Comentariile membrilor:

 =  baricadă pentru vakulovski
ionela chiru
[21.Feb.10 13:39]
no, io zâc măi jorjule să facem front comun pentru alex vakulovski...
să dărâmăm pereții consulatului. și să spargem draq geamul ăla opac.

dincolo de glumă, asta e românica noastră scumpă cu demagogia sa grețoasă, cu " noi ne iubim frații de peste prut bla bla bla"

alex este român la fel ca toți cei ce se află în moldova. și pentru că e omul care le spune pe bune, io, soldatul jonel, îl susțin sus. și tare.

așe...
acum: ceva petiții de semnat jorjule?
iaca mă bag și io la semnat.

 =  .
Ecaterina Bargan
[21.Feb.10 13:57]
problematică, da, obținerea cetățeniei române, acum, dar și mai greu era înainte. îmi pare rău că se întâmplă așa lucruri, mai ales, că se întâmplă și în cazul fratelui nostru Alexandru Vakulovski, care este un poet foarte talentat. de-ar fi după voia mea, aș scoate în genere viza, restricțiile, ar rămâne o graniță obișnuită, sau, mai bine, să nu existe graniță deloc. citesc și mi se pare incredibil. e chiar jenant. ce să faci...
se pare că nu chiar totul depinde de noi.

 =  pînă la "de jure și de facto" te papă sfinții
George Asztalos
[21.Feb.10 14:54]
Jonela și pe urmă îți îngroapă oasele în hîrtii. e romantic să credem că Alex e deja cetățean român cînd realitatea e ca tanti Obi aia de după ghișeul opac, oribil de serviabilă și tu ca un biet așteptător la rînd al bucuriei de-a trăi.
probabil că va mai urma un val de petiții și proteste. e inevitabil. omul are la dispoziție o lună, se pare, să depună acel jurămînt, în fața Altarului. sper și deie domnu' să fie doar o sîcîială, o diversiune funcționărească de stors euroi.
nici n-ar fi de mirare într-un consulat suspectat de scandaluri porno și trafic de vize. ăștia sunt teroriștii zilei care dacă azi îi suflă în ceafă altcuiva mîine poate îți suflă ție că sunt ca rîia dispar undeva și apar în alte locuri. așadar nu capul în pămînt ci trebuie dat cu ei de pămînt. de jure. că de facto se vor da ei singuri...:) mulțam fain de susținere camarade. o să te țin la curent. s-a pornit deja un război la Radio Guerilla. mobilizare generală deseară la ora 20:
http://poemix.blogspot.com/2010/02/declaram-razboi-romaniei.html

 =  Ecaterina
George Asztalos
[21.Feb.10 15:14]
eu cred că doar cu acel "ce să-i faci?" nu se face primăvară. e realmente greu să te pui în situația lui Alex să simți pe viu cum te strînge absurdul cu ușa. dar terorismului ăstuia galant nu i se poate răspunde decît terorist de unit și dornic de dreptate. altfel "divide et impera" ne va pune pe rînd la colț că nu suntem copchii cuminți...:)
mulțumesc pentru susținere Ecaterina orice gest de solidaritate contează și Alex chiar are nevoie în acest moment. conștiința fiecăruia își va spune cuvîntul...

 =  apropos de vise
alina livia lazăr
[21.Feb.10 17:32]
Cred că e de bun augur, spre a ajuta semnalării tale, să rememorăm din Pizdeț câteva pasaje în care autorul Alexandru Vakulovski vorbește despre români și România, în general și Cluj, mediu universitar, în special:

”Primele zile in Cluj. Dupa vreo saptamana reusisem sa ma cazez. Sa ma gazez. Singur, deocamdata, intr-o camera. La liceul de transporturi. Miros de cacat, presimtiri de cacat. Era doar inceputul drumului. (...)

Fuck you zic privind in urma, fuck you! Tuturor profesorilor care nu fac (fuck you!) diferenta intre paranoia (...) si prostie. (..)

M-au bagat cretinii in anul pregatitor, toti cei veniti la litere trebuia sa faca anul pregatitor. Nu conteaza daca ai mai facut vreun an de facultate in RM, trebe sa invatati limba romana, no, sa va acomodati. Acomodarea pulii! Am invatat sa beau bere in Pub si sa-mi caut si eu ceva de facut, ca la facultate sa-l citesc a opta oara pe Sadoveanu, sa geografia, istoria, cata istorie, domnilor, sa invat ca sa ma lasati odata in pace? BORASC!

Asta a fost inceputul fericit. Asta este inceputul spulberarii visului cu Romania, o baba ramolita care cica vrea sa se dea la Europa si la NATO. Romania din visele mele! Nu am asteptat sa ma primeasca cu bratele deschise, dar nici nu imi inchipuiam ca ceva, cineva vrea atat de mult sa fie violata, fututa, nu ma asteptam, zau.

(...)

Comunicarea este caracteristica progresului, motiva Oedip lungile lui convorbiri telefonice. Sincer sa spun, mie nu-mi prea place sa vorbesc, sa discut, mai bine beau o bere, dar la telefon e alta treaba, nu se compara. De pilda, poti sa razi in timp ce vorbesti cu cineva serios. Sau sa zici du-te-n pula dupa ce inchizi. E super. Sau sa-l suni la cinci dimineata pe Cartarescu (daca ai reusit sa-i gasesti numarul) si sa-l intrebi: ba, Mircea, ba, ce e cu Orbitorul asta al tau? Ce tot scrii acolo, te-ai dilit, nu e serios, Mircea, nu e serios! iata, asta e progresul stiintei, asta postmodernitate!

(...)

Hotarat lucru, toti sunt tampiti, narcomani, alcoolici, gurmanzi, psihopati, telenovelisti, manelisti, literati, muzicanti etc., toti.

(...)

Cel mai bine e sa nu faci nimic. Niciodata. Atunci nu pierzi nimic. Niciodata. Munca e pentru sclavi. Munca e o metoda prin care realitatea ne fute. Deschis. Mai bine mori, mai bine nu te nasti, hai ba, mai bine bei o bere, fumezi o tigara. De ce nu consideram arta o munca? Fiindca ne face placere, iar munca, nu. ”

cam asta.

 =  ps
alina livia lazăr
[21.Feb.10 17:35]
nu am vrut BOLD pe fragmentul respectiv, nu am vrut BOLD pe niciun fragment, e posibil să fi încurcat tastele și codurile.

 =  apropo de tuse
George Asztalos
[21.Feb.10 19:53]
citez din "Petiție pentru acordarea cetățeniei române scriitorului Alexandru Vakulovski"...semnată de 70 (șaptezeci) de scriitori din România: "A locuit mai bine de un deceniu în România, timp în care a absolvit Facultatea de Litere a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, a publicat șapte volume de proză, poezie și teatru, a tradus numeroase cărți în limba română, a colaborat cu cele mai prestigioase edituri și publicații românești, a activat ca jurnalist la ziarul Clujeanul și a fost co-fondatorul uneia dintre primele reviste culturale de limbă română din mediul online, Tiuk! Este evocat în numeroase antologii literare ca scriitor român, și unul dintre cei mai importanți autori ai noului val." așadar, stimabilă doamnă Lazăr: nu e neica-nimeni, nu-i taie nenea popa limba pentru că scrie licențios, iar d-voastră nu vă pune decorația pe kept nimeni dacă tușiți "în semn de protest" relativ la insidioasa nemeritare a cetățeniei române, exact a acestui om. pentru cultura d-voastră generală mai menționez că nu e vorba aici neapărat de Vakulovski cît mai ales de un principiu
și anume ăla că Statul e pentru unii mumă și alții ciumă. nu am băut și n-am fost la dame cu Vakulovski. nici măcar nu-l cunosc personal. dar cînd văd ce le fată mintea unor bambilici zombilitici de funcționari plătiți de mine printre alții, e drept (și tocmai de aia) nu pot să privesc în altă parte să mă fac că plouă sau și mai cretin să lovesc un om nedreptățit!
închei cu finalul unui poem recent de-al meu, dedicație acelor bambilici:
voi unde vă treziți în cimitirul vesel
din Zombieland?
și ce mai vreți un Babilon în flăcări
de biblioteci din Alexandria?

pînă și Dumnezeu s-a săturat
să vă mai fie cu porția viu

lua-v-ar lenea la împăiat
și fi-v-ar mutra de sperietori

de sicriu!

 =  .
alexandru moga
[21.Feb.10 20:16]
nu mai poti tu de grija lui vakulovski ai scris avortul asta de articol ca sa te bage lumea in seama sa zica mama ce baiat de zahar e george

ma ingretoseaza astfel de "luari de pozitii bombastice" pe vremuri eram mult mai dur acum dintii mi s-au tocit am obosit probabil de 6 ani sa citesc tot aceleasi prostii fara margini texte incadrate la articol de tip "polemica" care "trezesc la realitate constiinte" poezii fara cap si coada proza de gradinita si in subsolul textelor o gramada de oameni ingrijorati care nu dorm noaptea fac greva foamei sunt gata sa-si jertfeasca viata pentru vakulovski si care se mira si se mira de zeci de ani ce rau e statul ce birocratie e

vai de noi ce oprimati suntem toti coruptii astia care huzuresc si asa mai departe nu mai continui ca incepe sa-mi fie lene

un singur lucru mai am de spus cand am sa vad un sat din fundul moldovei ca primul lucru pe care il face prin vointa propriilor cetateni(fara ajutor de la stat care oricum nu e) este sa asfalteze drumul comunal sa traga retea de apa gaze canal telecomunicatii atunci o sa zic da s-a schimbat mentalitatea de ev mediu timpuriu au reusit sa ajunga cu bine in secolul 21

pana atunci incearca sa inveti sa scrii un articol tip "polemica" ca ce ai scris tu aici este o jelanie jalnica

cu smecherii de tipul “tulai că vin rușii!”, "A fi român european sau penibil în propria țară. Asta e dilema omului de cultură actual.", "Se vede scîrba birocratică a tratamentelor abuzive și desconsiderante, specifice noilor îmbuibați." scrie mai bine la click sau libertatea sau cum se mai cheama azi gazetaria

îmbuibații de care vorbesti sunt direct alegera ta in 1990 cand l-ai votat pe iliescu si vatra romaneasca sau whatever tot aia e

 =  ...
clara marinescu
[21.Feb.10 20:50]
imi pare rau ca se mai intampla astfel de lucruri, dar sunt si satula de aceiasi poveste. pe de o parte moga are dreptate cu alegerea din 1990...

 =  parere
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
nu vad polemica. aprind bricheta din bucatarie, aprind aragazul si tot nu o vad. articolul e scris destul de neprofesional uzitand de un discurs populist, care pare mai degraba a urla dupa popularitate decat dupa spiritul dreptatii pe care il invoca. practic, lipsa de tact si de stil cu care e scris acest pseudoarticol roaga cititorii sa porneasca o discutie.
subscriu in totalitate parerii lui alexandru moga care a facut niste observatii foarte pertinente. autorului pare ca-i lipseste bagajul lingvistic corespunzator, desi prin biografie se recomanda ca fost reporter ( parca ).

referitor la "roman european", "romania in europa", adica la genul asta de afirmatii, e un calambur des utilizat de catre cei care nu sunt in stare sa argumenteze discrepanta legislativa dintre romania si uniunea europeana. si, autorii fiind in necunostiinta de cauza, se bazeaza astfel pe expresii colocviale care ar trebui sa tina loc de argumente serioase.

poetii astia sunt ca fotbalistii. dau 2-3 goluri, fac bani, si brusc se trezesc investind in imobiliare si cluburi, domenii cu care efectiv n-au nicio treaba, insa e la moda sa fii implicat in asa ceva. tot asa si cu scrierile de articole.

 =  mistăr moga
George Asztalos
[21.Feb.10 22:19]
îmbuibații de care vorbesti sunt direct alegera ta in 1990 cand l-ai votat pe iliescu si vatra romaneasca sau whatever tot aia e...io am votat cu mine ÎNTOTDEAUNA dragule regret că n-am ajuns președinte să aduc ungurii la putere să vă învețe democrație...:)
"tulai cp vin rușii!" e cel mai eroic strigăt posibil pe plaiurile mioritice inginere e maximul de patriotism naționalist cu Vadim în acțiune rupîndu-și cămașa de pe tine...:)
jelanie-nejelanie baremi nu mă fac că-mi plouă în gît ca alți eroi de cafenele care suflă în ciorba corupției într-o veselie...:)
vai de mine dar sunt înapoiați de tot frații noștri basarabeni după tine nu se poate să-i adoptăm mai bine-i stropim elegant cu jeep-ul...:)
tu și greața inginere nu vă împăcați prea bine parcă te și văd la toaletă strigînd gastric cu precipitații din cauza articolului meu. bietu' zabet în ce hal a ajuns mi se face și milă...:)
păi dacă tot l-am scris și am comentarii chiar că-s băgat în seamă stropși-m-ar pompierii mistăr moga că m-am aprins ca Don Qijote să mă rup în figuri cu Colosul din Moga și Sancho a tulit-o în boscheți...:)

 =  completare
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
subscriu si la parerea lui li ( alina livia lazar ), asa ca, ma vad nevoit sa-i raspund eu lui george.

draga george, inainte de a cita din propriile poeme ca raspuns pentru comentatorii tai (probabil nu dispui de suficiente resurse intelectuale pentru a cita din altceva) te voi lamuri asupra unui aspect pe cat de esential, pe atat de simplu:

nu ma intereseaza ce scrie in petitia aia, pentru simplul fapt ca ea exista independent de articolul tau si o cunosc dinainte ca tu sa fi scris acest articol. asadar citarea acesteia, in subsolul unui articol sec, lipsit de orice esenta, pare mai degraba a fi incercarea ta de a compensa neajunsul unui text neconvingator si prost scris. ba mai mult documentele atasate au mai mult text scris decat insusi articolul tau. e un paradox rusinos asta.
pe mine, ca cititor, nu ma intereseaza daca-mi semnalezi o crima si-mi citezi dintr-un ziar, ci ma intereseaza parerea ta sau informatiile tale, care, macar din bun simt pentru cititorii tai, ar trebui sa nu fie copiate din alte parti, asa cum ai copiat din petitie. e o adevarata jignire pentru cei ce te citesc ca-n sustinerea articolului tau sa vii cu citate dintr-o petitie veche. practic cu acest citat de mai sus, recunosti ca ai scris un articol prost si vrei sa-ti mai ridici un pic staiful.

principiul de care vorbesti (statul pentru unii e muma iar pentru altii ciuma) nu este un principiu ci o realitate veche (ultradiscutata) prezenta-n toate tarile din aceasta lume, conexa cu vorba "d-zeu cu o mana iti da cu alta iti ia". asadar, nu inteleg ce aperi si ce promovezi aici. faptul ca-n lume exista bine si rau? ca despre asta pare ca vrei sa vorbeasca lumea si nu despre vakulovski, sincer.

articolul tau e atat de fad si atat de vizibil bazat pe ceea ce altii deja au scris (tu doar reiterezi) incat nu pot sa nu ma intreb pentru ce d-zeu ai mai postat asa ceva.

te rog sa ma luminezi.

 =  .
alexandru moga
[21.Feb.10 22:57]
esti penibil george
nici macar o polemica nu esti in stare sa sustii in subsolul unui articol scris de tine si incadrat la polemica

tot limbajul acesta artificial fortat pe care il folosesti (si nu esti singurulul de pe site care forteaza artificial) este de prost gust nu iti face cinste

scrie normal george scrie lizibil nu incerca sa iti ascunzi incultura prin trucuri ieftine de genul:

" "tulai cp vin rușii!" e cel mai eroic strigăt posibil pe plaiurile mioritice inginere e maximul de patriotism naționalist cu Vadim în acțiune rupîndu-și cămașa de pe tine...:)
jelanie-nejelanie baremi nu mă fac că-mi plouă în gît ca alți eroi de cafenele care suflă în ciorba corupției într-o veselie...:)
"

un proverb olandez spunea "este o mare nenorocire sa nu ai destula intelepciune pentru a vorbi bine si nici destula judecata pentru a tacea"


as vrea sa vad un text o poezie un comentariu orice o fraza in care sa nu mai fortezi coplilareste cuvintele in stilul "mistăr moga"

tare mi-e teama ca acest lucru o sa se intample atunci cand o sa merg la putineiu din vale si o sa vad strazile asfaltate casele facute trainic din caramida si oameni responsabili care muncesc si nu isi beau mintile in bodegi pe strada peste tot asculta manele mananca ca porcii si spun ca de vina este statul corupt pentru degradarea lor spirituala fizica si morala

si aici am pus punct "polemicii" cu tine si in general am pus punct definitiv dialogului cu tine - din simplul motiv ca este o pierdere de timp

 =  polemica
silvia caloianu
[22.Feb.10 00:05]
nu il cunosc pe George.A., nu ne comentam reciproc poeziile, dar eu nu cred ca el a scris textul de față pentru a se baga in seama. si mai cred ca textul sau a fost incadrat la "polemica", pentru ca nu a scris altcineva un text mai bun.

place sau nu - suntem romani si noi, basarabenii. fiind copil, nu intelegeam: cum se face ca fratii si verii bunicii mele sunt "romani", (respectiv, verii tatalui meu), iar noi - "moldoveni"? eu nici nu am incercat sa imi redobandesc cetatenia romana. nu m-a uimit sa aflu ce i s-a intamplat lui Alexandru Vaculovski. spre regret.

 =  Fraților
George Asztalos
[22.Feb.10 09:10]
voi trageți în pianist din plictiseală sau pentru că n-are frac?

problema acestui om e prea gravă pentru închipuirile voastre visătoare. e clar că în principiu habar n-aveți ce vreți. moldovofobia salvează România. ieri o salva bozgorofobia. biete exagerări așa zis beligerante de doru' lelii...:)

dragi copii. acest articol al lui nenea autoru' a fost încadrat la secțiunea polemică la modul ironic. nimeni nu poate desfășura o polemică tocmai cu ditamai Statul român. Superman n-are cum să-i puște pe toți bambilicii, e clar. și nici ideea de a plînge ca un copchil cu bube-n cap după țîță nu e cea mai vitejească opțiune. ideea acestui articol e simplă: Alexandru Vakulovski nu e singur. și nici singurul dacă nu luăm atitudine. aici patrihoții lui pește prăjit dacă tac rămîn mari filosofi. n-au decît să intre în greva foamei de libertate prost înțeleasă, dragi copii. cine nu e cu noi e împotriva lui însuși.

art. 20 din legea cetățeniei zice că doar dacă persoana respctivă nu se prezintă din motive imputabile la depunerea jurământului, se anulează ordinul, ceea ce nu-i cazul cu Alexandru Vakulovski. Jurământul trebuie depus în 3 luni de la publicarea în Monitorul Oficial. deci nu e chiar Iadul lui Dante să lăsăm orice speranță. 113 caractere, cît are acest jurămînt, îl despart de cetățenia română. așa că "alo, alo...tovarăși...stați cuminți...la locurile voastre!"




Autorul acestui text nu mai acceptă comentarii la acest text
(sau şirul de comentarii a fost oprit de un editor)



Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0