= lupta. LIV | Ioan Barb [08.Jun.10 21:33] |
Superb. La umbra crucii ai prezentat într-un mod deosebit lupta unui Dumnezeu nemuritor, prezentat prin Isus, cu omul limitat și trecător, o luptă din care întotdeauna omul pierde. Am simțit tratată și lupta lui Iacov cu Dumnezeu, în Vechiul Testament, când acesta se întorcea la tatăl său Isaac. Un poem cu o temă și o muzicalitate aparte. Felicitări. Ioan. | |
= box | Monica Manolachi [09.Jun.10 02:55] |
Iisus boxeur este ultimul lucru la care m-aș fi gândit :-) Cu toate acestea, textul reflectă realitatea unei tradiții prost ințelese. (Cu semne sau fără semne de punctuație?) | |
= critic si critic | Iakab Cornelia Claudia [09.Jun.10 08:09] |
interesant ce intelegi cand ai un bagaj diferit de notiuni mistice. te invinge latura masculina a universalului matern, latura masculina a femeii aleia, supreme. versuril;e nu sunt muzicale, par doar informatie nu si sentiment. o victorie mica | |
= si nu. | Iakab Cornelia Claudia [09.Jun.10 08:10] |
si nu-mi place aspectul de violenta, nu e o lupta spirituala, e un altceva. gandeaste-te. | |
= Da, | Liviu-Ioan Muresan [09.Jun.10 10:22] |
am folosit punctuația acolo unde mi s-a părut strict necesară. O să pun peste tot. Cornelia, păi tocmai o luptă spirituală este, chiar dacă se compară cu ale realității obiceiuri. Vă mulțumesc de trecere și cuvinte. LIM. | |
= e bine | Cristina Rusu [09.Jun.10 11:07] |
un poem în care tu ești învins și e bine că e așa. modestia are un rol important și tu ești modest exact ca într-o luptă spirituală. mie îmi place ceea ce am înțeles din poemul tău. poate că în sufletul tău este ceea ce ne-ai descris în versurile tale. bia | |
= esti dificil de apelat zice cititorul sincer si deschis | Iakab Cornelia Claudia [09.Jun.10 13:43] |
nu. crezi ca de dragul de a invinge acepti orice fel de lupta, care atinge ceva, deci nu e pur modelaj fara chin? nu-mi place sa ma contrazic cu tine, imi creezi o stare conflictuala, fara menajamente la sensibilitati feminine. bombardezi cu impulsuri mentale care nu-mi suna bine. | |
= LIM, | Ottilia Ardeleanu [09.Jun.10 21:25] |
Poemul acesta de aplecare religioasă excelează prin idei care, nu cred, că vor a evidenția lupta dintre om și Dumnezeu. Sau nu neapărat. Ci, mai degrabă, de ex., în prima strofă, ca și în ultima, cred că ideea este de supunere la încercări a omului de către Dumnezeu. El învinge nu pentru a-și arăta puterea (pentru că și omul și El o cunosc), ci doar pentru a dovedi de câtă putere dă dovadă omul. Un alt ex., în cea de-a doua strofă: „dar mie-mi este sete” – reprezintă, după mine, pofta de cunoaștere, nestăvilită, dorința omului, setea de a-l afla pe Creatorul lumii. Ca bând din Apa Lui să prindă noi puteri. Apoi, primul a fost Cuvântul, deci, primul impact, "zid". Lupta aceasta este tot interioară, de conștiință. Poem relativ ușor ca citire, este de o mare profunzime. Cred că am analizat doar în felul meu, în care El este, cu siguranță, de acord. Ottilia Ardeleanu | |
= Re. | Liviu-Ioan Muresan [09.Jun.10 21:31] |
Cristina, da, sper că în sufletul mei e așa. Sau sper să fie așa. Cornelia, păi ce are feminismul de a face cu poemul acesta? Chiar dacă aș fi pupat mantia, tot nu era o reacție feminină. Ottilia, e cea mai profundă înțelegere a textului. Aproape exhaustivă. Cu mare plăcere vizita dumneavoastră, doamnelor. Vă mai aștept. LIM. | |
= LIM - lupta | Mihaela Roxana Boboc [10.Jun.10 00:04] |
Uite o poezie în alt registru față de cel cu care ne-ai obișnuit. Primele 3 strofe sunt cele mai reușite, și da, modestia aici e bună: ”Ne trîntim, tu mă învingi. E bine.” E bine că realizăm că în fața divinității suntem întotdeauna cu garda jos și niciodată pregătiți spiritual. Mihaela | |
= Mihaela, | Liviu-Ioan Muresan [10.Jun.10 12:59] |
mulțumesc de trecere și bunele impresii. LIM. | |
= Retromesaj unei tardive descoperiri | Gheorghita Ionescu Eugeniu [26.Nov.10 21:22] |
Si Iacob si Moise au fost "luptati" de Dumnezeu. Mesajul poemului cred ca este acela de a lasa pacatul din om sa fie invins de Iisus. | |