poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3119 .



Locarno
scenariu [ ]
(vocabular interbelic)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Cezara ]

2004-04-30  |     | 



Piesa de teatru intr-un singur act

Personaje:
-V. Havel: un scriitor in virsta, par grizonat.
-A. Lukashenko: barbat inalt, aprox. 50 de ani, ochi mici si vicleni.
-H. Kissinger:mai inalt decit Lukashenko, aprox. 60 de ani, statura majestuoasa.

(intr-un parc, inceput de toamna tirzie, doua banci de lemn incadrind o masuta dreptunghiulara. Pe una din ele, imbracat intr-o haina de blana si fular de catifea,privindu-si ceasul nelinistit, Kissinger. Pe masa se afla un joc de table. Din spate se apropie Havel, intr-un palton cenusiu, descheiat, alergind.)

Havel:-Henry, mon cher, scuza-ma pt intirziere. Astepti de mult?

Kissinger:-Inca doua minute si nu ma mai gaseai. Norocul tau ca nu pot uita infringerile asa usor (zimbet sardonic). Martzul de ieri a fost norocul amatorului. Ce naiba ai stat atit, ai pornit o Revolutie? (ride cu gura pina la urechi, descoperind o dantura perfecta).

Havel:-De catifea domnul meu, de catifea (il bate prieteneste pe umar) Lasand gluma la o parte, lucrez la un roman "Scrisori pentru Olga". M-am luat cu munca si-am uitat de timp.

Kissinger:-Se mai intampla. Hai, ca mi-au inghetat miinile de cind astept. Esti cu albele sau negrele?

Havel:-Albe (incepe sa aranjeze tablele).

(joaca amindoi in tacere, timp de citeva minute. Linistea este intrerupta doar de exclamatii scurte de genul: "trei-sase, daca dau patru ala esti, o dubla si m-am acoperit etc." Din partea dreapta a scenei se apropie Lukashenko, in pantaloni maro-inchis, pulovar negru, ducind de zgarda un pudel.)

Lukashenko:-Salutare tovarasi. Iara pierzi Kissinger?

Kissinger:-Piaza rea. L-am lasat pina acum, sa invete (rizind) Iar ai iesit cu javra la plimbare?

Lukashenko:-Ca-n fiecare seara. In plus de asta azi parca si eu am nevoie de-un pic de aer.

Havel:-Pari destul de palid Aleksandr. Te simti bine?

Lukashenko(indesindu-si miinile in manusi):-Da-o dracu' de sanatate ca nu aia ma doare. Ati citit astazi Komsomolskaya Pravda? Mama lor de rusi (injura indesat)

Havel:-Se vede ca ti-e rau. (zimbind) Kissinger e abonat doar la Washington Times cit despre mine citesc orice in afara de ziare rusesti.

Lukashenko(injurind din nou):-Soarele si grijania lor..(scoate o foaie de ziar din buzunarul paltonului) Citez tovarasi, citez: "Catastrofa nucleara in termeni mondiali: Generalul Lebed a declarat ca admiterea republicilor baltice in NATO va insemna distribuirea fortelor armate ruse pe teritoriile Estoniei, Latviei si Lituaniei."Ce parere aveti tovarasi de asta, pina unde se poate ajunge. (tremura si indesind inapoi foaia in buzunar trage catelul dupa el, asezindu-se linga Havel).

Havel:-Zi mersi ca n-au pomenit Belarus (zimbet poznas).

Lukashenko(bilbiindu-se):-N-au pom..pom..pomenit Belarus? Crezi ca era nevoie? Ne imbatam cu apa rece domnilor (gesticuland nervos) Ne apara pe noi NATO de extinderea Rusiei? Asta daca prin absurd devenim membri. Nicidecum tovarasi, nici decum.

Kissinger:-Domnul meu, nu te agita inca. Daca nu aveam arme nucleare se declansa demult razboiul intre Rusia si State. Chiar se poate spune ca armele nucleare au pastrat pacea (ride de propria gluma, aprinzindu-si un trabuc). De-asemenea este adevarat ca daca vom continua cu strategia asta care ne-a asigurat 40 de ani de pace, mai devreme sau mai tirziu o catastrofa trebuie sa se intample.

Havel:-Adevar grait-ai. Daca domnii Lukashenko, Vabariigi, Freiberga si Adamkus s-au speriat deja de fratii nostri din Rasarit nu mai e mult pina va ajunge si domnul Bush sa tremure putin.

Lukashenko(revenindu-i un pic curajul, pe-un ton mai increzator):-Tovarasi, mie nu mi-e frica, e clar? Si cu atat mai putin de lichelele alea (batindu-se cu pumnul in piept) Daca e nevoie primul sunt tovarasi la arme.

Kissinger(cu un zimbet ironic):-Aleksandr, tu si javra ta mai lipseati. Sunt mult prea optimisti si naivi americanii. E nevoie de ceva mai grav decit o amenintare de genul asta pentru a-i putea scoate din birlog. Sa nu uitam Pearl Harbour.

Havel:-De-un al doilea Jan Palach e nevoie (pe-un ton trist) Nu-l cunostea nimeni, nu facuse nimic important la viata lui. Si totusi, cind si-a dat foc, arzind ca o torta in fata sfintului Vaclav, din piata Wenaslaus i-am spus lui Dubcek ca-i nevoie de-o reforma democratica. N-a ascultat si rau a facut.

Kissinger:-Scuza-ma ca te intrerup. Exista insa perioade cind toate sistemele constante de valori se prabusesc. In astfel de perioade, tendinta este de-a imita, de-a amplifica si nu de-a integra.

Lukashenko:-Am auzit si noi de postmodernism tovarase.

Havel:-Pfuuu,.... postmodernism. Stiti ce inseamna asta pt mine? Un beduin pe-o camila, imbracat in sutanele alea ale lor traditionale pe sub care poarta blugi, cu un radio in mina si-o reclama pt Coca-Cola lipita de fundul camilei. Deci domnilor, sfatul meu este sa nu va agitati degeaba.

Kissinger:-Hai ca ne-am luat cu vorba si-ai cistigat si linia asta. Terminam partida sau o lasam pe miine?

Havel:-Mai bine pe miine. Peste jumatate de ora am premiera la Teatrul de Stat cu "Memorandum". Sunteti bineveniti amindoi.

Lukashenko:-Pe gratis tovarase?

Havel(rizind)-Doar pt Kissinger. Tu platesti mon cher ca ai venit cu "discutiile" dumneatale si era sa uit si de piesa si de tot.

(rizind cei trei ies prin partea stinga a scenei).

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!