Comentariile membrilor:

 =  excelent
Laurențiu Orășanu
[07.Oct.09 08:47]
Grupaj excelent. Nimic de cârcotit. Preferatele mele: I.1 și II.1

 =  Altele bune
Gârda Petru Ioan
[07.Oct.09 08:54]
Da, 1 si 3 sunt cele mai bune. Pe alocuri gandim la fel. "Reformistii" or fi de vina?

 =  Nici chiar așa, Laurențiu...
ioan toderascu
[07.Oct.09 11:52]
Poate e un grupaj bun, dar nu excelent. Logic, dacă era cum spui tu, trebuia să certifici cu o steluță. Asta e cea mai bună dovadă că ai plusat prea mult. În ce privește cârcotitul, probabil nu ai avut timp, altfel s-ar fi găsit ceva...
Mulțumesc frumos pentru aprecieri și indulgență!
Numai bine!

 =  Cât de concis, Nelu!...
ioan toderascu
[07.Oct.09 12:09]
Scurt pe doi! Adică, două epigrame ți-au plăcut cel mai mult.
Mulțumesc pentru trecere!

P.S. Uneori, se întâmplă să gândim și la fel. Și cu Laurențiu Ghiță am gândit la epitaful reformei... Nu e ceva rău, ba chiar îmi pare un lucru frumos! E bine că gândim!...

 =  Frumoase
Vali Slavu
[07.Oct.09 12:49]
Nelu, în primul rând felicitări! Ai fost la înălțime, ca de obicei.

Am o nedumerire. Se tot vorbește de similitudini, dar parcă asta ar fi prea de tot. A postat Milos Petru câteva din epigramele premiate. Printre altele, e și aceasta:

"Mențiuni

Slavă conducătorului
Chit că multe naufragii
Fost-au sub comanda sa,
I-aș aduce doar omagii...
Dacă n-ar mai candida!
Gheorghe Bâlici"

Diferă un singur cuvânt. Asta da asemănare! :)

 =  Ioane
Laurențiu Orășanu
[07.Oct.09 12:52]
Ioane,
Am mai scris ici că nu sunt pentru însteluțarea textelor prezentate sau premiate la concursuri. Au concurat, au fost jurizate, au întrunit (sau nu) aprecierea altora. Nu e treaba mea.
Treaba mea este să cârcotesc.

Vor veni și stelele, vor veni... Dar, cum toți compuneți pentru concursuri, și postați mai puține noutăți aici...
...nu-mi rămâne decât să mă ocup de instalatori

 =  Ca să vezi, drăcie!...
ioan toderascu
[07.Oct.09 13:54]
Vali, am luat la cunoștință acum de epigramele postate de Miloș Petru, epigrame aparținând celor premiați, și pot să spun că sunt bucuros de această "asemănare. Acum, pot să spun că sunt premiat! Vorbind serios, mai degrabă cred că s-au încurcat epigramele când s-au publicat, ori când s-au dat spre publicare. Dacă nu e asta, ar fi ceva de-a dreptul incredibil să fi scris doi autori aceeași epigramă! Diferența ar fi de doar un cuvânt! Drept să spun, eu mi-aș dori să fie totul adevărat, poate voi intra cu Gh. Bâlici în Cartea Recordurilor! Oricum, de plagiat din parte unuia dintre noi nici nu poate fi vorba, atâta timp cât fiecare a trimis lucrările doar la Timișoara, la termenul impus de regulamentul concursului. Pentru clarificare, cel mai simplu ar fi să iau legătura cu bunul meu prieten, Gheorghe Bâlici, să-l întreb dacă epigrama publicată în ziar este a sa. Din păcate, el nu activează pe net, dar poate intră Ion Diviza, astăzi, pe aici și ne va lămuiri, după ce îl va fi contactat pe Gheorghiță.

Tare sunt nerăbdător să aflu!

Să auzim de bine!

 =  Ai dreptate, Laurențiu!
ioan toderascu
[07.Oct.09 14:05]
Da, îmi amintesc de faptul că ai spus așa ceva despre epigramele participante la diferite concursuri. Te rog să mă scuzi! Din păcate, eu scriu mai mult pentru concursuri. Totuși, nu mă plâng eu de stele... De-ai ști câte văd eu seara, când ies afară!...

Cu bine!

 =  Sigur că da!
Rodean Stefan-Cornel
[07.Oct.09 14:24]
Ioane,
Se vede priceperea și experiența în catrenel de mai sus; în opinia mea, toate sunt foarte bune, cu un ușor plus pentru prima de la prima temă și cu un ușor minus pentru a doua de la ultima temă. Oricum, repet, toate mi se par foarte bune, felicitări!
Eu aș evita artificiul "Fi'ndcă" (am mai spus-o și cu alte prilejuri), cu riscul de a lungi măsura tuturor versurilor cu o silabă și de a trece la ritmul iambic (transformarea ar fi foarte simplă, nu ar schimba nimic esențial și nu ar îngreuna construcția; sunt multe soluții, nu îmi permit să le dau eu maestrului...). Este o părere, nu sunt convins sută la sută că este corectă, dar am îndrăznit să o spun.
Cornel

 =  mii de scuze
milos petru
[07.Oct.09 14:52]
Am făcut o mare greșală, am scris acolo epigrama de sub numele d-lui G.Bâlici, ea este a lui Ioan Toderașcu, a lui Bâlici este următoarea:
Slavă conducătorului
E drept că multe-a izbândit,
Dar în aceste vremi haine,
Ceva când nu i-a reușit,
Nouă ne-a fost un pic mai bine...

Sper să nu mai fi greșit și la altele, mii de mulțumiri Vali că ai văzut, și scuze tuturor pentru greșeală, așa-i când te grăbești!
Felicitări d-le Toderașcu pentru epigramele faine pe care le-ați realizat. Greșala mea e și din cauză că am bufat epigrama că mi-a plăcut, alături de "Realegere" N.Bunduri, "Parteneri de coaliție" G.Chitul și altele.

 =  Excelente
Dan Norea
[07.Oct.09 14:51]
Repet cele spuse la grupajul lui Grigore Chitul: au valoare descrescătoare, ca la mulți dintre noi. După mine, temele sunt de vină. Temele și perioada lui Ceaușescu, în care poantele despre "conducătorul iubit" erau la ordinea zilei. Totuși, media ta valorică mi se pare foarte bună. Cred că ar putea cineva scoate o mică antologie cu epigramele agoniștilor de la Timișoara.

Ultima nu prea mi-a plăcut. Un citat (Goga: Și-atâta jale-n casă), trebuie folosit într-un mod surprinzător, ca să genereze o poantă. Aici nu cred că e cazul.

Despre coincidență, sunt sigur că e o încurcătură. Mi se pare mai simplu decât pare: Milos Petru a luat dintr-un loc clasamentul și din alt loc epigramele. În ziar, epigrama ta (selectată ca multe altele, și din lotul de necâștigătoare) a apărut sub numele lui Bâlici. Se-ntâmplă, a pățit-o și Cornel Rodean, mi se pare că la Buzău. Milos a crezut că e epigrama câștigătoare a lui Bâlici.
Nu cred că ai șanse să intri în Cartea Recordurilor. :)





 =  Parerea mea
Chitul Grigore
[07.Oct.09 21:55]
Toate epigramele sunt bune ,preferatele mele tot I.1 si II.1.De asemenea mi-a placut moto-ul.Nu te-ai gandit sa-l folosesti in locul epigramei II.2 ?

 =  România Mare: O floare și doi grădinari
Constantin Colonescu
[08.Oct.09 00:37]
“Despre cuplul respectiv,
“Despre cuplul respectiv,
Bunu’,-mpovărat de toamne,
Mi-a vorbit, admirativ:
Mare-i România, Doamne!...”
(Ioan Toderașcu)

Mi-au plăcut I-1, dar mai ales II-1. La II-1 ideea este excelentă, dar cred că “admirativ” ar trebui înlocuit cu altceva pentru că expresia “mare ți-e grădina, Doamne,” la care face versul 4 aluzie nu prea poate fi admirativă.

Doamnei Udrea închinând
(Firea mea precum mă-ndeamnă,)
Mai pe șest, așa, un gând:
“Mare ți-e grădina, Doamnă!”

 =  Mulțumesc, Cornele!
ioan toderascu
[08.Oct.09 08:37]
Mă bucură aprecierile tale, în condițiile în care eu nu prea am fost mulțumit de ce am reușit pentru acest concurs, temele fiind cam dificile. Referitor la "fi'ndcă", cred că adevărul este pe la mijloc, așadar, cincizeci la sut îți dau dreptate. În cazul de față, alegând această formulare a versului patru, am construit epigrama în registrul respectiv. Nu știu dacă ar fi arătat mai bine epigrama fără cuvântul cu pricina. Nu am încercat pentru că nici nu m-am gândit, recunosc. Poate, data viitoare...

Numai bine!

 =  Explicație și variantă
Rodean Stefan-Cornel
[08.Oct.09 08:57]
Eu nu am spus să renunți la cuvântul respectiv ci să-l scrii "Fiindcă", nu "Fi'ndcă". Astfel, versurile ar fi cu o jumătate de picior mai lungi, dar s-ar evita un artificiu care nu este de toți foarte bine apreciat, din câte am înțeles eu...
Iată o variantă construită de mine pe loc, care nu schimbă nimic esențial de pâna atunci, dar rezolvă problema lui "Fiindcă":

Mă închinam și eu, smeritul,
Precum în fața unor moaște,
Fiindcă și-a găsit sfârșitul,
Chiar înainte de-a se naște!

Cu aceeași admirație și prietenie,
Cornel

 =  Acum e foarte clar, domnule Miloș Petru!
ioan toderascu
[08.Oct.09 09:14]
Cum era imposibil ca doi autori să scrie aceeași epigramă, eram aproape sigur că s-a făcut o confuzie în ziarul respectiv. Așadar, nu am bănuit că încurcătura vine din partea...corespondentului local al Agoniei! Oricum, pe mine m-a amuzat această încurcătură, mai ales că mi-a făcut și ceva publicitate. Nu numai că vă accept scuzele, dar vă și mulțumesc, domnule Miloș!
Sunt convins că emoțiile au fost de vină...

Sănătate și bucurie!

 =  Dan Norea, Chitul Grigore...
ioan toderascu
[08.Oct.09 09:54]
Dane, mă bucur că ți-au plăcut epigramele mele. Ultima dintre ele mi se părea mai bunicică, dar acum... Asta e! Mai rău îmi pare de faptul că am ratat...Cartea Recordurilor! Simpatic confratele nostru, Miloș Petru!

Chitul Grigore, mulțumesc de vizită! Pentru o clipă, m-am întrebat dacă nu ar merge moto-ul ca a doua epigramă la temă. Am renunțat, considerând că e mai mult o joacă, un catren cu versuri foarte scurte.

Cu prietenie,
IT



 =  de laudă
Ion Diviza
[08.Oct.09 11:23]
Găsesc aici o părere unanimă care întâmplătot coincide cu a mea - sau a mea coincide cu cea unanimă? - grupagul este excelent, cele mai reușite epigrame sunt I-1, II-1 și I-2. La prima - sintagma "cum ca" mi-a parut că nu sună prea poetic, se vede că azi urechea mea este peste măsură de muzicală. :)
Era să-l sun pe Bâlici să-l întreb dacă epigrama cu pricina e a lui, însă, slavă Domnului, lucrurile s-au clarificat.
Felicitări, Ioane.

 =  Ce coincidență!
Laurentiu Ghita
[08.Oct.09 12:20]
Faptul că un epigramist de forța lui IT concepe o epigrama atât de gemenă cu a mea, departe de a bănui necurățenii, mă face să ma simt consolat.
Deci, asta e cea mai super!
Acuma, glumind, e un grupaj solid, bine așezat care merita mai mult.Toate sunt bune.

 =  Ce aș putea să spun, Ioane...
ioan toderascu
[08.Oct.09 12:36]
...decât că sunt onorat de spusele tale! Referitor la obiecția ta, înclin să cred "cum că" ai dreptate. La urma urmei, aproape orice text e perfectibil.
Sunt bucuros că reușești să mai dai câte o raită pe Agonia, și să lași câte un semn.
Mulțumesc pentru trecere!

Toate cele bune!

 =  Te ții de glume, Laurențiu...
ioan toderascu
[08.Oct.09 12:56]
"Acuma, glumind, e un grupaj solid, bine așezat, carte merita mai mult."
(Laurențiu Ghiță)

Cred că erai foarte bine dispus când ai scris comentariul și l-ai scris în glumă! Trebuie să mai și glumim pe marginea textelor. Vorbind serios, sunt ferm convins că ai scris din grabă, tu glumind, de fapt, în prima parte a comentariului.
Similitudinea respectivă am observat-o când am lecturat grupajul tău, dar am uitat (tot graba!) să te previn. Totuși, am amintit de ea în comentariul meu la grupajul lui Nelu Gârda.
Mulțumesc pentru vizită și aprecieri!

O zi bună!

 =  Bunicu-i îngăduitor, Colo...
ioan toderascu
[08.Oct.09 20:11]
...Mai ales că cei doi îi sunt simpatici, doar vezi ce audiență fac atunci când apar "pe sticlă". Așadar, poți face exclamația respectivă și cu zâmbetul pe buze, pentru că ambii sunt niște "figuri". Pe de altă parte, nu puteam să deconspir poanta din versul trei. Nu crezi?

Mulțumesc pentru trecere!

IT




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0