Comentariile membrilor:

 =  -_-
Ecaterina Bargan
[13.Mar.10 12:48]
mai elocvent era în personale textul ăsta, mai ales că specifici faptul că sunt pagini de jurnal. nu prea am gustat poezie aici. revoltă - da. poezie - nu.

 =  sunt de acord cu incadrarea la personale...
Lesenciuc Teodor
[13.Mar.10 13:24]
iar textul e foarte aprins. imi place si cred ca ai dreptate.

Nu trebuie sa uiti ca firea umana, asa defecta cum e, are nevoie de simboluri pentru a crea "speranta"; cad nu le gaseste, le creaza singura. Astfel ajunge Che Guevarra un idol, un simbol al unei lupte de "eliberare" care poate a fost tocmai contrariul.

in mod normal nu citesc astfel de texte, dar m-a atras incadrarea la proza, oricum, avand in vedere doza de sentiment, nu-mi pare rau.
cu prietenie,
L.T.

 =  .
alexandru moga
[13.Mar.10 14:31]
in primul rand incadrarea e gresita
nu e proza
in al doilea rand nu vad unde puteti incadra acest text cu iz de pamflet de tip tabloid

dumneavoastra nu cunoasteti deloc istorie nu sunteti in stare sa faceti deosebirea intre comunismul de tip rusesc si cel sud american si multe alte lucruri

dumneavoastra prin fraze de genul: " Dacă ar fi gustat Sartre și toată șleahta lui de comuniști francezi urină și fecale din gamela Pitești, dacă ar fi păpat bătaie la tălpi și testicule pe la Aiud, Gherla, Ocnele Mari, Târgușor și ar fi săpat prostește la Canal și-ar mai fi dorit oare totalitarismul comunist?"

va bateti joc de oamenii care au murit in puscariile comuniste din romania

a folosi imaginea unui idealist educat scriitor poet si luptator impotriva unor dictaturi mizerabile sustinute cu bani americani in toata america latina drept sperietoare e penibila

asta dovedeste gradul dumneavoastra de cultura - inainte sa scrieti un eseu un pamflet orice trebuie sa fiti sigur ca aveti destule date si cunoasteti temeinic problema in cauza

nu amestecati mere cu pere

si o concluzie:
cand puneti intrebari retorice de genul "Cu ce drept și-a luat comunismul libertatea de a ucide?" incercati sa nu raspundeti la ele

apoi genul de acuzatii de tipul: "dreptul pumnului în gură. Criminalii!" dovedesc ori o exaltare datorata unei gandiri extremiste de tip romania mare ori pura ipocrizie

si inca o concluzie:
luati o pauza de scris cititi mult faceti in particular eseuri pe care apoi cititi-le cu glas tare si de abia dupa aceea publicati

nu din alt motiv dar va faceti de ras cu un astfel de discurs

 =  si bune si rele
nicu brezoianu
[13.Mar.10 15:56]
Buna ziua tuturor,
in ceea ce priveste incadrarea la poiezie a fost initial o greseala Ecaterina, am revenit cu proza. Nu am incadrat-o la personale fiindca nu am personal ceva deosebit(nici stima, nici obsesii, nici ura pentru un criminal de teapa lui Ghevara).Multumesc Teodor, de regula unteractionez ararerori dar te citesc cu placere.
In ceea ce priveste atitudinea dumneavoastra domnule alexandru moga... un avocat al comunismului si al idolilor sai se pare, sunt dezamagit. Textul nu este un eseu...o simpla remarca spontana la un comentariu despre Che. Indiferent de nationalitate, comunismul acelasi hram l-a purtat si poate nici eu nici dv. nici Sartre nu l-au inteles mai bine decat Panait Istrati. Asa ca nu mai dati sfaturi altora...fiecare scrie cum poate. Esentialul este ca suntem liberi si ne putem exprima... sfaturile dv. dictatoriale insa sunt rizibile, nu le voi lua in seama. Exprima punctul de vedere al unui temperamental diletant ca exercitiu empatic si nu numai... bine ca nu ai trait omule in comunism ca le mancai pita celor de la cenzura. Daca nu poti dormi te provoc la ceva istorie nu neaparat nationala, dar cu asa ceva ma ocup. Apropo, exista o carte a bunelor maniere, ai nevoie.
Cu stima Nicu Brzoianu

 =  Să nu amestecăm idolatriile!
Laurentiu Ghita
[13.Mar.10 15:58]
Tovarășu' Moga, dumneavoastră nu prea țineți cont că "idealistul, cultul si educatul" Che Guevarra a fost artizanul prăbușirii economice a Cubei prin măsuri aiuristice și antieconomice. Mai uitați că "poetul și luptătorul" se afla în Bolivia nu pentru export de nasturi, ci pentru o mică revoluție drăgălașă pentru extinderea comunismului (și nu a unor idealiste idealuri cum ziceți dumneavoastră). Individul se mai jucase de-a revoluția și prin alte părți,iar soldații cubanezi încă se mai aflau până acum câțiva ani in Angola, nu pentru cules de trestie de zahăr, ci pentru a susține un regim marxist!
Așa că lăsați-o mai moale cu idolatrizarea unui criminal pe bune. Și poate îi spuneți asta și lui Victoraș Pontulică, mare purtător de tricouri cool cu Che!
Și încă ceva. Trăim într-o societate imperfectă, defectă, cum vreți să-i ziceți, dar dacă cineva vrea să poarte un tricou cu Che,cu Mao, cu Hitler, nu-i taie nimeni capul. Mă îndoiesc că în Cuba lui Che te puteai afișa cu un tricou cu Kennedy, fără să urmeze automat unul foarte vărgat! Și asta e totul!

 =  .
alexandru moga
[13.Mar.10 18:03]
ca de obicei reactii la care ma asteptam
un amestec de istorie (la nivel de gimnaziu) si clisee culese de la televizor
dumneavoastra spuneti in apararea scriiturii " Textul nu este un eseu...o simpla remarca spontana la un comentariu despre Che. " deci nici dumnevoastra habar nu aveti ce ati scris un eseu o personala o poezie un articol

o simpla remarca spontana nu este literatura domnule nicu iar noi / va reamintesc / ne aflam pe un site literar / iar produsul de mai sus nu are valoare nici macar cat o compunere scrisa de un elev in clasa a V-a

sartre pe care il citati in pseudokinegheticoseseossimplosremarcas de mai sus cine este?
puteti sa-mi numiti o carte scrisa de el pe care dumneavoastra ati citit-o?

la fel panait istrati puteti sa-mi indicati o carte scrisa de el si citita de dumneavoastra? (eu vorbesc serios si am rugamintea sa nu dati search pe google sau sa intrati repede pe wikipedia sa vedeti cine a fost sartre sau panait istrati)

haideti sa facem o analiza a produsului dumneavoastra literar:

incepeti cu un citat al ucigasului lui che dat nu se stie unde in mass media romaneasca

apoi
emiteti o "axioma" pe baza careia doriti sa va construiti discursul: "Consimt că fiecare are dreptul de a trage cu pușca, dar nimeni nu are dreptul de a ucide, cu sau fără judecată!" - daca stam si analizam aceasta fraza vedem clar fara dubii ca emitentul are studiile liceale neterminate sau in cel mai bun caz terminate cu mari lacune

apoi
"Viața este un dar divin, de aceea pământenii nu se pot substitui lui Dumnezeu, singurul judecător al speței numită viață!" - aceasta fraza domnule nicu efectiv nu pot s-o analizez pentru ca nu am ce / este o compilatie fara cap si coada in care numiti viata un dar divin si pe dumnezeu il puneti in postura sa judece spete la tribunalul teritorial al sectorului 2

si pot sa continui asa pana epuizez tot repertoriul dumneavoastra: "sute de milioane de vieti aleluia niciodata nu e tarziu da-le doamne si lor au teoretizat aberatiile dictaturii saracia din rusia urina si fecale"

e rusinos domnule nicu

eu in locul dumneavoastra stergeam textul / si aici pun punct

consider ca am acordat prea mult timp textului dumneavoastra mult prea mult iar in ziua de azi timpul este pretios

 =  grata
nicu brezoianu
[13.Mar.10 20:40]
Natura ne aseamna, educatia ne deosebeste.
Poate imi spui cui apartine citatul. Nu vi s-a predat la facultatea de constructii ca de altfel nici Sartre, nici Simmone de Beauvoir, nici despre maniere, valori...fiinta si neant! biete muste in spatele unor usi inchise...mi-e grata stimabile, o greata sartriana pentru infatuti care se cred buricul targului Bucuresti. Omule, accept o critica si o discutie decenta, dar ai sarit calul. Nu ma mai deranja... stia el Sartre ce stia, cand a refuzat Nobelul...greata!

 =  Dacă
Liviu-Ioan Muresan
[13.Mar.10 20:46]
nu poți zice Hitler, Antonescu sau alții, te axezi pe ce rămîne. Guevara nu e prea cunoscut, doar prin agitație și afiliere. Pentru revoluționari cred că e nevoie de un nou nume. De ce nu și-l asumă pe al lor? Pentru că nu se poate :)

 =  Textul atinge culmile penibilului!
Elena Simona Popescu
[13.Mar.10 23:11]
Vă aruncați înainte cu niște remarci aberante. Comentez pentru că mă îngrozește incultura din text, e revoltător, deloc literatură.
Vă recomand d-le Nicu una din biografiile despre..: Reginaldo Ustariz – Che Guevara. Viața unui mit, editura Litera Internațional, București 2008
Să învățați puțină istorie și cum se scrie o carte bună.

Eu nu sunt comunista! Am prins doar gradinita anilor 80.


 =  pardon
nicu brezoianu
[13.Mar.10 23:27]
Stimata domana Popescu,
multumesc pentru recomandari. Nu nutresc nici cea mai mica afinitate pentru Che Ghevara, asa ca nu imi vor fi din pacate de folos. Am comentat la minut o remarca a celui care l-a capturat. Nici nu am avut pretentia de a face literatura pe aceasta tema. Respect punctul dv. de vedere, ceea ce nu inseamna ca este obiectiv. Parerile sunt de latfel impartite, ceea ce este normal intr-o democratie. Surprinzatoare este insa eticheta simplista referitoare la incultura. Singura mea recomandare , colegiala daca imi permiteti, nu va mai pripiti sa gratulati pe cineva de asemenea maniera, in orb. In rest nu cred ca are rost sa incingem o disputa pentru o cauza pierduta, revolutionarul de cariera.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0