Comentariile membrilor:

 =  eu sunt, Iago la telefon
Adrian Firica
[10.Jul.09 20:01]
alo, aloo, alooo
Iago la telefon

am constatat că vorbești despre un fapt real guvernat de Haos.
sincer, mie mi se pare că e de bun simț să nu reacționezi într-un asemenea hal de bun simț și de reacționarism etic.

îți urez numai bine, în special pentru cap, pentru că trebuie să fii atent, fiindcă te poate lovi oricând nenoricita asta de "REDIMENSIONARE" ... ca trenu', ori ca diselu, ce să mai vorbim (în ultimii ani au foste multe accidente de genul ăsta, și s-a constatat că nu fusese plătit TVA-ul).

 =  Tehnici de vindecare a sufletului, de stingere a neliniștii întrebărilor
Elisabeta Branoiu
[11.Jul.09 01:22]

Domnul Victor Potra, deșii Dvs. ați intrat o dată pe pagina mea și am fost foarte entuziasmată, și de atunci v-am mai citit din când în când, totuși îmi vine foarte greu să vă las un comentariu.
Departe de mine ideia că, aș vrea să vă supăr cu un cuvânt, dar, citesc în inima Dvs. foarte multă suferință și aceasta este ca un acid care, cu timpul, va distruge vasul în care stă depozitat. E foarte simplu să vă sfătuiesc ”aruncați acidul până nu e prea târziu!” De sfaturi cred că sunteți sătul, ca și mine dealtfel.
Dar… așa cum Dvs. ați dat un exemplu simplu, vă voi da și eu o mică povestioară, ca răspuns la marile Dvs. frământări. Deslegând cu atenție “taina” ei, veți înțelege deosebirea dintre oamenii care slujesc firii și între cei care dețin”Harul Dumnezeiesc”.
Odată cineva s-a rătăcit într-o junglă și a descoperit un trib de oameni salbatici, canibali, asemănătoare comunității cimpanzeilor din textul Dvs.. Din fericire unul din membrii grupului, citea într-o carte. Acest cineva l-a întrebat “Ce citești acolo?” I-a răspuns: “Dacă nu citeam această carte, te făceam, imediat, tocăniță!”
“Aflați că, acea carte era Sfânta Scriptură, și dacă nu l-a mâncat a fost că, s-a gândit numai la Dumnezeu!”

 =  părere
Dely Cristian Marian
[11.Jul.09 01:21]
Victor, eseul tău, se explică aici:
"Înregimentarea doctrinară a „faptelor bune” sau a Binelui – diferența fiind dată de predispoziția metafizică a gânditorului care se apleacă asupra problemei – a beneficiat de eforturi intense de-a lungul secolelor, demne de o cauză mai bună."

inclusiv pățania lui Iulian pentru că el nu a știut că făcuse un Bine Divin - profesoara superficială, în cazul dat.

Cu simpatie,

 =  Declarație de "război"
Victor Potra
[11.Jul.09 17:55]
Firică, tocmai am postat partea a doua, o să apară probabil în curând. Apropo de cap, îți sugerez să-ți faci provizii de antinevralgice, pentru că urmează partea a treia, cea care te va agresa cu adevărat.

Elisabeta, nici cimpanzeii nu te vor mânca, deși nu citesc biblia. Dar acesta nu este un eseu pe teme religioase, exemplul folosit era doar ilustrativ și ales dintr-o zonă cât mai accesibilă ca referință.

Cristian Marin, îmi pare rău că poate te-am indus în eroare prin postarea parțială a textului. E dat de regulile citirii pe net (text redus ca dimensiuni). Povestea continuă. te invit să citești partea a doua, și cât de curând partea a treia. Mulțumesc pentru semn și simpatie.

Victor

 =  De ce, declarație de război?!!!...
Elisabeta Branoiu
[10.Dec.18 14:27]



De ce, provizii de antinevralgice?!!!...

Dragul meu, Domnul Victor Potra, eu nu mă tem de cimpanzei, nici de lei, tigrii, hiene, nici de vipere cu clopoței, că am înțeles din experiență proprie că, fiind copilul lui Dumnezeu, am “Protecție Divină”. Dar, mă tem de Anticristul , e mai rău decât toate fiarele junglei, iar în “zilele de pe urmă”, îmi va răpii pe unii din mulții mei frați ortodocși.
De ce ziceți că nu are conținut religios, tema Dvs. când v-ați exprimat: “Dacă Dumnezeu înseamnă ordine și cuprinderea exhaustivă a Binelui, iar prin opoziție Diavolul este haos și tot ce mai rămâne după ce ai normat Binele – atunci mărturisesc că am o mare simpatie pentru Diavol”. Vați încurcat în vorbe prea academice?
Nu-l simpatizați pe diavolul viclean, chiar azi la Sfânta Biserică, s-a citit Evanghelia ”Cei doi demonizați din Ținutul Gadareii”. Rugați-vă, tot astfel să-l alunge Domnul Iisus, pe vrăjmașul din toată calea și tot cuprinsul nostru, dincolo de hotarele României și chiar din toată zidirea Sa. Doamne ajută! Elisabeta.

 =  kantian, dar fără șosetele albe de rigoare!
Adrian Firica
[15.Jul.09 21:02]
păi să fie numai BINE. așa ziceam și eu!

depinde de propunere, desigur, că dacă e vorba despre un șarpe care are cap și coadă, e bine; dar dacă e ca balaurul ăla căruia îi tot cresc "capuri" de nu mai ajungi unde trebuie, după ce-l omori ... toate rezultatele etice, zău așa, nu numai că sunt ilogice, ci, neapărat imorale.
și, culmea, nu șarpele e de vină, dacă vei da curs ... minimei mele moralia.

te citez, fie și numai pentru a sări în ajutorul a ceea ce vrei să aperi, presupunând că te vei reculege cândva: "Primejdia constă nu în faptul că nu stăpânim riguros o definiție a Binelui, ci în pretenția și iluzia că avem un set de norme suficient pentru a ști ce este bine și rău. Înlocuirea simțului moral interior (în lipsă de ceva mai bun voi folosi deocamdată acest termen de filiație kantiană) cu un sistem de reguli poate crea derapaje dintre cele mai grave. Foarte curând sistemul se substituie percepției interioare care i-a dat naștere și devine restrictiv. Intră în scenă temutul „trebuie”. De la inchiziție la comunism, istoria e plină de exemple de represiune în numele Binelui. Pornind de la presupunerea că Binele poate fi descris complet și cuantificat, cu adagiul logic că tot ce nu este bine este rău, drumul este deschis către intoleranță.
Dacă Dumnezeu înseamnă ordine și cuprinderea exhaustivă a Binelui, iar prin opoziție Diavolul este haos și tot ce mai rămâne după ce ai normat Binele – atunci mărturisesc că am o mare simpatie pentru Diavol.".

un sfat amical: nu mai invoca ecuațiile kantiene, pentru că sunt re-volute și nici nu prea le stăpânești, fără a mai adăuga faptul că nu te văd în stare să te comporți, cât de cât, kantian.

 =  dincolo ce faci?
Adrian Firica
[15.Jul.09 23:11]
La mulți ani, De Vile! (zilele nu mai contează).

orice-i posibil
dendată n-ai ieșire
este o plantă

 =  Firică, dragule
Victor Potra
[18.Jul.09 16:34]
Termenii pot fi de "filiație kantiană", folosirea lor nu.

Mă concentrez spre partea a treia, dar tare mi-e teamă că o să-mi iasă că Binele, ca reprezentare interioară, nemijlocită de limbaj, e anomic, și pe cale de consecință amoral.

Ceea ce îți va permite să mă cerți și mai abitir... :)

florile vârstei
miros putred de iarbă
întunericul

Mulțumesc pentru urări,
Victor :)




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !