Comentariile membrilor:

 =  un
ciutura carmen luminita
[28.Aug.09 22:47]
interesant univers(paralel?), da, pentru acomodare e suficientă senzația stranie de imaterialitate, de lipsă a apartenenței la ceva;îmi permit să îți spun că redactând acum pe textul inițial îți va fi mai ușor la final,
cu drag ,L

 =  Re: Lumi - mit...
Lesenciuc Teodor
[28.Aug.09 22:51]
Lumi,

o sa fiu scurt. nu e nici un univers paralel, e tot ala dar dintr-o alta perspectiva. incerc sa aduc la viata un etern mit romanesc si nu e chiar asa de simplu, prezentul nu e tocmai haina potrivita pentru mitul in cauza.

iar despre editare, ea e binevenita oricand, la inceput sau la sfarsit, nu conteaza. editarea face un text.

mersi de lectura:)

 =  derutare...
Cîrciu Alexandra
[28.Aug.09 23:55]
M-ai derutat putin... Cand am citit prima parte am inteles ca el vroia sa vorbeasca cu ea la inceput de an scolar, adica prin septembrie... dar el moare in noiembrie (ori ai incurcat putin datele ori nu inteleg eu bine). In fine! Si inca o chestie... prima parte se incheie brusc, cu moartea lui despre care nu se stie nimic, de fapt dupa cum o prezinti tu, e un fel de stop cardiac, iar acum vorbesti de sinucidere... Nu inteleg ce vrei sa faci. Sau lamurile le vom primi in continuare?

Am uitat sa specific imi place faptul ca te folosesti de miturile romanesti legate de moarte! :)

 =  Alexandra..
Lesenciuc Teodor
[29.Aug.09 00:14]
Alexandra,

e o problema de timp intr-adevar, dar nu e asa de mare. in prima parte el spune ca "dupa trei luni de chin" (citat aproximativ) adica tocmai de la inceputul anului scolar, ceea ce justifica aproape corect data. bine ca mi-ai atras atentia, ceva va trebui modificat.

bineinteles ca lamuririle vor veni in continuare:)

unde am zis eu ca afost stop cardiac? ca nu-mi amintesc...

te pup, take care:D

 =  ...
Cîrciu Alexandra
[29.Aug.09 11:53]
Pai nu ai zis... dar e moarte subită, și asta se înțelege, având în vedere că nu ni se precizează nimic clar despre moartea sa... Adică, pur și simplu moare în prima parte, și apoi în a doua parte apare ideea de sinucidere... Ar trebui să dai puțin de înțeles încă din prima parte că acesta se sinucide. :)

 =  ...
Lesenciuc Teodor
[29.Aug.09 12:19]
un tanar dezamagit, disperat. o sticla de whiskey si un bloc inalt...

de unde senzatia de cadere pe care si-o amintea... dar astea sunt chestii pe care nu le-am vrut cunoscute chiar de la inceput.

ideea principala de la care am pornit se transforma cate putin in fiecare zi, rezultatul final va fi cu siguranta diferit.


 =  asta nu e fictiune, asta e panseu adolescentin
Ionut Caragea
[29.Aug.09 19:01]
Teodor, de ce crezi ca textul tau trebuie incadrat la proza sf?

Sunt mai degraba niste panseuri ale unui adolescent care se vede spirit. Nici macar la fantasy nu il poti incadra. Ai idee cati oameni mari au scris despre subiectul asta?

Plus ca reflectiile sunt foarte slabe, aici ma refer la nivelul intelectual. Pai cand scrii proza trebuie sa ai o experienta de viata, o caruta de carti citite, o maturitate in gandire.

Cu ce ne surprinzi, unde e stiinta, unde e imaginatia debordanta?

 =  Re: Ionut (the big league...)
Lesenciuc Teodor
[29.Aug.09 21:11]
bravo, de cand te astept.

tu poti doar sa judeci textul dupa ce ai citit asa ca nu ma pot supara pe tine. nu ai de unde sa cunosti nici caracterul, nici macar subiectul. asa ca nu poti decide mai mult decat poti vedea.
cu reflectiile ai dreptate, nu a fost scrise pentru a provoca intelectul nimanui. nici macar pe al tau. experienta de viata? glumesti? in plus, de unde stii tu cate carti am citit eu si mai ales "ce" am citit eu? in legatura cu maturitatea... nici nu vreau sa intru in detalii pentru acolo stiu ca ai putina dreptate.

te asigur ca textul se incadreaza foarte bine in subiect (dincolo de greselile pe care mi le-au semnalat deja mai multi prieteni dar care vor disparea la editare) si totul ar avea sens daca ai stii ce urmeaza sa trateze. dar n-o sa-ti spun pana cand nu adun si eu mai multe date, nu poti sa scrii asa... dupa ureche:)

imi place ca m-ai provocat sper ca n-o sa ma dezamagesti o sa faci la fel pe fiecare text unde crezi ca ai ceva de spus. sau chiar daca n-ai nimic de spus.

te mai astept, vezi ca am scris o pagina azi si o s-o postez imediat, te rog sa o desfintezi de cum apare...

amical din partea mea...

 =  plus pt I.C.
Lesenciuc Teodor
[29.Aug.09 21:21]
Si ma vad nevoit sa-ti amintesc si tie ca e doar o ciorna, o prima varianta. stii bine prin cate transformari trece un subiect pana sa ajunga la o forma finala. asa ca as apreci critica pe text, nu pe autor. stiu ca asta-i moda pe aici dar vezi ce poti face...

 =  despre dezamagiri
Ionut Caragea
[29.Aug.09 22:21]
Teodor, de ce ai impresia ca as vrea sa desfiintez ceva neaparat? Nu ai observat ca uneori apreciez si texte care mi se par bune?

Si apropos de caracter, pot foarte bine sa iti spun si cand te scobesti intre dinti, pentru ca am un al saselea simt. Stii, era un nene, pe numele lui - Jung, care vorbea foarte frumos despre tipurile psihologice sau despre fenomenul spiritului in arta si stiinta. Bine, tie nu-ti pot face analiza grafologica, dar cel putin din punct de vedere al semasiologiei pot sa-mi fac niste idei foarte clare despre cum gandesti.

Nici sa te provoc nu doresc si nici sa te dezamagesc, intrucat nu esti un autor pe care sa-l urmaresc cu obsesie. Am nimerit din curiozitate intrucat am vazut ca scria sf.

Repet, in textul de fata apari ca un tanar care scrie despre lume asa cum o percepe el, insa nivelul de exprimare, profunzimea subiectelor abordate, sunt, deocamdata, impedimente clare in arta pe care ti-ai ales-o.

Si daca tot ai ales sa incepi cu datele acelea cronologice, as vrea sa-l parafrazez pe un alt nene, pe numele sau Cioran:

devii cu atat mai esential cu cat rapesti istoriei tale caracterul de atemporalitate. Daca nu ma insel era prin amurgul gandurilor sale.

Si cu asta basta.

 =  basta, de acord.
Lesenciuc Teodor
[29.Aug.09 22:54]
esti un om cult, evident. e clar ca iti place ca lumea sa stie ca stii multe, si asta e ok. si eu as face-o daca as avea cultura ta generala. din pacate inca nu o am. dar am timp.

uite ca m-am razgandit si iti spun de ce am incadrat textul la sf. eu pornisem de la ideea "zburatorului" si citind despre mitul acesta am avut o idee in a-l aduce in prezent. momentan ma lupt cu erotismul obligatoriu in acest mit si, cum atat de elocvent ai spus si tu, e greu de hotarat cat de profund vreau sa merg ca totusi sa raman intr-o arie interesanta si usor de inteles.

incerc sa evit chestiile complicate chiar daca risc putin in a parea lipsit de "substanta", cele mai recente carti bine vandute din lume au fost bazate pe subiect si caractere, nu pe cine stie ce stil inflorat care poate ca se vindea acum 100 de ani.

 =  ei, am ramas...
Jack Spiner
[30.Aug.09 22:30]
...la aceeasi idee. ruperea aia din prima parte e prea brusca. atat de brusca incat nu m-ar fi surprins nici daca ai fu spus ca ii cazuse o bomba in cap (de fapt, parea mai real asa).
hai sa-ti dau un sfat. cand ai o idee, studiaz-o, intoarce-o pe toate partile, vezi cum e mai bine, creeaza-i cuprinsul, si abia apoi asterne-l pe hartie (sau in word). daca tu pornesti de la o idee pe care incerci sa o dezvolti pe parcurs ce scrii, risti sa te-mpotmolesti, ori sa iasa ceva, asa, ca o ciorba. fa cum iti zic eu, si sa vezi ca atunci, fiindca te vei concentra mai mult la constructie si stil, va iesi ceva mult mai bun.

hai, noroc!

 =  jack..
Lesenciuc Teodor
[30.Aug.09 22:34]
multumesc pentru sfat, stiu ca ai dreptate si nu as vrea nimic mai mult decat sa imi pot controla gandurile si sa le mentin la intensitatea initiala, in unele zile e mai usor ca in altele...

spune-mi te rog cum ti se pare ultimul text, dar tine minte ca nu se pretinde a fi fara greseala. nu corectat inca..




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0