Comentariile membrilor:

 =  Idei interesante...
Gârda Petru Ioan
[06.May.10 09:41]
Realizări cu unele mici imperfecțiuni, deci trebuia să iei premiu :)
La prima "a fi sau a nu fi" trebuie citit cu accent pe "nu", dar mă rog, asta e, îl completezi pe Shakespeare, dar nu+i poți denatura sensul operei...
Epitaful e preferatul meu, e perfect.
Promisiunea e perfectă ca prozodie, dar mi se pare că e scrisă "adânc", nu risc să spun ce am înțeles.
La "gigolo", "prietenii" are 4 silabe, altfel e bună.
Părerea mea e că ai strecurat aceste mici imperfecțiuni ca să le forțezi mâna la premiu, dar am impresia că nu s-au prins (de ele:))

 =  Gândul colegilor
Aurel Sibiceanu
[06.May.10 11:30]
Cu patimă și un pic de "ură",
zice-vor colegii: "E de rău!
Norică a trimis catrene la Buzău;
poate nimeresc la Întorsură!"

 =  Re: Gândul colegilor - idei interesante...
Dan Norea
[06.May.10 13:21]
Cu patimă și un pic de "ură",
zice-vor colegii: "E de rău!
Norică a trimis catrene la Buzău;
poate nimeresc la Întorsură!"
(Aurel Sibiceanu)


Aurea mediocritas

N-am nevoie-n viață de armură,
Nu stârnesc în oameni primitivul,
Patimă, invidie sau ură...
Stau și mă întreb: care-i motivul ?


Nelu, la prima epigramă, accentul pe "nu" e discutabil. Eu știam că la o succesiune de cuvinte monosilabice, accentul poate cădea unde vrea mușchiul tău. Pardon, al meu.
La "promisiune" nu știu ce ai înțeles tu. Eu făceam, simplu, referire la Paștele cailor. Dacă asta nu s-a înțeles, înseamnă că e o epigramă ratată.
Cu "prietenii" ai dreptate, eu pronunțam eronat, în trei silabe. Cred că m-a influențat un cântec ardelenesc "mă' pretine, io și tu"...

Despre premii nu știu nimic, se pare că în schimb tu știi ceva. E adevărat că am invitație la Buzău, dar am avut și în 2008, și în 2009, fără să primesc vreo diplomă. În 2008, când eram o tânără speranță cu caș la gură, vorba lui Rotaru, m-am dus convins că primesc un premiu. Altfel nu vedeam rostul invitației. Acum îl bănuiesc: m-au chemat domnii Corbu și Sălcuțan să mă prezinte celorlalți colegi, în calitatea mea de... tânără speranță. Din 2009 încoace merg voios, fără nicio speranță, în afara aceleia de a mă întâlni cu oameni dragi.


 =  Re
Aurel Sibiceanu
[06.May.10 13:40]
Păcatele mele!
Ura-i pusă chiar de mine
între ghilimele...
Și eu am urmat cu sațiu
vorba lui Horațiu...

 =  Dane
Gârda Petru Ioan
[06.May.10 16:13]
Nu știu rezultatele, dar bănuiam că se știu la ora asta. Cred că vor apărea curând și pe site.
Legat de prima epigramă, ai dreptate, dar acel "nu" e atât de accentuat în expresia respectivă, încât...
Relativ la Paști nu m-am prins, dar poate că din prostie. Dacă scriai de "Paște-l iau", se potrivea mai bine cu nivelul meu. :)
Sper că mă înșel și că ai luat premiu, din moment ce ai fost chemat și nu se știe nimic.
Succes și distracție plăcută!

 =  Regulile sunt stabilite pentru a fi discutabile? :)
Vali Slavu
[06.May.10 16:33]
„accentul pe "nu" e discutabil”
(Dan Norea)

Îmi cer scuze că intervin. Ca începătoare, am încercat să învăț cât mai multe despre epigramă. Nu mi se pare în regulă ca anumite reguli să fie discutabile.
Redau un citat din Mircea Trifu, de pe coperta broșurii pe care o vei răsfoi în curând:
«NU: acest cuvânt exprimă o opțiune fermă a autorului, răstoarnă sensul cuvintelor care urmează și este, deci, obligatoriu ca el să fie accentuat în versul respectiv.»

Revenind la epigramele tale, cea mai reușită mi se pare a doua. Felicitări pentru invitație și ai grijă, ca tânără speranță ce ești, să faci impresie bună pe acolo! :)
La capitolul «cârcoteli», m-aș lega de acel «draga», din ultima epigramă (că de prieteni s-a legat deja Nelu Gârda). E adevărat că «mârțoaga» nu avea multe rime, dar...

Drum bun și distracție cât cuprinde!

 =  Vali, ai dreptate, indiscutabil
Dan Norea
[06.May.10 16:44]
Singura problemă este că eu nu știam regula citată de tine. Și n-o știam pentru că tu ai primit broșura, iar eu (încă) nu. Probabil le va aduce d-na Elis Râpeanu la Buzău.

 =  scriosoare din Banat
milos petru
[06.May.10 20:20]
Dane,
După cum văd se pare că iei un premiu, așa că te felicit.
Ce aș zice, într-adevăr la a 3-a ceva nu-i prea clar. Zici "mârțoaga" și apoi "îl iau", ințeleg că geambașul zice de cal, iar ultimul vers nu știu dacă nu ar merge:Nu la-al nostru, la-al lor.
La ultima , unde mă găsec ca mai în vârstă ca soția și ea cu cont în bancă, iar eu cu spondilită, aș zice:

mitru cu soția la plimbare

Nu știu de ce , când ies în lume
Să-mi dea o fripturică, draga,
Toți prietenii sunt puși pe glume
Și-mi spun: Iar doamna, cu mârțoaga.


 =  Dacă altfel nu se poate!
stelian ologu
[07.May.10 00:03]


"Shakespeare - opere complete

Sunt Yorick, măscărici vestit,
Și am venit ca să vă spun
Că Hamlet fraza a greșit:
"A fi sau a nu fi… nebun"."


Norea, marele tribun,
(Cum sigur nu e ageamiu),
A-ncheiat: "A fi ...N.bun?",
Întrebându-se:" Ce premiu?!

 =  dane,
nicolae bunduri
[08.May.10 09:20]
mi-a plăcut mult "promisiunea fermă, Chiar si numai pentru asta meriți un premiu Fain Danule

 =  Îmi dau și eu cu părerea
Constantin Iurascu Tataia
[09.May.10 16:52]

Aș dori să-mi expun părerea privitoare la accentuarea vocabulei NU: consider că nu trebuie să capete rang de regulă pentru că așa a opinat Mircea Trifu, indiscutabil, un epigramist de clasă dar care nu se considera făcător de legi în domeniu. E adevărat că negația NU se accentuează cînd e vorba de un aviz de interdicție (NU rupeți florile...NU călcați pe iarbă și flori...) dar dacă într-un vers nu-și află locul accentuat, de ce să caut o formulă nepotrivită în exprimare? Cugetarea celebră a lui Hamlet nu poate fi altfel pronunțată, deși accentul nu cade pe "nu" ci pe "a FI sau a nu FI". Un englez ar răspunde regulei lui Trifu, el spune "to BE or NOT to be" dar noi în epigramă cum s-o transformăm în aviz de interdicție?

 =  Premiile de la Buzău
Dan Norea
[09.May.10 18:29]
Mă bucur că ba una, ba alta din epigramele mele v-au plăcut. Dacă după fiecare concurs, reușesc să-mi completez portofoliul cu o epigramă, sunt mulțumit.

Tataie, și eu sunt de aceeași părere - că nicio regulă nu e bătută în cuie. Eu am accentuat totdeauna "a FI sau a nu FI" dar, pe de altă parte, în alte cazuri, regula lui Trifu e corectă, așa că mă bucur că am aflat de ea.

Bun, trec la lucrul cel mai important. Acum o oră tocmai m-am întors de la Buzău. S-au acordat multe premii, o parte de către d-l George Corbu, din partea UER, altă parte de către d-l Mihai Sălcuțan. Voi posta în curând o cronică a Festivalului, unde încerc să le menționez pe toate.
Până atunci, le amintesc aici pe cele care, cu siguranță, interesează pe toată lumea.
- tema "Măscărici și măzgălici" - Gheorghe Șchiop, Sibiu
- tema "Omul și mârțoaga" - Gheorghe Bâlici, Chișinău
- grupaj (ambele teme) - Laurian Ionică, Craiova.

Ca o primă impresie, mi s-a părut un festival reușit. Singura părere de rău mi-a provocat-o absența d-nei Elis Râpeanu, din motive de boală. Așa că încă n-am văzut cum arată broșura de care vorbea Vali. Poate la Alba Iulia...





Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0