Comentariile membrilor:

 =  Eu am alta perceptie
Adrian Anghel
[24.Jan.11 21:12]
Imi pare rau, e punctul tau de vedere! Care mie mi se pare cu totul superficial.

 =  .
nica mădălina
[24.Jan.11 20:15]
ca să te prind încă inflamată (în sens bun) și dincolo de subiectul propriu-zis al textului, te întreb, ce este acela sens?

și-ntreb pe bune, cât se poate de serios. cum vezi tu sensul?

accentuez că nu legat de cei doi te întreb, ci pentru că mă interesează mult. și pentru că a invoca sensul, fără măcar să-l circumscrii, fiind așa o noțiune și o realitate cuprinzătoare, ca să nu mai spunem că mai toți îl relativizăm, face ca și discursul tău să calce un pic pe lângă, adică să dea în generisme.

dar tocmai că eu cred că ai putea să spui mai mult despre te întreb.

 =  am intrat
cezara răducu
[24.Jan.11 20:19]
în mod special să îți spun că am avut același sentiment ,,prăfuit" uitîndu-mă la cei doi.deși își ascund cu pedanterie animozitățile declarate prin alte locuri, au fost atat de statici in dezbatere încît liiceanu a recunoscut mai în glumă mai în serios că ,,ne învîrtim în jurul cozii..."
lăsînd la o parte decorul aiuristic cu ..draperia aceea prea mototolită ...
în fine, mă bucur că cineva a sesizat același dezgust față de cei care ar fi putut să nu ,,tacă,, și să reacționeze așa cum , voalat, herta muller i-a ,,aruncat-o,, lui liiceanu la ateneu..
o seară bună, veronica.

 =  m
Veronica Valeanu
[24.Jan.11 20:23]
nici nu m-a interesat accentul pe discursul meu, adica sa fiu safe.
[sa] dea sens - make sense //dar si sa imprime o directie, aceea rezervata categoriei de lider de opinie
sa fiu scuzata daca nu m-am lasat dusa de idee pana la capat cu toate implicatiile ei concrete, insa am vrut sa ramana un semn apasat de alarma

 =  .
nica mădălina
[24.Jan.11 20:31]
știu asta, că accentul era să exprimi o reacție la discursul altcuiva. încercam să te descos în ce privește ceea ce am considerat că ar putea fi centrul propriului tău discurs, dincolo de.

știu și că sensul pe care-l pomenești este poate cel mai greu de circumscris. iar a da sens devine o expresie tricky, tocmai pentru asta. cumva plină de sens doar ca și cuvânt parte a expresiei.

și fiindcă ai zis "direcție", acum te-aș putea întreba care ar fi bine, după tine, să fie direcția șamd.

ce spun e că nu ar strica, poate cu altă ocazie, să dezvolți pe tema asta. unii îi mai citesc și pe cei care nu sunt "măreții lideri de opinie", după cum știi.


 =  c
Veronica Valeanu
[24.Jan.11 20:35]
Cezara, toata acea "causerie" era facuta sa devina dintr-o data superioara datorita brandului
iar Liiceanu mult dupa incidentul cu Herta a stat sa justifice pe unde putea de ce a gandit el asa fata de ea - ma rog,aici nu trebuie sa fie o discutie despre caracter
multumesc

 =  Destul
Stimată Veronica,
Ai scris bine ce ai scris. Subscriu în totalitate. Oamenii de cultură au datoria să dea o direcție. Unii o vor urma.
Mă întreb, unde sunt ascunși adevărații oameni de cultură, cărora le pasă, care se simt implicați, care se luptă?
Sigur sunt, dar ce greu se observă...

 =  .
Veronica Valeanu
[24.Jan.11 21:02]
daca tot ce pot misca oameni de linia intai in mentalitatea incremenita a mediului/mecanismului cultural romanesc e tot limitarea la scris/articulat ceva referitor la altceva si doar atat- e cat se poate de grav

 =  err
Veronica Valeanu
[24.Jan.11 21:04]
- e tot a se auto-limita

 =  adrian & gabriel
Veronica Valeanu
[24.Jan.11 21:36]
Adrian, imi cer scuze ca nu am vazut chiar primul com. Nu ma deranjeaza ca nu esti de acord, nici ca nu ai curaj sa sustii contrariul. Dar lasand numele celor 2 la o parte, doar cu privire la calitatea discutiei in sine (nu stiu daca ai urmarit sau nu) nu ti se pare nimic nelalocul lui?

Gabriel, daca punem problema asa, hamletizant, nu ajuta cu nimic.

 =  O părere
Aurel Sibiceanu
[24.Jan.11 21:42]
Am văzut emisiunea împricinată și pe alocuri am simțit și eu câte ceva din ceea ce v-a nemulțumit pe Dumneavoastră. Dar,imediat m-am repliat, mi-am dat seama că temele discuției sunt abordate fie gnostic, fie agnostic și mai puțin raționalist și nu prea mi s-a mai părut nimic arid; unele exemple ale lui Pleșu aveau chiar forță lămuritoare.

Înainte ca filosofii și oamenii de cultură să reprezinte masele, cred că primele modele reprezentative trebuie să fie dascălii, prin ținuta lor morală și calitatea actului didactic; ei creează infrastructura viitorului receptor.

Vă înțeleg oful din titlu, dar mie acel "destul" îmi amintește de "excomunicările" și decesele civice, la care mulți au (am) fost supuși într-un regim pe care-l credeam revolut.

 =  V.V.
Respect părerile exprimate de ce ce-au comentat. Sigur nu gândim toți la fel, iar acest lucru mi se pare mie cel mai important. E bine că textul apare la „personale”.
Cu bine,
Gabriel

 =  asta
Veronica Valeanu
[24.Jan.11 22:35]
nu, dle Sibiceanu
dvs vi se pare normal ca dnii Plesu si Liiceanu sa stea face to face timp de o ora in emisiune sa discute despre speranta? de ce nu a fost acolo un biet jurnalist care sa vrea si el sa ia un interviu pentru o promovare ori unuia, ori altuia? isi alegea o tema usoara, iar carturarul ar fi vorbit condescendent si generos...
dar amandoi la un loc, doi intelectuali de pe pozitii egale, in vremurile pe care le traim, sa-si dea pase pe o "tema"- speranta, de fapt despre un concept gol, nici macar raportat la ideologiile noi ale secolului 21?

dar de ce nu despre cum se poate promova cultura implicand mediul economic? sau ce fonduri structurale europene se pot accesa pt asta, si sa incurajeze antreprenorii? sau sa faca apel la miscarea de rezistenta prin cultura?sa ia o atitudine sociala?

ceva de bun simt,asta avem nevoie, nu de umplutura
ceva care sa dea o scanteie, atat vrem
sa apere cineva pe baricade

 =  linkul
Veronica Valeanu
[24.Jan.11 22:49]
http://www.youtube.com/watch?v=SYIHR0xzDPs

 =  ce bine-mi pare că a fost inventată telecomanda!
Adrian Firica
[24.Jan.11 23:53]
chiar e Liiceanu filosof?
de unde și până unde?
marcajele trecerilor pietonale au un sens, însă atributarea lui Liiceanu drept filosof nu are sens.
pe onoarea mea!

da, Pleșu este un eseist, fie și pentru faptul că folosește cu măiestrie cuvintele și pentru că are proprietatea a ceea ce vrea să spună - nu prea vorbește... în pustie.

dacă e să-mi găsesc un sens, am să mă iau cu mâinile de cap.
punct, și de la cap!

 =  .
alexandru moga
[25.Jan.11 00:49]
"Destul!
Nu degeaba masele (bune, rele) marginalizează categoria de intelectuali: sunt găunoși.
Nu avem nevoie de genul acesta de intelectuali de marcă!
Nu mai vrem să trebuiască să ne intereseze ralierea la liniile lor de forță!"

aceasta parte a textului este savuroasa am ras cu lacrimi parca vad scenele cu minerii veniti pe 13-15 iunie la bucuresti si discursul puterii comuniste de atunci "noi muncim nu gandim", "bosorogii fara dinti vor sa ajunga presedinti"(referitor la Senior - daca nu cunosti cine sunt bosorogii fara dinti / probabil nu cunosti nici cine este Seniorul))

in concluzie un discurs militant de prost gust fara argumente lozincard pana la saturare

sincer credeam ca te duce capul si ca esti o intelectuala rasata obiectiva echilibrata erudita ca ai reale calitati si o gandire liberala acum mi-am dat seama totul nu este decat o spoiala si de fapt realitatea este cu totul alta

cel mai rau m-a deranjat "Nu degeaba masele (bune, rele) marginalizează categoria de intelectuali: sunt găunoși." - aici in aceasta fraza il vad pe hitler la 30 ianuarie 1934 fix un an dupa ce a luat puterea - spune acelasi lucru

aici il vad pe ceausescu taranul parvenit dintr-o regiune saraca a olteniei in buricul bucurestiului cand a tinut discursul inaugural in aprilie 1971 (tezele din aprilie - minirevolutia culturala)

aici il vad pe stalin pe pol pot pe lenin buharin iagoda beria hrusciov molotov malenkov kamenev zinoviev vorosilov piatakov bresnev gorbaciov ana pauker gheorghe gheorghiu dej teoharie georgescu alexandru nicolski iliescu adrian nastase gigi becali corneliu vadim tudor adrian paunescu

"sa ne intoarcem la mase" - spunea hitler in decembrie 1932 la ultimile alegeri libere din germania antebelica (de 5 ori au fost alegeri in acel an)

masele? acestea sunt masele romanesti si tu spui ca ele masele au dreptate (citatul este luat dintr-un eseu scris de mine si nepublicat pe agonia din ce motive? unul dintre motive este textul de mai sus)

"civilizație înseamnă cultură scriitori poeți nu scrisoarea lui neacșu
civilizație înseamnă școli licee universități nu biserica din fundul satului
civilizație înseamnă economie monedă infrastructură nu o adunătură de bordeie făcute din căcat de vacă iertată-mi fie expresia
civilizație înseamnă igienă unii români (80%) nu se spală decât o dată pe lună și în 2008 / avem cel mai mic consum de pastă de dinți din europa sub sudan la nivel mondial
civilizație înseamnă case din piatră impozite primari orașe astronomi fizicieni literați filosofi și toate acestea le găsim în europa încă începând de la anul 1300
civilizație înseamnă norme de conduită respectate de întreaga comunitate nu o adunătură de reguli tribale
și evident se poate continua așa încă 3 pagini de aici încolo"


daca poti sa emiti astfel de lozinci si sa crezi in ele (adica sa nu fie la misto) e foarte grav

oricum esti total absolut total compromisa cel putin din punctul meu de vedere


 =  .
nica mădălina
[25.Jan.11 01:13]
eu nu am văzut emisiunea, veronica.

dar ai grijă când spui "speranța - un concept gol".

una e să spui că era oportun să discute despre altceva și să spui de ce crezi că era oportun, și alta să afirmi așa ceva despre speranță.

care e categorie și filosofică, și cum vrei tu,, absolut valabilă, cu ferment și actuală cât o fi omul prin univers.

repet, mă refer strict la afirmația ta care m-a uimit. poate te-ai pripit, încercând să make a point. dar păcat.

fă-l, veronica, that point, zic, asta tot zic, dar fă asta mai pe larg, poate, dar cu siguranță mai bine închegat, nu trânti doar, fără să-ți pese de propriul discurs. că iată, ajungi la afirmații de-astea...

eu zic cu speranță și mai mult decât atât. pentru că mai cred și că nu te-am înțeles greșit, în pofida stilului smuls.

 =  ...
radu stefanescu
[25.Jan.11 09:34]
și ce dacă au avut o zi proastă, doamnă? (deși, îngăduiți-mi să mă îndoiesc că lucurile stau chiar așa).
m-ați surprins și decepționat...

Atât timp cât nu fac decât să se raporteze la o lume ideatică, una artificială și aridă; când ar trebui să fie vârf de lance pentru a face istorie și crea un mecanism viu al culturii, al spiritualității - să nu îi lăsăm să zdrobească totul cu greutatea lor!

Dumnezeule...

 =  cu mentiunea ca...
Anca Roshu
[25.Jan.11 10:38]
nu-l simpatizez deloc pe liiceanu, da' asta e alta mancare de peste, si cu observatia ca te 'cunosc', veronica, mai mult de pe varianta in engleza a siteului, unde erai (nu stiu daca mai e valabil, nu am mai verificat) si editor, trebuie sa spun ca si pe mine m-a dezamagit textul asta rau de tot...
e chiar un discurs minieristic, daca pot sa ii spun asa, si venind de la o persoana ca tine, care se presupune ca are o anumita abordare morala a unor probleme si o tinuta profesionala de o anumita clasa, cel putin asa ar rezulta din biografia ta, articolul este cel putin sub asteptari, daca nu chiar de speriat...
fiindca daca ajungem sa traim timpuri in care oameni ca tine, profesori, sa vina sa dea cu barda in 'intelectuali gaunosi' fiindca nu plac maselor, daca ajungem sa ne valorizam si sa valorizam pe altii dupa perceptia lu' gica tractoristu' si nea mita biciclista, sa ne fereasca bunul Dumnezeu de ce va urma...
atunci o sa fie indreptatiti minerii sau egal ce alta categorie sociala din aceeasi oala sa vina sa mai ciomageasca o data bucurestiul, fiindca, nu-i asa, poate e nevoie de o epurare culturala, daca tot suntem atat de gaunosi, adicatelea intelectualii aia falsi...
zic si eu precum antecomentatorul: Dumnezeule! :(

 =  re
Veronica Valeanu
[25.Jan.11 14:53]
Adrian, Alexandru, Madalina, Radu, Anca

Faptele, neutru:
-cei doi oameni de cultura au avut o discutie ridicola, sub asteptari – si nu trebuie sa fii stiintific pt a o demonstra
- daca in locul lor o discutie identica ar fi avut loc intre niste ilustri necunoscuti, nimeni nu ar fi dat doi bani pe emisiune
- era clar ca se adresa maselor (risc sa folosesc in continuare acelasi cuvant), accentuez chiar, indeosebi fiindca absolut tot ce au spus friza generalitatea si superficialul. Si apoi mai e si asta: [L]: „noi nu mai speram laolalta!...Daca cei care ne asculta isi pun intrebarea - oamenii astia, intrebati, cred ca noi mai putem spera ceva la nivelul poporului roman sau nu mai e nimic de sperat? – pentru ca lucrurile arata prea mizerabil.” Au luat vreodata o pozitie clara si sociala (in afara emisiunilor de genul asta) referitor la ce li se pare mizerabil? In ce calitate au vorbit cei doi despre speranta? Pe teritoriul lor au schimbat ceva de la nivelul de mentorat pe care si-l pot lesne permite – institutional/ in schimbarea mentalitatiii/ in aportul la un angrenaj al unor rotite, unde reclamam schimbare?

Apoi mai e si faptul ca au insistat pe ideea de „solidaritate”, ori nu mai e cazul sa reamintesc ce conotatie are asta in politica romaneasca de azi si de unde bate vantul care cheama lumea la solidaritate.
Sa nu uit sa citez: „Ne-am programat ca data viitoare sa vorbim despre prostie.”

-si nu in ultimul rand, e vorba despre derizoriul „temei” – hai sa o tratam academic, cu ancorari in aplicatii semantice, sablon religios enciclopedist. De asta spun ca e praf in ochi. Speranta referitor la ce? E ca un fel de [comentati tema iubirii in opera lui M. Eminescu]. De asta spun ca e doar o eticheta goala. Nu putem sa ne mai permitem sa peroram la nivel cosmico-metaforic despre speranta, fara a lua in considerare nimic in spate (proces mental, context, ceva care sa dea substanta). De ce nu au invitat un psiholog, un teolog etc pentru o polemica a abordarilor diferite? De asta spun ca de la ei impreuna se asteapta cu totul altceva, si nu sa stea pe un raft sa comenteze cu mainile incrucisate asa, a fleur de peau.

Am denigrat eu cumva cartile, produsele literare ale dlor Plesu si Liiceanu??
Eu am tras un semnal de alarma asupra atitudinii lor total nepotrivite, din punctul meu de vedere, atunci cand ies de pe terenul foii de hartie (unde, ca autor, esti obligat la a scormoni de la un capat la altul, in sus si in jos) - dincolo de ea, nu cauta nimic.
Nu cred ca gresesc cu nimic daca sustin ca pe sticla, o dezbatere a celor 2 ar trebui sa fie de cu totul alta factura.

Nu consider ca trebuie sa am o pregatire egala cu a celor 2 domni/ nu e imperios sa dau dovada de discurs pe acelasi palier de abilitate cu a domniilor lor ca sa pot sa-mi permit sa spun ca nu sunt de acord si denunt asta!
De asemenea, nu sunt de acord cu faptul ca de teama de a nu ma compromite, ar trebui sa scriu un articol extrem de bine punctat, de argumentat pana in maduva oaselor. Ca sa ma ridic la inaltimea asteptarilor. Sunt un simplu om care isi reclama dreptul de a-si exprima dezamagirea. Dezamagirea de tipul acesta nu ar trebui sa fie validata numai cu aceeasi moneda. Ce am facut aici e sa am o reactie, iar a ma apuca sa o formulez in mod securizat, cu argumentatii ample, ar insemna sa ma pozitionez exact ca si domniile lor, sa am acelasi tip de discurs.
Nu am pretentia decat a dreptului la reactie a unui om simplu, din mase, care sa poata semnala chiar si frust ca desconsidera atitudinea si lipsa de substanta cuiva cu pregatire net superioara.

 =  err
Veronica Valeanu
[25.Jan.11 15:00]
a cuiva

 =  .
alexandru moga
[25.Jan.11 20:32]
nu este vorba de denigrare ci de text in sine
textul este problema mai precis partea de manifest de propaganda:

"Destul!
Nu degeaba masele (bune, rele) marginalizează categoria de intelectuali: sunt găunoși.
Nu avem nevoie de genul acesta de intelectuali de marcă!
Nu mai vrem să trebuiască să ne intereseze ralierea la liniile lor de forță!
Atât timp cât nu fac decât să se raporteze la o lume ideatică, una artificială și aridă; când ar trebui să fie vârf de lance pentru a face istorie și crea un mecanism viu al culturii, al spiritualității - să nu îi lăsăm să zdrobească totul cu greutatea lor!"

daca lipsea aceasta parte nu aveam nimic de reprosat
intr-un fel este mai bine (bizar) ca ai rabufnit deoarece de abia acum se vede clar cum gandesti fara masca limbajului abstract

gandirea ta nu difera de cea a celui usor influentabil de mass-media se vede ca le iei de-a gata le inghiti nu verifici mai multe surse inainte de a da verdictul inainte de parerea obiectiva

asemenea constructe textuale scapa uneori si celui mai abil actor strategiile limbajului criptic (un limbaj de inscenare)cad in fata unui discurs populist demagogic si militant - manifestul este autentic radical si dovedeste ca nu ai reusit sa scapi inca din lumea lui orwell

de fapt acum stiu cum gandesti cu adevarat si asta m-a mahnit
iar
raspunsul tau evaziv suficient siesi nu ma da pe spate pentru ca motivatiile logice si cele cauzale sunt voit confuze adica mai pe romaneste - in spiritul maselor largi muncitoare - ai cam scaldat-o

 =  spero sperare
Vasile Munteanu
[25.Jan.11 21:06]
dacă aș parafraza o o platitudine cu pretenție de aforism cu nimic mai "găunos", aș alege un text (recent) din categoria "Gânduri" ale revoltatei... comentatoare, unde tot ce trebuie făcut este să înlocuiesc sacrul cu speranța (în defintiv, concepte):

Speranța "este

tot ceea ce există, dar căruia nu i-am descoperit încă infinitele rosturi
precum și
tot ceea ce încă nu există."


e drept, "masele" ar fi mai plastice decât mine: gura păcătosului... n-ajunge nici măcar la strugurii acri.

păcatul semnatarei este mult mai uman: când nu te poți avânta autentic în planurile epistemologic, metafizic sau măcar religios, pozezi în "proroc al maselor", care vor recepta după un timp (mai mult sau mai puțin îndelungat) doar limita patetismului unor gândiri ce nu constituie în fond decât dovada incontestabilă a unei frământări sociale impotente, atât din perspectivă individuală, cât și colectivă; cultura (filozofia culturii o consider o nuanță exagerată în contextul unei culturi naționale aproximative - în orice caz, oricând discutabile) este, și în acest caz, o "Daciadă", în carul căreia unii mimează jucătorul, majoritatea mimează spectatorul...

semnatara acestor (... a se completa după bunul plac cu un adjectiv) rânduri se află în acea nefericită ipostază a celui plasat cu anumite părți anatomice în două bărci; desigur, semnatara va considera intervenția mea un afront; o asigur că nu este cazul, cu toții ne găsim când și când în această ipostază; destulă apă pentru toți...




 =  .
nica mădălina
[26.Jan.11 00:40]
n-am zis să scrii extrem de bine punctat, ci doar săp nu scrii vag, confuz, fără proprietatea termenilor. și părând să nu-și dai seama de înșelesul lor în context.

nu ceream dizertații ample, de altfel. doar să fii limpede, să eviși interpretări legitime, iată, când ai ales exprimarea pe care ai ales-o.

iartă-mi exprimarea ce poate părea dură.

acum, în parte glumind și fără să compar cu, dar plecând de la, să mai destind un pic, zic așa:

ce mă fac, veronica, eu, care am de scris o carte despre consecințele juridice ale conceptului de solidaritate, impusă de Constituție ca fundament al statului? am ales asta tocmai că refuzăm să ne gândi la consecințele concrete ale conceptelor (or, unul juridic ne afectează rău, cât timp e obligatoriu, fiind cuprins într-o regulă de drept). m-am încumetat, e teren virgin. plus că e, într-adevăr, spinoasă.

să râd de pe acum de mine? n-o să fac asta.

repet, nu fac legătură cu ce or decide să vorbească împricinații despre. și cum.


 =  err
nica mădălina
[26.Jan.11 00:44]
am typo pentru care mă scuz.

 =  hmm
Ionut Popa
[26.Jan.11 03:00]
Veronica, în opinia mea, păcatul acestui text este registrul în care a fost scris. Puteai construi în jurul ideii de "intelectuali găunoși" un eseu care să nu semene a manifest propagandistic. Vehemența putea fi transpusă într-un registru ceva mai strunit, mai ludic, mai artistic. Oricum, fenomenul media sub umbrela căruia (și din spatele camerelor de filmat) toată lumea știe care sunt problemele și nimeni nu face nimic e deja înrădăcinat în societatea contemporană. Nu le poți imputa "intelectualilor găunoși" că nu fac nimic. O dovadă că fac ceva este că, în primul rând, fac ceva pentru ei. Și emisiunile îi ajută în acest sens.

 =  parere?
Mihai Robea
[26.Jan.11 06:18]
titlul este, ce e drept, iritant. Si cred ca a va manifesta in acest fel, defavorabil unor intelectuali de elita este totuna cu a va lasa sedusa de stalin lenin buharin pol pot iagoda beria hrusciov submarinul potemkin brejnev gorbaciov donalld(ratoiul), papusile mupetts..si as putea continua asa inca vreo trei pagini, eventual 4, ca in ,procurorul(sau procuratorul?!) aurul si ardelenii'!

Problema e ca noi imbatranim, Speranta nu, micimea si idiosincraziile unora vor ajunge in ultima zi pe puntea suspinelor(vine si o asemenea zi, de neevitat!) si atunci nici macar propria constructie justificativa nu-i mai poate ajuta. Oamenii mai pot fi manipulati, cu Providenta e mai greu, la fel si cu posteritatea. Si Judecatorul a toate ii va intreba: "Ce ati facut cu ce v-am dat Eu? V-am dat putere sa vad lumea putin mai buna sau sa o smintiti mai rau?"
Si in clipa aceea toate doctrinele filosofice nu vor mai face doi bani.

 =  re
Veronica Valeanu
[26.Jan.11 20:06]
Alexandru si Vasile
nu este un manifest, ci doar o reactie de feedback: revolta si dezgust - cu senzatia de a da afara. Nu e de competenta mea sa scriu un manifest in aceasta privinta, cum nu e nici de a ta sau a oricui altcuiva. Daca emisiunea a fost conceputa pt mase, atunci si eu am ales o manifestare exact ca a unui om din mase, cu tot cu atitudinea frusta. Am gasit cu cale ca era exact in contrapondere cu prelegerea „recherchee” de la tv.
Am senzatia ca oricum m-as fi exprimat as fi fost invinuita pentru ceva.
Poate daca am scrie mai multi despre asta si am expune un punct de vedere comun, foarte lucrat si ingrijit, ar avea vreo oarecare insemnatate. Nu se va intampla, caci sunt lucruri mult mai grave pe lumea asta – si, ca sa-i fac o placere dlui Munteanu, inca nu le-am descoperit.

Madalina
Toate interpretarile pe care le-am primit au legitimitatea lor acolo unde eu nu am facut totul pentru a elimina de la inceput vreun derapaj de la calea cea mai aproape de decenta ca ingredient. Daca ceea ce eu produc ca sens capata energia pe care i-o dau eu, atunci pe undeva va exista si o hiba.
La limita cea mai de sus a oricarui tip de „Destul cu ...” cred ca ar trebui scoasa de tot atitudinea, reprosul pt barna din ochiul altuia si focalizarea numai pe ce nu se face. Da, cea mai corecta cale de raspuns ar fi [a actiona]- fiecare, din patratica lui, cu ce poate el, in liniste, pt un ideal.
Inteleg ca-mi reprosezi limpezimea, nu politically correctness sau argumentatia.

Ionut
Sunt perfect de acord cu critica ta despre vehementa si registru.

Mihai,
Nu comentez nimic pe tema de speranta.
Multumesc pentru interventie si sustinerea punctului de vedere.

 =  .
nica mădălina
[30.Jan.11 15:02]
și argumentația. limpezimea se referea nu doar la cuvintele propriu-zise, ci și la celelalte aspecte. punctasem asta, de fapt.

cât despre corectitudinea politică, nici nu m-am gândit la ea. îmi pare un criteriu impus pentru a ascunde fățărnicii. bine, aici ar fi de discutat pe marginea delimitării ei de toleranță și acceptare.

 =  E molipsitor
Camelian Propinatiu
[31.Jan.11 12:53]
Reurmarita emisiunea la adresa:

http://www.tvr.ro/inregistrari.php?file=DATA-2011-01-23-17-49.flv&id=50%20de%20minute%20cu%20Plesu%20si%20Liiceanu

aspectul desuet piere. E ca si cum ai citi dialoguri.

Pur si simplu, iti vine si tie sa gandesti! Adica, eventual si de dorit, altfel!

Au fost momente cand ne enervau si Iosif Sava, Alexandru Paleologu sau Octavian Paler.

 =  .
Veronica Valeanu
[01.Feb.11 14:08]
C.Propinatiu
o sa-l mai revad, poate peste un timp, fara nicio asperitate, fara nimic de reclamat, doar contemplativ.

Madalina
cum sa nu, inteleg ce e instabil macro si micro pe de o parte si pe alta
tind pe undeva sa cred, asta ca experienta, ca sustenabilitatea declarativa, cu coerenta, coeziunea - cu mainile goale, ori cu armura - nu e totul. poate lipsi exact un infim simt de alipire la alte terenuri, care sa-i dea apartenenta la un puzzle, unul care sa nu para ca exista sau ca ar conta.

poate exact asta a cerut textul meu, dar la fel de bine, poate exact asta ii lipseste.
un teritoriu care nu e dat in folosinta aduce o pierdere la fel de mare ca unul pe care s-a plantat ineficient/experimental si nu s-a recoltat mai nimic?

nu imi iau marja de eroare, dar am vrut un teritoriu pe care sa stai si sa strigi -hei, aici nu vrea nimeni sa vina sa vedem ce facem cu el?

multumesc tare mult pentru tot.

 =  .
Veronica Valeanu
[01.Feb.11 14:46]
-am vrut un alt tip de teritoriu -

(asta stand spate in spate cu ideea de concept gol, etichetard, unde sa tot umple cineva)

 =  câinele și butoiul speranței filosofice
Adrian Firica
[01.Feb.11 15:24]
există o emisiune, pe nu știu ce televiziune, cu doi foști comici: Lulică și Sulică, aceștia jucând totuși ceva pe un platou.
ei bine Liilică și Bărbică, stând în fotolii și debitând... nu-mi dau nici mie, nici altora o speranță.
(presupun că-n portofelele lor se mișcă ceva speranță mizerabilă, ori ceva de genul ăsta!)

poate le amintește cineva cine-i câinele de prin filosofie și ce spunea ăla despre speranță.

 =  .
Veronica Valeanu
[01.Feb.11 15:36]
o, ati dat la maxim, domnule -Firică!




Autorul acestui text nu mai acceptă comentarii la acest text
(sau şirul de comentarii a fost oprit de un editor)