Comentariile membrilor:

 =  îmi
Ottilia Ardeleanu
[23.Oct.11 15:02]
creează o atmosferă izbitoare, o diferență ca de la cer la pământ între doi termeni, fie ei zbucium-liniște, complex-simplu, grafică-lentilă etc., adică între lumea de azi și cea de ieri ori lumea de aici și lumea de acolo...

un "instantaneu" reușit din punct de vedere al discursului, al imaginilor, al puterii de sugestie.


 =  .
nica mădălina
[23.Oct.11 15:22]
ottilia, în linia/liniuța dintre aici și dincolo stă, cred, aproape totul. cel puțin în anumite momente. în cazul de față ale mele. mulțumesc de lectură.

 =  abia
Vasile Munteanu
[24.Oct.11 08:06]

spre final se conturează poeticul, mai exact: "mai fumegă/ doar frânturi de-amintiri/ foarte greu de furat/ în fotografie." (unde l-aș scoate pe "doar", nu merge împreună cu "mai").

dar începutul nu depășește (desigur, din punctul meu de vedere, posibil unul îngust) stadiul descriptiv (despre ciori); plus câ întregul în sine, redat în manieră "vizuală", este de o grețoșenie (de acord, de dragul autenticului) sterilă, seacă, pur comunicativă (ciori acompaniate de mucuri de țigară! care mucuri, apropo, nu puteau ateriza de la un etaj inferior), nepotențată estetic.

 =  .
nica mădălina
[24.Oct.11 08:52]
etaj superior, la propriu și figurat. coboară-n jos..., îți amintești, nu?

apoi, mă bucuir că vehiculul morții are efect grețos. dacă spuneam corbi, îți aminteai? se pornea clopoțelul? potențarea estetică tocmai în asta stă: trimiterea la o realitate imaterială prin captarea unor elemente materiale. o poți numi corespondență, ca procedeu. ca să nu spunem simbol, că poate nu-ți amintești.

 =  dacă
Vasile Munteanu
[24.Oct.11 09:04]

ca să îmi amintesc ("poate") ceva, trebuie ca mai înainte să cunosc acel ceva (știi tu, "nimic în obiect care să nu fi fost mai înainte în subiect"...); nu-mi cere lucruri de care m-am dovedit a nu fi în stare.

pe scurt: dacă acesta este un text (așa cum deduc din răspunsul tău) care a asimilat cu atâta dezinvoltură atemporalul (totuși spațial) dintre Luceafăr și ținutul Nevermore, înseamnă că este genial, iar, vorba cuiva, (nici) la așa ceva nu mă pricep.

 =  .
nica mădălina
[24.Oct.11 09:17]
trimiterile pe care le-am făcut nu u fost în sensul comparării cu, nici al faptului că despre asta e vorba, despre o asimilare de care spui.

textul de față vorbește despre ceea ce vorbește, ca să o spun fără explicații suplimentare.

punctarea coborâtului în jos și a corbului își propunea, simplu, să-ți amintească de faptul că nu este vorba de o formulare nenecesară și, respectiv, de o alegere întâmplătoare a ceea ce descriu. că nu este deci vorba despre sterilitate, ci acele lucruri trimit la ceva, în "economia" textului de față, ceva dincolo de imaginea constatată.

 =  pagini aurii
Vasile Munteanu
[24.Oct.11 09:32]

singurul lucru la care m-ar timite pe mine este: de unde fac rost de numărul de telefon de la REBU; ciorile nu știu în grija cui sunt, probabil a primăriei; păcat, pe vremea lui Creangă ieșeai cu pușca la ele (poate muți vânătorul din fotopoezia aia aici și rezolvi două probleme dintr-un foc; ai, ai, ce feste îmi joacă propria "psiohologie pastorală"...)

 =  .
nica mădălina
[24.Oct.11 09:40]
vasile, eu plec la muncă.

înainte de a căuta în paginii aurii, deschide ochii pentru ce te înconjoară.

 =  .
nica mădălina
[24.Oct.11 18:56]
du-te la un spital, contemplă peisajul, află unde sunt cei ce se zbat între viață și moarte, vezi ciorile târcolind în jurul acelor ferestre, dincolo de care se duce lupta și sună la rebu, că pesemne asta ți-ar fi prioritatea.

fiecare cum și ce poate...

 =  nu m-am putut abține
Vasile Munteanu
[24.Oct.11 23:15]

cu siguranță ai greșit decorul; ciorile la fel; spitalul e, așa, un fel de casă de amanet a vieții; ferestrele de la morgă (culmea ironiei, gândite spre folosul viilor) sunt mai potrivite respectivei așteptări; vrei un contraexemplu? și turlele bisericilor sunt pline de ciori, totuși catapeteasma este intactă; și podurile școlilor sunt pline de ciori, dar nici un clasic nu absentează nemotivat de pe varul pereților.

concluzie: ia "pagini aurii" (ironia ascundea și alte sensuri) și încearcă să descoperi un sfânt sau un clasic; sincer, puțină curățenie nu strică nici unui loc; cu atât mai puțin spitalelor; pe care, la fel de sincer, astfel de texte nu le ajută cu nimic; pentru că, dacă ciorile "fac desene", și acestea sunt "texte făcute".

 =  .
nica mădălina
[25.Oct.11 06:56]
bagă tare, vasile, nu te abține, să nu crăpi cumva, că nu-și dorește nimeni asta.

când vei avea argument pe bune, în afara atitudinii superioare care nu se justifică și nu se susține, poate vom dialoga.

până atunci sănătate! și nu te lăsa! chiar te rog să revii, să nu cumva să nu fii tu ultimul care tastează vorbe cu pretenția că spui cuvinte aici.

 =  .
nica mădălina
[25.Oct.11 07:11]
PS:

și, vasile, învață să citești. una e ATI, alta e morga.

asta spune tot despre atenția pe care o acorzi lucrului despre care vorbești apoi, bătând câmpii.

poate vrei poze și atunci te voi ruga să te revolți împotriva realității, să te rogi la sfinții din pagini aurii ca peste noapte să reconfigureze o clădire și să reeduce păsările de tot soiul, inclusiv ciorile, să le stabilească, precum la avioane, alte culoare de zbor și piste de aterizare, precum și, după spălarea creierului, să le impună alte comportamente.

iar dacă negi validitatea unui text ce constată o imagine reală și pornind de la ea spune ceva (căci de spus textul spune, chit că nu-ți place ție ce anume), ai timp, sper, să elaborezi un tratat pe marginea tuturor textelor, rele sau bune, care au făcut asta de-a lungul timpului.

spor!

 =  pps
Vasile Munteanu
[25.Oct.11 09:19]

și, mădălina, învățăm împreună să citim: unde am identificat eu ATI cu morga?!


http://www.poezie.ro/index.php/poetry/13991954/notă_scăzută._la_purtare

 =  -.-.-.
adriana barceanu
[25.Oct.11 09:22]
foarte slab, daca n'ar scrie acolo ca e al madalinei ar sta in atelier...


 =  .
nica mădălina
[25.Oct.11 13:19]
pentru vasile munteanu: citat din propriile-i vorbe - ferestrele de la morgă (culmea ironiei, gândite spre folosul viilor)

pentru adriana barceanu: in caz ca e capabila, sa aduca argumente. dar numai in caz ca este capabila.

in rest, ma-ntorc la munca. discutiile sterile nu-s in folosul nimanui.

 =  .
Vasile Munteanu
[25.Oct.11 13:35]

pentru nica mădălina: citatul respectiv este dat dinspre propria-ți neînțelegere; da, am spus "ferestrele de la morgă (culmea ironiei, gândite spre folosul viilor) sunt mai potrivite respectivei așteptări"; exact "mai potrivite" (identitate?!) decât acelei "fereastră de la ATI" folosită de tine.

e foarte bine că te întorci la muncă, e spre folosul tuturor; hatha yoga ai încercat? de ce întreb, mă gândesc că e mai mult decât muncă fizică...

 =  -.-.-
adriana barceanu
[25.Oct.11 13:59]
nu, recunosc, nu sunt capabila.
de fapt textul e foarte frumos, cel mai frumos, are si mesaj... din pacate e atat de dificil pentru mine incat nu il pot intelege...
PS. daca ai renunta la fumurile astea si ai putea sa faci singura diferenta dintre un text bun si unul slab ar fi si mai frumos, si ma refer la textele tale in deosebi
ca aveai o vreme in care scriai- acum cred ca doar te invarti prin zona si nu spui nimic.
si nu... nu o sa iti argumentez- e inutil pentru tine orice argument care nu iti flateaza scriitura.



 =  ...
radu stefanescu
[25.Oct.11 15:49]
cred că poezie e doar în titlu. ce urmează, dpmdv, are gustul neputinței. pare un sentiment anume (evident, dureros) ce se vrea reconstituit, dar atît de unic încît e intangibil pînă și rostirii interioare, cu atît mai mult rostirii poetice - orice formulă fie îl dizolvă, fie îl transfigurează pînă simți că nu-ți mai aparține, nu mai e ăla. și atunci tai, mizînd pe tehnici de expresie comune, dar nu mai rămîne mare lucru. cred că, cel puțin în momentul ăsta, ți-ai propus prea mult. pentru astfel de ținte, sunt zile care vin sau nu. e o părere.

 =  tot părere.
Dan G. Dediu
[25.Oct.11 18:55]
Nu cred că e un text atât de slab/grețos, așa cum sugerează domnul Vasile Munteanu, acest guru al poeziei, dar se sprijină prea mult pe final. „să-l prindă în cioc și/ să-l zboare în țările reci”
aici poate ar fi trebuit să insolitezi, să lași mai multă ambiguitate. În loc de în țările reci să găsești altceva. Mie mi-a plăcut monocalm. Am vrut să las un semn acolo, dar văd că l-ai șters.

 =  .
nica mădălina
[25.Oct.11 19:04]
adriana barceanu, pacat. speram sa poti, totusi. esti in eroare cu privire la acel flatat. am tinut cont mereu de parerile pertinente, insa ele sunt foarte rare pe acest site, motiv pentru care si sterg textele mai repede decat inainte, cand mai erau anumiti oameni care stiau sa sustina pareri pertinente. dar nu-i bai ca te pronunti in necunostinta de cauza in ce priveste atitudinea mea. aici, recunosc, ma asteptam sa spui asta, sa reactionezi asa, din lipsa de argument pe text.

radu stefanescu, si tie mersi de lectura.

dan g. dediu (sau tudor, eu asa te stiam), motiv stergerii textelor il regasesti in raspunsul dat unei antecomentatoare. cat despre tarile reci, e o naivitate acolo, frusta. merg pe ambiguitate unde simt ca poate adauga ceva. intr-un text flash centrat aparent pe imagine nu-mi pare necesara ambiguizarea. ar fi multe de discutat despre asta, in genere.

 =  .-.-.
adriana barceanu
[25.Oct.11 19:37]
ar trebui sa stii ca aceste argumente pe care le doresti sunt nu tocmai revelatoare. pacat ca tu inca mai cauti argumente care sa te faca pe tine sa intelegi de ce un text este bun sau nu. ca imaginile devin cliseistice, ca ciorile sunt. ca ciorile nu sunt. ca fumega sau nu.. serios, macar priveste putin ce ai scris si vezi ca esti dusa...
ps. nu uit cat de stupide au fost multe din comurile tale pe textele mele...
psps / apropo de sters texte- p-asta chiar ar fi indicat sa il stergi/ nu plange nimeni dupa el

 =  .
nica mădălina
[25.Oct.11 19:43]
adriana barceanu, iarta-ma daca te vei simti jignita, dar mai bine mai tragi o bauta, mai cauti un poet mascul sa te lipesti de el decat sa bati campii pe aici.

nu de alta, dar vorbitul omeneste vad ca nu-l intelegi. si atunci iti vorbesc pe limba ta, poate pricepi.

si apoi sa mai arunci cu expresii gen "esti dusa". pentru ca daca nu te pot educa eu, ca e tardiv (si nici nu e cazul), macar pot sa-ti spun sa te la abtii de la a jigni. nu de alta, dar te alegi cu reactii directe, mai ales cand ti s-a vorbit ferm, dar cu respect. nu-l meriti, iata.

ca n-ai bun simt, iarasi, nu ma mira.

ma bucur ca ai explodat si tu, ca si tu ti-ai dat, finalmente, arama pe fata. m-am obisnuit cu asta pe agonia.

aleluia, adriana barceanu! sanatate si tie. poate-ti urca, totusi, mintea la cap.

 =  pt. dediu/sascut
nica mădălina
[25.Oct.11 20:08]
pentru ce am sters de pe aici, cateva mai sunt pe blogul meu. click pe pagina personala web si gasesti, in caz ca.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !