, done that. Nu. Zăpada nu poate fi generic al fericirii. Poate doar al iluziei ei.

S-ar putea să-ți placă Sold. Atât, deocamdată.

 =  typo
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
gratuitate.

 =  .
Alina Mihai
[20.Mar.12 17:00]
1. bag sama că-s apostrofată că n-am citit cartea (sic!) "13.99 lei" de marele beigbeder. recunosc acestea și declar că pentru mine beigbeder este un pasabil și un vehiculant de truisme, cu tot cu succesul repurtat la casnice. un fel de coelho, dar mult mai ambițios, se pare.
ideea era alta: dacă ai citit o frază, două și le-ai preluat, 'seamnă că ți le-ai însușit. motiv pentru care ar fi trebuit să existe un răspuns la întrebarea mea. altul decât trimiterea la autorul aserțiunii-n cauză. care aserțiune i-ar putea fi iertată ăluia că, de, e celebru.
2. "haios" nu ținea de valoarea de adevăr a afirmației, ci se referea la efectul banalității ăsteia aplicat poeziei de mai sus. așa! trăim într-o societate de consum! așa suntem prostiți de ambalaje! bon! ai construit o strofă din idei care nu-ți aparțin. iar următoarea n-are nicio legătură cu prima.
3. m-am gândit eu că a-ți freca gingiile cu zăpadă e scurtătură pentru fericire, de-aia am întrebat. "o altă stare de fericire", nu are cum să fie "un generic al fericirii". decât dacă și asta e o metaforă. alta. pe care mi-o servești ca și când ar fi la mintea cocoșului. ei, nu e.
4. trip nu există în dex. "a se vedea dexonline.ro" nu-i un îndemn rezonabil, dat fiind suma de erori pe care le furnizează cu toptanul și numărul amețitor de neaveniți care-l completează.
5. dacă-ți displace profund, nu explica. întrebările mele sunt retorice, un mod onest de-a reacționa la ce citesc. mă gândesc că publici aici ca să vezi cum ești receptată.

 =  .
Alexandru Gheție
[20.Mar.12 17:49]
ideea e că orice text care e disecat naște controverse :)
și la fel, dacă încerci să-i iei apărarea totul devine și mai... spumos.
mie nu mi s-a părut un text rău. cred că alina a intrat prea mult în detalii - de aici și impresia că ar fi un comm răutăcios. nu e. just an opinion.
- contestatul ”trip” - fie că e ori nu în dex-ul tipărit e alegerea ta să-l folosești. iar aici mi se pare ok. mai ales că nimeni nu trebuie să caute în dicționar acest cuvânt :).
- la fel - ”fericirea e o marcă nestlé” - nu avea nevoie de nicio apărare. eu nici n-aș fi spus acel ”am citit”. asta pentru a lăsa loc tocmai de astfel de interpretări.
- despre ambalaje s-a vorbit destul...

sper să nu fi devenit redundant, am vrut doar să spun că unele texte nu au nevoie de apărare, ele sunt pur și simplu... iar părerile, sfaturile (pertinente aici) pot fi ori nu luate în considerare :)

alex




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !