Comentariile membrilor:

 =  Replică dată epigramei domnului Cuzuioc
Eugen Sfichi
[12.Jun.10 12:18]
După ce-ai urmat povața
"Doctorului să-i dai vamă",
Înțelegi de bună seamă...
Că ți-e scumpă viața.

Eugen Sfichi

 =  Incorect!
Ruse Ion
[12.Jun.10 21:01]
După ce-ai urmat povața
"Doctorului să-i dai vamă",
Înțelegi de bună seamă...
Că ți-e scumpă viața.

Eugen Sfichi

Versul unu, 8 silabe, versul(cu care rimează), 6 silabe. Incorect!

 =  Corect!
Ion Cuzuioc
[12.Jun.10 21:36]
După ce-ai urmat povața
"Doctorului să-i dai vamă",
Înțelegi de bună seamă...
Că ți-e scumpă viața.

Eugen Sfichi

Mulțumesc confrate Eugen,dar intervin și eu:

După ce-ai urmat povața
Și-nțelegi de bună seamă,
Că mai scumpă-ți este viața,
Doctorului să-i dai vamă.

 =  Ioane (R.)
Eugen Sfichi
[13.Jun.10 16:39]
Adopți manierismul practicat de U.E.R. Susții că ultimul vers trebuie să fie egal cu celelalte. E fals. Strofa trebuie să sune bine și atât. Sunt catrene cu versurile egale care sună prost. Altele cu versuri inegale pot suna bine sau nu, după cum sunt compuse. Am avut cu mai mulți ani în urmă o dispută cu doamna Elis Râpeanu pe această temă și am rămas prieteni. Acum U.E.R. începe să admită o excepție, că ultimul vers poate fi și 1/2 din celelalte. Cu timpul va admite și alte excepții.
Epigrama mea e corect scrisă d.p.d.v. prozodic.
Mulțumesc domnului Ion Cuzuioc pt solidaritatea pe care mi-a arătat-o.

Eugen

 =  Eugen(R.)
Ion Cuzuioc
[13.Jun.10 17:06]
Aceeași discuție am avut-o și eu tot cu d-a Elis Râpeanu,care
a insistat ca ritmul să fie perfect,deși foarte multe catrene-și
finisează poanta chiar și cu câte-un cuvânt.Evident,că n-o să prefacem epigrama-n vers alb,dar nici de dogme n-o să ne ținem.În fine,sunt de acord cu părerea
dumitale,căci limba,creația trebuie să fie viabilă.Pe mine mă bucură faptul
că intervenim cu intenții amicale de a ne ajuta,căci până la urmă tot
pentru cititor scriem.Cu sănătate și noroc Ion Cuzuioc!

 =  Vezi că am dreptate?
Ruse Ion
[13.Jun.10 17:20]
Adopți manierismul practicat de U.E.R. Susții că ultimul vers trebuie să fie egal cu celelalte. E fals. Strofa trebuie să sune bine și atât. Sunt catrene cu versurile egale care sună prost. Altele cu versuri inegale pot suna bine sau nu, după cum sunt compuse. Am avut cu mai mulți ani în urmă o dispută cu doamna Elis Râpeanu pe această temă și am rămas prieteni. Acum U.E.R. începe să admită o excepție, că ultimul vers poate fi și 1/2 din celelalte. Cu timpul va admite și alte excepții.
Epigrama mea e corect scrisă d.p.d.v. prozodic.
Mulțumesc domnului Ion Cuzuioc pt solidaritatea pe care mi-a arătat-o.

Eugen

Nu am zis, decât că, ultimul vers are 6 silabe, față de 8, cât are versul cu care rimează. Cum te consideri un adept al corectitudinii, eu zic, din cele ce susțin toți ceilalți epigramiști cu mai multă experiența ca mine, că nu e corect. De fapt și tu ai evidențiat excepția, ca ultimul vers să aibă 1/2 din lungimea versului cu care rimează, deci 4 silabe în cazul tău și nu 6. Atunci e considerata corectă prozodic.
Ion

 =  Domnilor Ioni, Ruse și Cuzuioc
Eugen Sfichi
[14.Jun.10 09:04]
"Atunci e considerata corectă prozodic".
Ion Ruse
Ioane,
Nu mai vorbi despre "toți celalți epigramiști cu experiență" care ți-ar da dreptate. Eu am discutat cu mulți epigramiști care sunt de acord cu mine. Ultimul vers poate avea 1 sau 2 sau 3 sau 4 sau 5 sau 6 silabe dacă celelalte au 8. De asemenea ne putem juca și cu lungimea celorlalte versuri. Pentru aceasta avem nevoie de enorm de multe ore de exerciții, vorba lui Cincinat Pavelescu. Eu încerc să respect toate canoanele epigramei. Ceea ce susții tu nu a fost nici canonul clasicilor, nici al contemporanilor.
E drept că este o recomandare U.E.R. pe care unii și-au însușit-o și alții nu.
Doamna Elis Râpeanu, pe care o salut cu această ocazie, nu admite nici măcar ca ultimul vers să fie 1/2 din celelalte, deși tu crezi că și așa ar fi corect. Păstrez cu plăcere scrisorile pe care doamna Elis mi le-a trimis, în care a atins și această problemă. Ioan Toderașcu este mai relaxat și spune că " versul scurtat să fie 1/2 din cel cu care rimează." Și azi, 13 iunie, am discutat cu dânsul la telefon și la sfârșit ne-am despărțit cordial, fiecare cu opinia lui.
Te rog nu mă mai răstălmăci. Ca ofițer trebuie să fi obiectiv, măcar ca deformare profesională.
Mai urmărește ce scriu. Acum ai eșuat, data viitoare, poate vei avea mai mult noroc. Succes.
E.S.

Domnule Cuzuioc
Sper că am înțeles comentariul dv nr 1.
În al doilea spuneți că doamna Râpeanu ar fi insistat ca ritmul să fie perfect. De acord, eu sunt riguros cu prozodia și m-aș bucura dacă le-aș insufla și altora rigorile la care mă supun. Aici e vorba de lungimea versurilor. Dacă v-a spus că sunt autori care folosesc geometria varabilă a ultimului vers, păstrând toate canoanele epigramei, atunci și eu sunt printre ei. Despre doamna Elis am vorbit în răspunsul pt Ion Ruse.
Da, epigema trebuie să fie vie, dar respectând canoanele. Lungimea versului nu e canon.
Expresia "epigramă-n versuri albe" am folosit-o într-un răspuns cu ritm și rimă dat lui Ion Ruse, dar avea alt înțeles.
Cu sănătate și noroc pentru domnul Cuzuioc,
E.S.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !