poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2044 .



Domnul din provincie de Moliere
scenariu [ ]
Actul II, Scena 6

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Clarissa ]

2004-09-29  |     | 



Julie, Oronte, domnul de Pourceaugnac.

JULIE: Tată, am auzit că a sosit domnul de Pourceaugnac. Inima mea ar vrea să-mi spună că ar fi deja aici. Ah, da.
Ce bine arată, ce mult îmi place ținuta lui. Nu-i minunat să te căsătorești cu un asemenea bărbat?

ORONTE: Așteaptă fetițo, nu te repezi așa.

DOMNUL DE POURCEAUGNAC: Ce s-a înfierbîntat asta mică. Parcă a luat foc.

ORONTE: Domnule, doresc să aflu, cum ați ajuns dumneavoastră la concluziile de mai înainte?

JULIE: Vai, ce mă bucur că am și eu un bărbat. Nu mai am deloc răbdare pînă la cununie.

ORONTE: Am spus să te potolești odată, lasă-ne singuri, copilă.

JULIE( se apropie de domnul de Pourceaugnac,încearcă să-i atingă mîinile).

DOMNUL DE POURCEAUGNAC: Ce drac de fată.

ORONTE: Doresc explicații, domnul meu.

DOMNUL DE POURCEAUGNAC: Ia te uită. Ce drac împielițat.

ORONTE (către Julie): Ce te-a apucat dintr-o dată?

JULIE: N-am voie să-mi alint viitorul soț?

ORONTE: Nu, marș în casă.

JULIE: Lasă-mă să-l mai privesc un pic.

ORPNTE: Nu, am spus s-o ștergi în casă.

JULIE: Iar eu vreau să stau aici, uite așa!

ORONTE: Iar eu nu vreau asta, de aceea. Te rog să pleci imediat, pînă nu mă înfurii.

JULIE: Bine, plec.

ORPNTE: Fiica mea este copilăroasă și fără experiență.

DOMNUL DE POURCEAUGNAC: Ce mult îi plac.

ORONTE: (către julie, care stă încă pe scară, lîngă ușă): Pleci, sau nu?

JULIE: Cînd vrei să mă căsătorești cu el?

ORONTE: Nu-l vei lua pe ăsta.

JULIE: Dar mi-ai promis.

ORONTE: Da, iar acum iau înapoi ce am promis.

DOMNUL DE POURCEAUGNAC: Ea nu vrea deloc să mă lase din mînă.

JULIE: Asta nu poți să faci tu, tăticuțule. Ne vom căsători chiar daca vom fi împotriva întregii lumi.

ORONTE: Iar eu spun că nu-l vei lua pe ăsta și gata! Întinde-o de aici cînd îți spun!

DOMNUL DE POURCEAUGNAC: Stimate domnule viitor socru, nu vă enervați așa. Nimeni nu vă ia fata cu forța. Nu generați scandal inutil.

ORONTE: Exact, asta spuneam și eu. Credeți că v-am oferit ceva? Nimeni nu v-a oferit ceva.

DOMNUL DE POURCEAUGNAC: Domnul de Pourceaugnac nu cumpără pisica din sac, aș să știți. Credeți că m-aș înjosi eu, să iau pe cineva de sotie, despre care tot cartierul vorbește pe la colțuri?

ORONTE: Habar n-am despre ce vorbiți. Vă închipuiți că un bătrîn de 60 de ani, cu scaun la cap, și-ar da fata după un nebun, aflat în terapie ? Știu doar că familia dumneavoastră v-a încredințat medicilor, că sînteți în îngrijire medicală și că medicii dumneavoastră susțin că sînteți un maniac în stare gravă? Ha?

DOMNUL DE POURCEAUGNAC: Mi s-a înscenat o farsă, atîta tot. Nu sînt bolnav, un șarlatan m-a băgat într-un joc pervers.

ORONTE: Chiar medicul dumneavoastră de încredere a venit la mine personal ca să mă roage să nu vă dau fata pentru că sînteți nebun în stare gravă, aflat sub terapie și mi-a povestit ceva despre diagnosticul pe care vi l-a pus.

DOMNUL DE POURCEAUGNAC: V-a mințit. Eu sînt un cavaler de onoare domnule, asemenea mișei îi voi provoca la duel, pentru că vor să păteze noblețea și numele casei mele, nobilul nume de Pourceaugnac.

ORNTE: Despre astfel de lucruri prefer să nu judec, să nu-mi fac nici o părere pentru că nu mă privesc personal.
Însă, dați-mi voie să vă spun, că, în ceea ce privește mormanul de datorii pe care le aveți...nu vă plătesc nici o para chioară.

DOMNUL DE POURCEAUGNAC;(holbînd ochi)Ce fel de datorii?

ORPNTE: Hai, nu vă mai ascundeți după degete. Vă prefaceți că nu știți nimic despre creditorii din Elveția?Chiar azi de dimineață m-a viztat un cămătar elvețian, care vă căuta să vă intenteze proces în numele asociației cămătarilor elvețieni.

DOMNUL DE POURCEAUGNAC: Ce fel de cămătar elvețian domnule? Ce fel de asociație? Ce fel de datorii?

ORONTE: Știți dumneavoastră la fel de bine despre ce este vorba.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!