Comentariile membrilor:

 =  perspective sociale
Florin Opran
[15.Jan.05 21:22]
in orice societate exista conventii !
in orice cadru guvernat de conventii exista rebeli !
in orice generatie de rebeli exista prostie !
in orice prostie sociala exista conventii care au determinat-o direct ori indirect !

costumul este o conventie !
rebelii constituie o abatere de la conventie, si asemeni "eseului" tau reprezinta o reevaluare a conventilor !

ce e bine si rau in toate acestea ? fiecare are dreptul sa se pozitioneze in raport cu elementele sociale din jurul sau ! MTV-ul este un element social care nu genereaza incultura ori prost gust, ci promoveaza o industrie care mobilizeaza - intr-un fel sau altul - tineretul ! incultura e un element social care ne promoveaza pe noi, uneori, dupa ce ne-a dat capace o viata !.. :))

comentariul meu este oarecum amuzant, insa sunt cateva chestiuni pe care le puncteaza corect ! prin urmare, nu il lua nici prea in serios, dar nici prea de sus !.. :))

 =  "dacă sufletul tău înțelege/de la rock pân-la imnuri și rugi..."
Eugen Galateanu
[02.Oct.05 19:06]
Florine, cred că greșești. MTV este o subcultură (și incultură-de ce nu ?)Atâta vreme cât, în loc să-l lași pe tânăr să -și folosească creierul îi dai mămăligă gata mestecată o să obții generația MTV-oameni "asistați" cum li se spune în Vest. Sunt oameni care nu sunt capabili de nimic, în general trăiesc pe ajutor social iar singura lor "sclipire" de intelect este faptul că se uită la MTV, "clubează" și bățâie din cap ca și câinii aceia de pe bancheta din spate a autoturismului. Sunt mii de ani lumină între o piesă simfonică sau între un cântec a lui Reggiani și sinistreniile de la MTV-mii de ani de cultură și civilizație pe care tânărul troglodit nu le are. Asta nu înseamnă că condamn neapărat MTV-ul ci sunt de părerea lui Păunescu "dacă sufletul tău înțelege/de la rock pân-la imnuri și rugi..."

 =  mai gandeste-te odata
Caruntu Horia
[16.Jan.05 06:26]
Nu sunt de acord cu tine Eugen... io am 16 ani... uite, cam asa o sa evolueze tineretu din ziua de azi:
Copii care se uita la MTV --->oameni normali, sociabili
Copii care se uita la Antena1, ProTV etc --->criminali in serie, drogati,maniaco-depresivi (vezi stirile de pe orice post, vezi Politia in actiune, vezi Monica)
Alt exemplu :
Rockeri si punkeri ---> avand in vedere ca muzica asta e doar o faza trecatoare in viata fiecaruia, si ca persoanele care asculta genurile acestea au creier si stiu sa il foloseasca si mai mult ca sigur o sa faca o facultate... astia o sa ajunga ceva in viata
Manelisti ---> o sa se apuce de cantat manele, trafic de droguri, proxenetism etc...
Eugen... tu nu ai tangente cu tineretu'... te rog sa ai incredere cu mine... educatia se duce de rapa din cauza manelistilor incultilor si ale persoanelor care asculta muzica proasta (bambi, blondy, spicy, 3sud est etc.)... ma rog... ai prins ideea... sper

 =  Am zis eu ceva de muzică ?
Eugen Galateanu
[16.Jan.05 12:29]
N-am zis nimic de muzică-dar muzica adevărată nu e la MTV-ci în Franța,Italia,Portugalia-Mezzo-și oriunde nu e MTV-ul

 =  generatii
Florin Opran
[16.Jan.05 11:17]
vezi tu, eugen.. dupa intelegerea unui om matur, ajuns la o anumita varsta, tinerii au preocupari prostesti, preocupari lipsite de un calcul al utilitatii ! tinerii – cel mai adesea – nu se proiecteaza realist in viitor, ci, mai degraba, isi traiesc viata si se bucura de momentele pe care doar tineretea le poate aduce ! Oameni precum Reggiani, Paunescu, Djuvara… sunt indepartati de realitatea lor, si par mai degraba exponentii unui sistem de valori de care tinerii obisnuiesc sa se lepede ! Pe de-o parte rebeliunea si teribilismul, pe de alta parte lipsa unui realism social de perspectiva, lipsa unei masuri a propriilor abilitati – intrucat tinerii cel mai adesea se afla intr-o cautare a propriilor identitati !...

Aceste generatii – cu exponentii lor de exceptie – sunt, totusi, constituite din niste copii a caror preocupare se plaseaza, cel mai adesea, pe realitatile apropiate lor ! Drama nu este constituita de MTV-ul – care ii aduce laolalta, si le satisface unele preocupari, intrucat acest aspect nu va fi in nici un caz pe deplin satisfacator pentru un tanar ! Este ca si cand mi-ai zice ca romanii sunt saraci pentru ca mananca prea mult timp – si nu mai au cand sa munceasca ! Ori romanii nu sunt saraci pentru ca mananca prea mult timp, ci pentru ca muncesc neproductiv ! Un tanar consuma muzica – buna, proasta – insa o face pt satisfacerea unei nevoi specifice realitatii si varstei sale. Ce consuma pe langa aceasta ar trebui sa constituie adevarata preocupare !

“ii dai mamaliga gata mestecata” ! Si intr-adevar, tinerii consuma multa mamaliga gata mestecata… si iti pot confirma asta din experienta relativ recenta a liceului in care am fost invatati lucruri prostesti, fara utilitate practica, ori incurajati sa copiem comentarii gata facute… ori.. ziceam la inceputul comentariului ca “tinerii au preocupari prostesti, preocupari lipsite de un calcul al utilitatii” ! Si acum te intreb .. de unde porneste aceasta problema a tineretului ? De unde altundeva de la mediul real-didactic in care sunt formati ! Educatia unui tanar nu o asigura MTV-ul – care reprezinta doar o preocupare ! Interesul unui tanar, preocuparile lui sunt formate, insa, in alta parte ! Prin urmare, Eugen, tu imi vorbesti despre un element marginal ca despre un element cauzal ! Iar eu iti vorbesc despre un element cauzal, ca despre o “catastrofa” a tuturor generatiilor apropiate mie cu care am luat contact ! Blazarea si incultura se formeaza de pe bancile scolii, si nu de pe canapeaua din fata televizorului !

cu respect
florin

 =  haine bune si haine rele
Petrescu Ionut Mihai
[16.Jan.05 15:16]
la italieni, mai ales in sud, nu am intalnit aceasta diferenta - intre haine bune si haine rele, tinuta casual sau cum ar mai fi. de aceea cravata nu este decat un accesoriu vestimentar. hainele sunt ...haine.

 =  M...M...M
Eugen Galateanu
[16.Jan.05 15:29]
Nu e chiar așa. De vină, în primul rând, e educația. E greu să citești o carte, e incomod să deschizi o revistă- hai la MTV unde-i cald și bine și totul vine de la sine! Am fost recent la un musical la Manchester-extraordinar de bine făcut, acțiune, muzică bună- și foarte mulți tineri ! Aici MTV-ul este exact așa văzut- ca o muzică pentru cei din slums-uri, fără viitor, așa ca să-i țină deoparte de orice fel de pretenții. Deci ceva gata digerat-fără efort prea mare. Cât despre ai noștri tineri- oare mai există abonamente la Ateneu ? Pe vremea liceului meu eram "convinși" să mergem la concerte- poate că nu înțelegeam noi prea mult dar mediul, sala, contactul cu o lume mai spălată și mai instruită-făceau minuni. De aceea consider că MTV-ul solo e nociv- la fel de nociv ca și manelele. Atâta doar că dacă la manele aflăm că personajul principal are bani și avere și mașini și mor dușmanii după...la MTV personajul principal face sex și suferă după droguri. E o greșeală enormă să-ți închipui că asta , rap-ul (incluzând Bug Mafia și diverse Kgule) este muzica unui tineret revoltat ."Muzică" cu M este jazz-ul. În rest- porcării capitaliste.

 =  o tempora...
Petrescu Ionut Mihai
[16.Jan.05 15:34]
eu sa fiu in locul dumitale n-as mai sta in UK sa ma prostituez ci m-as duce cat mai degraba in Coreea de Nord!

 =  Domnu'Petrescu
Eugen Galateanu
[16.Jan.05 15:57]
Domnu'Petrescu dacă la dvs. predatul la una din cele mai importante instituții de învățământ din UK înseamnă prostituție- mă întreb ce faceți dvs- în afară de să jigniți oamenii ?

 =  paradoxalul eugen
Petrescu Ionut Mihai
[16.Jan.05 15:54]
iata, zic - iata, ce scrie Eugen Galateanu intr-un articol despre Eminescu (cravata)


"Facem asadar mai multe greseli. O greseala pedagogica. Trebuie sa lasam copii sa decida ce le place lor. Se poate ca preferatul sa fie Macedonski sau Cosbuc sau Goga. Ce ne facem în acest caz-îi luam la omor pentru ca nu-l venereaza de ajuns pe Eminescu ?"

 =  Bach strică , domnule Petrescu ?
Eugen Galateanu
[16.Jan.05 17:28]
Ei și, domnule Petrescu ? Unde vedeți că mă contrazic ? Și ce este rău ca, pe lângă MTV și pe lângă porția zdravănă de manele și de incultură pe care o consumă tineretul de azi să mai asimileze și un concert ? Bach strică ? Sau Aznavour ?

 =  Baiete, nu-ncerca sa faci ceva contra vantului...
Nicholas Constantin
[16.Jan.05 20:36]
Tineretul de azi este in deriva.Debusolat si mai departe de cultura ca niciodata, toate acestea pornind de la nivelul de trai si de la o acuta lipsa de interes fata de biserica. Acestea sunt urmarile comunismului odios care a tampit popoare intregi,natii intregi de oameni...Copiii acestia sunt oglinda parintilor pe care ii au .parinti carora le-au placut acadelele dar au urat occidentul.

 =  Domnu'Nicholas, să nu vă cadă greu
Eugen Galateanu
[02.Oct.05 19:06]
M-am prins. Sunteți unul din acei oameni juști care aveți ce aveți cu comunismul-oare când ați studiat dvs.-dacă ați studiat ? Ce legătură au acadelele cu occidentul și cu biserica-doar mintea dvs. știe. Și ar trebui să o scoateți din cutia craniană într-o zi frumoasă de ianuarie, s-o ștergeți bine bine de praf și să o aerisiți. Și să știți de la mine că e de bun simț ca nici măcar la "Rezematu'" să nu-i spuneți chelnerului "Băiete" că s-ar putea să vă treziți cu o cazma în obraz de să vă sară h-ul din nume.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !