Comentariile membrilor:

 =  8DAN
ionel riti
[05.Oct.10 23:47]
Un grupaj extrafin
cu umor secspirean
si cotat cel putin
la... 8DAN!

 =  Fin și adânc
Gârda Petru Ioan
[06.Oct.10 07:55]
Trebuie să reiau clasicii literaturii universale, ca să nu mă simt un prostovan.
O mică observație doar:
"M-a enervat, a sărit calul", deranjează un pic. Eventual "sărit-a calul", dacă nu te "jenează" mai mult inversiunea decât aritmia.
Felicitări!

 =  Re: Ionel Riti, Nelu Gârda
Dan Norea
[06.Oct.10 08:57]
Mulțam pentru aprecieri.

Nelu, ai dreptate, voi face inversiunea, dar nu acum. Dacă era un typo, aș fi corectat, dar așa, fiind texte trimise la concurs, mi se pare normal să le las în forma în care le-am trimis.

Ionel, și tu ai dreptate. E așa de bine să te simți Solomon din când în când și să dai dreptate tuturora. :)


 =  două la temă
Laurențiu Orășanu
[06.Oct.10 09:08]
La prima: "Nu știa nici scrie, nici citi" mi se pare incorect gramatical. Chiar tu folosești, mai la vale " a început a scrie". Poezia punctează bine, având morală.
La fel și a doua, bine realizată.
A treia cade în afara cerințelor de concurs, parodiind (a câta oară?) pe Homer:

Din Regulament:
"O poezie la tema dată și, cel mult, încă trei, cu temă liberă. Evitați reluările, pastișele, imitațiile sau plagiatele".

Calimero

 =  Cel mai mult
Vali Slavu
[06.Oct.10 13:13]
mi-au plăcut primele două poezii. E clar că a treia e cea mai muncită, dar nu pot spune că mi-a plăcut în mod deosebit.
Felicitări, poetule, ai fost pe placul moldovenilor!

 =  Re: Calimero, Vali Slavu
Dan Norea
[06.Oct.10 16:28]
Calimero, privitor la "Nu știa nici scrie, nici citi", deși îmi place să fac pe Solomon și să dau dreptate tuturor, de data asta nu-ți dau. Dar nici nu spun că eu am dreptate. Adică, pur și simplu nu știu atâta gramatică. E vorba aici de regulile de folosire a infinitivului lung sau scurt după un verb. Cu siguranță pot fi folosite ambele, în funcție de verbul anterior. De exemplu se spune mai degrabă "poate munci" decât "poate a munci".
Că a treia poezie e reluare, pastișă, imitație sau plagiat, asta e discutabil. Aici Homer e folosit (nu știu de ce zici "a câta oară?", că eu nu prea țín minte multe alte ocazii) ca pretext, pentru a demonstra că Patrocle intră și el în categoria clonelor celebre. În acest context, mi s-a părut că primul vers din Iliada și, în general, metrul antic, creează un cadru cât se poate de potrivit.
Repet, nu spun că ai sau n-ai dreptate. Dar nu mi se pare deloc evidentă.

Vali, faptul că ți-au plăcut două din trei mi se pare un scor excelent. Chiar, tu de ce n-ai trimis o proză? Te-ai chinuit pentru Vaslui și n-ai făcut-o pentru Iași? Știi ce medalii frumoase trimite premianților Academia Păstorel ?


 =  Rondelul minunat
Chitul Grigore
[06.Oct.10 20:18]
Foarte bune toate, preferata mea este “ Minunile Cotnarului ”. Felicitări!
Mica aritmie, sesizată de “radarul” lui Nelu Gârda, ar trebui corectată , oricum ea a fost consemnată la comentarii si, probabil, a fost depunctată de juriu.
Intr-adevăr, vizita la mănăstire a fost mai mult decat benefică pentru amandoi. Că tot veni vorba: mai ai vreo sticluță cu apă de la izvorul făcător de minuni?

 =  Re: Rondelul minunat
Dan Norea
[06.Oct.10 20:48]
Hi, ce-mi place moda asta cu reluarea titlului. :)
Cu mănăstirea, ce crezi, cât va dura efectul? Că apa despre care vorbești s-a dus demult. Mă gândesc că n-ar fi rău ca, măcar odată pe an, să ne întâlnim la câte un festival și să aprindem o lumânare undeva. Separat n-am încredere, dar împreună efectul e verificat.


 =  Superstițioșilor!
Gârda Petru Ioan
[06.Oct.10 20:51]
Ia bazați-vă pe muncă și pe talent nu pe tot felul de "boscoane"! :)

 =  a quoi bon
Laurențiu Orășanu
[06.Oct.10 22:23]
Dan Norea,
Mai rămâne să spui că Achile, Patrocle(e), Hector și Priam sunt eroii tăi. Mă rog, Homer nu (mai) vede. Dar noi? N-am discutat despre pastișă și parodie de ne-a venit rău?
Regulamentul viza creația originală. Punct. Aveai două texte onorabile, mai ales în economia portofoliului tău în gen (ai mai mute parodii, dar nu-mi amintesc de vreo poezie bună), la ce bun să argumentezi astfel ieșirea din regulamentul concursului?

Forma "Nu știa scrie" nu e totuna cu "nu poate scrie" cum încerci să sugerezi. Aș zice că folosești o formă arhaică, ieșită din uz.
Calimero


 =  Re:
Dan Norea
[06.Oct.10 22:45]
Nelu, nu-i mai bine să organizăm un pelerinaj în trei la o mănăstire, la primul festival potrivit? Cred că Grigore n-are nimic împotrivă.

Calimero, asta e, la vârsta noastră (că suntem născuți la câteva zile diferență), toți avem probleme cu memoria.


 =  Dan Norea
milos petru
[09.Oct.10 17:44]
Dane,
Te felicit pentru poeziile comise și locul ocupat în concurs. Așa cum i-am spus și lui Nelu Gârda mă bucur mult că trei epigramiști ați reușit să ocupați podiumul la concursul de poezie, toți trei agoniști! Unde sunt poeții din țara asta care consideră epigrama ca "gen minor". Mă așteptam să văd și ceva stele în dreptul vostru. Spun asta fiindcă eu consider că steluțele ar trebui acordate numai celor care nu pot să dea, pentru a le arăta valoarea și niciodată să nu se dea unuia care le deține, adică să nu se împartă între cei care au nivel să acorde.
cu aprecieri deosebite pentru toți trei,
mitru

 =  Steluțarii să nu mai primească steluțe !?
Dan Norea
[09.Oct.10 20:07]
Mitrule, într-un fel, podiumul de la Iași e normal. Nu mă refer la persoane, ci la faptul că sunt trei epigramiști. Astăzi, cei care comit poezie clasică sunt foarte puțini. Iar poezie clasică umoristică nu mai scriu decât epigramiștii. Sau, mă rog, invers - autorii de poezie clsică umoristică scriu, în marea lor majoritate, și epigrame.

Propunerea ta, să primească steluțe numai cei care nu au nivel de steluțari, mi se pare interesantă. E drept, dacă voi primi vreodată nivel 120, s-ar putea să nu mai îmi placă atât de mult. :)




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0