Comentariile membrilor:

 =  Adevărat
Liviu-Ioan Muresan
[28.Apr.10 22:18]
doar că și poeții, bieții de ei, merită acolo o recompensă. O diplomă, să fie și aia, pe un perete igrasiat de termenul absurd al renovării :)
Ziceam de Veleitar, termen peiorativ folosit de dinstinșii. Cred că asentimentul se bucură de viață aici :) Vodca aceea are un mare aport în economia înțelegerii. Adică neînțelegerea marilor valori:) Și rîd, și mă rîd, și mă cobor iarăși la marii veleitari. Adică nu noi. Dar cine? Ei să fie, ala bala portocala. Ghici ciupercă...
Un text necesar pe ziua de azi. Sper că nu etern!
LIM.

 =  .
ecaterina bargan
[29.Apr.10 06:14]
cu titlul sunt absolut de acord. mi-a plăcut ironia textului. am reținut:
"poetul e doar un breloc eventual simpatic, amuzant și frecventabil. Ce produce el e important într-o altă ordine decît cea socială și, dacă n-are conștiința acestui adevăr..."

 =  Marginalii
silvia caloianu
[29.Apr.10 07:41]
Poetii / scriitorii adevarati sunt artisti ai cuvantului (chiar daca pot exista din altceva, sunt / pot fi cei mai buni, de regula, in publicistica). Deci: artisti. (Nu exista meseria de artist? La intamplare: Michelangelo, Pavarotti…) Dar ce societate e aceea, in care nu sunt identificati si sustinuti artistii? Si, ce societate e aceea in care nu exista constinta unei scari a valorilor artistice? (Mircea Eliade: "Toti suntem muritori, dar trebuie sa murim intai".) Infloresc imitatiile, troneaza surogatul... se umfla in pene si... (mai sunt si aplaudati!)
Mereu m-a uimit usurinta cu care unii isi spun "poet", "scriitor", semnand astfel pe toate gardurile. Invadand edituri si uniunea scriitorilor. Ma amuza frecventa, pe acest site, a declaratiilor de tipul: "stilul meu...". Care "stil"??? Cati au habar de stilistica, de literatura, de sinteza lecturilor, de frumusetea si posibilitatile limbii romane? (si, cand spun "frumusetea", nu am in vedere dulcegariile, nu...) Cati se raporteaza valorilor autentice? Ma opresc aici. Mi se raceste cafeaua.

 =  o parere
Vasile Mihalache
[29.Apr.10 11:27]
Este un punct de vedere, incomplet probabil. Pentru ca valorile autentice nu fac 10 lucruri bine ci unul singur si atunci e bine daca sunt platiti la valoarea lor.
In ziua de azi insa poeti geniali nu prea mai sunt.Oricum, traim tocmai atunci cind ne implicam, asa ca sunt de acord.Daca le dadeai numele stiam si valoarea lor, dar nu avea rost sa dai nastere unor razboaie personale. Eu stiu ca esti dintre cei care lansezi numai vorbe care au continut, probabil chiar te-a deranjat.Totusi, cu virsta oamenii se uzeaza si trebuie tinut cont ca nu sunt nemuritori, samd.

 =  un pont
Dana Banu
[29.Apr.10 11:33]
nu mai merge la congrese USR
că peste vreo 20 de ani(dacă n-o să pice șandramaua) cine știe ce o să scrie vreun june autor și despre tine în caz că o să te prindă pe acolo

 =  adrian suciu-PDV
Nache Mamier Angela
[29.Apr.10 14:13]
în franta,cenaclurile literare sunt subventionate de stat si de regiunile respective(în majoritate)(primariile si ele acorda sume importante dar au simpatii politice)
cele mai importante cenacluri primesc subventii importante ,au dreptul de a crea o editura ,publica plachete de poezie
ca atare statul decide cine le merita ori nu,ceea ce uneori poate fi departe de realitatea de pe teren
cei mai "bagaciosi" si nu cei mai talentati au acces la aceste subventii
în fiecare an asistam la goana dupa subventii care permit invitarea unor personalitati literare,saloane de carte etc...
am înteles punctul dvs .pasionat desi critic si ironic în buna parte

+ important
Ion Diviza
[29.Apr.10 20:33]
Mă mir că nimeni nu a evidențiat încă acest text care este, zic eu, de un interes aparte pentru toți membrii site-ului www.poezie.ro. De ce scriu (eu, tu, el, ea) pe acest site, de unde nu am niciun dividend material, poate chiar nici moral? De ce mă consider buricul Pământului, în realitate fiind doar... Soarele? :) De ce amanta mă crede - pe mine... Poetul - un geniu (cel puțin, pentru o lună-două), iar soția mă consideră un ratat? :) De ce poetul a însemnat atât de mult în epoca comunismului (cacofonie necesară), și contează atât de puțin acum, în Secolul Luminat (cu focuri de artificii... fumigene)- 21 sau care o mai fi fiind?!
Cele 3 concluzii tranșante ale lui Adrian Suciu merită să fie scrise cu majuscule pe acest site. Aici se vine fără pretenții declarate. Însă ceea ce îl face pe om - creator, cu literă mică, evident, nu ne-o poate lua nimeni, fiindcă ne-a dat-o El. Lumina/steluța e a Lui.

 =  părerea unui cititor milos
milos petru
[29.Apr.10 21:41]
Poeți ce-n aur să-i plătești,
E drept arareori găsești,
Dar mulți se cred, fir-ar să fie,
Și zac prin birt și librărie.

În principiu îți dau dreptate, mulțumesc lui Ion Diviza care a trebuit să vină de dincolo de Prut să ne lumineze calea, totuși eu aș zice că"nu dau doi bani pe anumiți poeți". Nu pot să nu-ți spun că înainte de 89 veneam de la sat la oraș de câteva ori pe lună și îi căutam pe unii, plăteam de băut ca să-i aud recitând din scrierile lor și aveam ce asculta, mai ales că dădeau drumul la tot, fără cenzură. Unii erau adevărați meseriași, erau angajați la un ziar sau revistă, își făceau bine treaba, dar unii umpleau barurile și erau un fel de pierde vară. Așa a fost, așa este, parcă și mai rău, așa va fi.
petru miloș

 =  mm
Roxana Sonea
[30.Apr.10 11:01]
Bun text, dar mai ales sanatoasa viziunea. Cele 3 puncte de la sfarsit mi se par un test la care se poate supune orice poet/scriitor/ce-o fi, un test care ne desparte in creatori si speculatori. Fain.

Totusi, nu pot sa nu observ ca-n timpurile acestea exista oameni care ajung sa-si faca self-promotion (daca editurile n-o fac) si le iese. Sunt mai buni decat altii nu-si fac? Nu mai conteaza, asa-i? Reclama bate calitatea. Cum ii mai triem atunci. :)

 =  erata
Roxana Sonea
[30.Apr.10 11:12]
care nu-și fac, chiar* :)

+ Poețoi și Alile
George Asztalos
[01.May.10 12:16]
Că USR-ul e plin de nostalgici nu e o noutate. Faptul că le mai asistăm acestor poețoi leșinați decrepitudinea, cu scopul de a le-o spune vered-n față că au expirat și nu fac nimic decît mîrșăvia bolnavă de a-și prelungi rahatul degeaba, faptul că foarte puțini au și curajul să o spună public, că Adi Suciu se numără printre acei puțini care ies din rînd și ne arată că regele e gol: astea sunt noutăți și reacții demne de atenție. În rest anormalitatea ca fiecare sait literar să aibă cîte o Alilă, o creatură fără nume dar "necesară" ca o "femeie de serviciu" care "face curat" de la farmacie te poți uita da' la dînsa ba, această clovnereală cu voie de la împărăție, devine tot mai respingătoare și agasantă. Nu-mi pot închipui ce e în mintea editorilor cînd mai multe persoane le sesizează aceleași nereguli cu privire la un membru iar ei n-au nicio reacție. Singura soluție e dezactivarea comentariilor ca formă de protest. Și, în ce mă privește, le voi ține dezactivate pînă dă Dumnezeu din cer și ne scăpăm de Alile...
Un text exemplar, al cărui loc e la recomandate și din care toți avem doar de învățat! Felicitări autorului.

 =  da
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
foarte interesante aceste personale din care s-ar putea face pe viitor un articol veritabil chiar. asta insa cand va fi complet. adica atunci cand autorul se va apleca si asupra conduitei morale a unei parti din categoria persoanelor descrise de catre el mai sus, insa de varsta medie din romania, ratate dpdv profesional si personal, care-si taraie basinile pe la mai toate evenimentele literare (nu doar USR) si se erijeaza cu superioritate in diferite pozitii cu care-n realitate n-au nicio treaba, salivand dupa recunoasterea meritelor si a talentului pe care nu le au iar uneori sperand sa rupa himenul cate unei debutante grase sau strambe. e plin de aceste persoane, de la individe care se fac manga ascultand la nesfarsit "melodia aia de la ducu berti" care i-a compus-o fostul solist vocal al formatiei (galeti literare si sexuale care uneori cauta cuvinte interesante prin dictionarele literare pe care stau in fund in fata calculatoarului, pentru a-si face discursul pseudocritic mai pompos), pana la indivizi care vin la aceste intalniri de 3 ani de zile in aceleasi haine, mirosind a aceeasi transpiratie si care fac pe editorii cu tinerii debutanti oferindu-se sa le faca pentru volum copertile (desi nu le fac ei, ci le dau la altii sa le editeze-n photoshop si se tiganesc pe messenger pentru 100 ron coperta cand ei de fapt sunt plini de bani), scot apoi cartile debutantilor la edituri noname, dupa care la lansarea respectivelor volume vin tot ei, realizatii, sa citeasca in deschidere.

acest jeg al subculturii romanesti plin de oameni fara viata personala si moralitate, care incearca sa compenseze printr-o celebritate de salon ceea ce erectia nu le mai ofera si nici capacitatea neuronala, etalandu-si aparenta cultura si inclinatie catre scris si critica, care-s obsedati de propria imagine intr-atat de tare incat roaga fotografii sa-i surprinda-n poze cand privesc numai peste umar sau au tigara in gura sau sunt in aceeasi vesta jigarita cu care umbla de 4 ani pe ei, trebuie sa dispara, sunt de acord cu adrian.

cunosc chiar specimene care veneau prin moldova la cenacluri sa vada exact cum arata life, anumite tipe pe care-n prealabil le sustinusera literar apoi le hartuisera prin telefoane si emailuri. chiar eu insumi am cunoscut unul, la ultimul cenaclu din zona moldovei la care am fost, un masturbationist cu figura de zugrav, pitic si timid, obsedat de o tipa din bacau.

in fine, fiind in acest asentiment cu adrian, eu ii ofer tot sprijinul meu in vederea unei viitoare colaborari pentru realizarea unui astfel de articol, cat mai minutios cu putinta, cu date clare si detalii pe care foarte putina lume le cunoaste dar pe care eu le am. si sunt sigur ca si el dispune de o sumedenie. ar fi interesant sa demascam anumite personaje nocive din mediile pseudoliterare.

imi cer scuze pentru eventualele greseli gramaticale dar sunt foarte grabit, revin sa corectez mai tarziu daca am gresit ceva.

cu stima

 =  am ras de numa'
Anca Roshu
[16.Jan.11 09:10]
recitind textul asta muscator de ironic, si la fel de adevarat!
subscriu intru totul la cele scrise de tine aici, adrian, cu tot cu titlu si concluzii enumerate ca la mate 1, 2, 3.
probabil ca nostalgicii aia de care amintesti in text traiau pe vremuri din sume primite ca urmare a scrierii unor texte indoielnice dar placute vederii conducatorului iubit si adulatorilor de sub...
placuta recitire! :)

 =  Beton
Sorin Olariu
[24.Jun.13 19:28]
Super tare textul. Transant, clar, adevarat...




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0