Comentariile membrilor:

 =  părere
Paul Bogdan
[22.Aug.05 12:40]
Eu cred că epoca actuală, cea ce se dorește a fi implementată în culură, este doar un fals, o suprapunere de epoci, artificială și poate la origini chiar... ocultă.
Cei care rămân "pe lângă" această epocă poate ar trebui să rămână bine ancorați în ceea ce înseamnă valoarea culturii române... în caz de supraviețuire ei ar fi unicul pod peste generațiile... "fracturate"

 =  manifest
Elena Albu
[22.Aug.05 14:04]
Nu prea vad poezie aici.E un manifest.Cu multe din parerile tale sunt de acord.Dar...Cei care scriu in felul incriminat de tine sunt destul de multi ca sa se elogieze unul pe altul si au si ,,consumatori" destui.Eu o iau ca pe o latura a realitatii. In consecinta, scriu poezia pe care mi-ar place place s-o citesc.

 =  Raspunsuri
Bogdan Groza
[22.Aug.05 16:32]
Bogdane, ai dreptate cand spui ca epoca actuala e doar o suprapuneri de epoci. Onorat de prezenta ta si te mai astept pe la mine.
Elena, da, este un manifest, initial doream sa-l postez la persdonale dar am optat pentru poezie pentru ca e vorba despre poezie. :) Multumesc de parerea ta si oricand esti bienvenita cu alte si alte comentarii

 =  Sesizez O.P.C.-ul !
Alin Iulian Crivineanu
[02.Oct.05 19:06]
Daca scarba tie-ti vine
gandind la postmodernism
poate ca ti-ar prinde bine
chiar si-o zi de priapism.

 =  "în falsa tinerețe a unor evi tot mai tîrzii"
Corneliu Traian Atanasiu
[23.Aug.05 07:49]
Versul de mai sus, aparținînd lui Petru Creția, prinde cred foarte bine esența 'recenței', impresia de ultim răcnet răgușit și senil din fașă. Sfidarea pentru sfidare, tupeismul debusolat și nerușinat, bătrînicios în ura lui față de prospețimea veritabilă și eternă. Nu cred că merită mai mult decît o ignorare de la distanță. Palmele morale trebuie aplicate cu mănuși de protecție - să nu te murdărești.

 =  Of si valeleu
cătălina vieru
[23.Aug.05 11:31]
Da, este un manifest ce ati scris dvs, insa cum nu exista categoria asta, cred ca trebuia introdus la personale. Dar nu ma mai bag sa spun eu ce e ce si unde e. In alta ordine de idei, cred ca ar trebui sa mai diluati senzatia de autovictimizare, din simplul motiv ca fracturistii nu sunt atat de multi incat sa impuna un nou curent, iar ceilalti atat de putini incat sa devina minoritate si sa suporte cu stoicism versurile 'murdare vulgare' etc etc. Deocamdata, douamiistii reprezinta minoritatea, dar o minoritate in continua dezvoltare. Toata lumea striga sus si tare:ignorati-i, ignorati-i, dar vad ca nimeni nu o face. Din ce in ce mai multe articole despre noul curent literar-negative-din ce in ce mai multe manifeste si pamflete si si si. Daca tot sustineti ca intelepciunea varstei si experientei bate 'primitivismul' tinerilor douamiisti, faceti si dovada acestui fapt. Oricum ar fi, fracturismul devine un curent literar cu din ce in ce mai multi sustinatori. Aceasta este o realitate iar toti cei de parere cu dvs, au doua variante: fie sa ignore curentul si versurile, fie sa strige in pustie prin manifeste stangace. Se vede ce varianta alegeti, in ciuda intelepciunii pe care v-o atribuiti drept atu.
Inca ceva, referitor la expresiile:marfa, cool, etc. Nu am citit nici o poezie douamiista in care sa gasesc expresiile astea, insa am gasit la dl. Costin Tanasescu si la alti poeti ai siteului astfel de expresii. Ce parere aveti? Asta inseamna ca scriu mai bine sau mai prost decat douamiistii? Cred ca ne grabim sa etichetam si asta nu este bine deloc. Daca nu as sti ca pe site-ul asta nu este permisa reclama, v-as da link-ul unui articol in care se explica ce inseamna fracturismul si cum de a ajuns sa fie perceput gresit.
Toate cele bune,

 =  Raspunsuri
Bogdan Groza
[23.Aug.05 19:21]
Alin, ai dreptate cu catrenul tau :)
Corneliu, ai si tu dreptate
Toata lumea are dreptate. Inclusiv tu, Catalina, care, se pare, n-ai inteles nimic din manifestul meu. Oare nu tu scriai, de dragul polemicii si a cititorilor, versuri gen "imi bag mana in vagin" etc etc?
Si nu, nu m-am autovixtimizat. Daca refuzul cuiva de a face doar ce-i spu naltii ca e bine nu cred ca se cheama autovictimizare. Tu spui: "Oricum ar fi, fracturismul devine un curent literar cu din ce in ce mai multi sustinatori..." la fel se poate spune si despre Manele, ca e o muzica ce prinde din ce in ce mai mult. insa stii de ce? din lipsa de alt gen muzical, pentru ca suntem bombardati cu manele pe posturi de radio si televiziune. As fi ipocrit sa spun ca atucni cand aud o manea imi astup urechiile sa nu o aud, pentru ca as parea un caraghios. Insa nu as face crize de isterie extaziata la auzul acestei muzici, nu m-as urac pe masa, dansand in draci si strigand, "sa moara dusmanii mei". Chestie de gusturi. Daca vrei sa-ti dau citate de poezie fracturista, de "literatura proasta" cum o numea Nicolae Manolescu, iti dau cu nemiluita, de la diversi autori cunoscuti sau mai putin cunoscuti. Faptul ca "Nu ai citit nici o poezie douamiista in care sa gasesc expresiile astea" nu inseamna ca ele nu exista.
Nu mai continui argumentatia mea ca n-are rost, n-are sens. Manifestul meu era si o fina ironie, pe alocuri. Faptul ca n-ati sesizat-o asta e. Inseamna ca eu am scris-o prost de n-a inteles-o nimeni. In acest caz imi fac mea culpa si ura si la gara.
Va multumesc pentru parerile voastre.
Incai cu cateva versuri care se pare ca plac unora, ale unei "Eve", nu- i asa? emancipate si fara inhibitii, pe nume Angela MArinescu. "am vrut sa fac amor si am baut o galeata
am varsat m-am pisat pe mine ca-n filme...
plamanul stang iese in afara plin de sange ca un falus...
ah, sufletul imi era tras in jos
din dorinta de a fi numai sex..."


Dixit!

+ merit să fiu pus la zid și scuipat, înjurat, bătut,
Maria Prochipiuc
[23.Aug.05 21:22]
Asa un manifest mi-am dorit si eu să fi putut scrie, am scris ceva despre poezie, dar nu am reușit să fiu atât de directă ca tine, de concretă în expresie, o poem manifest nu trebuie numaidecât să conțină metafore, nu ar fi înțeleasă în adevăratul sens al cuvântului, atunci fiecare ar interpreta, i-ar da alte sensuri decît cel spus direct, sunt suficiente epitele și alte forme de exprimare. E adevărat că în ultuimul timp nu te-am mai citit și vezi ce faci tu? Știu că atunci cînd ai încercat să scrii o poezie
altfel decat cea pe care tu o scriai nu ai luat în nume de rău recomandările, ai înțeles că acel stil și acea formă de poezie și mesajul pe care doreai forțat să-l transmiti era o poezie comercială, nu era poezia pornita din suflet, nu avea pic de sentiment și apoi ai revenit să exprimi doar trăirile adevărate nu improvizate, doar visul este cel care poate fi transpus în poezie, așa că...

ce înseamnă poezia? tocmai ce spui tu aici:

știu, sunt un ratat, un inadaptat, un pudibond exagerat
fără simț de orientare la cerințele pieței…
divaghez anacronic, inutil, incorigibil, aceleași versuri cuminți, demodate, fade,
versuri debile care nu-și găsesc locul în contemporaneitate,
care nu înfierbântează imaginația fracturiștilor,
care nu elogiază exhibiționismul culturalo-poetic,
care nu-și etalează impudic obsesiile, primitivismele, trăirile animalice,
în stil lazarovian, pavlovian, darwinic, hegemonic…

ei vezi tu Bogdane, cred că nu întâmplător ai ajuns să scrii toate acestea. Le-ai scris în primul rând pentru tine într-un fel să-ți arăți asa zisa incompetența a scrierii unei poezii care să nu mai conțină sentiment, ci doar idee și eventual la citirea ei să crezi că privești filme porno sau eventual de groază care ți se derulează cu fiecare vers, iar după ce ai terminat de citit deja să te simti
exaltat dar nu sufletește ci...

Nu esti nici primul nici ultimul care scrie și au scris poeme, ca acesta (acesta al tău e un POEM manifest), au fost cei dinaintea noastră care la apariția unor stiluri idei au reactionat la fel. Să știi că totul depinde de cititor, dacă el aceptă o poezie comerciantă care doar să-l excite și să nu îi lase nici un sentiment, asta e! dar e bine ca din când în când să reacționă, să arătăm că ne pasă
de tot ce se întâmplă, că până la urmă ne aparținem unii altora.

Eu consider acest poem binevenit, chiar dacă nu întruchipează toate canoanele unei poezii, îl numesc poem protest și vreau să atribui calități depline.
Pentru meritul autorului că a avut curajul unui asemenea experiment, dar și pentru realizarea lui.

Vă rog să țineți cont că mi-am asumat o mare răspundere nu știu ce-au scris anticomentatorii mei, iar dacă eu am ieșit cumva din canoane, e doar că așa procedez de fiecare dat, îmi place să fiu ăprimul comentator, dar aici am ajuns prea târziu și atunci...

 =  Maria
Bogdan Groza
[24.Aug.05 15:32]
Maria, de aceea omul e unic in felul lui de a fi. Pentru ca fiecare gandeste, simte si traieste cum crede de cuviinta. Unii toata viata vor prefera manele, altii death metal, pentru ca asta le place. Asa e si cu poezia. Fiecare are un mod diferit de a se exprima. Multumesc ca mi-ai adus aminte de ceea ce scriam eu candva, comercial, artificial, fara a simti ceea ce scriu ,ci doar a reda niste situatii din viata, pentru a nu pierde moda asta a modernismului. Insa valul care m-a luat atunci l-am abandonat dupa prima suta de metri pentru ca nu ma reprezenta. Poate de aici mi se trage o inadaptabilitate la modernism, la "ce se poarta" insa prefer sa fiu demodat, caci a fi demodat, in sensul bun al cuvantului, denota eleganta.

 =  nu merită să te compromiți luptînd cu oricine
Corneliu Traian Atanasiu
[26.Aug.05 22:57]
Citind răspunsul tău, îmi dau seama că m-ai asociat lui Alin și nu era cazul. Pînă la 'palmele morale' eram în ton cu tine, de acolo spuneam că e un efort prea mare să te iei de piept cu cine nu merită.

 =  Lui Cornel Traian Atanasiu
Bogdan Groza
[29.Aug.05 14:46]
Cornel, nu stiu la ce te referi cand spui ca "te-am asociat cu Alin" Poate revii cu o lamurire, in acest sens.
Multumesc pentru trecerea ta pe la mine.

 =  deslușire
Corneliu Traian Atanasiu
[30.Aug.05 07:50]
Alin îți dorește o zi de priapism, eu te îndemnam la abstinență, chiar dacă metaforic îți vine să-ți bagi...




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !