Comentariile membrilor:

 =  Ei, în urma contestațiilor, alta-i situația! Uite, de exemplu...
Gârda Petru Ioan
[09.Jul.11 10:47]
Eu, persoană cu ambiții,
Am picat cu grație:
M-au trântit nenorociții
După contestație.

 =  a propos de bac
Liculescu Constantin
[09.Jul.11 19:04]
nu stiu de ce toata lumea e suparata pe funeriu. mi se pare rusinos din partea unei televiziuni sa incerce sa denigreze profesional (faza cu bacul luat din a doua) un om care are doc cu cineva cu premiul nobel, un om certificat international in bransha lui, etc. de vina sunt profii care fac totul in sictir, copiii de-acum trebuie captati cu inteligenta si imaginatie, iar la ce colegi am avut eu la mate (80% sunt profi acum) ma apuca mila de generatiile actuale. vin generatii din ce in ce mai slabe de profi, asta e realitatea de la fatza locului, experimentata de mine si de alti colegi de-ai mei.

asa ca bashcalia nu ajuta de nicio culoare, ba din contra, se adauga la un spirit ironico-stupid romanesc, pentru ca e mai usor sa razi decat sa vezi cu adevarat problema in fatza si sa actionezi direct

 =  .
nica mădălina
[09.Jul.11 19:08]
constantin, las-o moale cu funeriu e ok, că ți-aș putea spune despre lipsa de viziune managerială în ce privește sistemul de învățământ, despre criteriile aberante și discriminatorii de evaluare a învățământului universitar, despre faptul că profesorii nu sunt valorizați, despre atâtea și atâtea probleme structurale despre care dl funeriu și compania nu au nici cea mai vagă idee cum să le rezolve, lucruri pe care le pot susține cu informație (fiind fapte, și nu judecăți de valoare), încât...


 =  mădălina
Liculescu Constantin
[09.Jul.11 19:11]
stiu despre ce vorbesti, da, sunt din mediul respectiv. nu la faptul ca e bun sau slab manager funeriu ma refer, ci la faptul ca in loc sa i se spuna ca nu isi face bine treaba in minister, i se imputa ceva iluzoriu: ca ar fi slab in cercetare. ceea ce e o eroare clara. daca tot are cineva ceva de zis despre el (si argumentele tale mi se par corecte), de ce nu i se imputa exact chestiile gresite? asta nu inteleg eu

 =  .
nica mădălina
[09.Jul.11 19:19]
poate fi nobel însuși în cercetare, faptul că nu se retrage de undeva unde nu are habar denotă lipsă de bun simț, as in common sense, as in capacitatea de a înțelege realitatea.

iar un cercetător bun cred că are bun simț, capacitate de înțelegere. or, dlui funeriu, ca ministru, îi lipsesc acestea. spun asta fără să intru în discuții despre rezultatele cercetării dlui funeriu și despre celebrul pixel albastru.

căci nu mai e cazul deja.

vezi tu, deci, care e premisa majoră, care-i minora și care-i concluzia silogismului, mam gândit să nu formulez chiar așa răspunsul meu, să-i las o formă mai liberă...


 =  ...
Liculescu Constantin
[09.Jul.11 19:23]
dar nu te-am contrazis, ti-am zis. dar sa i se zica exact asta, ce ai zis si tu mai sus, sunt convins ca s-ar autoevalua si ar fi altfel discutiile. dar nu asta i se imputa lui funeriu, ai vazut si tu: i se imputa chestii la care el, ca orice om normal care are rezultate in domeniul lui, se simte dator sa raspunda. daca i s-ar imputa ca nu stie sa faca treaba in minister, atunci cred ca si el ar raspunde mult mai umil si s-ar uita mai cu atentie daca face ceva cum trebuie in minister sau nu

 =  .
nica mădălina
[09.Jul.11 19:29]
constantin, să nu fim copii. folosesc pluralul ca să nu te simți agresat.

tu consideri că nu i s-a imputat deja, cu vârf și îndesat. exact ce era de imputat?

mai ales că zici că ești în domeniu, ar trebui să fii la curent cu asta.

hai să nu fim copii, e o temă prea delicată pentru asta.

eu pun aici punct.

 =  err
nica mădălina
[09.Jul.11 19:30]
virgulă după îndesat, altfel se strică sensul.

 =  madalina
Liculescu Constantin
[09.Jul.11 19:35]
atunci, daca i s-a imputat, e simplu: i s-a zis, a fost bagat in seama, apoi sa nu mai fie bagat in seama si sa fie inlocuit, daca e asa cum se spune, si anume ca e slab in minister. restul e spectacol mediatic.

sunt din domeniu, da, dar nu plec urechile la zvonuri, prefer sa constat ce e de constatat si sa-mi vad de munca, altfel e pierdre de energie sa tot critici ceva ce e clar ca lumina zilei

 =  .
nica mădălina
[09.Jul.11 19:38]
constantin, e cam greu de înlocuit când nu prea se respectă nici constituția, nici legea, nici regulile minime ale democrației liberale.

or, aici am intra în domeniul meu și nu vreau să sufoc pe nimeni cu discuții tehnice.

ești naiv să crezi că schimbatul și înlocuitul cu ceva mai bun se poate face așa cum ar trebui într-o țară în care după o moțiune de cenzură este repus în funcție aproape exact același guvern?....

cam atât, scuze că nu m-am abținut.

 =  da
Liculescu Constantin
[09.Jul.11 19:47]
ai perfecta dreptate, stiu ca asa e, schimbarea unuia cu altul nu aduce beneficii. e o problema la care e greu sa gasesti o solutie pe loc, cu atat mai putin sub un text, pentru ca fiecare dintre noi comentam in viteza de obicei. daca omul totusi nu se da la o parte, e o problema cu integritatea lui fatza de el insusi. dar nu e nimic diferit fata de restul din clasa politica, toti au tras pentru ei, oricat de simlpist ar suna, si fragmentarile sunt vizibile: unii au strans, altii fac foamea din pacate.

chiar m-am gandit serios in timp la asta, si cauzele imi sunt destul de clare acum: inca de la petru groza incoace, la putere s-au adus mediocri, care la randul lor au aduc mediocri, in sistem arborescent, si dupa 1990 s-a pastrat acelasi principiu. sunt si acum oameni de exceptie in minister si in clasa politica, dar din pacate sunt sufocati de structura arborescenta a celor mediocri, si o simpla schimbare, oricat de bine facuta, o sa se scufunde tot in nisipuri miscatoare

 =  .
nica mădălina
[09.Jul.11 19:53]
asta și pentru că-i știut, de la tocqueville încoace, care a studiat democrația americană încercând să-i convingă pe francezi de utilitatea ei, democrația, centrară pe egalitate, poate da ca efect următorul lucru: fiecare e atât de preocupat să fie egal cu cel clar superior lui, încât uită să fie liber. atunci devine și manipulabil.

și atunci, când ierarhiile sunt distruse în numele unei egalități prost înțelese (la care se adaugă experiența egalitaristă din timpul comunismului), opreocuparea pentru libertate devenind subsidiară, ce te mai aștepți? firește că mediocritatea se răspândește mai lesne, infectează mai adânc.

 =  ar fi frumos
Liculescu Constantin
[09.Jul.11 19:57]
ar fi frumos daca tot arborescent s-ar raspandi si oamenii buni:) in 2 ani de zile lucrurile ar arata cu totul si cu totul altfel, chiar la nivel faptic, nu doar idei. unde e consistenta, sunt si rezultate

 =  Nu știu ce să zic...
Gârda Petru Ioan
[09.Jul.11 20:04]
Pe de o parte Învățământul avea nevoie de un duș rece - și poate că trebuia să fie și mai rece de-atât, pe de altă parte, mii dintre copiii care au dat examen anul acesta, înainte ar fi trecut...
Cred că ministrul, dacă are o strategie clară, ar trebui să iasă și să o tot explice, până când, dacă e coerentă și bună, va fi acceptată. Dar are?

 =  ioan
Liculescu Constantin
[09.Jul.11 20:09]
mie mi se pare ca mai clar de atat nu se poate: sub 50% au luat bac-ul. disfunctionalitatea invatamantului e de multa vreme, acum doar e arata astfel incat sa vada toti, si mi se pare foarte corect asa. in loc sa se spuna: "haideti sa nu ne mai amagim", s-a demonstrat in mod practic ca ne amagim la nivel de scolarizare liceala. profesorii sunt slabi, de la cine sa invete elevii? elevii sunt din ce in ce mai plictisiti, ce profesori sa-i incite? asta e situatia, fara a arunca cu pietre sau a jigni pe cineva

 =  Constantin
Gârda Petru Ioan
[09.Jul.11 20:30]
Dacă vorbim de profesori care ar trebui să-i incite, ne îndepărtăm iar de realitate. Eu cred că e vorba despre motivație. Elevii de astăzi sunt practici. Trebuie să știe pentru ce învață. Dacă vor facultate, să învețe pentru bac, dacă nu vor, să învețe o meserie, dacă tot nu vor, mai dă-i în moașă-sa pe gheață.
Dar nu se poate ca toți absolvenții de liceu să devină studenți ca să astâmpere foamea unor neaveniți care au devenit profesori universitari peste noapte. Oricum, vor simți și ei șocul. Să vedem ce va urma.

 =  apropos de funeriu
milos petru
[09.Jul.11 21:57]
nu stiu de ce toata lumea e suparata pe funeriu
L.C.

Nu cred că toată lumea e supărată pe funeriu, exemplu dv., eu însă îs necăjit că nu știe nici matematică nici fizică. Cînd a calculat viteza pumnului președintelui a greșit total, deoarece lovitura a fost dată cu dosul palmei, totul trebuia înmulțit cu cel puțin 3, deoarece viteza crește datorită celor trei articulații: umăr, cot, labă, să nu mai socotim și falangele, care accelerează fiecare lovitura pe când dacă e dată cu pumnul mișcarea e numai din umăr.
un fost bun matematician,
mitru

 =  Văd că de la epigramă...
Dan Norea
[09.Jul.11 20:38]
...s-a ajuns la un fel de forum, ceea ce nu e rău în sine, dar nu cred că e locul cel mai potrivit.
Totuși, îmi spun și eu oful. După mine, răul cel mai mare este programa hiperîncărcată din liceu. M-am uitat pe manualele copiilor mei și m-am îngrozit. Au introdus în liceu tratate universitare, la toate materiile. S-a ajuns ca elevii buni să învețe doar la materiile de bac și de admitere la facultate, iar la celelalte să fie tolerați. Asta pentru că, evident, la nivelul actual de încărcare, nimeni nu poate învăța de 10 la toate materiile. Cu alte cuvinte, ne furăm singuri căciula. E necesară în mod clar o departajare mult mai diferențiată decât acum, urmată de relaxarea programei la materiile fără legătură cu specificul clasei.
Se pierde din vedere esențialul: liceul trebuie să formeze cultura generală, nu să se substituie primilor doi ani de facultate... de fapt de la o mulțime de facultăți.
Așa cum e structurată acum programa, elevul învață doar la materiile care îl interesează. La restul, învață și uită, pentru că organismul se autoprotejează.
Am constatat că posed mult mai multe elemente de cultură generală, căpătate din liceu, decât copiii mei, la un an după terminarea liceului. Nu le-am reproșat niciodată, nu e vina lor, e vina programei.

Nu spun că nu sunt și alte motive ale nivelului actual din învățământ. Doar că pe toate celelalte se pune mare accent în talk-show-uri, din motive politice, sociale și sindicale. Dar de programa încărcată văd că nu prea vorbește nimeni. Oei, repet, mie mi se pare primul lucru care trebuie schimbat.



 =  Programele
Gârda Petru Ioan
[09.Jul.11 20:54]
La programe trebuie umblat masiv. Dar am impresia că nu au oamenii potriviti care să o facă. Prea multă politică și prea puțină competență!

 =  milos
Liculescu Constantin
[09.Jul.11 22:43]
un comentariu suculent si foarte amuzant:)) ce zici tu de presedinte e cat se poate de adevarat

dan norea, nu stiu ce sa zic cu nivelul universitar. o sa dau un exemplu: manualul de mircea ganga, clasa a 11-a, analiza matematica. dincolo de faptul ca e facut efectiv praf ca tehnoredactare, sa zicem ca trecem peste. incepem cu prima lectier importanta: vecinatati. explicata total stupid, fara sa explice legatura cu intuitia, cu faptul ca vecinatate inseamna, intuitiv, ce inseamna si in viata reala, si anume apropiere de ceva fixat. in fapt, vecinatate e doar o traducere matematica pentru ceea ce intelegem zi de zi prin vecinatate. iar din conceptul de vecinatate se ajunge foarte usor la cel de limita. ei bine, nenea ganga ia si pune definitia matematica direct, de parca elevul trebuie sa viseze peste noapte cum dumnezeu a venit si ne-a dat decalogul limitelor direct in cap. marturisesc sincer ca pana la facultate eu n-am inteles ce e aia o limita, din cauza manualului lui ganga. iar la facultate a fost ceva de genu: nu putea sa zica simplu asa?:)) e doar un exemplu, deloc minor. sa nu spun ca greseste definitia diferentialei, lucru constatat public de profesori, si tot circula oribilitatea aia de manual pe piata. sa nu mai zic ca manualul de a 11-a a trebuit sa apartina lui stefan mirica, profesor universitar si cercetator de renume, si l-a obtinut ganga, profesorash de liceu, pe pile. uite ca am dat si amanunte din domeniul meu, dar era nevoie. pana la urma trebuie sa se stie de unde porneste cancerul

 =  Punct de vedere
Vali Slavu
[10.Jul.11 00:53]
Domnule Liculescu, credeți că nu i s-a spus domnului ministru Funeriu că nu merg treburile așa cum ar trebui? Vă înșelați… Anul trecut, la Congresul Cadrelor Didactice, președinta Asociației Învățătorilor Ialomițeni a punctat multe dintre neajunsuri. A făcut-o atât de bine, încât însuși cel vizat, domnul ministru, i-a strâns mâna și a felicitat-o. I-a cerut chiar să centralizeze doleanțele noastre, urmând să fie primită, după congres, în audiență. Mira-m-aș să se fi rezolvat ceva…
Aduceți în discuție manualul de analiză matematică de clasa a XII-a. O, câte asemenea exemple vă pot oferi!… A fi autor de manuale înseamnă puncte la dosar și cum, din păcate, s-a declanșat, de câțiva ani, goana după puncte, ajung să câștige concursurile (ei știu cum) autori care nu țin seamă nici de particularitățile de vârstă ale copiilor, nici de aspectul estetic, nici de multe alte aspecte.
Sistemul este bolnav, foarte bolnav. Nu se poate generaliza, dar e trist să vezi că profesia de dascăl ajunge să nu mai fie nici pe departe ce ar trebui să fie. E trist când un profesor care ar trebui să pregătească, intensiv, un elev pentru olimpiadă, faza națională, timp de două săptămâni îi spune: „Promit că de mâine mă ocup de tine!”. Iar când elevul se întoarce, totuși, laureat, același profesor îl „felicită” spunându-i: „Eu nu te-aș fi premiat!”.
Nu cred că e vina liceenilor că nu au învățat pentru bacalaureat. Cauzele procentajului scăzut sunt multiple. Societatea i-a învățat că se poate lua examenul și altfel. Am mai spus și cu alte ocazii că elevii ar trebui învățați la școală și lucruri care nu țin de programa școlară: corectitudinea, dreptatea, iubirea… Am hotărât de mulți ani să nu mai primesc nimic de la elevi, nici măcar flori sau mărțișoare. Ce învață copilul când vede că mama face chetă pentru doamna învățătoare? Ce învață când vede că părinții nu merg „cu mâna goală” la medic – de exemplu? Ce învață când aude că „X” a oferit șpagă pentru a obține un loc de muncă? Și atunci, el de ce să nu procedeze la fel?
Știm că peștele de la cap se-mpute, nu?
Cu tristețe, am ajuns la concluzia că multe lucruri sunt fără leac în țara noastră. Problemele din învățământ nu le va rezolva – cu atât mai puțin – un epigramist. Noi facem doar haz de necaz.

 =  Vali
milos petru
[10.Jul.11 11:38]
În punctul tău de vedere e mult adevăr îzvorât din experiența de dascăl. Vreau să spun că cine face vinovați copiii greșește grav. Copiii sunt exact așa cum îi creștem! Am doi, acum fiecare e cu familia lui și observ și acum că totul e așa cum au înțeles ei din felul în care ne-am comportat noi, eu și soția, cu ei. Nu sunt nici acum mulțumit în totalitate de ei(deși pot spune că sunt mândru de ei) dar acolo unde mai dau ei greș simt că e vina mea, mi-au scăpat anumite treburi care acum se corectează mai greu.Așa că vă rog să nu mai dați vina pe copii, ei sunt oglinda noastră, părinți, dascăli, antrenori, instructori, societate, încercați să le dați o educație decentă, în momentul în care le spuneți că ei sunt vinovați de toate relele fugiți de răspundere și mai mult, îi scăpați din mână!
mitru




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0