Comentariile membrilor:

 =  Subiectivismul în epigramă
Dan Norea
[11.Apr.10 11:28]
Mihai, folosești degeaba cuvinte de genul "subiectiv" și "obiectiv". În epigramă există multe niveluri de valoare. Poanta, mai bună sau mai rea, dă o doză de subiectivism. Construcția la fel. Mici scăpări de ritm (subliniez mici, nu versuri întregi trecute de la iamb la troheu) mai sunt trecute cu vederea. Aici doar maeștrii își pot da cu părerea. Cine sunt acești maeștri ? Cei care au luat nenumărate premii la concursurile de epigramă: Ion Diviza, Nae Bunduri, Ioan Toderașcu, Iurașcu-Tataia, Ioan Jorz, iar în ultimii doi ani Laurențiu Ghiță, Florin Rotaru, Carmen Chioinea, Cornel Rodean, Vali Slavu, Nelu Gârda... Și evident, cei care au dovedit prin texte teoretice că stăpânesc domeniul: Olariu, Rodean, Bunduri...

Dar, dacă elementele de mai sus sunt discutabile, catrenul selectat de mine pentru lingură este slab INDISCUTABIL. Eu susțin că n-are umor. Dar trecem peste asta. Recitește-l și recitește și definiția rimei (o citez din memorie): "două cuvinte rimează dacă există identitatea literelor care urmează vocalei din ultima silabă accentuată a fiecărui vers".
Unde e subiectivismul ?

"Nu goniți epigramiștii începători, ci ca Hristos, chemați-i să vină lângă voi, să scrie, să învețe". Nu-i gonește nimeni. Doar îi trimite să mai învețe puțin, să mai citească un pic de poezie clasică, să-și formeze urechea. Și după ce s-au familiarizat cu prozodia, să citească epigrame cât mai multe, ca să înțeleagă modul specific de construcție a unei epigrame, față de un catren obișnuit.
Ca o observație, pe tine nu te includ în rândul începătorilor. Te-am inclus în listă pentru că ai coborât prea mult stacheta (există o limită sub care n-ai voie să cobori) și, în plus, reacționezi negativ la observații, ceea ce dă peste cap toate eforturile de îndrumare a începătorilor veritabili.

Acestor începători le urez succes! M-aș bucura ca lumea epigramei să crească prin sosirea lor. Dar asta e nuanța: să crească, nu să slăbească.



 =  Despre subiectivism și… un pic de obiectivism nu numai în epigramă
Mihai Cucereavii
[11.Apr.10 13:32]

Norică, nu-mi apăr epigrama, greșesc și eu, greșesc și alții, ci mă revoltă atitudinea arogantă în intervențiile făcute de domniile voastre. Dacă ați interveni binevoitor și nu cu aere de mentor, atunci altă vorbă. Dar știu că aceasta este imposibil din mai multe motive, pe care le cunoașteți.

Nu vreau să vorbesc despre toate dedesubturile că nu-i frumos, dar numele meu l-ați utilizat intenționat și în prim-plan pentru a mă compromite. Puteți să-l practicați și în continuare, că în fond, sunt indiferent de ceea ce scrieți. Pur și simplu vreau să vă readuc un pic din Nori pe pământ și să vedeți realitatea pe care Dvs. n-o sesizați din slăvi. Vă felicit și s-o țineți tot așa. Fiecare pre limba lui…

Ideea cu lingura este bună numai în cazul organizării unor concursuri benevole de epigramă și atunci puteți acorda premiul “Lingura de lemn” celui care o merită. Nu sunt invidios, mă bucur de succesele altora, mai ales ai agoniștilor, doar suntem frați și nicidecum vrăjmași. Vă doresc succes!

Plecăciunile mele domniilor voastre!

 =  erată
Mihai Cucereavii
[11.Apr.10 14:06]

...ale agoniștilor

 =  Bănuit de intenții inexistente
Dan Norea
[11.Apr.10 15:05]
Mihai, e posibil să ai dreptate, în sensul că tonul poate părea arogant. Aerele de mentor și tonul didactic, la mine cel puțin, nu sunt dovadă că te privesc de sus, ci sunt urmarea zecilor de ani în care am practicat meseria de profesor, în paralel cu cea de inginer.

În privința intenției de a te compromite, aici greșești în totalitate. Bănuiesc că te referi la acea antologie agonia, unde s-a făcut o selecție, au apărut discuții, iar în momentul ăsta nu știu care mai e situația. N-am avut niciun moment intenția de a demonstra că nu meriți să figurezi acolo, mai exact n-am făcut nicio legătură între cele două. Nu am niciun interes să fii sau nu cooptat, nu am susținut includerea sau excluderea ta. Văd că e a doua oară când selecția pentru antologia asta e privită drept motivul unor acțiuni și de fiecare dată, după mine, nejustificat.

DAR... asta fiind situația (pentru că văd că tu faci niște legături pe care eu nu le-am făcut), nu crezi că era momentul să vii numai cu epigrame beton ? Tocmai ca să nu dai apă la moară unora și altora.




 =  Să fie așa cum spui.
Mihai Cucereavii
[11.Apr.10 16:56]

Ce sunt eu pe lângă voi, un mic scrib.
Dar mai bine ar fi să aveți grijă de voi.
Lăsați oamenii să scrie în pace, timpul va decide cine și cât costă.
Eu sunt fără preteții, ca Petru Miloș, Om cu inimă mare și are epigrame bune,
dar voi le dați cu piciorul.
Nu mai doresc comentarii.

 =  erată
Mihai Cucereavii
[11.Apr.10 17:13]

ca Petru Miloș. E Om cu literă mare și are epigrame bune...

 =  Precizare
Mihai Cucereavii
[11.Apr.10 21:57]
Cine vrea să-și expună gândul
pentru instaurarea unei atmosfere binevoitoare pe site,
poftim, ușile sunt deschise. În discuții colegiale se naște adevărul.

 =  să fie așa cum spunem
milos petru
[12.Apr.10 11:55]
1. Crede-l pe Dan că spune adevărul. Ce spui tu despre mine pot spune eu despre el și despre încă câțiva de pe sait. Oameni sunt peste tot, doar să vrei să îi vezi!
2. Amice , cât privește poziția mea față de tine e ca față de un frate cu un an mai aMIC.
Te socot frate cel puțin din două motive:
-ești de dincolo de Prut iar eu din Timișoara, la noi a fost revoluție adevărată și simt că în noi clocotește același sânge!
-prin bunăvoința lui Radu, Sorin, Laurone și alții facem parte din primii fii ai Agoniei alături de încă 23 de frați, asta nu se mai poate șterge cât o fi lumea asta de rea, păcat că unii, nu numai din țară ne citesc cu plăcere iar alții ne țin închiși în închisoarea Agoniei! Supărarea nu e nici a unuia din cei 25 ci a altora care vor să altereze relațiile dintre noi și să distrugă unitatea dintre cei 25. Cine mușcă greșește grav având în vedere că viața nu începe și nu se tremină aici și nu iartă niciodată, asta o spun din expierența anilor pe care i-am trăit

 =  Multstimate domnule Miloș,
Mihai Cucereavii
[12.Apr.10 13:35]
Cine a început dezbinarea?
Dezbinarea ei au pornit-o, lor nu le ajunge loc sub soare.
Prea din cale afară corifei. Fiecare să-și vadă de treabă, pe postata pe care muncește, iar roadele le vor aprecia cititorii și editorii. Dar nu monopoliștii.
Eu nu i-am atins. Și rog să mă lase în pace.
Acestea-s roadele lor. Am spus, că fiecare pre limba lui piere. Dacă ei o să țină același ison, departe n-o să ajungă. O să vedeți și lumea vede.

Cu deosebit respect,

un aMic


P.S. Vă mulțumesc pentru intervenție. Dacă mai aveți ceva de spus, vă invit, să găsim adevărul sau soluția din acest tărăboi organizat de ei.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !