Comentariile membrilor:

 =  semn...
Petruț Pârvescu
[13.Feb.10 09:58]
***
n.b.Deci nu scopul scuză sau nu mijloacele. Ceea ce motivează scopul, în aceeași măsură în care-l definește, explică și natura mijloacelor.

 =  scopul declarat si cel nedeclarat...
Dolcu Emilia
[13.Feb.10 17:09]
Formula, scopul scuza mijloacele, mi s-a parut intotdeauna la fel de caricuturala ca si cea dupa care scopul nu scuza mijloacele. Cu atat mai mult cu cat o folosim adesea fara ca macar sa precizam despre care scop e vorba : cel declarat sau cel nedeclarat, cel constient sau cel obscur. Sau cel atat de obscur incat nici n-am putea suporta sa-l constientizam.
Demersul mi-a fost insa inspirat de o situatie extrema din cariera mea. Aceata situatie as fi dorit s-o dezvolt, dar poate o voi face odata.

Multumesc pentru semn !

 =  .
nica mădălina
[24.Mar.12 17:17]
eu intreb asa, si nu doar pe dumneavoastra: daca scopul ar fi ca sustinerea bacalaureatului sa se intample cinstit, fara furt in diverse forme (si ma numar printre cei care sustin acest scop), care sunt mijloacele pentru a l atinge, in opinia profesorilor din invatamantul preuniversitar care au fost sau/si vor fi implicati in procedura de sustinere concreta a probelor de la bacalaureat?

nu de alta, dar multi mi s au plans si mie despre ce le au vazut ochii in zilele de bac din 2011, dar s au oprit la asta, la a se plange unui amic. sau mai multora.

 =  si
Dolcu Emilia
[24.Mar.12 19:15]
In mentalul nostru, mental indus de sistem, si deci de modul cum e conceput acest examen, a absolvi liceul inseamna a avea automat diploma de bacalaureat. Asa ca e rar ca ea sa nu se acorde. Urmarea : diploma de bacalaureat nu are valoare si examenul prin care ea e obtinuta nu e luat in serios.
Dupa mine, trebuie schimbata miza bacalaureatului. Acesta nu mai trebuie sa fie un examen de promovare in masa. Numai ca elevul trebuie pregatit pentru acesta schimbare de perspectiva. Nu luat pe nepregatite, cum a fost cazul anul trecut.

Odata cu schimbarea mizei bacalaureatui si practicile legate de acest examen s-ar schimba.

 =  .
nica mădălina
[24.Mar.12 19:24]
si constiinta individuala a celui ce lasa sa se fure, sa se copieze, tot de asta depinde?

eu inteleg spiritul de corp, dar...

nu de alta, dar anual am de a face cu absolventi de liceu care ajung la facultate fara sa fi fost invatati ce important e sa aiba o parere proprie, sa reuseasca, sa greseasca pe cont propriu, dar sa aiba initiativa, sa nu aiba frica de intrebari samd.

iar furturile de la bacalaureat nu pot fi justificate prin miza bacalaureatului.

si infima dac ar fi, de ce sa se fure?

asta tre invatati sa faca? mai ales dupa ce informatia li se toarna pe gat si nu s invatati sa invete, ci doar sa ingurgiteze si apoi sa scuipe ce au memorat mecanic?

iar astea sunt doar intrebari adiacente.

problema e complexa, dar nu poate fi invocat cercul vicios pentru a nu se incerca spargerea lui in roice punct al sau.

bacalaureatul e doar un asemenea punct. dar faptul ca e doar un asemenea punct.

e lunga discutia, stiu, insa a spune ca bacalaureatul nu are miza nu justifica, in opinia mea, complicitatea la furt in timpul sustinerii lui.

 =  .
nica mădălina
[24.Mar.12 19:25]
dar faptul ca e doar un asemenea punct nu inseamna ca nu este unul.

scuze, am tastat repede, e vina laptopului meu.

 =  cel putin
Dolcu Emilia
[24.Mar.12 20:19]
Constiinta individuala nu e in minus la profesorul preuniversitar cum nu e in plus la cel universitar. In imediat, nu ea e problema.

Cu 75 % elevi care iau bacalaureatul in vara si cu restul care il iau in toamna (anul trecut a fost o exceptie), ce criteriu de selectie, in afara de cel financiar, mai are facultatea, pentru a putea face caz de nivelul de pregatire al absolventilor de liceu ?
Profesorul preuniversitar face invatamant de masa. Asta e dominanta. Si in conditii de invatamat de masa nu le ceri tuturor sa stie tot, ci minimul. Pentru mai mult, trebuie selectie. Cel putin asa vad eu lucrurile.





Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !