poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1841 .



Scrisori de toamnă II
proză [ ]
Urmare

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [arual ]

2004-12-14  |     | 



Întotdeauna am gândit că starea de insomnie mă prinde . Sunt mai drăguță cu ochii încercănați și cu rațiunea prinsă în cuie și chiar și așa , tot atârnă de greutatea ideilor colorate . Pierd zilele , pierd nopțile , parcă pierd tot și nici nu mai știu dacă îmi pasă . Oricum , timpul e pe gratis . Sună prea a contemporan , a reclamă - e pentru toată lumea ! Și când mă gândesc că eu prefer să fiu medievală . În timpul meu , limbile ceasului funcționează de la dreapta la stânga , iar cei ce ocupă un tron nu sunt întotdeauna regi .
Iau aminte la răbdarea copacului singuratic și într-un fel , aștept . S-ar zice că e un alt mod de a pierde timpul ... După mulți ani m-am oprit și nu o să stau decât o clipă . O clipă de așteptare , privesc în urmă ca să pot merge înainte . Stagnez momentul ca să mă surprind zâmbind . Ce exercițiu bun ... Am și uitat cum e să-ți răsfiri buzele într-o floarea soarelui .
Când mi s-a întâmplat ultimul sărut ? Ce întrebare ... Mi-am golit mintea numai să găsesc 'acel sărut' , mi-am scormonit stomacul numai să dibui fluturi , ultime senzații ...
În colțul acela alb , încercând să-ți dau răspunsuri , mă simțeam ca o pată pe fața de masă - îti săream în ochi și tare mi-aș fi dorit să-ți treacă prin cap să mă acoperi . Învârteam lingurița în ceai tulburând toate imaginile trecute . Atât de aproape , uneori prea profund , real dar atât de dureros îmi păreai în acea clipă . M-aș fi prins de tine , ți-aș fi desenat degetele numai să nu-mi dai drumul în amintiri . Þi-aș fi spus că mă doare , că vreau să plâng dar m-am gândit că poate mi se întinde o capcană , că sunt doar un biet șoricel ce va plăti scump pentru bucățica lui de brânză . În realitate , îmi dau voie să fiu doar ceea ce-mi permit să fiu : puternică , verticală , întotdeauna la start . M-a îngrozit gândul că aș fi putut să te las să-mi mângâi vârful inimii , că aș fi putut să-ți răspund . Moral , nu îmi ești permis dar oare moralitatea nu este doar o formă de manipulare , inventată de egoiști ?
Ti-ai imaginat vreodată că te joci de-a 'cear fi dacă ... ' E un fel de puzzle numai că toate acele piese le lipești așa cum vrei tu . Ce-ar fi dacă ți-ai lăsa viața tăiată în fragmente apoi ți-ai reașeza-o într-o altă ordine , altă logică ? Ar fi ceva nou ce-ar naște o altă realitate la fel de credibilă . Și atunci când te-ar ameți jocul ai putea să schimbi coordonatele gramaticale , în loc de ' ce-ar fi dacă ... ' s-ar ivi 'ce-ar fi fost dacă ... ' sau poți să luneci întrebarea către ' ce va fi dacă ... '
Îmi dau seama cât de tare îmi place aventura și ce mult disprețuiesc aventurile . Stau departe de aventuri în schimb imaginez aventura atunci când realitatea nu îmi oferă nimic .
P.S De ce în basme există mereu o 'Baba Cloanța ' ? Ai spus că vom scrie un basm ... Tu cine ești ? Eu cine sunt ?

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!