Comentariile membrilor:

 =  Și eu vreau!
Pintoc Liliana
[05.Dec.09 03:15]
Adică, dacă n-am cincizeci de puncte nu pot să particip?
Știu că mai am multe de învățat, dar aș fi încercat.
Poate data aviatoare.
Le urez succes, norocoșilor!

 =  Buna inițiativă
Sorin Olariu
[05.Dec.09 16:25]
Succes participanților.

 =  Da
Felicitări, Eugenia, pentru inițiativă! Era firesc ca site-ul să aibă și un concurs de proză, pe lângă cele de epigramă și poezie. Succes participanților și juriului!

 =  :))
Neghirla Ciprian
[05.Dec.09 17:46]
Cred ca nivelul minim de 50(?!)confera mai multa calitate prozei detinatorului,deci daca nu ai minim 50.....cu pareri de rau,sunteti doar niste bieti amatori,nu ne mai stresati voi astia cu 0,oricum nu aveti sanse.Cum suna?

 =  spor la scris
Eugenia Reiter
[05.Dec.09 18:01]
mulțumiri:)

periodele de creație, postare și votare sunt mai mari, ținând cont că este vorba de proză (scurtă).

Sorin, Lore, să fie:) de succes zic

Ciprian, ești liber să interpretezi cum vrei. m-am uitat (din curiozitate) pe pagina ta. ai 4 texte (la atelier) și nu respecți nici măcar cele mai elementare reguli de postare (la diacritice mă refer). mă gândeam că poate te-am scăpat noi din vedere...
dar dă-i înainte cu râsul:)



 =  mult succes
Raul Ionut Coldea
[05.Dec.09 19:06]
Mult succes cu acest concurs! Să sperăm că va avea cel puțin la fel de mult succes ca secțiunea "Poezie". Desigur, cârcotașii nu întârzie să apară. Știu că regula cu Nivel 50 poate fi frustrantă, dar sunt total de acord cu ea. Până la urmă-a.a cum zicea cinena cu ocazia concursului de poezie- de la nivel 50 în sus ești membru propriu-zis al saitului.
Așa că...mult succes doamnei Eugenia Reiter, juriului și participanților!

 =  semn...
Petruț Pârvescu
[06.Dec.09 19:01]
***
in asentimentul celor spuse. succes! si felicitari castigatorilor! e un pas...

 =  bine-venit
Mihai Victus
[06.Dec.09 20:38]
despre regula cu nivelul nu ma leg, deoarece s-a discutat destul pe tema asta la celalalt concurs, de poezie.
ar fi fost interesant sa se ofere o tema anume - in felul asta iesea in evidenta capacitatea de scriere a participantilor - modul in care reuseau sa dezvolte ideea.
dar in felul asta se puncteaza mult si pe imaginatie, ceea ce-i un lucru la fel de bun.

asadar, succes celor care vor participa!

 =  ding dong
Eugenia Reiter
[11.Dec.09 05:58]
vă reamintesc:

perioada de postare va fi între 25 decembrie 2009 - 3 ianuarie 2010

spor la scris!:)
au mai rămas 2 săptămâni până se dă startul

 =  .
Mihai Constantin
[11.Dec.09 17:51]
pacat ca nu pot participa

am nivel 0

bine ca nu mai am -10 ca acum vreo 2 sapt

dar poate la editia din decembrie 2010 are sa existe o sansa si pentru mine

le urez succes celor care vor participa

 =  10 zile
Eugenia Reiter
[15.Dec.09 05:57]
au mai rămas

ca să știți:)

 =  de mâine puteți posta
Eugenia Reiter
[17.Dec.09 11:42]
în urma câtorva solicitări (și pe bună dreptate), activarea concursului se va face puțin mai devreme.
s-au luat în calcul zilele de concediu și sărbătorile.

începând de mâine și până pe data de 3 ianuarie puteți posta.

 =  gata notările
Eugenia Reiter
[18.Jan.10 11:54]
am primit și ultima notare.
miercuri seara voi afișa rezultatele.

puteți comenta, discuta, diseca, critica, specula și tot așa:)

ghiciți autorul, câștigătorul:)

 =  okay
Mihai Constantin
[10.Dec.18 14:27]
fara sa ma gandesc cine a scris-o si fara sa dau motive (tin de cheia mea de lectura, f subiectiva) eu cred ca "Țăran cu plugul" e de departe cea mai buna. si, evident, nu cred ca va castiga

mai sunt si altele care au fragmente faine ici-colo ("ce zi e azi?", "Nasterea", "Trecea un expres", "Malaxorul de iluzii", "Breakbeat", "Peisaj sculptat in memorie" etc.) dar cam atat

 =  Fiecare
Gârda Petru Ioan
[18.Jan.10 18:40]
Fiecare text spune ceva. Eu i-aș felicita pe toți participanții, indiferent de poziția în ierarhia pe care o vor stabili specialiștii. Nu că m-aș pregăti sufletește pentru ultiul loc...

 =  șpeculațiuni, of course
Roxana Sonea
[18.Jan.10 20:08]
Mie-mi place - Cum am ajuns “popă” -. Are si dialog, si descriere, si poveste, si umor, un pic din toate. Nu stiu a cui e, dar o sa-i mai spun de bine cand aflu.
Mai citesc ca n-am terminat... cap de clasament preliminar.

Domnule Gârda, mi-ați făcut ziua cu comentariul ăsta șugubăț și fâstâcit :)) mă îndoiesc că ați putea fi vreodată, în vreun concurs, pe ultimul loc. :))

 =  transmisie in direct
Mihai Victus
[10.Dec.18 14:27]
Iată, a început concursul. Se dă startul. Textul “Pompa” e cap de linie, urmat îndeaproape de textul “Luni, la prima oră”. Pista e lungă și, din cauza ultimei ninsori, înaintarea a devenit dificilă. Cocurenții înaintează cu greu... Dar iată, din spate, se apropie cu o viteză uimitoare textul “Țăran cu plugul”. Acum e în capul liniei... și continuă să conducă. Mai sunt câțiva iarzi... Victoria pare să fie... Sau încă nu! Priviți! Din rând iese textul “Ferdinand” și lucrurile se complică. “Țăran cu plugul” pare să întâmpine o anume dificultate. Este ajuns din urmă repede. Numai 10 metri... În același timp toate textele se îmbulzesc spre final, ca și cum și-ar fi păstrat puterile pentru ultimul moment. E mare învălmășeală. Arbitrii s-au retras să desemneze câștigătorul. Cine va fi, oare?

 =  mâine seară
Eugenia Reiter
[19.Jan.10 10:03]
oare cine?:)

 =  Dilemă...
Emil Iliescu
[19.Jan.10 12:27]
"Lacrima din piatră" sau "Ferdinand"?

 =  hmm
Mihai Victus
[10.Dec.18 14:27]
De ce nu "Țăran cu plugul", d-le Emil Iliescu? Desi banuiesc eu ca dumneata l-ai scris pe acela :) Ma insel? O sa vedem...

 =  mai așteptăm...
Carmen Duvalma
[19.Jan.10 14:40]
,,Ferdinand" sau ,,Maman Giselle"...mai așteptăm...

 =  .
Mihai Constantin
[19.Jan.10 19:57]
"ferdinand" e un text destul de slab, ce-i tot dati cu ferdinand in sus ferdinand in jos? doar pt ca e cu pisici & soft emotions?

nana maria din deal, pe cat de tare ne trage autorul de maneca sa ne emotionam la numele ei & toponimiile, la povestea ei si in fine la tot exotismul cu parfum de vremuri apuse (sooo boring & clichee, pana la urma), pe atat de neverosimil vorbeste in cele cateva fraze in care-l roaga pe baietel sa ia motanul si sa-l creasca. si astea sunt doar cateva minusuri. ar mai fi si altele, dar n-are rost. sper ca nu va iesi acest text, e prost scris

 =  i-am spart pcul oraganizatorului si am furat rezultatele!
laurentiu ion
[19.Jan.10 20:26]
glumesc, abia imi tin mine parolele :)

Breakbeat imi place cel mai mult; nu spun de ce, sunt f f subiectiv. imi mai place finalul din taran cu plug si putin alte texte. daca la poezie a castigat cel mai cheap, comercial, tampit text - ala al lui Ancuta - acum e posibil orice. desi, probabil, dupa statisticile casei de pariuri din Sibiu, eu am sa castig, desi nu am trimis niciun text. sau de ce nu, chiar unul din membrii juriului.

deci sa castige cel mai bun - adica Breakbeat, oh, pliz, pliz :)

 =  loser
Leonard Ancuta
[19.Jan.10 20:37]
de cand sunt permise atacurile in public pe acest site?

 =  .
laurentiu ion
[19.Jan.10 20:47]
de cand ai pus ca titlu la comm. - loser -, de cand ai scris un text in care il amenintai pe anghel pop, ala cu injurii etc

de atunci cred ca se permite, nu stiu in schimb la ce atacuri te referi - leonard, lumineaza-ne, pliz: tu, de fapt, la ce ora esti treaz ? - sa stim cand sa te bagam in seama :)

 =  .
Mihai Constantin
[19.Jan.10 21:54]
"breakbeat" e genul ala de imitatie subtirica pe texte din seria cool urban fresh plm. doar ca e atat de lipsit de profunzime, desi se vrea, si atat de tare se vede ca e scris in necunostinta de cauza (si nu ma refer la scena din final, care se vrea intr-un fel dar e fix pe dos - pt ca acolo e facatura si e normal sa nu iti iasa asa usor, ci la chestiile care par veridice si ar fi putut fi macar documentate mai bine. dar sunt superficial construite)

iar finalul am zis deja, e cam ca tot textul: facatura fara koi si, de ce nu?, transcedenta

 =  ...
Petru Teodor
[19.Jan.10 21:14]
voi comenta strict pe ce-am citit până acum...

28. Breakbeat - foloșete elementul/efectul "electric descomposer" - mixaj de straniu-organic cu artificial-pertinent; un efect însă care nu este exploatat la maxim; deși mi-a plăcut, nu m-a impresionat peste poate; se putea mai bine.

9. codul lui Manu - prima dată când l-am citit m-a contrariat; apoi, recitindu-l, m-a acaparat acea deviere în deviere in deviere; ce i-am reproșat (scăzându-i putin din valoarea expectată) este lungimea textului, care tinde spre final sa piardă din tensiune.

26. Trecea un expres - deși mi-a plăcut construirea tabloului, conturarea personajelor, atenția la gesturi (foarte mult) - m-a dezamăgit finalul (uciderea personajelor pentru efectul dramatic); aș fi optat pentru o pierdere treptata a conturului și o ridicare abstractă a finalului; e.g. trenul expres trecând printr-o barieră unde stă ținându-și mâna la ochi personajul X (scurtă schițare a lui X) care, privind trenul, se gândește la fiica lui, Y, ce a plecat de mult de acasă în străinătate, la cum zâmbea/râdea/gânduri/flash-de-memorie asupra lui Y; și la ultimul vagon trecând, liniștea - punct; sec, filozofic; sunt împotriva uciderii a ceva ce îndrăgești.

27. Biletul de trimitere - mi se pare bun; obsedant de bun finalul; câteva mici corecturi, dar în rest un text gândit; bravo autorului!

* mai revin dacă se dorește și asupra unor texte selectate, dacă doriti aceasta.
dar ințeleg că se incheie premierea și apoi comentariile mele nu-și vor avea rostul.
** din punctul meu de vedere 27 va fi câștigătorul.

succes oricum tuturor celor ce s-au străduit să participe.
deși va fi un singur câștigător, faptul ca v-ați dat silința este un lucru bun, ce va ajută să evoluați.
minusuri sunt la cele postate - acorduri gramaticale, greseli de scriere/transcriere - multe, dar, trecând peste ele, sper ca cel ce va câștiga să nu fie prins de laurii gloriei și sa scrie bine în continuare.

spor.

cu respect,
pt.

 =  err
Petru Teodor
[19.Jan.10 21:16]
error - missing word:
voi comenta strict pe ce am citit până acum bun...

 =  dezastru
Dmitri Miticov
[19.Jan.10 21:37]
Ce ma socheaza pe mine e multitudinea de texte intepenite intr-o retorica a prozei interbelice, mai exact acea parte a prozei a carei actiune se desfasoara in spatiul rural si unde se insista aproape ireal(in sensul socant-rau, de neconceput) pe teme expirate ca mod de tratare: pamantul, crestinismul(relatia cu dumnezeu), comunismul, etc.
Asta fara sa mai pun unele texte care sunt pur si simplu poezie sau jurnal.
Din pacate am intalnit si greseli gramaticale foarte multe, ceea ce e de neconceput.
Imi pare rau sa spun, dar se simte o incultura literara incredibila, n-o sa vin ca intr-un cliseu cu hbq, dar pentru unii de aici si kafka ar fi un scriitor venit din viitor.

 =  Întrebare pentru Dmitri Miticov
Vali Slavu
[19.Jan.10 22:11]
(deoarece mă simt vizată)

Dacă un text nu este, ca temă și ca mod prezentare, pe placul cuiva, autorul trebuie suspectat de incultură literară?
Textul cu care am participat la acest concurs NU putea fi scris altfel! Ceea ce știu este că el TREBUIA scris. Și sper că am făcut-o bine.


 =  ?
Dmitri Miticov
[19.Jan.10 22:20]
Vali slavu, poate se simt vizati inca vreo 15-20, nu numai tu. Crede-ma ca imi e f greu sa inteleg ce spui, pt ca aici nu vorbim de "pe placul cuiva", eu ziceam de literatura.

 =  C'..îștigător e juriul
Nicolae Diaconescu
[19.Jan.10 22:34]
Am avut bunăvoință să citesc și n-am reușit nici la a doua încercare(1, 2, 3, 4, 5). Ar trebui premiat juriul numai dacă n-a lecturat și acesta pe sărite. Nu vă cer să "jurați" că ați luat la puricat fiecare propoziție din cele 33 texte. Nu v-aș crede!

 =  hai...pa pa Miticov...pune mana pe scris si lasa critica
Stanica Ilie Viorel
[19.Jan.10 23:20]
Miticov...intre cei vizati esti si tu? Daca nu...produ ceva...altceva decat o critica nici macar asumata...si apoi fa-ti autocritica.
Din tot ceea ce se intampla aici doar ceea ce este literatura e literatura...restul e incercare...si AGONIE!!!... agonizeaza si tu, nu te mai arunca la gatul celor care agonizeaza din umbra neasumarii.

Multumiri organizatorului...si special juriului!

 =  "șocant-rău"?
Ruse Ion
[10.Dec.18 14:27]
Domnule Dmitri Miticov, pe ce lume viețuiești? Cum pot teme ca: pământul, țăranul, creștinismul(relația cu dumnezeu), să fie teme expirate, iar tratarea lor este "șocant-rău, de neconceput"(citez din clasici)? Ce ușor e să arunci cu pietrele cuvintelor la întâmplare. De ce nu ți-ai manifestat erudiția printr-un text pe care să-l trimiți la concurs? Eu aș avea un răspuns: - e mai ușor să distrugi decât să zidești. Ai fost vreodată printre Țărani? Nu prea cred. Iar dacă ai fost, ai cam uitat.
Am citit toate textele înscrise. Mi-au plăcut câteva în mod deosebit. Nu le enumăr, pentru că ar trebui să-l trec pe al meu pe primul loc și nu ar fi fair play. :))

 =  cam asta
Dmitri Miticov
[10.Dec.18 14:27]
am zis "teme expirate ca mod de tratare" intelegeti corect ce spun, va rog frumos.
domnule ruse, putem discuta si putina teorie literara daca doriti, numai sa va Țină

 =  le diseur de bonne aventure
Laurențiu Orășanu
[20.Jan.10 08:08]
"voi comenta strict pe ce-am citit până acum...
* mai revin dacă se dorește și asupra unor texte selectate, dacă doriti aceasta.
dar ințeleg că se incheie premierea și apoi comentariile mele nu-și vor avea rostul.
** din punctul meu de vedere 27 va fi câștigătorul."
Petru Teodor

N-ai citit tot, dar declari castigatorul?
Pe langa "alte puncte de vedere" exprimate aici, mi s-a parut cel mai fundamentat.

 =  parere
alexandru moga
[20.Jan.10 09:19]
cred ca de departe cel mai bun text este no.27 - bilet de trimitere
autorul are talent a gandit bine de tot desfasurarea actiunii are un inceput si un sfarsit pe masura talentului sau dar evident asta este parerea mea subiectiva

o proza scurta bine inchegata - restul textelor nu m-au impresionat cu nimic palavre smiorcaituri patetisme - cred ca pentru prima data sunt de acord cu miticov:

"texte intepenite intr-o retorica a prozei interbelice, mai exact acea parte a prozei a carei actiune se desfasoara in spatiul rural si unde se insista aproape ireal(in sensul socant-rau, de neconceput) pe teme expirate ca mod de tratare: pamantul, crestinismul(relatia cu dumnezeu), comunismul, etc."

daca as fi in locul lui ruse as accepta provocarea lansata de miticov legata de critica si teorie literara dar eu nu sunt ruse :))))

si inca o opinie - nu cred ca textul bilet de trimitere va lua premiul - se va intampla ca la sectiunea poezie adica un dezastru probabil co o sa iasa ceva cu tarani si pluguri sau ferdinand

juriul este in general impresionat de texte inspirate din desene animate gen "pisicile aristrocrate" asa ca nu ma astept ca parerea mea sa fie si a juriului

 =  precizare importanta
alexandru moga
[20.Jan.10 09:23]
nu am concurat la acest concurs din motive de prostie din imbecilitate mai bine zis am incadrat gresit textul asa ca ......

 =  alexandru moga
Liviu Nanu
[20.Jan.10 09:35]
juriul este in general impresionat de texte inspirate din desene animate gen "pisicile aristrocrate" - Domnule Moga, sînteți un clarvăzător, un Aliodor cu cravată mov sau pur și simplu aruncați așa, o flegmă?

 =  liviu
alexandru moga
[20.Jan.10 09:39]
poate am exagerat :)
asa fac eu de obicei exagerez dar cred ca in atatia ani ma cunosti destul de bine nu fac critica niciodata cu rautate si nu sunt ranchiunos daca te-a deranjat commul meu imi cer scuze

 =  .
Mihai Constantin
[20.Jan.10 09:51]
"taran cu plugul" daca e citit intr-o cheie subversiva (asa cum l-am citit eu, refuzand ca mai exista azi oameni care sa scrie la modul straight naturalist despre astfel de lucruri) brusc se deschide. magistral, ca un cozonac bine facut :)

daca insa il citim ca pe inca un text cu tarani si clisee rebreanu & stuff, de acord ca e jale. dar dupa parerea mea nu e deloc asa - tocmai asta e provocarea textului:) finalul e foarte houellebecq-ian dupa parerea mea, si ce e fain e ca lucreaza la limita, cu detalii & imagini obsolete si perimate ("blestemul pamantului" etc.) dar revizitate cu mult talent.

as fi f dezamagit sa aflu ca acele 2-3 paragrafe din final, de exemplu, sunt doar o nimereala si nu au fost construite asa in mod deliberat.

in fine, autorul lui "bilet de trimitere" poate ar fi trebuit sa fie mai atent la punctuatie si mai ales la gramatica: "picioarele lui odihneau posteriorul fetii iar mîinile, mîinile ochilor blînzi (??? cum vine asta, apropo...), ale omului singuratic, mîngîiau fără sfială sînii fetii." asta inainte de orice. oricum mie nu mi-a placut, mi s-a parut proza de liceanca, dar nu vreau o polemica pe tema asta deci nu am chef sa dau alte argumente. m-a frapat ce am zis mai sus

 =  houellebecq-ian?
alexandru moga
[20.Jan.10 09:55]
me_high esti un dezastru :))))))))))) unde vezi tu un final foarte houellebecq-ian? explica-mi te rog si mie ca l-am citit integral pe houellebecq si nu vad nicio urma de el in textul respectiv

dar poate ai argumente :)

 =  lume, lume
Mihai Victus
[20.Jan.10 10:03]
Ce de carcotasi si rautaciosi pe-aici. Incepe sa-mi pare rau ca am si participat la concursul asta. Romania, frate, ce sa-i faci!

Oricum, cei care n-au participat si comenteaza de pe margine n-au participat din motive de lasitate - nu-s alte motive, orice-ar spune ei.

Respect participantilor si juriului.

 =  precizare
Mihai Victus
[20.Jan.10 10:05]
m-am referit, desigur, la cei cu nivel peste 50.

 =  .
alexandru moga
[20.Jan.10 10:10]
mihai carcotasii si rautaciosii au si ei rolul rol in "economia" site-ului
altfel ar fi cantarea romaniei on line numai osanale si pupaturi undeva nu zic unde ca e rusinos

cine a stabilit regula ca cei care nu au participat nu au dreptul sa-si spuna parerea? e o tara libera fiecare are dreptul la opinie si nu ai cum sa opresti tu asta

ca iti pare rau ca ai participat (ca sa fiu si eu un pic rautacios :)) este probabil din cauza faptului ca ai descoperit ca ai avut revelatia asa dintr-o data cat de slab ai scris :)

 =  .
Mihai Constantin
[20.Jan.10 10:31]
nu sunt un dezastru :)

fii atent: "Acolo, pe prichiciul sobei bătrâne, Gheorghe porni din nou plugul. Arătura lui fu blândă, nu încrâncenată ca cea de pe țarină. Aluatul cărnii Leontinei părea coborât din prea-plinul pământului său drag. Mâna bărbatului mângâie cu cele cinci degete tainice, rând pe rând, pâlcul pufului de păpădie al vulvei, înfiorând carnea în așteptare. Apoi sfârcurile sânilor, îmbrobonate de atingerea aspră a bărbatului, ce se răzvrătiră ca moțul curcanului. Și plugul său scormoni, incizând adânc, medular, văile îndepărtate ale femeii."

mie asta mi-a sunat f tare ca descrierile anumitor scene de sex din "platforma" si, mai ales, din "particule elementare"

ah, "pâlcul pufului de păpădie al vulvei" ( su-perb! :D )mi-a amintit de "fofoloancele" sau "tufele" lui hbq, care il excitau atata de tare pe Bruno in "particule", cum spuneam, iar "Și plugul său scormoni, incizând adânc, medular, văile îndepărtate ale femeii" e pur si simplu ge-ni-al. penal si genial. genial, caci penal

mi-a placut f tare limbajul, mi-am inchipuit ca autorul e tanar si se distreaza de minune jucand rolul asta de autor libidinos, idealizand si metaforizand la maxim actul sexual, dandu-i conotatii mistice etc. mi-a placut ca e f fortat, si m-am gandit ca e "pe fatza" adica e un clue de-al autorului, un fel de a ne face cu ochiu "c'mon guys, nu va prindeti ;)"

in fine, sunt f subiectiv, stiu. dar am zis de la bun inceput ca am refuzat sa cred ca acest text e scris straight, refuzand de fapt sa cred ca mai scrie cineva astazi chestii retard folcloric ca pe vremea lui nicolae filimon. si atunci am citit totul intr-o cheie subversiva si brusc mi s-a parut f fain

 =  a. moga
Mihai Victus
[20.Jan.10 10:31]
nu e vorba ca am scris slab - de fapt, sunt chiar multumit de ce am scris. daca vrei, vom vorbi pe textul meu, atunci cand vor fi afisate numele si il voi publica separat - pana atunci, numai de bine.

desigur, fiecare are dreptul la opinie, dar si-o poate exprima intr-un mod mai .. adecvat, sa zic asa, ca doar e un site literar. o critica buna nu deranjeaza pe nimeni - dimpotriva.

 =  ...
Mihai Victus
[20.Jan.10 10:37]
uite, mihai constantin a punctat destul de bine. dar il asigur ca se mai scrie si astazi asa :) inca.

 =  chestii de bun simt ca sa zic asa
alexandru moga
[20.Jan.10 10:43]
care este definitia criticii bune? :)))
ce inseamna mai adecvat?
care este criteriul dupa care judeci ca o critica este "mai adecvata", "mai buna"?

critica literara este subiectiva ca si modul de apreciere al unui juriu depinde de persoana respectiva de persoanele respective de cunostintele pe care le are le au in domeniu si asa mai departe

unii oameni sunt mai "patimasi" altii sunt mai "blegi" dar oricum ar fi nu poti sa stabilesti un etalon standard pentru asa ceva


in concluzie:

- poti sa-mi raspunzi la intrebarile de mai sus? fara sa fii subiectiv desigur?

 =  ok
Mihai Victus
[20.Jan.10 10:51]
in primul rand, A. Moga, nu inteleg de ce te-ai simtit "atacat" de cuvintele mele. in al doilea rand, acele trei intrebari pot fi rezolvate cu un singur raspuns - ai putea sa ti-l dai si singur. cat despre, adecvat, gasesti cuvantul in dictionar. iar raspunsul, daca vrei atat de mult sa ti-l spun eu, ti-l voi da, o repet, daca vei veni pe pagina unde voi publica textul care-mi apartine. si vom discuta acolo mai pe larg. despre text, despre critica, si tot ce vrei.

intre timp, te salut.

 =  Alexandru Moga
Eugenia Reiter
[20.Jan.10 10:51]
Alexandru Moga

dacă ai intrat doar ca să lauzi textul cu nr. 27, știind EXACT al cui este, nu pot decât să-ți zic: mai bine tăceai.

ok?

și scurt: să-ți fie rușine pentru ce ai zis despre juriu




 =  me_high
alexandru moga
[20.Jan.10 11:06]
houellebecq scrie in cu totul alta cheie
houellebecq este un anarhist un scriitor care socheaza si trateaza teme contemporane si probleme ale secolului in care traim cu un cinism si o duritate dusa pana la extrem

apoi houellebecq are un stil inconfundabil si o maniera de a aborda temele pe care si le propune cu totul si cu totul originala

eu nu vad nimic in pasajul citat de tine legat de particule elementare unde vezi tu un personaj care se masturbeaza pe o terasa in fata unui cotoi si dupa ce termina se duce si omoara animalul pentru ca nu i-a placut cum il privea in timp ce se masturba?

sau scena in care face dragoste in trei el prietena lui si camerista hotelului aleasa la intamplare si descrie extrem de bine si deloc vulgar cum prietena lui il lasa sa faca sex anal numai cu ea si in acelasi timp este grijulie si ii pune prezervativ cand face sex cu camerista

hai sa fim seriosi me_high houellebecq este o forta houellebecq o sa ia nobelul intr-un final houellebecq s-a refugiat din franta in irlanda de frica conservatorilor si a nebunilor care l-au amenintat cu moartea

houellebecq trateaza teme grele islamul turismul sexual etc...

 =  nia
alexandru moga
[20.Jan.10 11:17]
de acord cu tine nia m-a cam luat valul :)

sa-mi fie rusine dar am dreptul la opinie chiar daca stiu cine a scris textul 27 si am dreptul la opinie si despre juriu evident subiectiva

imi cer scuze inca o data juriului pentru exagerarile din comentariul de mai sus

 =  Publicarea rezultatelor
Cristian Vasiliu
[20.Jan.10 12:10]
Parerea mea este ca ar trebui publicate rezultatele. Oricum pana diseara nimeni nu va face vreun comentariu pertinent. Discutiile de aici vor degenera doar in certuri.

Doamna Reiter nu credeti ca este inutil sa mai asteptam pana diseara? Ii rog pe cei ce sunt de aceeasi parere cu mine sa ma sustina...

Cristi

 =  .
Mihai Victus
[20.Jan.10 12:18]
eu sunt de acord cu Cristian Vasiliu. aveti mila de noi, d-na Reiter - murim de curiozitate.

 =  De ce atâta grabă?
Vali Slavu
[20.Jan.10 12:36]
Ce bărbați curioși! Curiozitatea, parcă, era specialitatea femeilor.
Eu zic să nu se afișeze până diseară. Poate cel care va câștiga nu a reușit să cumpere, încă, șampania...
:)

 =  diseară
Eugenia Reiter
[20.Jan.10 12:46]
sunt la birou. îmi pare rău. trebuie să ajung acasă

nu umblu cu rezultatele după mine:)

 =  .
Mihai Constantin
[20.Jan.10 13:14]
imi pare rau, alexandru, dar hbq e un scriitor bun dar cam comercial. nu stiu daca va lua nobelul (fazele lui contra islamului sunt subtiri, poate daca erau mai consistente :) glumesc acum - ideea e ca si eu am citit tot ce a scris si spre deosebire de tine ma seaca rau de tot sa ma laud cu asta; o fac fortat de imprejurari, ca acum) oricum, e inutil sa-i tot repeti numele intr-un comm, de 20 ori, nu-l ajuta concret la nimic, plus ca dupa lectura acelui comm ramane impresia aia de ceva isteric, ca un descantec. si e gretos, crede-ma

eu propun sa lasam discutia despre aceste texte pana diseara, mai ales ca inteleg ca tu stiai deja autorul unuia dintre texte si e jenant sa il tot lauzi, fix pe ala etc. etc. :) putea si tu sa taci cateva ore, nu?

 =  .
alexandru moga
[20.Jan.10 17:26]
puteam sa tac dar n-am vrut s-o fac
opinia ta ca ar fi comercial mi se pare deplasata ca sa nu zic de tot rasul vezi ca te faci de cacao cu astfel de judecati de valoare iar poantele tale ceac pac legate de repetarea numelui isteric gretos nu tin cu mine poate cu altii iti merge ca sa zic asa

oricum nu mi-ai adus absolut niciun argument ca respectivul pasaj citit de tine aduce a houellebecq :) in schimb o faci pe moralistul / si ce daca stiam numele? si ce daca am avut cuvinte de lauda pentru respectivul text? e vreo infractiune? am voie sa am autori pe care ii plac si autori pe care nu-i plac din motive absolut subiective / de fapt aceleasi motive absolut subiective leagate de un text sau altul se gasesc in toate comentariile de mai sus nu e nimeni mai breaz

sau tu te crezi mai breaz? :)

astept inca argumente nu palavre chioare de genul "mie asta mi-a sunat f tare ca descrierile anumitor scene de sex din "platforma" si, mai ales, din "particule elementare" "

 =  din DEX:)
Stanica Ilie Viorel
[20.Jan.10 17:37]
definitia criticii bune: spune domnule ceva!!!
daca imi citesti textul si imi vei spune: lasa-te de scris!...n-ai facut nici o critica...

 =  ...
Lesenciuc Teodor
[20.Jan.10 17:45]
Nu ma refer la texte din doua motive, imi lipsec cunostintele eceare pentru a putea fi obiectiv, si pentru ca nu cred ca imi doresc polemici. (i don't hit u, u don't hit me back) ca asa merge si cred ca e o metoda departe de a fi constructiva.

remarc ca despre textul meu (si despre altele, asa ca avem acelasi merit) nu s-a spus nimic rau (dar nici bun, in acelasi timp) ceea ce pe o parte ma bucura si pe alta nu.

apoi, vreau ca toata lumea sa stie ca (sigur) fiecare text va fi judecat separat in functie de valoare pe genul abordat si doar notele vor face diferenta.
mult respect organizatorului, si felicitari tuturor celor care au avut curajul de a posta.

 =  erata..
Lesenciuc Teodor
[20.Jan.10 17:50]
necesare*

si eu as fi votat "bilet de trimitere" :)

asta ca sa am si eu un favorit...

 =  cum de stie Moga?
Laurențiu Orășanu
[20.Jan.10 18:14]
Desi ma joc cu umorul, iau lucrurile la propriu. Deh! Asa ca, daca Eugenia a glumit cu Moga, eu iau lucrul in serios si intreb, ca un concurent ce am fost:
Cum de stie Moga autorul acelui text? Cu paranormalul? Flacara violacee?
Am pus intrebarea acum, in ceasul al doispelea, ca sa nu o pun dupa miezul noptii.
Probabil ca starea de asteptare m-a atins, ca si ploia genevoise, drept pe basc. Pe unul l-a facut sa astepte, linistit, pana cand juriul VA vota (sic!).
Ma duc sa fac un dus cald, si sa beau un scotch rece. Poate rezist la furtuna...



 =  al. moga
Mihai Constantin
[20.Jan.10 18:34]
ba am adus destule argumente, dar nu mi-ai citit cu atentie commurile. oricum n-am chef sa-mi bat capul cu astfel de discutii

asa e, nu e nicio infractiune sa fii f subiectiv; si eu sunt, si am afirmat asta din capul locului

 =  .
Mihai Constantin
[20.Jan.10 18:34]
iar ideea cum ca hbq e un autor comercial nu e doar opinia mea sau a unora ca mine. sunt pareri si pareri, chiar si in randul criticii. deci calm :)

 =  .
alexandru moga
[20.Jan.10 18:33]
moga il stie pentru ca autorul in persoana i-a spus deci nu e nicio conspiratie iudeo-masonica sau conspiratii ce tin de societatile oculte de genul thule farfurii zburatoare nimic paranormal nicio flacara violacee

 =  pe fugă
Eugenia Reiter
[20.Jan.10 18:36]
după terminarea perioadei de votare unii autori au spus care sunt textele lor. unii chiar au scris asta prin alte părți.
puteau s-o facă și aici, nu era nimic. se terminase perioada de votare și nu influența pe nimeni, cu nimic.

nu m-aș mira ca unii dintre ei să fi făcut asta și înaintea perioadei.

important este că juriul nu a știut și sunt sigură, foarte sigură, de acest lucru.

așa că nu e nimic neobișnuit.

iar Moga după ce a venit aici și a lăudat acel unic text mi-am dat seama că știe sigur autorul (de ce? pentru că știu că sunt f. buni amici)
și autorul, dacă dorește, poate să confirme acest lucru.

o poate face chiar și acum, repet, nu influențează cu nimic rezultatele.


 =  rezultatele într-o oră
Eugenia Reiter
[20.Jan.10 18:48]
dacă știam că răspunde Moga nu mai răspundeam eu.

într-o oră afișez rezultalele.



 =  Acum bat tobele! tam tam tam dam...
Lesenciuc Teodor
[20.Jan.10 19:15]
Am vazut un concurs fair, si multi autori buni. Pentru gustul meu tinerel as fi vrut subiecte si mai comerciale, nitica fantasy, dar merge foarte bine si asa. ca doar nu vrea nimeni sa faca bani din textele astea, hihihi.

ma intreb, asa ca tot omul obosit care a venit de la munca, despre modul cum ar fi aratat acest cocurs daca se puneau vreo cinci sute de euro la bataie..., sau poate o mie..., hmm. pe bune ca era si mai interesant...

D-na Reiter, asa-i ca nu-s pe ultimul loc? "pliz, pliz, pliz" cum zicea un ante-comentator..

 =  Conștient că pot fi subiectiv ...
ioan toderascu
[10.Dec.18 14:27]
... îmi voi spune și eu părerea. Am lecturat toate textele, unele din fugă, recunosc. Cel mai mult mi-au plăcut "Emma" și "Luminile", în această ordine. Urmează alte câteva texte "la pachet", ordinea fiind aleatorie: "Țăran cu plugul", "Ultima pagină", "Nașterea" și "Cum am ajuns popă", la acesta din urmă titlul sunând ca un dangăt strident de clopot.
Am văzut și texte slabe, dar mai mult m-au dezamăgit cele cu greșeli gramaticale... Acestea cred că nici n-ar fi trebuit acceptate în concurs.
Să vedem cine va fi câștigătorul. Chiar dacă am concurat, mărturisesc că aștept rezultatele fără niciun fel de emoții!
Oricum, voi fi în primii ... 33!

 =  a ste ptam!!!!
Ecaterina Bargan
[20.Jan.10 20:03]
toate textele sunt mai bune decit ceea ce am scris eu. felicit toti participantii, multumesc organizatorului pentru initiativa, si juriului pentru munca depusa in jurizare... tot ce se face se face spre bine.

 =  Vali Slavu, felicitări!
Eugenia Reiter
[10.Dec.18 14:27]
1. Ultima pagină – Vali Slavu
2. Când un miracol nu se întâmplă, undeva s-a greșit – Maria Gold
3. Maman Giselle – Laurențiu Orășanu
4. Biletul de trimitere – Emma Greceanu
5. Codul lui Manu – Camelia Hegheduș
6. Iubire cu pâine – Roxana Sonea
7. Ferdinand – Dan David
8. Homer a fost femeie – Gheorghe Recheșan
9. Țăran cu plugul – Emil Iliescu
10. Răzbunarea tatălui – Mihai Traistă
11. Cum am ajuns popă – Ion Ruse
12. Judecata de Hapoi – Liviu-Florian Jianu
13. Nașterea – Cristian Vasiliu
14. Trecea un expres – Mihai Victus
15. Breakbeat – Dmitri Miticov
16. Peisaj sculptat în memorie – George Mocanu
17. Luminile – Ioan Petru Gârda
18. Lacrima din piatră – Ilie-Viorel Stănica
19. Emma – Mihaela-Roxana Boboc
20. Pompa – Bogdan Lădaru
21. Malaxorul de iluzii – Ioan Jorz
22. Comunicare – Monica Manolachi
23. Luni, la prima oră – Florentina-Loredana Dănilă
24. Trei zile – Laurențiu Babi
25. Amaretto – Teodor Lesenciuc
26. Gust de septembrie – Laurențiu Belizan
27. Așa voi face – Tincuța Horonceanu-Benevic
28. Ce zi e azi? – Alice Drogoreanu
29. Cojile sufletului – Ana-Maria Balaș
30. Băiețelul – Liviu-Ioan Mureșan
31. Scurtă autobiografie – Ioan Toderașcu
32. Agonia lui Dragoș – Dragoș Vișan
33. Jurnal nocturn – Ecaterina Bargan

 =  multumesc
Stanica Ilie Viorel
[20.Jan.10 20:14]
multumesc:)

felicitari castigatorilor!

 =  notele în ordinea clasamentului
Eugenia Reiter
[20.Jan.10 20:15]
voi afișa și notele în dreptul fiecărui text, în ordinea clasamentului.
(aproape de miezul nopții)

 =  Felicitări Vali Slavu!
Liviu-Ioan Muresan
[20.Jan.10 20:15]
Felicitări juriului și organizatoarei! Și mulțumiri pentru răbdare și efortul depus.
LIM.

 =  felicitari
Mihai Victus
[20.Jan.10 20:16]
m-am gandit la mai multe texte care pareau demne de primul loc, dar nu m-am gandit la "Ultima pagina". Oricum, felicitari.

 =  E bine ca se scrie....bine!
Lory Cristea
[20.Jan.10 20:16]
Sunt texte deosebite inscrise in concurs! Mi-a facut mare placere sa le citesc, asa cum imi face placere sa felicit castigatoarul si sa-i urez multa inspiratie si la cat mai multe premii!

Cu pretuire - Lory

 =  superb rezultat!
Lesenciuc Teodor
[20.Jan.10 20:16]
corect, foarte corect!


 =  Super!
Gârda Petru Ioan
[20.Jan.10 20:18]
Vali, ce sa mai zic? Ești deja scriitor consacrat. Felicitări!

 =  mea culpa
alexandru moga
[20.Jan.10 20:29]
intr-adevar un clasament perfect

felicit juriul pentru obiectivitate nu ma asteptam a fost o suprpriza foarte placuta si nu o spun la misto
si nu fac glume proaste

felicitari tuturor concurentilor - le merita din plin

 =  .
Mihai Constantin
[20.Jan.10 20:56]
dpmdv e cam ciudat clasamentul, eu n-as citi ever asa ceva, dar asta nu inseamna mai nimic :) inseamna doar ca n-am aceleasi gusturi cu, sa zicem la intamplare, liviu nanu

felicitari doamnei savu

 =  Felicitări, Vali!
ioan toderascu
[20.Jan.10 20:53]
Ce surpriză și ce bucurie ne-ai produs nouă, epigramiștilor!.
După o ascensiune fulgerătoare pe tărâmul epigramei, iată un salt fulminant la proză!
Bravo, ești extraordinară!
Mă bucur că am anticipat puțin, textul tău fiind printre cele remarcate de mine, în comentariul de dinaintea anunțării rezultatelor.
Felicitări și celor clasați pe podium, precum și tuturor concurenților!
Mulțumiri juriului și Eugeniei Reiter pentru efortul depus în buna desfășurare a concursului!
O seară frumoasă!

 =  Aveam datoria morală de a scrie această poveste
Vali Slavu
[20.Jan.10 21:10]
Încă nu-mi pot reveni...

Mă bucur enorm, cu atât mai mult cu cât este pentru prima dată când scriu proză. În luna mai am participat la concursul de epigrame de pe site, fără să fi scris în viața mea o epigramă. La sfârșitul concursului m-am clasat onorabil. Mi-am zis că pot încerca să particip și la acest concurs. Rezultatul a fost peste așteptări.

În primul rând vreau să-i mulțumumesc Eugeniei pentru că a organizat acest concurs. Sunt onorată că membrii juriului au apreciat textul meu ca fiind cel mai bun. Vreau să-i felicit pe toți concurenții, deoarece fiecare text a avut câte ceva demn de reținut. Unele chiar mi-au mers la suflet. Vă mulțumesc tuturor celor care m-ați felicitat și care sunteți părtași la bucuria mea!

Referitor la text, vreau să fac unele precizări:

Personajul acestei povestiri nu este fictiv. Gheorghe era singurul fiu al Floarei și al lui Ioan Helj, unul din frații bunicului. Este un erou, unul din mulțimea eroilor rămași necunoscuți. I-am descoperit povestea într-o agendă din `44, pe care a folosit-o drept jurnal. Îngălbenită, rămasă fără coperte, dar destul de bine întreținută, având în vedere că a trecut printr-un război, tocmai în Crimeea. Nu știu prin ce împrejurări s-a întors această agendă în țară, nici cum de a ajuns la noi și nu acasă la el. Gheorghe nu s-a mai întors. În amintirea lui, s-a ridicat, în curtea bisericii din Iscroni-Aninoasa, o cruce, alături de alte două, care amintesc de Augustin al lui Mogonariu și de Ionel al lui Buciumete. A murit la 11 mai 1944 (11 mai este data nașterii mele). A doua zi, soldații care nu au reușit să fie evacuați, s-au predat. Dacă ar mai fi trăit o zi, ajungea acasă sau într-un lagăr. Dacă…

Îl voi posta pe pagina mea, împreună cu fotografii și scanări din jurnalul respectiv.


 =  felicitari
Dmitri Miticov
[20.Jan.10 21:24]
Felicitari tuturor.

 =  Provocare
Laurențiu Belizan
[20.Jan.10 21:30]
În primul rând aș vrea să o felicit pe Vali Slavu. Să-i dăm Cezarului ce este al Cezarului.

În al doilea rând, pentru că tot au fost atâtea polemici, i-aș ruga pe cei care doresc, să posteze aici și acum (cât vor mai fi permise comentarii) un top 10 ultrasubiectiv, dacă se poate și argumentat.
Sper că Eugenia Reiter nu se va supăra pentru aceastătă propunere.

Cu stimă

 =  la provocare
Stanica Ilie Viorel
[20.Jan.10 21:51]
la provocarea ta greu de raspuns...eu inca n-am citit toate textele...n-am avut rabdare:) cred insa ca locul I este un text bun... si am incredere in aprecierea juriului. pe mine ma onoreaza locul obtinut.



-fie vorba intre noi- textul meu l-am citit si recitit de cateva ori...imi place:)...mi-a placut si Iubire si paine....o sa le citesc pe toate.

 =  Nu mai are niciun farmec, Laurențiu Belizan...
ioan toderascu
[20.Jan.10 21:54]
Ar fi fost cu totul altceva dacă propunerea venea după ce s-a dat liber la comentarii, iar topurile apăreau înainte de aflarea rezultatelor.
Oricum, nu știu care top ar mai putea fi credibil acum...
Rămâne pentru data viitoare.

 =  Surpriza mai mare nu se putea
Dan Norea
[20.Jan.10 22:54]
Sincer să fiu, după ce am aflat din cine se compune juriul, singurii mei favoriți care rămăseseră în cursă erau Loredana Dănilă și Laurențiu Orășanu... Pe Maria Gold o apreciam, dar a lipsit o bună bucată de vreme și nu-mi închipuiam că va reveni pentru concurs, iar despre epigramiști (excepție făcând Atropa) nici nu-mi închipuiam că participă. Să mă ierte ceilalți, dar nu prea-i citisem.

Se pare că n-am apreciat rău, Maria Gold și Laurențiu Orășanu au ajuns pe podium. Dar în vârf, cu cununa de lauri prinsă în pletele-i blonde, oare cine râde cu gura până la urechi ? Vali, ce cauți tu acolo ?

Surpriza e colosală, extraordinară, aș mai adăuga câteva calificative, dar m-a cam amuțit. Fata asta, când își pune ceva în cap, apoi nu se lasă până nu-i iese. Vrea epigramă, scrie epigramă. Vrea poezie pentru copii, scrie poezie pentru copii. Vrea proză, scrie proză. Toate la cel mai înalt nivel. Toate ca toate, dar... locul I la un concurs agonia, la prima ei proză scurtă, asta mi se pare de domeniul visului.
Vali, nu vrei tu să-ți propui să ajungi președinte ? Nu al țării, Doamne ferește, n-ai tu atâtea defecte pentru așa ceva. Dar măcar al USR.

Felicitări, Vali și la mai mare! Deși acest "la mai mare" nu prea mi-l imaginez.
Felicitări, Maria Gold și Laurențiu Orășanu!
Felicitări, epigramiștilor - Ion Ruse, Ioan-Petru Gârda, Ioan Toderașcu! V-am citit și mi-a plăcut ce ați scris.
Felicitări organizatorilor, în primul rând Eugenia Reiter!
Felicitări juriului!
Of. Gata.


 =  prozele craciunului
Roxana Sonea
[20.Jan.10 23:01]
Felicitari autori! Participarea e o dovada de curaj pentru fiecare din noi. Sa scrii la comanda un text foarte bun e dificil, pentru ca textele bune cauta ele autorul si nu invers. Ma bucur ca am putut participa intr-o companie atat de selecta, multumesc juriului pentru efort, nu e usor sa parcurgi atent atatea textele (voi, sincer, ati citit tot? eu n-am reusit), ii multumesc si Eugeniei pentru implicare si transparenta.

Voi aveti ceva povesti traznite legate de texte?:) Cu sarbatorile nu cred ca nu s-a strecurat cozonac pe tastaturi, n-au fost vizite in loc de hartie si pix, indigestii in loc de muze. Eu am scris textul intre chefuri, la ora 3 dimineata, pe-o valiza cu laptop-ul in brate. :)) Oricum, the pleasure was all mine. :)

Bravo, autori, si spor la scris! :)

 =  MPA09ps
Monica Manolachi
[20.Jan.10 23:50]
Felicitări câștigătorilor, celorlalți autori și organizatorilor pentru hărnicie!

Deși este muncă multă în spate, se pot organiza mai des astfel de competiții?

 =  despre margica
Laurențiu Orășanu
[20.Jan.10 23:55]
Felicitari (mergand din aproape in departe):
- castigatoarei Vali Slavu - Well Done!
- celor cinci doamne - domnisoare care m-au admis in proximitatea lor placuta
- celorlalti concurenti redutabili
- celorlalti concurenti
Separat si special - Eugeniei pentru organizare.

Roxana Sonea ne incita la povestea "the making of". La mine au actionat decisiv doi-trei insi care ma baraiau amarnic in acea perioada. Cum, plecam la munte de Revelion, eram strans si cu timpul, si de cei doi-trei. Mi-am zis ca nu exista conditii mai prielnice ca acelea: de cele mai multe ori lucrez bine sub presiune. Nu eram sigur ca asta vreau sa scriu, ca e textul cel mai potrivit pentru concurs, am fost insa sigur ca nu e cazul sa particip cu un text umoristic - deci alta presiune pusa pe mine (de mine) - sa evoluez intr-un registru in care n-am prea scris, deci... presiune aveam.
Na, ca povestesc ca si cum as fi gasit o margica. Rog sa fiu scuzat. Stilistic mai trebuie polizata. Sa nu uit: fara a intra in detalii, ca Vali, povestea porneste de la una reala, auzita de la o cunostinta.
Pe viitor, poate ar fi bine sa separam proza umoristica, acordandu-i un concurs separat.

 =  te-ai născut cu un dar și lumea te-a îndepartat de el
Maria Gold
[21.Jan.10 01:35]
Felicitari Nia pentru un concurs impecabil, felicitari juriului pentru rabdarea de a citi si nota diversitatea , felicitari Vali, Laurentiu,Emma, Camelia,Roxana, as enumera toti participantii.
(Multumesc Dan Norea, sunt aici, dar nu ma implic pentru ca sunt prea ocupata sa esuez in alte proiecte in afara literaturii . De scris, scriu in sufletul meu tot timpul, dar nu sunt in fata tastaturii sa asez povestile si culmea ca ele dispar foarte repede… Dar participind la acest concurs am invatat despre mine ca nu ar trebui sa pun la debara ceea ce-mi produce emotie pozitiva, povestitul adica, am invatat ca nu ar trebui sa fac ceva important in ultima clipa, fara a-mi da sansa de a gresi , am scris textul pe doi seara de cinci pagini si l-am postat in ultima clipa pe data de trei dupa ce l-am taiat cu toporul sa-l fac de 10000 de caractere. Am trimis textul fara nume, am pierdut niste litere, inca se vede.)

 =  ***
Iakab Cornelia Claudia
[21.Jan.10 02:09]
multa truda pe aici si curaj, uneori rezultatele la un concurs te pot demoraliza un pic cand doresti sa ajungi mai bun ca ieri, ca alaltaieri. de obicei nu ne fac bine comparatiile, care e mai frumos, mai talentat....

felicitari castigatoarei.
felicitari tuturor si celor doi urmariti de mine mai ceva ca numerele la loto:

8. Homer a fost femeie – Gheorghe Recheșan
21. Malaxorul de iluzii – Ioan Jorz

nu in sensul de cei mai buni, ci in sensul de curiozitate, oare pe ce loc vor ajunge.

 =  ***
Iakab Cornelia Claudia
[21.Jan.10 02:15]
scuze, am uitat de :22. Comunicare – 6,8 – Monica Manolachi





 =  Felicitari
Atropa Belladona
[21.Jan.10 08:59]
Felicitari Niei si juriului pentru munca depusa, tuturor concurentilor pentru participare si, nu in ultimul rand, celor de pe primele locuri.
La cat mai multe concursuri si premii!

 =  eveniment
Dana Stefan
[21.Jan.10 09:27]
cu consideratie pentru toti participantii, felicitari tuturor, multumiri organizatorilor pentru ca ne ofera un asemenea prilej de comunicare, si nu in ultimul rand nia, admiratie pentru efortul si angajarea ta intr/un astfel de demers.

Linea

 =  Bravo!
Ruse Ion
[21.Jan.10 10:51]
Felicitări organizatorului, premianților, participanților, juriului și agoniștilor neparticipanți, dar, care au citit și(sau) au comentat textele.
Felicitări speciale lui Vali Slavu, căreia, într-o corespondență personală îi mărturiseam că mi-a plăcut textul ei, poate și datorită faptului, că, descria trăirile și sfârșitul unui soldat, eu fiind ofițer de profesie.
Mă bucur că acest text a fost apreciat, ca fiind, cel mai bun. Sunt onorat că m-am clasat în prima treime, fiind și eu, la prima încercare de scriere în proză.
De asemenea, sunt mândru că, epigramiștii s-au prezentat onorabil la acest concurs. Ar fi frumos, ca, și prozatorii să participe la concursurile de epigramă organizate pe site(dacă vor mai fi, după ce, domnul Orășanu a "demisionat" din funcția de organizator, având alte priorități).
A fost frumos, incitant, instructiv și sper, repetebil.
Vă admir și iubesc pe toți! Toate cele bune,
Ion Ruse

 =  literatura agonica are nevoie de o gura de aer proaspat.
George Dumitru
[21.Jan.10 11:40]
am rasfoit si eu putin textele din concurs, sincer sa fiu cel al lui Dmitri mi-a atras atentia prin stil si prin prospetime, la fel si al lui george mocanu, restul parca sunt texte scoase de la naftalina. as fi foarte curios daca o editura de renume ar publica asemenea texte in anul 2010, cu iz-ul asta antebelic in forma si mesaj... parerea mea e ca literatura agonica are nevoie de o gura de aer proaspat.

 =  Bravo Vali, bravo tuturor!
Laurentiu Ghita
[21.Jan.10 12:25]
Bravo,Vali,
Ce realizare! Este dovada capacitații tale creative multilaterale. De la epigramele excelente, la versurile delicate pentru copii, iată-te si laureată la concursul de proză. Ma bucur să am așa colegă de site și îți urez "La mai Sus!". Bravo tuturor, de fapt. Textele sunt super.
Nu înțeleg de ce se miră unii de clasarea compact bună a epigramiștilor. Da' ce credeți domniile voastre, că epigramiștii sunt un fel de poeți second hand? De fapt, ideea asta era pre-concepută pe undeva pe aici multa vreme. Dar realitatea spune că ori ești artist, ori nu, indiferent de o forma sau alta de exprimare aleasă.

 =  Felicitări
tincuta horonceanu bernevic
[21.Jan.10 17:12]
Felicitări câștigătorilor și organizatoarei!

Nu am citit toate textele, însă cel al Mariei Gold mi-a plăcut în mod deosebit.

tincuța

 =  Un gând bun
Laurențiu Belizan
[21.Jan.10 18:30]
Iată un concurs din care am avut de câștigat cu toții, participanți sau nu. Mi-aș dori ca el să fie periodic, devenind una dintre emblemele Agoniei. Am citit câteva texte foarte bune și sunt convins că mulți autori vor veni data viitoare să-și măsoare forțele.

Felicitări Eugeniei Reiter

 =  disjuncția subiect-obiect
Petru Teodor
[22.Jan.10 11:53]
... să încep cu cele bune și drepte: felicitări tutror celor care au avut curajul și inspirația necesară participării la acest concurs!
... apoi cu cele strâmbe și nedrepte: fiecare suflare este diferită de alta; asta se traduce prin faptul că participarea/expunerea la un concurs constituie o judecată dublă (a celor ce participă și a celor ce judecă, cei din urmă fiind privitori/spectatori sau membri ai juriului); dar indiferent de judecata, oricât de neutră s-ar vrea privirea, aceasta nu poate fi ferită de subiectivismul ce se ascunde în cele mai mărunte gesturi.

eu nu m-am putut feri să nu judec subiectiv.
oricât de neutru și obiectiv aș fi vrut să rămân, anumite texte au rezonat cu mine, altele nu. balastul subiectiv a fost extrem de important în alegerea textelor ce le-am parcurs, a stilurilor ce le-am degustat.
nu te poți feri de asta.
judeci subiectiv și n-ai ce face...
am mai scris ceva despre obiectivitate în alt comentariu, așa că nu am să revin.
poate scurt printr-o replică sintetică: când ești obiectiv ești mort (inert).
dar eu sunt viu, așa încât...

felicitări încă o dată și nu luați in calcul răutățile spuse, ci doar îndemnul la excelsior.
concursurile acestea sunt o veste bună!
care va continua probabil.

cu respect,
pt.

 =  foarte pe scurt
Dorian Duma
[01.Feb.10 18:54]
Ii felicit si eu pe concurenti (abia azi am citit rezultatele concursului, cu toate ca textele le citisem cand au aparut prima oara). Desigur, eu am alte opinii decat le-au avut cei din juriu. Textul castigator e slab si fleoscait, parerea mea personala, si tind sa-i dau dreptate lui george dumitru.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !