Comentariile membrilor:

 =  excelent
emilian valeriu pal
[05.Feb.10 19:42]
Un text care mi-a taiat rasuflarea. Am inteles trimiterea din titlu(Rommel in Africa, dar probabil autorul nu a facut aceasta distinctie si se bucura, desi nu intelege cum am ajuns eu la astfel de conexiune).
Prima strofa e o oroare: sinuciderea nu are gust nici culoare, cel putin din punct de vedere psihologic. Din punct de vedere literar, ar putea avea gust, chiar si culoare.
Din pacate paduri degerate cade ca dracu, pt ca frigul il trezeste pe saracul care se duce sa-si puna capat in padure.

Din bascheti varsa. Cine varsa? mai ales ca e incontinuu
In strofa trei vorbesti de cafea te rotesti ca un dervis, senzatia ai reusit s-o transmiti.
Da in strofa patru vrei apa? Unde e consecventa?

Privirea nu poa sa sece, mai ales ca ai miini fulgerate(ceea ce induce ideea de ploaie) iar tu vrei apa.

Caravana nu vine ca o procesiune, aici incurci termenii. Una e o procesiune(menirea ei), alta e caravana(drumul ei)
si

antologic

scalp tuns zero

Biologic, poetic, lingvistic,
asa ceva nu e posibil:
SCALP, scalpuri, s.n. 1. Piele a capului uman împreună cu părul, smulsă de pe craniu în urma unui accident sau desprinsă cu un instrument ascuțit. 2. Scalpare. – Din fr. scalp.
Sursa: DEX '98 | Trimisă de RACAI, 7 Dec 2003 | Greșeală de tipar


 =  emilian
Leonard Ancuta
[05.Feb.10 19:48]
n-ai resurse sa iti versi greata, cauta pe altcineva la care tine. fie ca iti place sau nu, asta e un tecst care sta in picioare, indiferent de opinia ta. si nu, nu e greseala cand spun scalp tuns zero. cred ca te-a luat febra, baga o aspirina si un ceai cald.

 =  ancutz
emilian valeriu pal
[05.Feb.10 19:58]
Eu nu-mi vars greata decit atunci cind mi se face rau cind citesc unele texte.
Problema la tine e infatuarea de care dai dovada si pentru care vei plati tribut. Restul nu ma intereseaza. Daca tu crezi ca am febra am sa te botez nenea Omida, daca iti permiti sa faci afirmatii de genul asta. Dar de fapt lumea s-a obisnuit cu tine.
Cine nu te intelege e prea limitat.
Ave Leo, mortii te saluta.

 =  atunci ce-ar fi
Leonard Ancuta
[05.Feb.10 20:04]
sa iti vezi tu de ale tale. infatuat nu ma simt deloc, uite ce usor judeci lucrurile, de parca ai avea masura lor, uite ce simplu imparti dreptatea sau valoarea - reciteste-ti commurile si ai sa vezi ca esti mama omida a poeziei, spunand asta e buna sau asta e rea. din punctul meu de vedere nu reprezinti vreo judecata de valoare si nici macar un poet de valoare asa ca nu e nevoie sa vii sa arunci cu pietre la mine in geam. sunt suficient de educat sa nu spun mai mult, daca ai chef sa-ti spui o parere ok, fie buna fie rea nu ma supar. nu suport sa fiu luat la misto insa, nu de unul care nu e mai breaz decat mine.

 =  mama omida vs flacara violet
emilian valeriu pal
[05.Feb.10 20:14]
Tu oricum nu suporti sa fii luat la misto de unul mai breaz decit tine.

+ limitele interpretarii
alexandru moga
[05.Feb.10 20:16]
chiar daca am accepta ca fiecare receptare a noastra dispune de mult subiectivism asta nu inseamna ca textul se evapora nu exista dispare

dimpotriva

textul ramane /

eu vad in aceasta poezie un "discurs de esafod" - "executia" prevede ca autorul sa isi toarne cenusa in cap sa marturiseasca crimele facute in 1937 makarovul impuscatura in ceafa balta de sange din subsolurile lubliankai apoi versurile incep sa se miste brownian /

ofera sugestie si atmosfera /

se adauga si detalii care fixeaza amestecul neomogen de care vorbeam mai sus /

in concluzie fiecare vers vine cu tuse noi
iar
decorul impinge mesajul catre decadere

 =  interpratere
Leonard Ancuta
[05.Feb.10 20:40]
sa spunem ca un tecst poate fi interpretat in multe feluri
ca deschide o multime de drumuri
ca poate aceste drumuri nu erau toate in mintea autorului
exista oare insa vreun autor care sa poata controla multitudinea sensurilor izvorate din creatia sa? nu, zic eu si as putea sustine asta cu multe pareri.

ce inseamna ca un tecst este susceptibil de multe interpretari? accede usor catre mintile lor, le releva adevaruri universale, le reface drumul catre anumite trairi sau catre anumite ganduri. ce inseamna asta. ca este un mijloc de acces catre zona in care autenticul isi face baie. unde poti privi in fata realitatea sau te poti oglindi.

limitele interpretarii intervin cand se imparte harta in doua si avem doua tabere. a orbilor si a mutilor. unii nu vad, altii nu pot vorbi. acest tecst nu spune neaparat ce simt eu, fiindca atunci nu ar fi decat un autism ratat.

adaug astfel pt comentatori multumiri, fiindca fie si daca fac misto, adevarul ramane neclintit.

Moga, ai dreptate in parte, adica cu acel discurs spre esafod. si pana la proba contrarie, o sa primesc steaua ca o invitatie către membrii siteului sa isi spuna parerea aici.

 =  o interpretare din x interpretari tot ale mele
Iakab Cornelia Claudia
[05.Feb.10 21:24]
e un text profetie, o agitatie interioara , ceva s-a intamplat acolo in subconstient:
"dar cobrele au mușcat
au mușcat

au mușcat



m-au
mușcat"


precum pe o planeta ce nu mai are nimic de daruit, precum o natura fara ape, fara suflet, precum intr-o fata asemenea,
''veneau caravane interminabile ca niște procesiuni
luna fierbinte și albă reflectîndu-i înfățișarea
scalpul tuns zero
se vedeau venele
un fel de plasă de prins vise
cu ochiurile prea mari"

daca nu mai incerc sa o iau ca intreg, ci ca niste fragmente adunate din diferite procesari inconstiente, am si mai multe interpretari, pe care apoi le pot lega intr-una.

ca tehnica ador strofa:
"dune galbene unele în spatele altora
un deșert și un punct în mijlocul lui
în care te rotești pierdut
însetat
un deșert din cafea uscată
cu miros de febră"

nu stiam ce...nu stiam cum... nu stiam.... nu stiam....dar iata cobrele au muscat.

trebuie sa iesi din starea acestui poem cu urmatorul, un antidot urgent, antivenin.

com. stil eu.


 =  nou
Cristina Sirion
[06.Feb.10 00:57]
Mie imi place cand treci de la stilul aglomerat-vorbit, la poezie ceva mai curata.
Am insa aceeasi problema referitoare la scalp. Poezia ar fi mult mai castigata fara el. Ceva de genul "tuns zero/ ti se vedeau venele" cred c-ar pastra si mesajul si ritmul, fara a mai da erori.
Ultimul "m-au muscat" mi s-a parut in plus, exlicativ, chiar deranjant din cauza asta.
Mi s-a parut reusit. Nou.

 =  re
Leonard Ancuta
[06.Feb.10 16:28]
Cristina, cred ca ai dreptate cu ultimul musca, si eu m-am intrebat dac e ok, initial nici nu-l pusesem, dar cred ca tendinta mea de perfectionare a lucrat gresit aici. cu scalpul insa nu-s de acord, explicatia oferita de emilian e defectuoasa. daca nu credeti, take a look http://en.wikipedia.org/wiki/Scalp

Cornelia, multumesc din nou de semn, o sa vina si antidotul, il am deja pregatit!




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0