poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2913 .



Descantec cu limba
proză [ ]
Descantec de dezlegare din Baragan (*)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ionaluca ]

2004-12-09  |     | 



Eram ieri in trecere prin "agora cu iluzii"... iar am citit cum scriu zaluzii...
Am vazut scris cuvantul "aplaudez", m-am simtit deodata canadez, maidanez sau maghiarez, lovit de blestem strainez...

( Iar tu, in front, acolo, de ce te misti?... nu poti de buza sa te pisti?... sau vrei efectul sa il risti? )

Scap doar cu descantec dintre ochi alungat, ca sa raman curat, luminat, cum scoala m-a lasat, peste pagini imparat...

Si-mi venea chiar sa rid pana ma ridez, s-aplaud pana ce s-"aplaudez", ca un yankeu obez, cand vede orez...

"Aplaudez" zicea unu' ieri aici, tortura vorbei straina mie, straina tie, strasnicie in prostie, pe vecie, fie ce-o sa fie... avem gaura-n tichie, scumpa Romanie!

Asta ti-o doresc!

Straine!

Sa-ti fie verbul schiop, sa te uiti miop, si-n capu-ti ca un dop, s-ai ochi de ciclop...

Sa-ti fie ochiul chior, si strain de dor, sa culegi razor, maturi de obor...

Sa-ti iasa fierea-n piele, sa fii impuns de miele, s-ai parte doar de rele, sa fii jucat de iele...

Sa-ti cada ochiu-n gura, gust acru ca de mura, s-ai limba de praf sura (si sa mai stai o tura)...

Sa fii spart ca ulciorul, de doua ori la apa, cand gura ti se-adapa, sa te rezemi in sapa, pleoape planse-n teapa, si ochiul sub otreapa...

Sa n-ai odihna-n sale, junghi sa-ti dea tarcoale, gand sa te insmoale, pas sa ai agale, sa urci greu la vale, sa te scobori in zale...

Sa-ti crape obrazu', precum vara prazu', ce il roade breazu', cand sare parleazu'...

Sa fii jos ferecat, la matze constipat, pe tron incuiat, sa gemi disperat, ridicol imparat, sa dai un regat, pentru un biet ca**t...

Sa-ti taci neputinta, sa nu mai vrei dorinta, ascunde-ti nestiinta, uita biruinta...

Sa-ti musti limba cand vorbesti, sa-ti curga sange cand hulesti, cu sange sa te otravesti, sa cazi rapus cand invrajbesti...

Te-am vazut in plasa prins, ti-am vandut un bec aprins, te-am vazut ca scri ca snobii, ti-am ghicit apoi cu bobii...

Dara azi am sa ma cur, voi vrea presul sa ti-l fur, sa ma duci cu brate moi, toate pline cu puroi...

Sa ma duci sa iau un ou, ca sa fac coarne de bou, sa te-mpung, fiara hidoasa, ca sa te alung din casa...



__________________________________________________________
(*) Descantec de dezlegare de prosti si prostie, cules in Baragan.


.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!